![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | ||
Minister
|
![]() Echte solidariteit, of solidarité �* la Belge?
Citaat:
En de simpele facts & figures ondersteunen dat. De fiscale inkomsten worden voor 45% bij 10% van de bevolking gehaald en voor 80% bij 30% van de bevolking. Als die 10%/30% het nut niet meer inziet om een systeem te onderhouden waar ze onbeperkt aan moeten bijdragen maar we ze zelf niks aan kunnen overhouden, dan heb je een gigantisch probleem. Het verhaaltje is al zo oud als de straat, maar drommels relevant: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je niet tegen zo'n discussies kan, dan stel ik voor dat je je beperkt tot dingen als "www.tienerforum.com" of "www.girlzforum.nl". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je kan je dan ook beginnen afvragen waarom BDW zo zwak uit de hoek blijft komen ... waarom sprak hij bvb over 4 jaar ipv over 4 generaties ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net omdat anders de kans zou bestaan dat een groot deel van de bevolking niet voor zichzelf zou (kunnen) zorgen. Zelfstandigen moesten zelf voor hun SZ instaan en wie was vragende partij om van de ruif van de SZ te eten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat die kleine groep dat kan is mede te danken aan het werk van de vorige generaties die voor de productiemiddelen zorgden. Ik merk dat die kleine groep nog veel meer overhoudt dan die grote groep vroeger. En dat ondanks het feit dat ze al veel vroeger die SZ beginnen uitmelken. Het grootste gevaar is dat steeds meer mensen vinden dat hun kapitaal hier te weinig rendeert. Eens zien hoe productief je dan wel bent en welke actie ge dan gaat ondernemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil je meer minder, dan pas je gewoon de cijfertjes aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat sommige mensen minder inkomsten hebben, laat staan dat ze dat kunnen sparen. Daar komt natuurlijk nog een werkloosheids- en ziekteverzekering bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Minister
|
![]() En dat praat goed dat anderen onbeperkt in een zwart gat mogen bijdragen, zonder daar noemenswaardige return voor te hebben? Dacht het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt natuurlijk een grootverdiener zijn en dan begrijp ik u wel. Maar ook dan hoop ik dat ge geen tegenslag krijgt en van anderen afhankelijk wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Een compleet ondermaats pensioen dat, tegen dat ik er recht op zou hebben, misschien zelfs niet meer bestaat? Een ziekteverzekering die vandaag al door mijn werkgever afgedekt wordt? Die fameuze werkloosheidsuitkering? Citaat:
En je begaandheid is aandoenlijk, maar weinig oprecht en niet veel meer dan een vergoelijking van je eigen standpunt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw werkgever betaalt u dus door als ge ziek zijt en betaalt uw medicijnen en hospitaal voor u? Mooi dan begrijp ik het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Al heeft ie over de voorbije 11 jaar nog geen één hospitalisatie moeten betalen, en heeft ie ocharme een ziektedag of 15 gehad, die ook geen echte ziektedagen waren aangezien er gewoon van thuis uit werd verder gewerkt. Citaat:
![]() Maar goed, om zelf zo te janken omdat er geen antwoord volgt op je vraag, ben je zelf ook uitblinkend in het niet beantwoorden van vragen. Wat krijg ik dat meer terug, zoveel meer dan ik zelf wel besef? Willen we heel concreet gaan doen? Exclusief patronale bijdragen, mag er op maandbasis zowat 5k richting staat geschoven worden; inclusief patronale bijdragen mag er nog eens 2k extra per maand doorgeschoven worden naar de staat. Wat krijg ik concreet zoveel meer dan ik zelf wel besef aan waarde voor dat geld? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof immers niet dat uw bijdragen zouden volstaan. Althans dat is niet zo zeker. |
|
![]() |
![]() |