Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2016, 17:15   #301
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het gaat over het feit of het al dan niet kwispelen met de staart iets heeft te maken met een hoogstaande intelligentie.
Nee, daar ging het niet over.
Citaat:
Het is niet meer of minder dan een uitdrukking van plezier of geluk van die hond.....Een hond kwispelt wel voor allerhande redenen met zijn staart. OOk als hij een ander hondje graag mag......En hond toont ook al eens zijn tanden om allerhande redenen......

Zelf zie ik daar weinig geniaals in.

Ik denk dat het lezen van een boek van Midas Dekkers in dat opzicht wel zinvoller zal zijn.
Wel, daar hebt u gelijk. Midas Dekkers is een uitzonderlijk bioloog.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 18:05   #302
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik zie eerlijk gezegd geen enkel verschil.
Ge moet ook niet te veel opzoeken op wiki,; daar staat veel onzin op.
Jaja, eerst moet ik googlen maar als er dan iets is dat jou niet aanstaat moet ik het negeren.

Voor mij is het verschil evident, ik stel dat de mens het meest intelligente soort is binnen de dierenwereld. Ik heb nooit gesteld dat de mens één of andere centrale rol heeft want hij heeft dit m.i. totaal niet. Maar dit wil niet zeggen dat men moet ontkennen dat de mens een speciale plaats heeft.

Citaat:
Laten we vooral niets relativeren. Wat is het verschil tussen uw opvatting dat de mens een 'special place' heeft en een racist die vindt dat de blanken een 'special place' heeft?

De argumentatie is exact hetzelfde. Op dit forum zijn er enkele racisten die claimen dat zwarten dommer zijn dan blanken. Hetzelfde argument dat u gebruikt. Ik kan u de threads geven.
Het verschil is dat ik een vergelijking maak tussen soorten terwijl een racist een vergelijking maakt binnen een soort. Als we ons natuurlijk moeten onthouden van dergelijke vergelijkingen omdat anderen dit gaan misbruiken voor andere vergelijkingen zijn we nog lang niet thuis natuurlijk.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2016, 18:36   #303
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Jaja, eerst moet ik googlen maar als er dan iets is dat jou niet aanstaat moet ik het negeren.
Maar ge moet niet te rap content zijn, hé. Niet efkes rap alleen wiki raadplegen.

Citaat:
Voor mij is het verschil evident, ik stel dat de mens het meest intelligente soort is binnen de dierenwereld. Ik heb nooit gesteld dat de mens één of andere centrale rol heeft want hij heeft dit m.i. totaal niet. Maar dit wil niet zeggen dat men moet ontkennen dat de mens een speciale plaats heeft.
Maar een centrale rol heeft de mens wel degelijk. Hij is namelijk de planeet naar de verdoemenis aan het helpen, met alle andere diersoorten erbij.
Citaat:

Het verschil is dat ik een vergelijking maak tussen soorten terwijl een racist een vergelijking maakt binnen een soort. Als we ons natuurlijk moeten onthouden van dergelijke vergelijkingen omdat anderen dit gaan misbruiken voor andere vergelijkingen zijn we nog lang niet thuis natuurlijk.
Er is evolutionair biologisch eigenlijk geen verschil tussen soorten en rassen. Het is gewoon een kwestie van tijd(s periode). Tussen de blanke mens en de chimpansee is er 7 miljoen jaar. Tussen de blanke mens en de Neanderthaler is er 700 000 jaar. En tussen de blanke mens en de zwarte mens is er 90 000 jaar.

Net zoals het geen toeval is dat de racisten op dit forum blanken zijn, en daarom eigenlijk zichzelf op een pied de stalle zetten door zich beter te voelen dan een zwarte, doet gij eigenlijk hetzelfde. Ge zijt een mens, dus ge vindt van u zelf dat ge een 'speciale plaats' hebt.
Oud 26 september 2016, 19:21   #304
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar een centrale rol heeft de mens wel degelijk. Hij is namelijk de planeet naar de verdoemenis aan het helpen, met alle andere diersoorten erbij.

Dat de mens geen zegen is voor deze planeet valt moeilijk te ontkennen. Maar of deze planeet ,ook zonder mensen ,uiteindelijk niet naar de verdoemenis zou gaan is nog maar de vraag.Niks is voor eeuwig ...ook planeten niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2016, 07:55   #305
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar ge moet niet te rap content zijn, hé. Niet efkes rap alleen wiki raadplegen.
Neen, ik moet jouw antwoorden als de maat der dingen nemen.

Citaat:
Nu ken je de mens meer eigenschappen toe dan ikzelf. Ik denk namelijk niet dat de mens daartoe in staat is. Hij kan m.i. niet eens zichzelf vernietigen.

Citaat:
Er is evolutionair biologisch eigenlijk geen verschil tussen soorten en rassen. Het is gewoon een kwestie van tijd(s periode). Tussen de blanke mens en de chimpansee is er 7 miljoen jaar. Tussen de blanke mens en de Neanderthaler is er 700 000 jaar. En tussen de blanke mens en de zwarte mens is er 90 000 jaar.
Wel wel wel, dat we dit nog mogen meemaken. Een zogezegde antropoloog die het belang van soortvorming in de evolutie niet onderkent. Dit maakt je als opponent gewoon totaal ongeloofwaardig en ik denk dat ik je eigenlijk niet meer serieus moet nemen, en let wel, dit is niet het winnen van een discussie, dit is er gewoon zwaar onderuit gaan.

Citaat:
Net zoals het geen toeval is dat de racisten op dit forum blanken zijn, en daarom eigenlijk zichzelf op een pied de stalle zetten door zich beter te voelen dan een zwarte, doet gij eigenlijk hetzelfde. Ge zijt een mens, dus ge vindt van u zelf dat ge een 'speciale plaats' hebt.
Ik denk dat mijn katten dat ook vinden maar ze kunnen het niet met zoveel woorden zeggen.

Ondertussen is het me wel duidelijk wat je wil bekomen. Je wil gewoon de mens op hetzelfde niveau als alle dieren plaatsen en eender welk argument is voldoende, zelfs als er wat desinformatie moet komen bij kijken.

Je bent echter niet consistent want je acht de mens in staat de wereld naar de verdoemenis te helpen, iets wat je een ander diersoort niet onmiddellijk ziet doen.

Ik zou toch maar eens overwegen om een jointje te roken, mss zie je dan de wereld iets rooskleuriger.
Oud 27 september 2016, 11:25   #306
geertvdb

Standaard

Citaat:
Neen, ik moet jouw antwoorden als de maat der dingen nemen.
Zolang ge zelf niet de moeit neemt om u fatsoenlijk te informeren , zou ik dat doen, ja.
Citaat:

Nu ken je de mens meer eigenschappen toe dan ikzelf. Ik denk namelijk niet dat de mens daartoe in staat is. Hij kan m.i. niet eens zichzelf vernietigen.
Hallo-o-oooo? Verschillende landen apart (!) hebben nu genoeg kernwapens om de aarde verschillende keren te vernietigen. Er moet maar 1 zo op de knop drukken en het is zover. Als we het al niet door pollutie doen.
Citaat:

Wel wel wel, dat we dit nog mogen meemaken. Een zogezegde antropoloog die het belang van soortvorming in de evolutie niet onderkent. Dit maakt je als opponent gewoon totaal ongeloofwaardig en ik denk dat ik je eigenlijk niet meer serieus moet nemen, en let wel, dit is niet het winnen van een discussie, dit is er gewoon zwaar onderuit gaan.
Ha ha ha, ik eb nochtans gelijk. Er is geen verschil tussen uw antropocentrisme en racisme. Het gebruik van hetzelfde argument zegt toch alles.

Citaat:

Ik denk dat mijn katten dat ook vinden maar ze kunnen het niet met zoveel woorden zeggen.
Nee, die vinden dat katten een 'special place' hebben.

Citaat:

Ondertussen is het me wel duidelijk wat je wil bekomen. Je wil gewoon de mens op hetzelfde niveau als alle dieren plaatsen en eender welk argument is voldoende, zelfs als er wat desinformatie moet komen bij kijken.
Nee! Omgekeerd. Gij wilt de mens een special place geven. Ik haal gewoon uw argumenten onderuit.

Citaat:

Je bent echter niet consistent want je acht de mens in staat de wereld naar de verdoemenis te helpen, iets wat je een ander diersoort niet onmiddellijk ziet doen.
Maar ik vind niet dat de mens daardoor een special place heeft. Gij wel?

Citaat:

Ik zou toch maar eens overwegen om een jointje te roken, mss zie je dan de wereld iets rooskleuriger.
Cannabis is een plant die de mens weet te misleiden. Het heeft een stof die een roes geeft. Maar tegelijkertijd ook giftig is. Ik blijf daar af.
Oud 27 september 2016, 11:39   #307
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ha ha ha, ik eb nochtans gelijk.
Heel sterk argument. Inderdaad daar kan niets tegenop. En inderdaad grappig bovendien.

Je hebt in gans deze discussie gewoon alleen gelijk in je eigen hoofd, voor de rest heb je zero, noppes, nul, nadda gelijk.

Doe maar verder zo, je hebt net de status van internettrol bereikt.
Oud 27 september 2016, 11:52   #308
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat de mens geen zegen is voor deze planeet valt moeilijk te ontkennen. Maar of deze planeet ,ook zonder mensen ,uiteindelijk niet naar de verdoemenis zou gaan is nog maar de vraag.Niks is voor eeuwig ...ook planeten niet.
Uiteindelijk is dit zelfs nog niet gezegd. Het is inderdaad zo dat omgeving op aarde zodanig zal worden dat ze niet meer leefbaar is. Maar we spreken hier van miljarden jaren eer het zo ver is.

Maar wat belet ons om ruimteschepen te bouwen die ons naar andere plaatsen brengen en toelaten dat het leven alsnog verder gezet wordt?

In dit geval zou de mens wel een zegen zijn. Nu, indien de mens niet zou ontstaan zijn zou een andere primaat of een andere diersoort dit m.i. wel vroeg of laat verwezenlijken. Miljarden jaren is zeer lang.
Oud 27 september 2016, 15:42   #309
geertvdb

Standaard

Citaat:
Heel sterk argument. Inderdaad daar kan niets tegenop. En inderdaad grappig bovendien.

Je hebt in gans deze discussie gewoon alleen gelijk in je eigen hoofd, voor de rest heb je zero, noppes, nul, nadda gelijk.
En wat is daar fout aan? Gij hebt in heel deze discussie enkel uw 'ongelijk' in je eigen hoofd?
Oud 27 september 2016, 18:10   #310
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteindelijk is dit zelfs nog niet gezegd. Het is inderdaad zo dat omgeving op aarde zodanig zal worden dat ze niet meer leefbaar is. Maar we spreken hier van miljarden jaren eer het zo ver is.

Maar wat belet ons om ruimteschepen te bouwen die ons naar andere plaatsen brengen en toelaten dat het leven alsnog verder gezet wordt?

In dit geval zou de mens wel een zegen zijn. Nu, indien de mens niet zou ontstaan zijn zou een andere primaat of een andere diersoort dit m.i. wel vroeg of laat verwezenlijken. Miljarden jaren is zeer lang.
Volgens mij zijn er niet veel planeten die op de mens zitten te wachten ? Trouwens voor wat ? Om ook die plaats(en) naar de vaantjes te helpen ? Laat de mensheid maar zachtjes verdwijnen.....het is welletjes geweest.
Oud 27 september 2016, 18:18   #311
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Cannabis is een plant die de mens weet te misleiden. Het heeft een stof die een roes geeft. Maar tegelijkertijd ook giftig is. Ik blijf daar af.
En toch heb je uw vriend niet verwittigd van dat vergif ? En dat terwijl jij op de hoogte was van de nefaste effecten ....mooie vriend ben jij....Zelfs zijn ouders wisten van niks.....en het was hun enig kind.

PS : zijn ze nog alleen of heeft uw vriend ondertussen al een broertje of zusje ?
Oud 27 september 2016, 18:19   #312
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toch heb je uw vriend niet verwittigd van dat vergif ? En dat terwijl jij op de hoogte was van de nefaste effecten ....mooie vriend ben jij....Zelfs zijn ouders wisten van niks.....en het was hun enig kind.

PS : zijn ze nog alleen of heeft uw vriend ondertussen al een broertje of zusje ?
Oud 27 september 2016, 18:42   #313
geertvdb

Standaard

Citaat:

Ik zal nog eens herhalen wat ik u exact 24u geleden heb geschreven:
Ik wist eigenlijk van niets. Hij zat op kot in Brussel, ik zat nog in de middelbare in een Antwerps college. Ik was zo onschuldig toen. Ik wist zelfs niet dat cannabis bestond.

Uw geheugen problemen zijn volgens mij ernstig!
Oud 27 september 2016, 18:57   #314
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist eigenlijk van niets. Hij zat op kot in Brussel, ik zat nog in de middelbare in een Antwerps college. Ik was zo onschuldig toen. Ik wist zelfs niet dat cannabis bestond.

Of hoe een totaal onwetend mens toch nog een ervaringsdeskundige kan worden.......
Oud 27 september 2016, 18:58   #315
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu hij gek is weet je opeens alles over hem.....maar toen hij je nodig had wist je niks over hem......Spijt komt altijd te laat beste...Leer er maar mee leven
Oud 27 september 2016, 19:33   #316
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu hij gek is weet je opeens alles over hem.....maar toen hij je nodig had wist je niks over hem......Spijt komt altijd te laat beste...Leer er maar mee leven
Zo is het.
Oud 27 september 2016, 19:44   #317
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo is het.
Oud 27 september 2016, 20:13   #318
geertvdb

Standaard

Citaat:
Of hoe een totaal onwetend mens toch nog een ervaringsdeskundige kan worden.......
Dat kan toch. Ik weet nu bvb. niets over enkels, maar als ik ooit een enkel blessure krijg, wees maar zeker dat ik er alles van zal weten.
Oud 27 september 2016, 20:15   #319
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar ik heb helemaal geen spijt. Hij had mij niet nodig. Ik was niet zijn baas, noch zijn voogd.

Maar ik heb mij dan wel verdiept in de problematiek, en nu ben ik een grote tegenstander van drugs. Dus uiteindelijk is er toch iets goed uit gekomen. Al is dat een schamele troost voor de ouders. Die trouwens ook fervente tegenstanders zijn van legalisatie. Who can blame them?
Oud 28 september 2016, 06:12   #320
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Ik vind dat we op Christelijke wijze dienen te aborteren :
1. men late het kind ter aarde werpen (bevalling)
2. men besprenkele het kind met gewijd water (doop)
3. onmiddellijk na het dopen doorboren we de hersenen met een scherp voorwerp (abortus)
Aldus verzekeren we ons ervan dat het kind zeker naar de hemel gaat.
Dit is de meest christelijke en menselijke wijze om een kind van een plaatsje in de hemel te verzekeren. Dit is de traditie die dient herboren te worden. Een traditie van de Spanjaarden in Amerika.

Of men doet het op de wijze die de heilige moeder Theresa gebruikte. Men laat kinderen creperen en dat lijden zuivert eveneens de ziel (toch niet zo goed als onmiddellijk na de doop de hersenen te doorboren alvorens ze ook maar één onreine gedachte kunnen voortbrengen maar het komt in de buurt, als je hard pijn hebt kan je aan niets anders denken dan aan die pijn, aan het ontkomen eraan en aan god)

Alleszins, abortus zoals het nu is moet stoppen. De embryo heeft misschien net nog neuseke neuseke gedaan met de papa en is onrein wanneer het gedood wordt. Het ziet ook niet genoeg af om rein te worden. Beter is ze ongewenst of in armoede of ziek ter wereld te brengen. Een lang leven lijden zal worden beloond met de hemel.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be