Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wenst u censuurwetten (te behouden)
JA 48 17,84%
NEEN 221 82,16%
Aantal stemmers: 269. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2004, 23:48   #301
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

gewist

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54

Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 5 december 2004 om 23:56.
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 23:51   #302
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Even persoonlijk µ(e) (mening)

Ik begin meer en meer te vrezen dat jouw demonen voortspruiten uit je eigen mensbeeld.
Al die complotten en onrechten gaan je nog de Don Quichote van de 'democraten' maken vrees ik.

excuses voor de persoonlijke 'aanval'

P.
Wie ziet hier demonen en wie niet, Paulus?
Oud 5 december 2004, 23:52   #303
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het vlaams Blok heeft steeds een soort propaganda gevoerd die gericht was op de onderbuik. Niet pejoratief bedoeld, maar hun programma richtte zich op de oerinstincten van de mens.
Dit is onklopbaar. Het is gewoon zo.
Geen enkele (pseudo) intellectueel haalt het van zo'n sterk materiaal.
Welke oerinstincten dan wel ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 23:52   #304
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Is er een goeie reden waarom jij (pseudo) intellect een hogere waarde toekent dan het oerinstinct van de mens?
neen.

Ik schrijf dan ook (pseudo)

Graag had ik je 10 pagina's volgeschreven, maar ik ga straks slapen want er moet hier brood op de plank komen.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
Oud 5 december 2004, 23:53   #305
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k weet niet zenne, ik lees zijn schrijfsels nu al 2 jaar op dit forum, 'k heb zijn boek gelezen etc..

Ik ben gewoon wat bezorgd , da's al.

Oud 5 december 2004, 23:54   #306
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Welke oerinstincten dan wel ?
territoriumdrift bv

Oud 5 december 2004, 23:57   #307
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kijk ik heb mezelf gecensureerd omdat ik uiteindelijk vond dat het hier niet thuishoorde.
ALs jij je quote nu nog zou willen verwijderen. Dank

Oud 6 december 2004, 00:09   #308
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
hij heeft niet gezegd dat het de hele Islam was, maar wel elementen eruit, waarna het debat inderdaad is vernauwd tot wat je hierboven schrijft. Ik heb de meeste van de interviews die je opsomt gezien . Ik ben trouwens voor de beperking van de meningsuiting van fundamentalistische imam's.. Onmiddellijk mee ophouden, want ik ben wel degelijk ervan overtuigd dat een mening wel kan schaden.. Een mens is bijzonder beinvloedbaar, dat blijkt uit de eerste de beste cursus sociale psychologie.
Bull shit.
Hij heeft gezegd "de islam".
Ten andere, zelfs een dommekloot als Dewael weet dat je de islam niet �* la carte kan beoordelen.
Het is of het is niet...en dat weet hij maar al te goed.

Wat ik daarentegen wilde aantonen is dat de veroordeling waar U op alludeerde gebaseerd is op wetten die als enige doel hadden een politieke oppositiepartij uit te schakelen.
Oud 6 december 2004, 00:17   #309
Fieseler

Standaard

Citaat:
ik denk dat je probleem is dat je denkt dat ik links ben.. Ik beschouw mezelf noch links noch rechts

On topic, ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dit facistisch is ?
Oh ja hoor, jij bent een linkie winkie ook al besef je het niet.
Iemand die met de ogen open in de establishmentsval loopt waarbij iedereen die niet links is ongestraft als racistisch mag worden geidentificeerd, gelabeld en uitgeleverd is voor mij een linkie winkie.

Fascisme is het corporatistische denken waarbij je het eigen dogmatisch vastgelegde grote gelijk als onaantastbaar beschouwd waardoor je niet beseft dat je met jouw autoritair en corporatistische acties om zogezegd "iemand" of "iets" te verdedigen een ganse groep andersdenkenden buiten de wet plaatst waardoor je én deze groep én degenen die je wil beschermen in een ideologisch vacuum opsluit.
Oud 6 december 2004, 00:19   #310
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
territoriumdrift bv
Willen ze de wereld veroveren, en ik dacht dat ze wilden splitsen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 00:24   #311
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
dat is reeds door het parlement gebeurd, dat oa. heeft beslist dat systematisch aanzettet tot haat en racisme strafbaar is..
wat heeft dat ten eerste met de negationismewet te maken???
En blijkbaar vind jij het maar normaal dat een politieke kaste (waarvan 40% dan nog niet eens rechtmatig verkozen is) op eigen houtje beslist welke meningen wel en welke meningen niet mogen geuit worden. Die selectie gebeurt dus louter op basis van nog geen honderd "volksvertegenwoordigers" die voor 10000000 Belgen zullen uitmaken wat wel en wat niet door die 10000000 Belgen gezegd mag worden (het gaat hier om woorden, niet om daden!). Dat is uiteraard compleet absurd en fascistisch, bovendien stond zulke wet nergens in een verkiezingsprogramma en aldus is hij compleet ondemocratisch tot stand gekomen. Hoe kon ik als bv. VLD-kiezer weten dat zulke wet er zou komen??
Zolang je zulke fundamentele gedachtegang niet wil begrijpen, is het eigenlijk maar heel triestig met jullie gesteld hoor.

Citaat:
neen, en wel om de reden (volgens mij) dat de bedreiging uit die hoek quasi nihil is
inderdaad, je zegt het zelf: "voglens mij", dus ook volgens dat handvol politici
Het is trouwens opmerkelijk (lees:beangstigend) hoe het uiten van een mening volgens jou blijkbaar "bedreigend" is. Is het feit dat Verbeke zich vragen stelt bij het aantal vermoordde joden dan soms een teken dat die man van plan is en daden stelt om gaskamers in zijn tuin te installeren????

Dus: waar ligt de grens??? Waarom moet ik als nabestaande van de Armeense genocide gediscrimineerd worden tov een overlever van de Holocaust??? Wat is het criterium voor een genocide om ontkenbaar te mogen zijn of niet?
100000 doden?5 doden? 50 doden?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 6 december 2004 om 00:45.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 00:24   #312
Fieseler

Standaard

Citaat:
waarom ? Ik ga akkoord met de stelling dat sommige stromingen binnen de islam en sommige gebruiken haaks staan op onze Westerse samenleving ? Moet ik daarom een aanhanger van het VB zijn om zoiets te mogen denken misschien ? Mancheïsme troef hier..
Neen!
Wat Knuppel hier terecht wil doen opmerken is dat uw mening hoe onderbouwd en terecht ook als racistisch zou worden gediagnostiseerd door de goegemeente (waarschijnlijk zelfs door uzelf) moest ze uit VB hoek komen of zelfs maar gewoon gelinkt zijn aan een gezond Vlaams Nationalisme.

Maar niet getreurd...als je de demarches ziet van onze Frankofone vrienden zullen ze er op zeer korte termijn voor proberen te zorgen dat flamingantisme of Vlaams Nationalisme op zichzelf strafbaar wordt en dan zijn dit soort discussie natuurlijk totaal uitgesloten.
Oud 6 december 2004, 00:34   #313
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik vind die schrijvelaars over revisionisme echte psychopaten die niet weten waarover ze schrijven, doch wel zich goed bewust zijn over de pijn die ze veroorzaken bij de mensen die er zwaar emotioneel bij betrokken zijn.
Revisionisme is een recht! Wie daar emotioneel zwaar bij betrokken is, hoeft maar zijn/haar ogen te sluiten. Wat een mietjesmaatschappij waarnaar we evolueren...

Cheers.

Laatst gewijzigd door Agitator : 6 december 2004 om 00:35.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 00:37   #314
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
territoriumdrift bv
Inderdaad. Territoriumdrift bij die smerige islamieten...8)

Cheers.

[size=7]Revisionisme is een recht![/size]

Laatst gewijzigd door Agitator : 6 december 2004 om 00:39.
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 00:41   #315
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
superstaaf,
ik heb al gemerkt dat jij vindt dat elk wetgevend initiatief een mandaat vereist, maar ik deel die mening niet. We leven in een representatieve democratie waar partijen de dienst uitmaken. Daarmee heb ik persoonlijk geen problemen. Het is de logica zelve dat niet elk wetgevend voorstel - en ook niet het deze- op voorhand via een of ander referendum wordt goedgekeurd in zo'n systeem. Maar zoals gezegd doet dat voor mij niet ter zake.

Ik heb je ook al gezegd dat een van de belangrijkste issues tijdens de laatste verkiezing in juni de vrije meningsuiting was.. Het VB heeft bij mijn weten geen absolute meerderheid behaalt, verre van zelfs, terwijl zij toch de partij was die resoluut voor de vrije meningsuiting uitkwam. Mocht nu meer dan de helft van de Vlamingen voor het Vlaams Blok hebben gestemd dan had je misschien een punt gehad dat de Vlaming voor absolute vrijheid van mening is, maar ik bekijk dat persoonlijk als een signaal dat slechts een kwart van de Vlamingen vindt dat absolute meningsuiting een must is.
wat is dat nu weeral voor complete bullshit? Ik heb N-VA gestemd, en ik zit hier ook de absolute vrije menignsuiting te verdedigen. Zo zie je maar waarnaar niet-democratisch onderbouwde argumenten naar leiden: jij schreef letterlijk dat iedereen die niet voor het VB stemde blijkbaar geen voorstander is van absolute vrije meningsuiting, terwijl dat hoegenaamd niet zo is. Tegerlijkertijd veronderstel je ook dat elke VB-er automatisch voor absolute vrije meningsuiting is???
Hokjesdenken schaadt de gezondheid Lyot, al een geluk dat jij geen machthebber bent die zelf eens gaat bepalen wat wel mag en wat niet mag, hier zat je er in de feite alvast helemaal naast
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 6 december 2004 om 00:43.
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 01:08   #316
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Maar het is wel de continue stroom van propaganda (meningen) die de sfeer hebben gecreëerd waarin de kristalnacht kon plaatsvinden en waarin mensen meededen of op z'n minst passief toekeken. Er is weinig of niets bekend van Duitsers die de SA tegenhielden.
Mss omdat door de nazi-censuurwetten geen weerwerk kon worden geboden?
Oud 6 december 2004, 01:43   #317
Michaël Bauwens
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
athena, Beagle, Bert Bubber, Betweter, big bad wolf, Bobke, boeha, Brabo, C uit W, De Zuiveraar, Distel, Djeeuw, Dnanidref, fernand, frog, Gargamel, Gauss, Hexa, Jan van den Berghe, Jos Verhulst, Jozef Ostyn, Knuppel, Michaël Bauwens, muys, Pat, prutske, radicaal, Seba, Spolpoel, stab, Supe®Staaf, t393137, Tijl Uilenspiegel, Truder, Vlaanderen Boven, voicelesscharlie, watashiwa

meer dan de helft van de vrije meningsuiters hier heeft niet eens respect voor andersdenkenden en zou ze het nog liefst het zwijgen opleggen.
Stelletje hypocrieten.
Ik heb wel degelijk respect voor andersdenkenden, maar niet voor hetgeen ze denken; dat vind ik soms grote onzin en dan zeg ik dat ook, daarvoor dient dit forum toch? Dat is me dunkt een groot verschil met de 'anti-vrije-meningsuiters' die andersdenkenden wel degelijk willen criminaliseren.
Oud 6 december 2004, 02:02   #318
R. Heydrich
Banneling

R. Heydrich's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik vind die schrijvelaars over negationisme en revisionisme echte psychopaten die niet weten waarover ze schrijven, doch wel zich goed bewust zijn over de pijn die ze veroorzaken bij de mensen die er zwaar emotioneel bij betrokken zijn. Ze doen het enkel omdat ze zich goed voelen bij de wetenschap dat ze pijn en leed berokkenen.
Over de massaslachtingen in Ruanda, de beestige wreedheden van de UCK-milities in Kosovo, de etnische zuivering van blanke boeren in Zimbabwe mag allemaal in twijfel worden getrokken, géén kat die erom jankt maar o wee als men vragen stelt bij de door de geallieerden en de lobby vastgelegde magische 6.000.000 getal dan kan men rekenen op verbanning, monddood maken, geweld vanwege het systeem en haar lakeien.

Voor mij is het duidelijk: De Wet op het Revisionisme dient afgeschaft te worden. Revisionisme is géén misdaad!!!!

Laatst gewijzigd door R. Heydrich : 6 december 2004 om 02:03.
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 07:26   #319
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wat is dat nu weeral voor complete bullshit? Ik heb N-VA gestemd, en ik zit hier ook de absolute vrije menignsuiting te verdedigen.
Maar Seba toch!
Als je in een debat het overwicht haalt, dan maken we toch gewoon een Vlaamsblokker van jou en daar gaat je gelijk!

Laat een Vlaamsblokker hier beweren dat 2+2=4 en Bertrand Russells' boek principia mathematica wordt verboden lectuur!
Oud 6 december 2004, 07:28   #320
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thepaulusexperience

meer dan de helft van de vrije meningsuiters hier heeft niet eens respect voor andersdenkenden en zou ze het nog liefst het zwijgen opleggen.
Stelletje hypocrieten.
Om te vermijden dat andersdenkenden u ooit het zwijgen KUNNEN opleggen, zou je misschien kunnen beginnen met zelf geen wetten goed te keuren die dit mogelijk maken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be