![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als dat zo was, zouden ze al jarenlang een kruistocht organiseren om de griepdoden te vermijden, ongezonde voeding en roken te verbieden om kanker te bestrijden, het verkeer stil te leggen zodat er geen verkeersslachtoffers meer zijn, enz .... Nee, al wat geen coronadode is, telt voor hen niet mee. De enige reden dat ze nu zo paniekerig zijn, is omdat ze bang zijn dat zij nu wel eens die dode kunnen zijn. Daar is op zich niks mis mee, maar doe dan niet hypocriet over.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan 80+ is er enkele procenten kans dat je aan corona sterft. Dat is vrij hoog. Maar eerlijk gezegd aan 80+ zijn er veel dingen waar je aan kan sterven, en dat is meer dan een paar %. Bovendien is het zo, tenzij je zorg nodig hebt, dat - in tegenstelling tot kanker vermijden bvb - je een veel en veel grotere invloed kan hebben op de kans om besmet te geraken als je 70+ bent: blijf thuis, ontvang niemand zonder masker, doe enkel uw boodschappen met masker en die kans is zo goed als 0. Het enige wat je moet laten is aan tafel gaan zonder masker met anderen (behalve uw partner, als die hetzelfde doet). Ik zit eigenlijk zelf in het grootste grijze risico gebied: ik ben geen 40-, en toch heb ik vele onvermijdelijke contacten, waaronder kinderen. Ik kan mij niet afzonderen en toch is mijn risico niet zo bijzonder laag. Maar dat risico is, zoals ik al stelde, kleiner dan vele andere dingen die mij kunnen afmaken aan mijn leeftijd. Dus gaan we daar, behalve wat voorzichtigheid, niet veel aan doen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar het binnen de medische wetenschap om draait zijn centen. Dankzij het coronavirus hebben de onderzoekslabo's miljarden losgekregen. En dat is alles waar het voor hen om draait, centen, heel veel centen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang ze maar niet té goed naar "patrickve" luistert alvorens ik aan m'n 'natuurlijk' einde kan & mag beginnen ... ^^
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jong zijn ligt zo ergens tussen 0 en 50 jaar oud, zo te lezen en te horen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
4 of 5 max. wo2 is nog een generatie minder maar deze 1,5j zijn 10 generaties? overdrijven s iehri toch echt een kunstvorm hé ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het probleem zijn niet eens de doden, dat gaat er bij jou neit in
laat het virus los en het legt gewoon heel de maatschappij lam, twijfelt ge daar nu nog steeds aan? ziekenhuizen kunnen geen onnozele infectie meer behandelen, essentiële sectoren gaan plat met alle economische gevolgen vandien,... gij hebt u zelf wijsgemaakt dat enkel 80'ers getroffen met evtl de dood tot gevolg. Gij hebt u wijsgemaakt dat de rest niet getroffen wordt. heel uw betoog vertrekt vanuit foutieve aannames. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En voor die bejaarden verandert er niets want nu zitten ze ook in lockdown.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongeren van vandaag zullen juist hetzelfde doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat alles leide tot WWII. Na WWII was er een grote materiele schade en is Europa terug opgebouwd met Amerikaans geld. En zaten we met de Koude Oorlog. En het grote maatschappelijke verschil met toen was, dat men zonder hoge scholingsgraad kon werken. En de Europese staalfabrieken en koolmijnen kende hun piek. De auto-industrie boemde in Europa. Amerika zelf is nu ook een puinhoop, daar moeten we dus niet op rekenen. En we zitten met China, Rusland, India en Vietnam die zich economische enorm aan het ontwikkelen zijn, met daarnaast nog eens de Oost-Europese landen. West Europa heeft zelf nog amper maak-industrie en er is niets kapot gemaakt door corona, dus niets nieuw op te bouwen. Nu zijn de winkels ook nog eens gesloten en de winkels die overkop gaan, komen niet meer terug. Ze worden vervangen door verweg webwinkels. Wat dat schooljaar overdoen betreft. En een jaar later je diploma halen, heeft wel wat meer gevolgen. Een jaar langer ten laste van de ouders. Een jaar later op de arbeidsmarkt, dus een jaar minder om pensioenrechten te kunnen opbouwen. Een jaar later beginnen sparen voor een eigen huis. Een jaar langer dat de overheid je kindergeld en studietoelagen moet betalen. Een jaar later dat je begint bij te dragen aan de maatschappij en de sociale zekerheid. Oeps, de generaties die nu op de schoolbanken zitten, 6 tot 26 jarigen, dragen de gevolgen dus mee tot de dag dat ze op pensioen gaan. Maar hierdoor krijgt de overheid ook 17 lang minder inkomsten, terwijl ze 20 jaar lang meer uitgaven heeft. Het gaat dus niet over 1 jaar, maar leerlingen van 20 schooljaren. En ja, het gaat over alle jaren van de schooljaren 2019/2020 en 2020/2021, dus 40 schooljaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren krijgen tegenwoordig meer dan één kans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog niet meegemaakt dat iemand van het secundiare naar een zwaardere richting overstapt. En het aantal jongeren dat van richting verandert speelt geen rol, want dat doen ze altijd, alleen komt er dan dus per leerjaar nog eens een leerjaar bij. Ik heb zelf trouwens verschillende richtingen afgewerkt in het hoger onderwijs. Ben dan ook blijven studeren tot mijn 56ste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doelde op studenten, -26 dus. Dat jij levenslang studeert doet hier weinig ter zake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe blind kan je zijn ? Je gaat mij toch niet zeggen dat bedrijven stilliggen *omdat vele van hun werknemers zwaar ziek zijn of dood* he. Je gaat mij toch niet zeggen dat het onderwijs stilligt omdat zoveel studenten dood zijn, of omdat zoveel leerkrachten gestorven zijn he ? Mochten wij met dit virus doen wat we met ELK ANDER ZIEKTEVERSCHIJNSEL doen, namelijk de zieken verzorgen, de doden begraven, en voor de rest de gezonden laten doen wat gezonden doen, of die nu een verkoudheid hebben of niet, dan zou er NIKS AAN DE HAND ZIJN. Zie je dat niet ? In uw omgeving, wat functioneert er niet PUUR VANWEGE HET VIRUS en dus niet vanwege maatregelen, hysterie, schrik van het virus, en nog andere zottigheden, maar puur omdat de mensen al maanden ziek zijn of dood ? Dit virus doet ongeveer 3 of 4 keer wat een stevige griep doet. Is de schade waar je het over hebt 3 of 4 keer dat van een griepseizoen ? Meen je dat ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets hoeft geen "kapot" making, geen onderhoud en natuur & co doet dat wel zonder hulp van totalitair tuig als NAZI's. Die trouwens je hele lijstje op hun asociaal geweten hebben.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het erge is dat dokters en experten exact dat beeld in stand houden, terwijl het onmogelijk is. Een oudere kan niet ziek worden als die zich afzondert (ik heb het niet over WZC). We hebben dus te maken met flierefluitende ouderen die, wanneer ze de ziekenzorg overbelasten, plots "onschuldige slachtoffers" worden die door jongeren die nooit in een ziekenhuis komen, gemeen besmet werden. We maken hier mee wat ongezien is: wij wisten niet dat studenten zoveel bij hun oma zaten ![]() |
|
![]() |
![]() |