Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2020, 23:44   #301
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je gaat naar mijn aanvoelen wat teveel de fanatieke kant op Panda. Als jij elk woord dat uit een religie in ons taalgebruik is terechtgekomen er wil uitbannen dan is dat geen “taalzuivering” maar wel een “taalverarming”.
Pandaman komt ook zelden in traditoneel katholieke milieus met zijn kroostrijke gezinnen waar de kinderen wel vertrouwd zijn met religieuze terminologie die hij om de een of andere bizarre reden niet meer wil horen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 00:35   #302
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Er is een invasie van Turken en Marokkanen aan de gang in Vlaanderen, zoveel is wel duidelijk.

Als we al hun nakomelingen als Vlamingen gaan bestempelen omdat ze hier geboren zijn, zal Vlaanderen nooit het bestuur krijgen dat de echte blanke Vlaming wilt, zijnde een rechts conservatief.

Vergeet niet dat al die vreemdelingen en hun nakomelingen stemmen op volksverradende en linkse partijen.

De omvolking moet gestopt worden, Vlaanderen moet opnieuw Vlaams en blank worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 00:42   #303
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jamaar, wat is het nu eigenlijk? Eerst gaat het over Europees-zijn. Nu over naamgeving. Veel vroeger hebt u het eens gehad over "bloed". Ik vind uw redenering op dat vlak helemaal niet samenhangend. Mij komt het voor dat het bij u slechts gaat om uiterlijkheden "er Europees uitzien". Maar, wat is dat dan? Zet een Noor naast een Italiaan uit Calabrië, en je hebt de grootste tegenstelling ooit.
Het gaat om de combinatie van uiterlijk, naam, cultuur, taal, godsdienst, klederdracht, vlaams bloed, enz...

Hoe meer men afwijkt van de Vlaamse norm, hoe minder kans men heeft om Vlaming te worden.

Je zou eventueel de definitie kunnen verstrengen en zeggen dat een persoon een Vlaamse vader en moeder moet hebben om als Vlaming erkend te worden...

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 december 2020 om 00:44.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 07:38   #304
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat jij jezelf niet als Vlaming wilt identificeren verbaast mij niet. Je hebt hier reeds in het verleden met veel nadruk bekend gemaakt dat jouw papa “Parisien”was. Je hebt ook reeds herhaaldelijk jouw verknochtheid aan “la langue et la culture française” verkondigd. We verwachten dus niet dat jij veel enthousiasme zou opbrengen voor het lidmaatschap van een Vlaamse club in New York.
U mist het punt. Als ik in een ander land ben vermijd ik Belgen vooral als het is om mij te beperken om de cultuur en gewoontes van dat land te integreren. Dat wou die Vlaamse doen mij inlijven in een groepje Vlamingen, wat ik juist niet wil. Mijn reactie had identiek dezelfde geweest als het een Franstalige Belg of een Fransman was geweest.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:12   #305
De Rode Willem

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
U mist het punt. Als ik in een ander land ben vermijd ik Belgen vooral als het is om mij te beperken om de cultuur en gewoontes van dat land te integreren. Dat wou die Vlaamse doen mij inlijven in een groepje Vlamingen, wat ik juist niet wil. Mijn reactie had identiek dezelfde geweest als het een Franstalige Belg of een Fransman was geweest.
Misschien is dat nog het belangrijkste aspect van die "Vlaamse identiteit". Namelijk dat echte Vlamingen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen aan de situatie waarin ze zich bevinden en niet gaan beginnen brullen dat de anderen zich maar moeten aanpassen. Een flexibiliteit die Vlaamse keuterboertjes (mijn grootouders bvb) en andere kleine lui (als textielarbeiders) deden overleven onder alle omstandigheden. Een addaptieve flexibiliteit die, eens goed gehanteerd en gecombineerd met hard werken, vele Vlamingen succes heeft opgeleverd, maar vooral de mensen gelukkig maakte.

Maar ook een flexibiliteit die door enggeestig nationalistisch rechts wordt weg gezet als negatief, ja zelfs "volksvijandig". Een flexibiliteit die ons door de rechtse spruitjesluchtverspreiders wordt afgenomen zodat wij op enkele decenia tijd de "Vlaming" hebben zien verworden tot een vadsig zootje ongeinspireerde dafalgan codeïne gebruikers wiens hoogste betrachting elke avond naar "familie" of "thuis" kijken is.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:21   #306
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat staat totaal boven aan het programma...
Ergens gelezen op het net.

Linkse geweldplegers erger dan de rechtse.
Oud 13 december 2020, 09:24   #307
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pandaman komt ook zelden in traditoneel katholieke milieus met zijn kroostrijke gezinnen waar de kinderen wel vertrouwd zijn met religieuze terminologie die hij om de een of andere bizarre reden niet meer wil horen...
Vervang dat door : nooit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:26   #308
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Misschien is dat nog het belangrijkste aspect van die "Vlaamse identiteit". Namelijk dat echte Vlamingen de flexibiliteit hebben om zich aan te passen aan de situatie waarin ze zich bevinden en niet gaan beginnen brullen dat de anderen zich maar moeten aanpassen. Een flexibiliteit die Vlaamse keuterboertjes (mijn grootouders bvb) en andere kleine lui (als textielarbeiders) deden overleven onder alle omstandigheden. Een addaptieve flexibiliteit die, eens goed gehanteerd en gecombineerd met hard werken, vele Vlamingen succes heeft opgeleverd, maar vooral de mensen gelukkig maakte.

Maar ook een flexibiliteit die door enggeestig nationalistisch rechts wordt weg gezet als negatief, ja zelfs "volksvijandig". Een flexibiliteit die ons door de rechtse spruitjesluchtverspreiders wordt afgenomen zodat wij op enkele decenia tijd de "Vlaming" hebben zien verworden tot een vadsig zootje ongeinspireerde dafalgan codeïne gebruikers wiens hoogste betrachting elke avond naar "familie" of "thuis" kijken is.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:27   #309
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zoveel haat man. Dat kan niet gezond zijn.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:35   #310
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zoveel haat man. Dat kan niet gezond zijn.
Waarom zien rechtse rakkers toch overal haat ?
Waar het hart van vol is, zijn de ogen door verblind ?
Oud 13 december 2020, 09:42   #311
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Taalgebruik en vooringenomenheid. Ik zie weinig andere Europeanen zo hard te keer gaan hoor tegen hun eigen landgenoten.
En waarom zo kappen op rechts dit en Vlaming dat? Het lijkt wel je stokpaardje.

Laatst gewijzigd door Weyland : 13 december 2020 om 09:44.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 09:53   #312
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Taalgebruik en vooringenomenheid. Ik zie weinig andere Europeanen zo hard te keer gaan hoor tegen hun eigen landgenoten.
En waarom zo kappen op rechts dit en Vlaming dat? Het lijkt wel je stokpaardje.
Iedereen heeft blijkbaar wel een paardje op stok in het weyland.
Oud 13 december 2020, 10:02   #313
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je hebt zo goed als gezegd dat het u alleen om geld te doen is.
Uw integratie zal trouwens niet geslaagd zijn. Ik ben ook lange tijd in North Carolina geweest. Mijn engels is verre van slecht, maar ik kreeg toch geregeld te horen dat ik een leuk accent had. Ik veronderstel dat ik om dat weg te werken een paar jaar extra daar zou moeten doorbrengen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:06   #314
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Willem is weer aan het projecteren zie ik. Het hoogtepunt van de dag voor elke werkloze die niet verder dan de kerktoren geraakt is immers naar thuis of familie te kijken.
Oud 13 december 2020, 10:08   #315
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
Je laat veel blinde haat zien.
Wild schieten op alles wat beweegt zonder al te veel argumenten.
Dat sorteren van tandenstokers op lengte lijkt me voor u een betere bezigheid dan het gebruik van een computer die u door de rva is verstrekt met de bedoeling om online te kunnen solliciteren voor een job.
Oud 13 december 2020, 10:51   #316
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wacht op de dag dat de kletskoppen een DNA test doen en achterhalen dat ze x % Ashkenazi of Anatolier zijn.
Zoals te zien in het kaartje van pajoske is de haplogroep R1b het sterktst vertegenwoordigd in Europa. R1b is na de laatste ijstijd(12000 jaar geleden) vanuit Azië Europa binnengedrongen. De kans is dus inderdaad zeer groot dat veel van die rechtste rakkertjes inwijkelingen zijn. Zelf behoor ik tot haplogroep I, meer bepaald I-P37.2, waarvan men de aanwezigheid in Europa zo een 25000 jaar geleden plaatst. Het bevestigt ook wat ik weet van mijn familiegeschiedenis.
Genetisch gezien heb ik dus volgens de rechtse logica voorrang op vele 'Europeanen'.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 10:52   #317
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik begrijp uw venijnige reactie niet. Heb ik u soms iets misdaan?
Niks venijnigs aan. Als ge met 'koosnaampjes' begint te gooien dan moet ge u aan wat tegenwind verwachten. Suck it up.
Oud 13 december 2020, 10:52   #318
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Misschien is dat woord in het Turks een of ander scheldwoord. Wie weet...
Oud 13 december 2020, 10:55   #319
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Willem is weer aan het projecteren zie ik. Het hoogtepunt van de dag voor elke werkloze die niet verder dan de kerktoren geraakt is immers naar thuis of familie te kijken.
U lijkt de wereld van de werkloze goed te kennen dat u uw ervaringen tot in den treure moet herhalen.
Of anders huppelt u mij wat na door mijn eigen woorden te gebruiken.

Inventiviteit en originaliteit behoren duidelijk niet tot uw Vlaemsche identiteit.
Oud 13 december 2020, 11:05   #320
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
U lijkt de wereld van de werkloze goed te kennen dat u uw ervaringen tot in den treure moet herhalen.
Of anders huppelt u mij wat na door mijn eigen woorden te gebruiken.

Inventiviteit en originaliteit behoren duidelijk niet tot uw Vlaemsche identiteit.
Ach beste,
Je kan mij moeilijk verwijten dat ik mij aanpas aan uw beperkte enge leefwereld.
En de wereld van de werkloze ken ik niet. Maar ik leer elke dag bij door uw posts te lezen.
Zelden zo'n vat vol frustraties gezien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be