Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2015, 12:13   #301
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
De contradictie zit 'm in hierin: de mens heeft zelfbeschikkingsrecht én de mens moet de seculiere staat respecteren of elders gaan wonen.

Een seculiere staat (scheiding kerk en staat) met hoofdzakelijk 1. christenen die hun geloof beleven OF 2. met seculieren gaat er helemaal verschillend uitzien.

Religie of atheïsme beperkt zich niet tot een kerk maar wordt effectief beleefd onder de bevolking.

Wat betreft het elders wonen: indien deze seculiere staat ooit een hinder gaat vormen op het beleven van de islam, dan ga ik uiteraard migreren.
Joepie , liever vandaag dan morgen .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 12:19   #302
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nu laat u toch het achterste van uw tong zien: u wil mij dus tolereren, enkel schijnbaar omdat u "niets te vrezen hebt". Als de numerieke en maatschappelijke sterkte toeneemt, dan...
Er is godsdienstvrijheid. Zowel voor kleine als voor grote. Wie daarbinnen de wet overtreedt, krijgt straf.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 12:24   #303
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De contradictie zit 'm in hierin: de mens heeft zelfbeschikkingsrecht én de mens moet de seculiere staat respecteren of elders gaan wonen.
Zelfbeschikkingsrecht binnen de ambrahamistische godsdiensten. La me nie lachen. Euthanasie is al een onmogelijkheid.
Alhoewel, indien een muzel tijdens de zelfmoord onschuldingen dood, is het weer koek en ei met allah de vergevingsgezinde.

Citaat:
Religie of atheïsme beperkt zich niet tot een kerk maar wordt effectief beleefd onder de bevolking.
Nope. Sommige religies roepen hun gelovigen op om anderen te verplichten de desbetreffende religieook te beleven. De islam is op't moment daar het meest aggressieve voorbeeld van.

Citaat:
Wat betreft het elders wonen: indien deze seculiere staat ooit een hinder gaat vormen op het beleven van de islam, dan ga ik uiteraard migreren.
Maar deze staat maakt het U al moeilijk.
Mag U dhimmies Jizah afpersen? Slaven en slavinnen houden? Mag u als tent rondwandelen, slechts 1 oog bruikbaar vanachter een gehaakt gaasje?

Wanneer mogen we U uitwuiven?
Oud 16 juni 2015, 12:28   #304
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

Wanneer mogen we U uitwuiven?
Wanneer gaat Pontifex haar uitwuiven, niettegenstaande zijn dreigement? Ze gaat maar door en door.
Oud 16 juni 2015, 12:29   #305
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2.

De islam heeft ook een islamitische cultuur maar inderdaad, als je als moslim wordt geconfronteerd met regelrecht secularisme en de samenhangenhde cultuur, dan ga je je meer concentreren op de pure islam.

Moslims in moslimlanden, bv. in Pakistan, genieten meer van de lokale cultuur (steden, evenementen, kermissen, shoppen, lekker eten,...) dan wij.
Ik vul de puntjes dan maar aan :
https://en.wikipedia.org/wiki/2014_P...chool_massacre

http://mens-en-samenleving.infonu.nl...geschoten.html

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 16 juni 2015 om 12:30.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 13:00   #306
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is minder een gevolg van gegarandeerde basisnoden dan van een hoger intellectueel niveau en ontwikkeling. Of dan toch in gelijke mate.
Eno2. Het gaat om gemengde werkomgevingen. Dit heeft weinig met basisnoden te zien, behalve goed onderwijs, niet zozeer met armoede, wel met een gezonde mix en weerspiegeling van de samenleving. Ondertussen gaan zowel mannen als vrouwen buitenshuis werken. Ik kan mij voorstellen dat jij als arme vent een probleem hebt met ambitieuze vrouwen.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 juni 2015 om 13:01.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 13:04   #307
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer gaat Pontifex haar uitwuiven, niettegenstaande zijn dreigement? Ze gaat maar door en door.
Waarom wil je de mening van een moslim niet kennen ?
Ik beschouw haar/zijn schrijfsels als leerrijk .
Omdat jij vind dat die schrijfsels niet in "maatschappij en samenleving" thuishoren ?
Wel ,dat is nu net het punt . De gelovigen vinden dat de "maatschappij en samenleving" rekening moeten houden met hun "gevoeligheden" .
Ik val ze daarop aan , ik ben niet akkoord , maar ze hebben recht op hun mening .
Er is geen discussie als je alleen maar gelijkgezinden toelaat .
Oud 16 juni 2015, 13:05   #308
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spreek voor jezelf Eno2. Er is niets mis met wie er een tegengestelde mening op nahoudt. Tegengestelde meningen kunnen de discussie enkel bevorderen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 13:28   #309
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zal voor haar volgende Islam draad zijn buiten subforum Godsdienst.
Oud 16 juni 2015, 13:50   #310
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons inderdaad hopen dat deze staat daar snel paal en perk aan stelt. Het beleven van de Islam druist in tegen heel wat wetgeving in dit land en het wordt tijd dat die ook effectief eens tot uitvoering wordt gebracht.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 14:04   #311
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u het secularisme aanhangt, dan hebt u geen enkele argumentatie om de vrijheid in te perken van wie anders aankijkt tegenover dit secularisme. De democratie doet zijn werk en dus zijn meningen en persoonlijke houdingen vrij.
Ja en? U kunt toch begrijpend lezen, hoe vaak herhalen we nog maar eens..u mag geloven wat u wilt...maar moet wel de seculariteit respecteren...weer rondje draaien Jan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2015, 14:05   #312
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denken we dan plotseling in termen van juist en verkeerd?
Doet u dit dan niet vanuit uw opvattingen, oordelen over wat u juist of verkeerd vindt? Man toch, heeft u ergens de cursus " hoe verziek ik een discussie gevolgd of zo?
Oud 16 juni 2015, 14:08   #313
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, zonder enige twijfel. U neemt gewoon aan als een fundament. De mens als hoogste referentie van alles in de wereld.
Ja dat doe ik om met oeverloos geduld aan jou uit te leggen dat dit ( een seculiere samenleving) de basis is van de samenleving waarvoor gekozen is.
Ja, de mens is de hoogste referentie, en niet uw God of die van anderen, dat is uw keuze om daarmee bezig te zijn, maar niet de fundamenten ( meer) van deze samenleving. Precies toch lastig om mee te leven he Jan?
Oud 16 juni 2015, 14:13   #314
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja en? U kunt toch begrijpend lezen, hoe vaak herhalen we nog maar eens..u mag geloven wat u wilt...maar moet wel de seculariteit respecteren...weer rondje draaien Jan?
De seculariteit respecteert de godsdiensten en geeft ze gecontroleerde vrijheid. Daardoor zijn de ergste gevolgen van de godsdienstwaanzin ingeperkt. Omgekeerd vervolgen de godsdiensten immers toch maar elkaar, onder het bedrijven van massaslachtingen, zoals de geschiedenis bewijst. En de atheïsten erbij. Dat moeten we niet meer hebben. Maar de Islam is daar nog steeds en verhevigd mee bezig. Jan gaat die nu eens overtuigen zie.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2015 om 14:15.
Oud 16 juni 2015, 14:15   #315
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Een seculiere staat (scheiding kerk en staat) met hoofdzakelijk 1. christenen die hun geloof beleven OF 2. met seculieren gaat er helemaal verschillend uitzien.

Dat is dus helemaal geen contradictie. U hoort net zoals alle anderen de seculiere samenleving te respecteren en lukt u dit niet, om welke reden dan ook, dan moet u consequent zijn, en andere oorden opzoeken, dat zelfbeschikkingsrecht heeft u.

Wakker worden Guini, het merendeel van mensen hier gelooft niet, of niet actief, en vinden religie niet echt belangrijk, daarom heeft religie geen inmenging in de organisatie van de samenleving, dat verandert niet, ongeacht scheiding kerk en staat zit de splitsing veel dieper, religie heeft geen macht, punt uit.

Fijn dat je nog nergens gehinderd wordt
Oud 16 juni 2015, 14:18   #316
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is dus helemaal geen contradictie. U hoort net zoals alle anderen de seculiere samenleving te respecteren en lukt u dit niet, om welke reden dan ook, dan moet u consequent zijn, en andere oorden opzoeken, dat zelfbeschikkingsrecht heeft u.

Wakker worden Guini, het merendeel van mensen hier gelooft niet, of niet actief, en vinden religie niet echt belangrijk, daarom heeft religie geen inmenging in de organisatie van de samenleving, dat verandert niet, ongeacht scheiding kerk en staat zit de splitsing veel dieper, religie heeft geen macht, punt uit.

Fijn dat je nog nergens gehinderd wordt
De religie heeft wel inmenging in de organisatie van de samenleving. De invloed is nog steeds enorm. Er is zelfs nog een politieke partij met 'christen' in zijn naam. Een partij die het nog steeds voor het zeggen heeft.
Oud 16 juni 2015, 14:42   #317
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
De religie heeft wel inmenging in de organisatie van de samenleving. De invloed is nog steeds enorm. Er is zelfs nog een politieke partij met 'christen' in zijn naam. Een partij die het nog steeds voor het zeggen heeft.
Dat "christen" nog steeds in de naam zit is correct .
Maar daar blijft het ook bij .
Als "christelijk" volger van Jezus betekent , dan ben ik er ook één .
Die heeft trouwens nooit zijn kinderen opgezet tegen anderen .
Oud 16 juni 2015, 15:11   #318
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu laat u toch het achterste van uw tong zien: u wil mij dus tolereren, enkel schijnbaar omdat u "niets te vrezen hebt". Als de numerieke en maatschappelijke sterkte toeneemt, dan...
Ik tolereer u en de samenleving doet dit ook.
Dat heeft niets te maken met een mening die ik verberg waarbij u nu aantoont dat ik " het achterste van mijn tong laat zien".
Maar indien u maatschappelijk zo sterk zou worden dat u raakt aan de bouwsteen van de seculiere samenleving ( het zelfbeschikkingsrecht los van religieuze dogma's anders is uw volgende zet, wat is die bouwsteen dan, )
dan zou ik me inderdaad ook verenigen om die invloed in te dijken.

Zie niet in wat daar mis mee zou zijn.
Oud 16 juni 2015, 15:13   #319
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarom wil je de mening van een moslim niet kennen ?
Ik beschouw haar/zijn schrijfsels als leerrijk .
Omdat jij vind dat die schrijfsels niet in "maatschappij en samenleving" thuishoren ?
Wel ,dat is nu net het punt . De gelovigen vinden dat de "maatschappij en samenleving" rekening moeten houden met hun "gevoeligheden" .
Ik val ze daarop aan , ik ben niet akkoord , maar ze hebben recht op hun mening .
Er is geen discussie als je alleen maar gelijkgezinden toelaat .
ik ook, maar niet omdat die mening leerrijk zou zijn, wel de slechtste reclame die islam maar kan bedenken, hoop dat horden anderen meelezen.
Oud 16 juni 2015, 15:26   #320
eno2
Banneling

Standaard

Zogenaamde scheiding tussen kerk en staat. Maar wel nog een politieke partij met "christen" in zijn naam. Waarom niet de Moslim Volkspartij?

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 juni 2015 om 15:27.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be