Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2018, 16:52   #301
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is nog een andere discussie waard, of haar kosten moeten terugbetaald worden door de ziekenkas; of toch in welke mate.

Onmiddellijke reactie: mag een bemiddelde zich wel kunnen laten ombouwen, maar een arme stakker niet ?

Mijn opinie is wel degelijk dat de prioriteitenstelling in de ziekenkas tot gevolg mag hebben dat haar ingrepen volledig zelf te betalen zijn.
Ik twijfel sterk of dat de man zich ooit zal laten opereren, denkelijk wil hij gewoon de interessante uithangen met een pruik en vrouwenkleren.

Hoe zei die kerel het in Nederland weer, "elke gek heeft zijn gebrek"?
Oud 6 februari 2018, 18:27   #302
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik twijfel sterk of dat de man zich ooit zal laten opereren, denkelijk wil hij gewoon de interessante uithangen met een pruik en vrouwenkleren.

Ik heb iets gezien op tv, waarbij een eerste afspraak voor medisch ingrijpen reeds gepland was, alsmede de volgende grote lijnen die normaliter afgewerkt gingen worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2018, 18:32   #303
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles is al gepland, onnozelaar. Zij was trouwens al maanden op voorhand begonnen met het nemen van hormonen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 6 februari 2018 om 18:32.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 05:39   #304
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Alles is al gepland, onnozelaar. Zij was trouwens al maanden op voorhand begonnen met het nemen van hormonen.
Kijk met of zonder apparatuur, met of zonder die hormonen die hij levenslang zal moeten nemen:

Ieder mens één paar geslachtschromosomen die zijn of haar geslacht bepalen. De tegenhanger van het X-chromosoom is het Y-chromosoom. Wanneer iemand één X-chromosoom en één Y-chromosoom heeft is hij van het mannelijk geslacht.
Oud 7 februari 2018, 08:39   #305
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
en wat zegt nu het simpele gegeven dat 'm al maanden vrouwelijke hormonen neemt en die voor de rest van z'n leven zal nemen?

een vrouw maakt die hormonen zelf aan hé
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 08:42   #306
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Kijk met of zonder apparatuur, met of zonder die hormonen die hij levenslang zal moeten nemen:

Ieder mens één paar geslachtschromosomen die zijn of haar geslacht bepalen. De tegenhanger van het X-chromosoom is het Y-chromosoom. Wanneer iemand één X-chromosoom en één Y-chromosoom heeft is hij van het mannelijk geslacht.
Was het maar zo gemakkelijk... Zelfs als men transgenders buiten beschouwing laat, klopt uw bewering niet.

Google bijvoorbeeld eens XY-gonadale dysgenesie. Dat is een afwijking waarbij een vrouw toch XY chromosomen heeft.

Verder zijn er tal van voorbeelden waarbij men niet twee maar één of drie (of meer) geslachtschromosomen heeft.

Allemaal geen mannen volgens u?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 februari 2018 om 08:44.
Oud 7 februari 2018, 08:45   #307
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en wat zegt nu het simpele gegeven dat 'm al maanden vrouwelijke hormonen neemt en die voor de rest van z'n leven zal nemen?

een vrouw maakt die hormonen zelf aan hé
Ik reageerde hierop:

Citaat:

Dat is duidelijk niet correct.
Oud 7 februari 2018, 08:53   #308
Hoomer

Standaard

Citaat:
Was het maar zo gemakkelijk... Zelfs als men transgenders buiten beschouwing laat, klopt uw bewering niet.

Google bijvoorbeeld eens XY-gonadale dysgenesie. Dat is een afwijking waarbij een vrouw toch XY chromosomen heeft.

Verder zijn er tal van voorbeelden waarbij men niet twee maar één of drie (of meer) geslachtschromosomen heeft.

Allemaal geen mannen volgens u?
Ik denk dat de "man" waarover we het hebben in dit geval , kinderen verwekt heeft bij zijn vrouw en dus volledig gezonde XY chromosoon bezit.
Oud 7 februari 2018, 09:01   #309
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de "man" waarover we het hebben in dit geval , kinderen verwekt heeft bij zijn vrouw en dus volledig gezonde XY chromosoon bezit.
Klopt. U sprak echter (bewust) over 'ieder mens' en niet louter over Bo.
Oud 7 februari 2018, 09:09   #310
Hoomer

Standaard

Citaat:
Ik reageerde hierop:

Dat is duidelijk niet correct.
Moest er bij mij op het werk een man met "fuck me bottekes" rondlopen zou ik in een breuk liggen van het lachen maar moest die kerel zo blijven rondlopen zou ik en vele anderen vragen aan die kerel om terug gewoon schoenen te dragen en dat de fun er nu wel af was.
Als je weet dat iedereen op de redactie het geweldig vond dat Boudewiijn daar al maanden met sexy vrouwen schoentjes rondliep, kan je u toch wel inbeelden hoe die bepaalde soort linkse, alles moet kunnen snowflake mensen, totaal de pedalen kwijt zijn, wie moedigt dat nu aan.

Dat die man vrouw wil zijn wel laat hem doen en dat hij dat doet in stilte zonder dat allemaal aan de grote trom te hangen. U begrijpt toch als die kerel als Bo op tv komt alle niet zo "alles moet kunnen"denkende mensen uit hun zetel rollen.
PS. In Aalst is geen half langharige blonde pruik meer te verkrijgen.
Oud 7 februari 2018, 09:10   #311
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest er bij mij op het werk een man met "fuck me bottekes" rondlopen zou ik in een breuk liggen van het lachen maar moest die kerel zo blijven rondlopen zou ik en vele anderen vragen aan die kerel om terug gewoon schoenen te dragen en dat de fun er nu wel af was.
Als je weet dat iedereen op de redactie het geweldig vond dat Boudewiijn daar al maanden met sexy vrouwen schoentjes rondliep, kan je u toch wel inbeelden hoe die bepaalde soort linkse, alles moet kunnen snowflake mensen, totaal de pedalen kwijt zijn, wie moedigt dat nu aan.

Dat die man vrouw wil zijn wel laat hem doen en dat hij dat doet in stilte zonder dat allemaal aan de grote trom te hangen. U begrijpt toch als die kerel als Bo op tv komt alle niet zo "alles moet kunnen"denkende mensen uit hun zetel rollen.
PS. In Aalst is geen half langharige blonde pruik meer te verkrijgen.
Dat u daar zo over denkt is uw goed recht.

Mijn reacties op deze pagina hebben zich dan ook louter beperkt tot het weerleggen van onwaarheden (pure feitelijkheden) die hier worden gepost.
Oud 7 februari 2018, 09:21   #312
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, het is eigenlijk te gek om los te lopen. Dat geval wil nu de rest van de levensjaren die hem (pardon, haar) nog gegund zijn hormonen zitten slikken (dus het lichaam forceren) in de hoop er toch nog wat meer een "gezette madam op leeftijd" uit te zien. Carnaval is niet ver meer af...
Je zult maar zoon of dochter van zulk een kwiet zijn. Kom dan eens met een vriendinnetje naar huis... "Da's ons ma, allez ons échte ma. En da's ons nieuwe ma sè... euh..., vroeger was ze onze pa, maar da mogen we nu niemeer zeggen."
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2018, 09:31   #313
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och, het is eigenlijk te gek om los te lopen. Dat geval wil nu de rest van de levensjaren die hem (pardon, haar) nog gegund zijn hormonen zitten slikken (dus het lichaam forceren) in de hoop er toch nog wat meer een "gezette madam op leeftijd" uit te zien. Carnaval is niet ver meer af...
Je zult maar zoon of dochter van zulk een kwiet zijn. Kom dan eens met een vriendinnetje naar huis... "Da's ons ma, allez ons échte ma. En da's ons nieuwe ma sè... euh..., vroeger was ze onze pa, maar da mogen we nu niemeer zeggen."
Kinderen mogen papa blijven zeggen

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 februari 2018 om 09:31.
Oud 7 februari 2018, 10:22   #314
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Behoudens hermafrodieten, betwist niemand wat je hier zo grootsprakering komt showen.
Het gaat echter om psychologie, beste vriend.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 februari 2018, 10:27   #315
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moest er bij mij op het werk een man met "fuck me bottekes" rondlopen zou ik in een breuk liggen van het lachen maar
...
Iemand uit mijn buurt, in de jaren 80 van vorige eeuw, wist aan iedereen te zeggen dat hij op zijn werk nooit zou aanvaarden om een vrouw als baas te hebben en dezer richtlijnen te moeten opvolgen.
Inderdaad: ganse de buurt lag in een deuk bij zoveel dom macho-gedrag.

Maar de deuk werd nog veel groter, toen hij de laatste twee jaren voor zijn pensioen .... een vrouwelijke werkleider kreeg.

Oud 7 februari 2018, 10:41   #316
Hoomer

Standaard

Citaat:
Behoudens hermafrodieten, betwist niemand wat je hier zo grootsprakering komt showen.
Het gaat echter om psychologie, beste vriend.
Jongen toch, zeggen dat het om psychologie gaat, hm, eigenlijk beweer je dan dat er een mankement is in de hersenen dan.
Je wordt oud schoof.
Oud 7 februari 2018, 10:43   #317
Hoomer

Standaard

Citaat:
Iemand uit mijn buurt, in de jaren 80 van vorige eeuw, wist aan iedereen te zeggen dat hij op zijn werk nooit zou aanvaarden om een vrouw als baas te hebben en dezer richtlijnen te moeten opvolgen.
Inderdaad: ganse de buurt lag in een deuk bij zoveel dom macho-gedrag.

Maar de deuk werd nog veel groter, toen hij de laatste twee jaren voor zijn pensioen .... een vrouwelijke werkleider kreeg.
Gelieve mij volledig te quoten en niet een volledig uit de context gerukt stukje te plaatsen. Reageer op hetgeen ik geschreven heb, je bent aan het lullen over iets wat jouw collega in de jaren tachtig gezegd zou hebben en dat hier niets maar dan ook niets mee te maken heeft. Het is tijd om u terug te trekken denk ik schoof.
Oud 7 februari 2018, 11:02   #318
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongen toch, zeggen dat het om psychologie gaat, hm, eigenlijk beweer je dan dat er een mankement is in de hersenen dan.
Je wordt oud schoof.
Het is ook een 'mankement' in de hersenen.

Dat jij je man voelt wordt ook bepaald door je hersenen hoor.
Oud 7 februari 2018, 11:14   #319
Hoomer

Standaard

Citaat:
Het is ook een 'mankement' in de hersenen.

Dat jij je man voelt wordt ook bepaald door je hersenen hoor.
Je weet dat je me hiermee een open doel geeft, maar ik ga de bal er niet intrappen hoor.
Oud 7 februari 2018, 11:59   #320
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dit bewijst toch dat m' het zelf totaal niet meer weet?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be