Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2015, 18:52   #301
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Maar als ik de titel eens lees..

Tegenstrijdig te noemen..

Je zegt maar "ja" als je 'voor' het homohuwelijk bent en niet 'tegen' het homohuwelijk.

Dus wilt dit concreet zeggen dat ze ja hebben gestemd tegen het homohuwelijk en dus in realiteit eigenlijk een verbod is op het homohuwelijk...lastig om de voorstanders hiervan een veeg te geven..dat ze voor het homohuwelijk zijn maar eigenlijk tegen !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 19:03   #302
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Neen.
Wat, neen?
Oud 25 mei 2015, 19:17   #303
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Demos & Kratis hebben beslist dat de meerderheid in hun land heeft beslist.

Uw werkelijkheid is beetje blind. Uw verkeerde beeldvorming is dus, bij deze per definitie, verontschuldigd.
Kunt u even toelichten wat er fout is aan mijn visie op Ierland, nl. dat het beeld van het zogenaamde katholieke Ierland al lang niet meer overeenkomt met de werkelijkheid, maar wel is blijven leven in de verbeelding?

Dit schreef ik, waarop u nu reageert met de uitspraak dat mijn "werkelijkheid een beetje blind is" en dat dit mijn "verkeerde beeldvorming is".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 19:20   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Ik vraag een wetenschappelijke onderbouwing, geen filosofische.
De vis begint altijd te stinken bij de kop. Gebrek aan moraliteit en de verwildering van de zeden leiden nu eenmaal tot de ondergang, vooral als er een andere bevolking klaar staat het over te nemen. Een bevolkingsgroep die wel nog dynamisch is, er nog heldere denkbeelden en klare moraal op nahoudt.
Oud 25 mei 2015, 19:26   #305
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vis begint altijd te stinken bij de kop. Gebrek aan moraliteit en de verwildering van de zeden leiden nu eenmaal tot de ondergang, vooral als er een andere bevolking klaar staat het over te nemen. Een bevolkingsgroep die wel nog dynamisch is, er nog heldere denkbeelden en klare moraal op nahoudt.
maar ondertussen houdt het AFF (anti fascistisch front) zich liever bezig met het afzeiken van 200 blanken die een mars voor het gezin houden, maar dat meer dan 50% van de Belgische moslims de Koran belangrijker vinden dan de de Belgische wet, zal je daar bv nooit lezen.

(nuja, ik vind de Bijbel ook belangrijker dan de Belgische grondwet, maar qua hypocrisie kan het wel tellen van onze antifascistjes)

Laatst gewijzigd door Drukazz : 25 mei 2015 om 19:30.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 19:30   #306
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

En dat is maar één voorbeeld. Maar dat doen ze constant.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 19:35   #307
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie is die andere bevolkingsgroep?
Overigens, als de vis begint te stinken bij de kop, dan geldt het dat dit bij de Kerk bij de paus is.
hagel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2015, 19:36   #308
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Overigens, hoe ver stinkt de vis al bij u? In hoeverre houdt u zich aan uw onvolprezen interpretatie van de natuurwet en van de wetten inzake voortplanting?
Oud 25 mei 2015, 19:47   #309
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hagel Bekijk bericht
Wie is die andere bevolkingsgroep?
Overigens, als de vis begint te stinken bij de kop, dan geldt het dat dit bij de Kerk bij de paus is.
Als de basisconcepten niet meer duidelijk zijn en de verwarring in het hoofd de overhand krijgt, ontstaan de meeste ontsporingen. Dan neemt het relativisme de overhand en valt er met geen enkele morele standaard nog te meten. Alles kan en mag. De vorige paus heeft het er meer dan eens over gehad. En ook de huidige paus heeft het onlangs in een toespraak benadrukt.
Oud 25 mei 2015, 19:48   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
maar ondertussen houdt het AFF (anti fascistisch front) zich liever bezig met het afzeiken van 200 blanken die een mars voor het gezin houden, ...
Hebben ze hun oude Stasimethodes nog altijd niet afgeleerd?
Oud 25 mei 2015, 19:53   #311
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Als de basisconcepten niet meer duidelijk zijn en de verwarring in het hoofd de overhand krijgt, ontstaan de meeste ontsporingen. Dan neemt het relativisme de overhand en valt er met geen enkele morele standaard nog te meten. Alles kan en mag. De vorige paus heeft het er meer dan eens over gehad. En ook de huidige paus heeft het onlangs in een toespraak benadrukt.
U antwoordt niet op de vraag.
U kletst tevens naast de kwestie, want u spreekt uzelf tegen: de vis begint de stinken aan de kop. Toegepast op de Kerk...
Oud 26 mei 2015, 00:00   #312
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
... wordt het dan geen tijd dat er een referendum wordt uitgeschreven voor het verbieden van religie ?
... of op z'n minst toch een marsje
Zolang sommige andere niet hun vreugde & liefde (willen) verbieden ,
en het hunne niet door de strot willen rammen van andere ,
mogen ze blijven , maar niet op andere uitwerken en/of bekeren !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 00:00   #313
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Jep, geheel correct. Dat is een beetje te vergelijken met de vaak gebruikte dooddoener "dat is mijn mening en ik heb recht op mijn mening" die je ook in die religiote kringen tegen komt, en gewoon wil zeggen "gij moet zwijgen en ik luister niet naar u".
Dat heb ik destijds al reeds ondervonden , maar ....
dan wordt het pas plezant

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 06:41   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie moeten duidelijk meer gaan bidden, om ons te redden uit die neerwaartse spiraal naar de hel.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 06:53   #315
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u even toelichten wat er fout is aan mijn visie op Ierland, nl. dat het beeld van het zogenaamde katholieke Ierland al lang niet meer overeenkomt met de werkelijkheid, maar wel is blijven leven in de verbeelding?

Dit schreef ik, waarop u nu reageert met de uitspraak dat mijn "werkelijkheid een beetje blind is" en dat dit mijn "verkeerde beeldvorming is".
wie mag er zich van jou nog katholiek noemen? en met hoeveel zijn jullie dan nog?
Oud 26 mei 2015, 07:14   #316
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kunt u even toelichten wat er fout is aan mijn visie op Ierland
Dit: raadpleeg uw weledele eigen post #7.
Maar zoals eerder gezegd: U bent verontschuldigd want U gelooft.
Citaat:
../... nu ook de verdwazing een deel van de Ierse kiezer overrompeld heeft.
Met opzet afdwalen maakt uiteraard inherent deel uit van uw geloof.
Dat weet ik wel, samen met vele anderen.
Voila: ik ben uitgepend over uw geloof omtrent Demos & Kratis. U maakt er met succes een synonien van hypocrisie van. Tu quoque.
Nog een vruchtbare dag gewenst.
Oud 26 mei 2015, 07:59   #317
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Er is nog een klein detail dat uitgeklaard moet worden:

heeft iedere Ier die pro het homo-huwelijk gestemd heeft, nu een zonde begaan ?
En is dat dan een doodzonde of een dagelijkse zonde ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 10:23   #318
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jouw probleem is niet dat er geen morele standaard meer zal resten; jouw probleem is dat de Katholieke Kerk niet langer haar morele standaard kan doordrukken als de enige ware, laat staan de indruk kan blijven wekken dat zij een monopolie heeft op dé morele standaard, tegenover welke andere standaarden ipso facto als a- of immoreel gelden.

Er is bij jou trouwens een voortdurende spanning waar te nemen tussen jou katholiek-autocratische ideeën enerzijds en je pleidooi voor een radicale, directe democratie. Vind je het, gegeven de dramatische toestand waarin het westen volgens jou verkeert, nog wel aangewezen om het volk aan te wijzen als degene die finaal oordeelt over kwesties als de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homokoppels, of ben je van oordeel dat het de taak is van de Kerk de mensheid te "redden", desnoods tegen de volkswil en de democratie in? Is dat voor jou geen dilemma?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2015, 17:53   #319
hagel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Jouw probleem is niet dat er geen morele standaard meer zal resten; jouw probleem is dat de Katholieke Kerk niet langer haar morele standaard kan doordrukken als de enige ware, laat staan de indruk kan blijven wekken dat zij een monopolie heeft op dé morele standaard, tegenover welke andere standaarden ipso facto als a- of immoreel gelden.

Er is bij jou trouwens een voortdurende spanning waar te nemen tussen jou katholiek-autocratische ideeën enerzijds en je pleidooi voor een radicale, directe democratie. Vind je het, gegeven de dramatische toestand waarin het westen volgens jou verkeert, nog wel aangewezen om het volk aan te wijzen als degene die finaal oordeelt over kwesties als de openstelling van het burgerlijk huwelijk voor homokoppels, of ben je van oordeel dat het de taak is van de Kerk de mensheid te "redden", desnoods tegen de volkswil en de democratie in? Is dat voor jou geen dilemma?
Schitterende analyse van de Janse spreidstand.
Oud 26 mei 2015, 19:59   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ongetwijfeld hebt u hierover nagedacht en lijkt het erop dat de puzzeltjes mooi in elkaar passen, maar ik zie niet onmiddellijk aanknopingspunten met mijn visie. Vooreerst acht ik de Kerk niet de enige referentie als het om morele normen of waarden gaat. Wel zie ik ze als de drager van de hoogste referentie, omdat haar waarden aan een hogere bron ontspruiten. Wat dat "doordrukken" betreft, kan ik u gewoonweg niet volgen. Afdwongen geloof is geen geloof. Afgedwongen moraal leidt slechts naar het pad van de schijnheiligheid. Daarom ben ik helemaal niet nostalgisch naar het sociaal katholicisme van weleer dat, gekruid met flink wat triomfalisme, eigenlijk niet de mensen blijvend in hun persoonlijkheid heeft geheiligd. Daarom voltrok de instorting zich ook op een vrij snelle en schijnbaar onverwachte wijze.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be