Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2018, 19:50   #301
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat velen op dit forum (waaronder ikzelf) de mening zijn toegedaan dat we de problematiek rond de veroudering van onze autochtone bevolking beter niet proberen op te lossen door immigratie uit moslim-landen. Het is een beetje zoals met de desastreuze gevolgen welke het hier binnenbrengen van exotische planten- of diersoorten soms kan veroorzaken. De immigratie van een Poolse familie in onze contreien is wel iets anders dan de immigratie van Marokkanen, Somali's, Afghanen enz.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:19   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk dat velen op dit forum (waaronder ikzelf) de mening zijn toegedaan dat we de problematiek rond de veroudering van onze autochtone bevolking beter niet proberen op te lossen door immigratie uit moslim-landen. Het is een beetje zoals met de desastreuze gevolgen welke het hier binnenbrengen van exotische planten- of diersoorten soms kan veroorzaken. De immigratie van een Poolse familie in onze contreien is wel iets anders dan de immigratie van Marokkanen, Somali's, Afghanen enz.
Is het misschien niet beter dat de autochtonen zelf wat meer initiatief aan de dag leggen en zelf zorgen voor voldoende nageslacht?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:29   #303
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Is het misschien niet beter dat de autochtonen zelf wat meer initiatief aan de dag leggen en zelf zorgen voor voldoende nageslacht?
Als we ons louter op de veroudering en haar problemen focussen dan zal zorgen voor voldoende nageslacht wel een optie zijn. Maar indien dat om de één of andere reden niet lukt, dan is de enige realistische optie, een slim immigratiebeleid. En dat is zeker niet het beleid dat men de laatste decennia gevoerd heeft, en dat zichzelf blijft voeden door gezinshereniging en huwelijken met iemand met het thuisland.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2018, 20:48   #304
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als we ons louter op de veroudering en haar problemen focussen dan zal zorgen voor voldoende nageslacht wel een optie zijn. Maar indien dat om de één of andere reden niet lukt, dan is de enige realistische optie, een slim immigratiebeleid. En dat is zeker niet het beleid dat men de laatste decennia gevoerd heeft, en dat zichzelf blijft voeden door gezinshereniging en huwelijken met iemand met het thuisland.
Misschien moeten we toch eerst eens nadenken over de redenen waarom "het niet lukt". Wat schort er precies bij de autochtonen? Beschouwen die kinderen als een last die we maar liever aan anderen overlaten?
Oud 2 mei 2018, 20:52   #305
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moeten we toch eerst eens nadenken over de redenen waarom "het niet lukt". Wat schort er precies bij de autochtonen? Beschouwen die kinderen als een last die we maar liever aan anderen overlaten?
En dan ? Dat neemt niet weg dat we bij een "lomp" immigratiebeleid van de drop in de regen sukkelen, terwijl een "slim" immigratiebeleid ook een mogelijkheid is.
Oud 2 mei 2018, 20:54   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan ? Dat neemt niet weg dat we bij een "lomp" immigratiebeleid van de drop in de regen sukkelen, terwijl een "slim" immigratiebeleid ook een mogelijkheid is.
Ik stel weer vast dat u niet wil ingaan op de vraag. Waarom niet? Is het dan zo raar te spreken over een politiek waarbij men de eigen bevolking tot een groter kinderaantal stimuleert? Is dat een taboe misschien?
Oud 2 mei 2018, 21:02   #307
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk wel dat ik ongeveer een idee heb. De "vuile" hippies waren de grote "voorbeelden" de laatste 50 jaar. Dan krijg je een generatie van jonge mensen die uit school stappen en de "wereld" rondreizen zonder tandpasta en ander vuil gedoe. Als ze dan 30 zijn moeten ze een job vinden; maar ze hebben niets geleerd als ze jonger waren.

Niets van een instrument bespelen of boeken lezen of toffe mode of wat dan ook of iets wetenschappelijk ofzo.

Gelukkig zijn we van die hippiegeneratie vanaf en beseffen mensen dat er toch ook wat meer is dan een beetje rondreizen en de ongewassen lul uit te hangen...
Oud 2 mei 2018, 21:39   #308
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel weer vast dat u niet wil ingaan op de vraag. Waarom niet? Is het dan zo raar te spreken over een politiek waarbij men de eigen bevolking tot een groter kinderaantal stimuleert? Is dat een taboe misschien?
Je weet ook wel dat we in een nieuwe tijd van cultuuroorlogen leven. De links hippies zonder enige culturele bagage en dan al je religieuze vrienden op het "rechtse" spectrum. En dan nog het middenveld dat probeert er wat tussenin te zitten en hoopt niet geplet te worden. Dan heb je nog de meer extreem rechtse varianten.

Zonder dat beetje cultuur wat links duidelijk niet kon geven aan de jeugd vernietigd dat ook hun moraal want zoals ik al zei wat rondreizen en zoals een punker wat onnozel doen en drugs; dat is het toch ook niet...
Oud 3 mei 2018, 05:41   #309
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

De oprichter van de partij werd bij de MIVB aan de deur gezet.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180502_03493116

Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 07:58   #310
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik val in herhaling als ik schrijf:

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat en dat er mensen zijn die dat willen beleven zoals het geschreven staat of hoe men het ook aan de man/vrouw brengt in de landen waar die mensen vandaan komen maar in Europa hoort het niet thuis.
Oud 3 mei 2018, 08:34   #311
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik val in herhaling als ik schrijf:

Ik heb er geen probleem mee dat de Islam op zich bestaat en dat er mensen zijn die dat willen beleven zoals het geschreven staat of hoe men het ook aan de man/vrouw brengt in de landen waar die mensen vandaan komen maar in Europa hoort het niet thuis.
Fascisme hoort nergens thuis en vegen voor eigen deur lijkt me het beste. Dus islam buiten.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 08:44   #312
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een taboe is het niet. Waarom de overheid het niet meer stimuleert ? Weet het ook niet. We zijn nu eenmaal een zinkend schip, en dit is een van de symptomen.
Oud 3 mei 2018, 08:53   #313
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat velen op dit forum (waaronder ikzelf) de mening zijn toegedaan dat we de problematiek rond de veroudering van onze autochtone bevolking.
Die 'problematiek' lost zichzelf op hoor.
Een klein beetje geduld, is dat zoveel gevraagd?
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 11:30   #314
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Die 'problematiek' lost zichzelf op hoor.
Een klein beetje geduld, is dat zoveel gevraagd?
Als het geboortecijfer onder de Europese autochtonen blijft wat het is, dan zou het moeten opgelost worden door de ingeweken islamieten. Omtrent die ingeweken islamieten wordt door omzeggens alle beleidsmakers in Europa nu openlijk erkend dat hun integratie mislukt is. Zelfs de vaandeldraagster van "Flüchtlinge willkommen!", Angela Merkel, heeft dat vorig jaar openlijk erkend.
Dat doet mij dus erg sceptisch aankijken tegen uw optimisme.

Het ideale zou volgens mij zijn 1) een radicaal afblokken van niet-EU immigratie
en 2) eenn autochtoon geboortecijfer dat het huidig bevolkingsaantal gewoon in stand houdt. Verder steeds maar groeien hoeft onze bevolking zeker niet te doen.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 mei 2018 om 11:31.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2018, 13:09   #315
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als het geboortecijfer onder de Europese autochtonen blijft wat het is, dan zou het moeten opgelost worden door de ingeweken islamieten. Omtrent die ingeweken islamieten wordt door omzeggens alle beleidsmakers in Europa nu openlijk erkend dat hun integratie mislukt is. Zelfs de vaandeldraagster van "Flüchtlinge willkommen!", Angela Merkel, heeft dat vorig jaar openlijk erkend.
Dat doet mij dus erg sceptisch aankijken tegen uw optimisme.

Het ideale zou volgens mij zijn 1) een radicaal afblokken van niet-EU immigratie
en 2) eenn autochtoon geboortecijfer dat het huidig bevolkingsaantal gewoon in stand houdt. Verder steeds maar groeien hoeft onze bevolking zeker niet te doen.
Met je punt 2 ben ik het helemaal eens. Indien de bevolking daarmee te fel veroudert of daalt, kan niet-EU immigratie worden overwogen, maar dan wel onderworpen aan voorwaarden/proeven/proefperiode...
De wens van sommigen om een bevolking steeds maar te doen groeien, is waanzin (in reeds dichtbevolkte gebieden). De oppervlakte van een land groeit immers niet mee. Iedereen met een beetje zin voor realisme begrijpt dat blijvende voortdurende bevolkingsgroei dan een onhoudbaar maatschappelijk model is. In het geval van moslims (en sommige katholieke relikwieën van de autochtone bevolking) speelt ook het religieuze aspect mee, maar we weten allemaal dat wanneer religie in het spel is de waanzin dichter bij is dan de rede.
Oud 3 mei 2018, 13:26   #316
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

JvdB roept op tot meerkwekerij.
Maar zijn glorieuze leiders wonen in een staatje waar niemand verwekt of geboren zou kunnen worden.
Oud 3 mei 2018, 16:07   #317
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
JvdB roept op tot meerkwekerij.
Maar zijn glorieuze leiders wonen in een staatje waar niemand verwekt of geboren zou kunnen worden.
Is allemaal relatief, "Jan" kan niet bewijzen dat hij een christen is. De christelijke cultuur is een constructie volgens onze "rode" vrienden. We moeten dat niet meer bestrijden net zoals het Jodendom en de islam. Het humanisme zegt dat we allemaal vrienden zijn in een monocultuur. Dus dat enkele vrouwen zich benadeelt voelen door die monotheïstische religies is een constructie want geslacht is een sociale constructie.

Daarvoor was het een praatje van we leven in een multiculturele samenleving waarbij alle culturen naast elkaar kunnen leven; maar nu is het meer afgegleden naar een kwestie van een monocultuur zonder verschillen. Want geslacht en ras zijn toch sociale constructies; niet dan?

Hoe gaat het nu met burger "Jan" oftwel nr 156465743315 volgens mijn databanken?
Oud 3 mei 2018, 16:21   #318
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het kort de "sofisten" zijn aan de macht...

De mensen die de nadruk leggen op "gelijk krijgen" ipv "gelijk hebben".
Oud 3 mei 2018, 17:05   #319
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een taboe is het niet. Waarom de overheid het niet meer stimuleert ? Weet het ook niet. We zijn nu eenmaal een zinkend schip, en dit is een van de symptomen.
De vraag is: waarom zou een bevolking van pakweg acht miljoen mensen en een normale leeftijdspiramide slecht zijn voor België?
Oud 3 mei 2018, 18:14   #320
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kortom, u zegt: voor iedereen vrije meningsuiting, maar niet voor de moslims. En dan maar zwaaien met woorden als "democratie", "mensenrechten", "inspraak"... Het klinkt allemaal zo hol als iets.

Moslims moeten "hun bek" helemaal niet houden. Iedereen heeft spreekrecht. Ook wie er meningen op nahoudt die u niet deelt of volledig afkeurt. Dit systeem van spreekrecht heet immers "de democratische rechtstaat".
Volgens U moet de "democratie" dus dulden dat er figuren op het voorplan proberen te komen die deze democratie "in naam van de democratie" om zeep willen en zullen helpen?
De democratische rechtsstaat is blijkbaar niet toepasbaar op alles en iedereen!
Diegenen die het willen vernietigen en vervangen door een godsdienstdictatuur moeten we niet ter wille zijn maar verwijderen.
De rest is holle prietpraat.
En... il heb het niet over "moslims" als zijnde alle moslims maar over het soort onder hen die een gevaar vormen met hun islamgedoe! Die moeten aan hun verstand worden gebracht dat ze hun praatjes mogen houden, leven zoals wij of ophoepelen! Toch simpel?
Godsdienst blijkt hier opnieuw niet veel meer dan een smeerlapperij te zijn ten dienste van dictators. De geschiedenis is er om het te bevestigen.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be