Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2015, 14:37   #301
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
hij had drugs gehandeld, staat voor de rechtbankals een onschuldig lammetje, die rechter verleent hem maandje voorwaardelijk... en hopsaliké de zaak is geklonken, mijnheer heeft het systeem verslaan

wat hebben we geleerd: met soft te zijn dat je geen respect krijgt. Je moet duidelijk zijn..
Dan moet je je wel tot hun niveau verlagen en niet hypocriet doen. Willen we de totale oorlog of gaan we wat rond de pot draaien? Gedaan met de democratie, een totalitaire staat die geen genade kent voor de "barbaren". Geen haar beter, maar we zijn wel eerlijk dan. De maskers zijn afgevallen.
Oud 18 november 2015, 14:38   #302
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
400.000 op zijn minst, het is een schatting eerder aan de lage kant.
Van die 6000000 heeft dehelft de nuance in de vraag niet begrepen,en heeft ze gewoon zitten zichzelf wijsmaken dat ze de wet volgen , omdat ze gewoon als savatjes voor iedereen plooien
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 14:38   #303
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
400.000 op zijn minst, het is een schatting eerder aan de lage kant.
Tja. Zeg nu zelf, vanochtend nog zo'n moslima gezien - met kinderwagen uiteraard - van top tot teen in het zwart. Dat soort mensen left, eet, denkt, ... zoals in hun thuislanden. Het enige verschil is dat ze wellicht een Belgische pas bezitten en (gebroken) Nederlands praten. Dit is uiteraard geen integratie en zal het ook nooit zijn. Op termijn lijkt assimilatie, met religieuze beleving in de privékring, de enige oplossing. Uiteraard enkel voor de "willing" en dat zullen er niet veel zijn.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 14:39   #304
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Dan moet je je wel tot hun niveau verlagen en niet hypocriet doen. Willen we de totale oorlog of gaan we wat rond de pot draaien? Gedaan met de democratie, een totalitaire staat die geen genade kent voor de "barbaren". Geen haar beter, maar we zijn wel eerlijk dan. De maskers zijn afgevallen.
je moet niet meer doen dan voor de belgen, maar je moet in hun geval vooral niet denken dat je racistisch bent omdat je de regels toepast
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 14:41   #305
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Goed opgemerkt. Mindset en Patrickve blijken het theologisch allemaal véél beter te weten dan de grote massa van moslims die op perfect normale manier hun leven leiden.
Ben jij ook zo een apologist voor Mein Kampf en de nazi's ?

Als het er zwart op wit staat, moet je toch niet veel "theologie" nodig hebben he. Trouwens, mijn theologie is even goed als de jouwe.

Enneuh, ga eens de vraag stellen in Saoudi Arabie, of in veel Moslim landen, wat de Koran zegt over ongelovigen ? Ga eens vragen aan een moslim wat er moet gebeuren met iemand die het moslimgeloof verlaat ?

Ik denk niet dat ik zo "alleen" sta met mijn interpretatie. De grote massa van moslims HIER is niet de meerderheid van de moslims wereldwijd. En wees maar redelijk zeker dat die goed weten wat de Koran zegt over ongelovigen of over afvalligen.

Daarentegen, en ik heb dat al gezegd, vele moslims hier zouden eigenlijk liever hebben dat dat allemaal niet in de Koran stond, en doen dus alsof, en proberen dat te vergeten. Want ze wensen als vredelievende mensen te leven. Maar ze zitten met een dinosaurus ei.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 november 2015 om 14:56.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 14:48   #306
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ben jij ook zo een apologist voor Mein Kampf en de nazi's ?

Als het er zwart op wit staat, moet je toch niet veel "theologie" nodig hebben he. Trouwens, mijn theologie is even goed als de jouwe.

Enneuh, ga eens de vraag stellen in Saoudi Arabie, of in veel Moslim landen, wat de Koran zegt over ongelovigen ? Ga eens vragen aan een moslim wat er moet gebeuren met iemand die het moslimgeloof verlaat ?

Ik denk niet dat ik zo "alleen" sta met mijn interpretatie. De grote massa van moslims HIER is niet de meerderheid van de moslims wereldwijd. En wees maar redelijk zeker dat die goed weten wat de Koran zegt over ongelovigen.
Klopt, dan heb je 2 soorten moslims => De eerlijke sadistische moslims die doen dat wat er in hun boekje staat en de hypocriete moslims die alles proberen om te ontkennen/verdraaien wat er in hun boekje staat niet letterlijk moet geïnterpreteerd worden.
Oud 18 november 2015, 14:50   #307
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt, dan heb je 2 soorten moslims => De eerlijke sadistische moslims die doen dat wat er in hun boekje staat en de hypocriete moslims die alles proberen om te ontkennen/verdraaien wat er in hun boekje staat niet letterlijk moet geïnterpreteerd worden.
... en een derde soort niet-moslims die stellen dat iedereen die iets durft zeggen over dat boekje, scheef bekeken moet worden want extremistische xenofobe racisten, want kijk, er zijn ook hypocrieten die zeggen dat het niet waar is.
Oud 18 november 2015, 14:51   #308
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Tja. Zeg nu zelf, vanochtend nog zo'n moslima gezien - met kinderwagen uiteraard - van top tot teen in het zwart. Dat soort mensen left, eet, denkt, ... zoals in hun thuislanden. Het enige verschil is dat ze wellicht een Belgische pas bezitten en (gebroken) Nederlands praten. Dit is uiteraard geen integratie en zal het ook nooit zijn. Op termijn lijkt assimilatie, met religieuze beleving in de privékring, de enige oplossing. Uiteraard enkel voor de "willing" en dat zullen er niet veel zijn.
Als ik aan de schoolpoort sta staat het daar vol met moslima's met koets , eentje in de koets , eentje aan de hand en eentje in de buik.
Ze zijn uitgedost in volledige woestijnkledij , GEEN ENKELE werkt en hun Nederlands is op een zeldzame uitzondering na praktisch steeds nagenoeg onverstaanbaar.
Wat doet dat hier vraag ik mij dan af, tenzij onze sociale kassen leegvreten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 14:53   #309
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik aan de schoolpoort sta staat het daar vol met moslima's met koets , eentje in de koets , eentje aan de hand en eentje in de buik.
Ze zijn uitgedost in volledige woestijnkledij , GEEN ENKELE werkt en hun Nederlands is op een zeldzame uitzondering na praktisch steeds nagenoeg onverstaanbaar.
Wat doet dat hier vraag ik mij dan af, tenzij onze sociale kassen leegvreten.
Bommengordels fabriceren als bijverdienste ?
Oud 18 november 2015, 14:54   #310
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... en een derde soort niet-moslims die stellen dat iedereen die iets durft zeggen over dat boekje, scheef bekeken moet worden want extremistische xenofobe racisten, want kijk, er zijn ook hypocrieten die zeggen dat het niet waar is.
Ja, net zoals die mensen die het gevaar van Hitler en zijn ideologie een beetje onderschat hadden..... maar mensen die toen kritiek op Hitler hadden die werden toen bestempeld als mensen die tegen de democratie zijn.
Oud 18 november 2015, 14:57   #311
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarentegen, en ik heb dat al gezegd, vele moslims hier zouden eigenlijk liever hebben dat dat allemaal niet in de Koran stond, en doen dus alsof, en proberen dat te vergeten. Want ze wensen als vredelievende mensen te leven. Maar ze zitten met een dinosaurus ei.
Ik had dit toegevoegd trouwens...
Oud 18 november 2015, 15:08   #312
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed opgemerkt. Mindset en Patrickve blijken het theologisch allemaal véél beter te weten dan de grote massa van moslims die op perfect normale manier hun leven leiden.
U vergeet alle 57 moslimlanden waar een niet moslim niet dezelfde rechten heeft als een moslim en dit op gezag van de koran.

Wanneer u spreekt over de grote massa van moslims die op een perfect normale manier hun leven leiden - voor zo ver ze niet in oorlog zijn met elkaar - dan moet u daar gaan kijken om vast te stellen dat u daar uw perfecte manier van leven niet zal kunnen leiden.

Laatst gewijzigd door JeeBee : 18 november 2015 om 15:08.
JeeBee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 15:10   #313
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
U vergeet alle 57 moslimlanden waar een niet moslim niet dezelfde rechten heeft als een moslim en dit op gezag van de koran.

Wanneer u spreekt over de grote massa van moslims die op een perfect normale manier hun leven leiden - voor zo ver ze niet in oorlog zijn met elkaar - dan moet u daar gaan kijken om vast te stellen dat u daar uw perfecte manier van leven niet zal kunnen leiden.
2.
Oud 18 november 2015, 15:13   #314
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
tja, volgens de extremisten op dit forum (de anti-islam fanatiekelingen) en de IS-extremisten is er maar 1 interpretatie mogelijk. (en plus, ze hebben ook beide dezelfde interpretatie).

beide in hetzelfde bedje ziek.
Ben jij dan geen anti-nazi fanatiekeling ?
Of vind jij ook dat er meerdere interpretaties van het nazisme zijn en dat we de gematigde nazi's niet scheef moeten bekijken ? Die hebben niets te maken met die paar wandaden van hun extremistische broeders die de Holocaust georganiseerd hadden, immers en zijn vredelievende antisemieten ?
Oud 18 november 2015, 15:23   #315
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
tja, volgens de extremisten op dit forum (de anti-islam fanatiekelingen) en de IS-extremisten is er maar 1 interpretatie mogelijk. (en plus, ze hebben ook beide dezelfde interpretatie).

beide in hetzelfde bedje ziek.
Waarom geeft ge nooit uw interpretatie als die extremisten hier een tekstje quoten ?
Er staat wat er staat en daar is weinig aan te intrepeteren, alleen te ontkennen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 15:37   #316
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze moeten niet onkennen of verdraaien maar gewoon toegeven dat het net de wet van God is.
Gewoon het verhaal over hun geloof.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 16:55   #317
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee er is geen gedachtenplicht, maar ze gaan dan wel in hun handelingen hun kerkelijke regels voor de wet toepassen.

IK vraag mij dus heel concreet af, hoe doen ze de erfenisregeling ? volgens hun regels en knikken de vrouwen daar braafjes, of volgens de belgische regels... Dat is nu een eenvoudige, waar je zult constateren dat tussen broer en zus een erfenis van 300.000 euro 200.000 voor de broer en 100.000 voor de zus zal verdeeld worden..
Dat kan niet. Geen enkele notaris zal ingaan op dergelijke vraag indien hij die zou krijgen. Dan loopt hij binnen de kortste keren tegen de lamp.
Wel is het zo dat een notaris niet kan weten dat de overledene nog 3 huizen in marokko had, dus daar zit een grijze zone.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2015, 16:58   #318
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste nazi"s hebben ook niemand vermoord.
de meeste nazi's zijn dan ook niet uit hun land gezet, of de nationaliteit ontnomen, of in de gevangenis gestopt.
Oud 18 november 2015, 17:07   #319
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het Moslimgeloof bestaat er nu net precies wel in om dat boek als wetboek te zien. Een boek met haat en geweldoproepen.

In welke mate is het andere mensen toegestaan om zelfs maar PUBLIEK AAN TE GEVEN dat ze de haatoproepen in een zeker boek wensen te promoveren ? Dat boek mag in de meeste gevallen zelfs niet eens gepubliceerd worden.

Hier hebben we mensen die publiek verklaren een boek vol haat en geweld als hun GELOOF te beschouwen, en we hebben idiote organismen die ons zeggen dat het "racisme" is om die mensen ook maar een beetje afkeurend te bekijken. Die mensen mogen de symbolen van hun haatboek publiek tonen (stel U voor dat ge rondloopt met een armband met een hakenkruis op, en niemand mag U daarover een opmerking maken). Die krijgen zelfs gesubsidieerde zalen om hun boek te promoveren en uit te leggen wat er allemaal in staat.

Dan moet je ook hebben dat mensen die stellen dat ze vinden dat wat er in Mein Kampf staat, de absolute waarheid is en iedereen oproepen om volgens de aanwijzingen in Mein Kampf te leven, beschermd moeten worden tegen racisme van zij die daar wat te verregaande kritiek op zouden hebben, niewaar. Dan moet je stellen dat mensen verbieden van met een armband met een hakenkruis op rond te lopen, en te roepen "Judenrein, Judenrein", als xenofobe, nazifobe en racistische daden klasseren. Dan moet je subsidies uittrekken voor mensen die willen samenkomen om bewonderend passages uit Mein Kampf samen te lezen, en het boek te promoveren. Dan moeten er gesubsidieerde nazi scholen komen waar kinderen de basis waarden van Mein Kampf uitgelegd krijgen.

De vraag is: mag men in onze maatschappij tolereren dat mensen OPROEPEN om de wet te overtreden, en om dat wetsboek als basisprincipe te gebruiken, als je weet dat het vol oproepen tot moord en geweld staat ?

Mag ik een boek schrijven waarin ik zeg dat Joden moeten vergast worden, en mogen mensen dan publiek stellen dat zij volgens dat boek willen leven ? Mag ik en die mensen dan beschermd worden tegen "racistische daden" die zo bekrompen zijn van ons te discrimineren voor ons gedachtengoed ?

Of gaat mijn boek verboden worden, en krijg ik een proces voor anti-semitisme aan mijn broek ?

Waarom behandelt men moslims dan anders ?
Kijk Patrick, je mag dat proberen kapot te redeneren maar je gaat in geen enkel westers land een rechter vinden die bereid is om een religie te verbieden. Geen enkele. Omwille van wat verzen in een oud boek van 1500 jaar geleden gaat men heus een van de peilers van het internationaal publiekrecht niet slopen hoor... Dat is luidop dromen.
Oud 18 november 2015, 17:07   #320
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de meeste nazi's zijn dan ook niet uit hun land gezet, of de nationaliteit ontnomen, of in de gevangenis gestopt.
... maar ze mogen wel niet openlijk hun "geloof" belijden, en ze mogen geen propaganda maken voor hun gedachtengoed he. Bovendien worden mensen die nazi's scheef bekijken, niet vervolgd voor racisme, en krijgen nazi's geen subsidies om lezingen uit Mein Kampf te houden voor mede nazi's.
Er is ook geen wet die het verbiedt om iemand te discrimineren omdat die openlijk stelt dat hij een nazi is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be