![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014 |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die landen in jouw lijstje - Duitsland en Oostenrijk te na gelaten - hebben ofwel meer natural resources ofwel zijn ze een tax haven ofwel een hogere overheidsbeslag dan ons land.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest is België ook #1 op gebied van 'globalisatie' en #2 voor het aantal huisartsen per 1000 inwoners. Op alle andere rankings doet België het middelmatig tot slecht. Daar waar het middelmatig scoort betreft dat vaak gefederaliseerde materies waar de score wordt opgetrokken door de puike prestaties van Vlaanderen. Onderwijs en innovatiebeleid bijvoorbeeld.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rond de pot draaierij, aangezien geen enkel van deze criteria ook maar van verre iets met corruptie zou te maken hebben.
|
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#306 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als het evenwel om mensen gaat, heb ik van kindsbeen af geleerd mijn spreekwoordelijke hoed af te nemen voor eenieder die mijn pad kruist, zelfs virtueel, en zelfs als het gedragsgestoorden betreft zoals de door u genoemde forumdeelnemer en zijn vriendjes. Het betekent vanzelfsprekend niet dat ik het met betrokkene(n) eens ben of hun visie deel en/of hun gedrag goedkeur. Volgens de door u bedoelde forumdeelnemer zelve zijn mijn uiterst schaarse reacties op zijn leugenachtige stellingen “hautain chauvinisme”, maar in werkelijkheid en zoals u het aangeeft is het inderdaad niets méér of minder dan courtoisie. La courtoisie nous donne la faculté de respecter nos interlocuteurs sans avoir besoin de croire �* leur importance. (Nicolás Gómez Dávila) |
|
![]() |
![]() |
#307 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uit frustratie houden ze zich dan maar onledig met het middels onzinnige bijdragen zo veel als mogelijk verstoren van de discussies op dit forum. Dat belet mij evenwel niet niet om her en der op hun belgo-nationalistisch geraaskal te reageren : in mijn antwoord hiervoor aan mijnheer robert t kunt u lezen waarom. Terzijde : ik las uw post 297 met bewondering, mevrouw. Ik wou dat ik één en ander even gevat en in even perfect Nederlands onder woorden kon brengen. |
|
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet overdrijven, Gwylan. Ik betrap mezelf voortdurend op fouten, terwijl ik er jou nog nooit één heb zien maken. En dat voor een Française! Zelfs de meeste Vlamingen op dit forum kunnen aan jouw Nederlands niet tippen. Ik heb daar een ongelooflijke bewondering voor. Vergelijk dat eens met het belabberde Nederlands van de "Belgen" Everytime en DucDEnghien. Over hun attitude ten overstaan van de Vlamingen zullen we maar helemaal zwijgen, zeker?
Tussen jouw en mijn stijl ligt ook een wereld van verschil. Ik ben zoals Eliza Doolittle (en daar schaam ik me niet voor ![]() Ik vind het gewoon zalig hoe jij de BUBbeltjes "enig potentieel" toedicht (adel verplicht ![]() ![]() Laat ons eerlijk zijn. Het heeft geen zin om de BUBbels te wijzen op hun foute aanpak. Ze delen hun angst inzake het voortbestaan van La Belgique in grote lijnen met de Franstaligen, maar hanteren een volkomen voorbij gestreefde methode om het uiteenvallen van hun geliefde vvorstendom te beletten. Zelfs de Franstaligen willen geen unitaristisch België meer. Zij wilden er juist vanaf om te beletten dat de Vlamingen hen in de rol zouden drukken die zijzelf al bijna twee eeuwen voor de "Vlaamse boerkes" voorbehouden. Ze zouden beter jouw handelswijze als voorbeeld nemen. Alleen een respectvolle benadering van de Vlamingen kan België nog redden, maar dat hebben de Franstaligen en hun Belgisch-nationalistische zielsverwanten na bijna twee volle eeuwen nog steeds niet begrepen. Ze zouden zich nochtans beter de woorden van Jules Destrée heugen dat de Vlaming langzaam en geduldig is , maar ook koppig en ordelijk. De Vlamingen hebben al tweehonderd jaar lang bewezen wat een engelengeduld ze hebben, alsook dat ze op alles behalve op chaos en burgeroorlog uit zijn. Intussen zijn we aanbeland in 2014, en in de belangrijkste pre-electorale periode ooit. Er gaat geen dag, ja zelfs geen uur voorbij, of er wordt via de media een nieuwe aanval op de Vlaams-nationalisten van de N-VA gelanceerd. Ik kan nog begrijpen dat dit uit angst is om de macht en de controle kwijt te geraken. Maar ik snap niet dat het regime zich nog steeds niet de moeite getroost om de ware oorzaak van de leegloop in �*lle traditionele "Vlaamse" partijen onder ogen te zien. Dit is immers geen toeval. Het wijst er op dat de Vlamingen (eindelijk) aan hun ontvoogding begonnen zijn. Zelfs de monarchie, ooit hét cement van België genoemd, kan 70% van de Vlamingen aan hun reet roesten. Hoe het regime ook haar best doet om de bevolking iets anders wijs te maken, Vlaanderen zal nooit de nieuwbakken vvorst en zijn eega aan het hart drukken. Die tijd behoort voor altijd tot het verleden. De Vlamingen hebben hun buik vol van het ondankbare, arrogante en alles behalve solidaire zuiden des lands, alsook van de wetten die hen door Franstalig België worden opgedrongen, waardoor Vlaanderen het geliefkoosde OCMW-toevluchtsoord is geworden voor gelukszoekers die niet alleen hun eigen cultuur meebrengen maar ze de Vlamingen op hun beurt proberen op te dringen. De Vlamingen voelen steeds duidelijker in hun eigen portemonee waar het geld in hoofdzaak wordt gehaald om ook die "solidariteit" van te bekostigen. En wéér wordt hij uitgescholden voor het vuil van de straat als hij het durft te vertikken om aan andermans verwachtingen te beantwoorden. De Vlamingen hebben er genoeg van om in het buitenland door de Franstalige media te worden afgeschilderd als een egocentrisch, zelfzuchtig en racistisch volk. Daarvoor houden ze Franstalig België al té lang de kop boven water. En dit meer en meer ten koste van hun eigen mensen en noden. De Vlamingen zijn het kotsbeu om met "volksvertegenwoordigers" te worden opgescheept die hen na elke verkiezing in het gezicht spugen. Dehaene vroeg 100 dagen aan le roi om een akkoord te bereiken met de Franstaligen. In 2010 voerden de Franstaligen zelfs een uitputtingsstrijd die 540 dagen duurde om de "Vlaamse" onderhandelaars" op de knieën te krijgen. Ze dreigden zelfs met plan B om hen tot capitulatie te dwingen. Het resultaat is er naar. De tijd dat de Vlamingen een minderwaardigheidscomplex kon worden aangemeten zodat ze braaf en volgzaam bleven is voorgoed voorbij. Jammer dat er een crisis nodig was om daar een handje bij te helpen, maar de stroomversnelling die mede daardoor werd veroorzaakt is dan weer positief. Hopelijk zal het eind mei voor het eerst in de Belgische geschiedenis zijn dat de rollen worden omgedraaid, en dat de Franstaligen beseffen dat het buigen of barsten zal zijn als ze niet zélf de splitsing van België op hun geweten willen hebben.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 13 maart 2014 om 03:58. |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks alle truuken van de belgicisten. Zeker weten. |
|
![]() |
![]() |
#310 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De BUBbels halen nog liever de wapenstok boven uit pure frustratie dan te buigen, maar electoraal spelen ze zelfs geen muizenrol.
We zullen zien hoe ver de traditionele partijen deze keer durven te gaan in het verloochenen van wat een niet te onderschatten deel van hun eigen, Vlaamse volk hen diets maakte, en of ze bereid zijn de prijs te betalen ingeval ze er voor opteren om een pertinent Vlaamsvijandig regime te blijven dienen.
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De waarheid bestaat niet; maar verraad blijft verraad hoe men het ook draait of keert of onder de mat wil vegen of niet wil zien of verschonen... Heeft la Belgique Vlaanderen tijdens de laatste onderhandelingen weer vele miljarden onstolen? Het antwoord is éénduidig ja, ja, ja! Zelfs de franstalige pers heeft toegegeven dat de nieuwe financieringswet wel heel gunstig was voor hen! Als je dan weet dat Vlaanderen hervormingen eisten om de al danig overdreven geldstromen af te bouwen; dan is het verraad dubbel. En dit geldt voor heel de staatshervorming; Vlaanderen heeft totaal het omgekeerde gekregen van wat het vroeg en de toestand is zelfs zo katastrofaal dat het Vlaanderen, als er niets gedaan aan wordt, regelrecht de afgrond in zuigt. Dit is waarheid die niet door bla, bla, bla kan omgebogen worden, verduisterd worden.... Wat u wil; dit is waarheid die zwart op wit op papier in de zesde staatshervorming staat uitgeschreven. Ik zou beschaamd zijn in uw plaats, maar het gaat u inderdaad niet om de mensen iets bij te brengen, enkel om uw dierbare eigenbelangen vrij te stellen. Hoe armtierig. |
|
![]() |
![]() |
#312 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik neem ze dat zelfs helemaal niet kwalijk iedereen heeft immers het recht om op zijn manier aan carriereplanning te doen. |
|
![]() |
![]() |
#313 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
EDR werkt er met man en macht eraan om Vlaanderen zoveel mogelijk leeg te zuigen, geen enkele euro in haar economische heropbouw te steken maar wel elke euro waar hij maar kan te laten afvloeien naar de francophone kant van dit land om te proberen nog op tijd een economische reveil in Wallo-Brux te bewerkstelligen. De franstalige media spreken buiten het NVa-gevaar bijna niet meer over Vlaanderen; als ze het nu over hun zo beroemde sollidariteit hebben, hebben ze het over de sollidariteit tussen Wallonie en Bruxelles; de Vlaamse centen hebben ze federaal binnengehaald, dus voor hen is Vlaanderen verder totaal afgeschreven en niet ter zake doende. Of Vlaanderen blijft buigen voor de francophone wetten of Vlaanderen wordt zo ver gedreven door de francophone federale uitzuigingspolitiek en verloedering van het Vlaams gedeelte van dit land dat Vlaanderen uit wanhoop zijn zelfstandigheid zal uitroepen, maar ook dan zal Vlaanderen die zelfstandigheid dubbel en dik betalen aan de Francophone grootmacht en Europa speelt dit francophone spel volledig mee. Waar blijft de Vlaamse media; hoe kan het dat zonder protesten vanuit Vlaanderen deze regimepers zo ongenadig zijn katastrofale medewerking kan blijven geven aan die dolgedraaide francophone hebberigheid? |
|
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Il apparaît �* présent que l'État fédéral est le seul grand perdant, tandis que les entités fédérées sont toutes gagnantes, �* l'exception de la Communauté française." http://www.levif.be/info/actualite/b...0348115597.htm
![]() |
#315 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vergeet ondertussen niet dankzij wiens "kunnen" het koningdom België er anno 2014 zo schitterend voorstaat.
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() For the record. Wij hebben elkaar nog niet ontmoet. U kan dat dus niet weten.
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 maart 2014 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
#320 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verwijs je naar zo'n zaken? Les simulations sur la nouvelle loi de financement montrent que l'État fédéral est le seul vrai perdant. Le Premier ministre Elio Di Rupo (PS) © Belga En 2028, En u komt dat hier een punt noemen; belachelijk. Al de persoon die het komt zeggen: EDR: totaal ongeloofwaardig. |
|
![]() |