Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2024, 19:46   #301
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U opmerking doet niet veel ter zake. We worden bespionneerd tot en met. En hegeen google kan, kunnen vele anderen en met minstens evenveel brio.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 19:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 19:46   #302
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
MAar neen, een samenleving die aan alles en iedereen (zelfs zichzelf) de oorlog verklaart, zal niet lang meer rondlopen.
En beschavingen die kinderen overseksualiseren, staan al over de rand van den afgrond, het is een kwestie van tijd voor ge de grond raakt.
Gelukkig is er Poetin die ons van al die ellende redt en daarom Oekraïne aanvalt. Oeraaa! Oeraaa!

De wereld kan zo toch simplistisch zijn bij de complotdenkers!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 19:47   #303
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelukkig is er Poetin die ons van al die ellende redt en daarom Oekraïne aanvalt. Oeraaa! Oeraaa!

De wereld kan zo toch simplistisch zijn bij de complotdenkers!
Ge zou al vergeten dat er Ene al alles heeft voorgedaan he?
Oud 14 juni 2024, 19:49   #304
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel. U ziet: ook ik kan zomaar wat schrijven zonder enige argumentatie.
Wat is buiten contractrecht dan jouw argumentatie dat ik geen recht heb op anonimiteit? Identiteit verplicht vrijgeven is voor mij een inbreuk op mijn lijfs-eigendom, in inbreuk op mijn persoons-integriteit.

Wat is jouw argument dat ik géén 100% eigenaar ben van mezelf?

Daarnaast mijn beste jan, ik merk keer op keer, ook als ik je discussies met andere leden lees, dat jij vaak de persoonlijke toer opgaat als je een politiek-theoretische discussie dreigt te verliezen.

Dat hoeft niet.
Oud 14 juni 2024, 19:49   #305
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U opmerking doet niet veel terzake. We worden bespionneerd tot en met. En google google kan, kunnen vele anderen
Het is niet mijn opmerking. Het staat in het artikel. Het was net geen spionage, maar gegevensverwerking overeenkomstig de contractuele kleine lettertjes. Het ging ten andere over een apart product en speciale app. Maar ja, hoeveel mensen installeren er apps zonder ooit te lezen wat de gebruiksvoorwaarden zijn.

Ik kijk trouwens nogal steeds halsreikend uit naar de bewijzen dat de overheid ons op zo'n schaal bespioneert. En komt er ooit een antwoord op m'n vraag: "Als u er toch van overtuigd bent dat u van alle kanten bespioneerd wordt, heb u dan al uw huis grondig gecontroleerd op afluister- en afkijkapparatuur? Uw smartphone door een kenner laten doorlichten? En nog meer van dat?"
Oud 14 juni 2024, 19:50   #306
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Wat is buiten contractrecht dan jouw argumentatie dat ik geen recht heb op anonimiteit? Identiteit verplicht vrijgeven is voor mij een inbreuk op mijn lijfs-eigendom, in inbreuk op mijn persoons-integriteit.

Daarnaast mijn beste jan, ik merk keer op keer, ook als ik je discussies met andere leden lees, dat jij vaak de persoonlijke toer opgaat als je een politiek-theoretische discussie dreigt te verliezen.

Dat hoeft niet.
En context vedraaien, zelf verbanden leggen en het dan complotdenken noemen, peren uit appels schillen en vooral heel werelds en niet christen.
Wellicht een "naamchristen" om zijn woorden te gebruiken muahaha
Oud 14 juni 2024, 19:51   #307
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U opmerking doet niet veel ter zake. We worden bespionneerd tot en met. En hegeen google kan, kunnen vele anderen en met minstens evenveel brio.
In zo goed als elke discussie draag jij collectivistische argumenten aan om je standpunt te verdedigen.
Surveillance is de hoeksteen van communisme, dus waarom ben je tegen?
Oud 14 juni 2024, 19:51   #308
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat hoeft niet.
Als u niet wenst te leven in een staat waar er een aantal regels, verplichtingen, maar ook vrijheden en rechten, bestaan, raad ik u nogmaals uit uw heil ergens te zoeken, ver van de bestaande wereld. Zoals ik al schreef: goede kanshebbers zijn het Amazonewoud, het Oeralgebergte...
Oud 14 juni 2024, 19:54   #309
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het is niet mijn opmerking. Het staat in het artikel. Het was net geen spionage, maar gegevensverwerking overeenkomstig de contractuele kleine lettertjes. Het ging ten andere over een apart product en speciale app. Maar ja, hoeveel mensen installeren er apps zonder ooit te lezen wat de gebruiksvoorwaarden zijn.

Ik kijk trouwens nogal steeds halsreikend uit naar de bewijzen dat de overheid ons op zo'n schaal bespioneert. En komt er ooit een antwoord op m'n vraag: "Als u er toch van overtuigd bent dat u van alle kanten bespioneerd wordt, heb u dan al uw huis grondig gecontroleerd op afluister- en afkijkapparatuur? Uw smartphone door een kenner laten doorlichten? En nog meer van dat?"
Op elke hoek van de straat staan camera’s. Maar dat zijn alleen rustplaatsen voor schijtende duiven.
Oud 14 juni 2024, 19:54   #310
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In zo goed als elke discussie draag jij collectivistische argumenten aan om je standpunt te verdedigen.
Surveillance is de hoeksteen van communisme, dus waarom ben je tegen?
Toezicht komt in alle staten voor. Het is van alle tijden, net omdat er in de mensenmassa altijd gevaarlijke en ongewenste elementen opduiken. Daarom ook is er de staatsveiligheid die al meer dan eens terroristische elementen heeft weerhouden om hun destructief werk te doen. Alleen beweegt dit toezicht zich binnen de regels die onderhevig zijn aan democratische controle. Dat is nu het grote verschil met de communistische dictatuur.
Oud 14 juni 2024, 19:56   #311
gunter5148

Standaard

Citaat:
Als u niet wenst te leven in een staat waar er een aantal regels, verplichtingen, maar ook vrijheden en rechten, bestaan, raad ik u nogmaals uit uw heil ergens te zoeken, ver van de bestaande wereld. Zoals ik al schreef: goede kanshebbers zijn het Amazonewoud, het Oeralgebergte...
Voor de eeuw-wisseling was er zo goed als geen sprake van een surveillance-maatschappij. Er werden onder bepaalde voorwaarde telefoons afgetapt. En dat was het zowat.
Onze maatschappij was toen te vergelijken met het oerwoud?

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 19:56.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 19:56   #312
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op elke hoek van de straat staan camera’s. Maar dat zijn alleen rustplaatsen voor schijtende duiven.
Mensen dus met een slecht geweten. Net als de dief die in de winkel protesteert omdat de winkelier bewakingscamera's heeft laten plaatsen.
Oud 14 juni 2024, 19:57   #313
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mensen dus met een slecht geweten. Net als de dief die in de winkel protesteert omdat de winkelier bewakingscamera's heeft laten plaatsen.
Het is als pedofielen over kinderen laten waken, dien big brother.
Oud 14 juni 2024, 19:57   #314
gunter5148

Standaard

Citaat:
Ah, we zijn er. Als je niets te verbergen hebt kan je niets tegen surveillance hebben.
Er is dus TOCH surveillance.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Communisme.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 14 juni 2024 om 19:58.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2024, 19:59   #315
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor de eeuw-wisseling was er zo goed als geen sprake van een surveillance-maatschappij. Er werden onder bepaalde voorwaarde telefoons afgetapt.
Onze maatschappij was toen te vergelijken met het oerwoud?
Natuurlijk in het verleden tapte de Belgische staatsveiligheid hoogstens enkele telefoons af en voor de rest van de dagen zaten die mannen wat te kaarten en de krant te lezen. Inderdaad, zo was het. Proest.
Oud 14 juni 2024, 20:00   #316
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, we zijn er. Als je niets te verbergen hebt kan je niets tegen surveillance hebben.
Er is dus TOCH surveillance.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Communisme.
Helemaal geen communisme. Er is immers niet alleen een democratische gestemde en ook gecontroleerde wetgeving, maar ook staan de toezicht uitvoerende organen onder democratische toezicht. Daarom is er ook een corpus wetgeving die de burger beschermt tegen willekeur. Laat willekeur nu het kenmerk zijn van de marxistisch-communistische staat. Daar kom men zelfs schuldig bevonden worden zonder bewijs.
Oud 14 juni 2024, 20:02   #317
gunter5148

Standaard

Citaat:
Toezicht komt in alle staten voor. Het is van alle tijden, net omdat er in de mensenmassa altijd gevaarlijke en ongewenste elementen opduiken. Daarom ook is er de staatsveiligheid die al meer dan eens terroristische elementen heeft weerhouden om hun destructief werk te doen. Alleen beweegt dit toezicht zich binnen de regels die onderhevig zijn aan democratische controle. Dat is nu het grote verschil met de communistische dictatuur.
Je moet toch eens wat meer lezen op libertarisme.
Ik heb, vanuit mijn lichaamseigendom het recht om mezelf te verdedigen, maar dezelfde totalitairen die mij 24/7 surveilleren, hebben mij ook verplicht mijn recht op zelfverdediging uit handen te geven.

De flikken komen altijd te laat, en ik mag niet terugschieten.
Oud 14 juni 2024, 20:03   #318
gunter5148

Standaard

Citaat:
Natuurlijk in het verleden tapte de Belgische staatsveiligheid hoogstens enkele telefoons af en voor de rest van de dagen zaten die mannen wat te kaarten en de krant te lezen. Inderdaad, zo was het. Proest.
Er was technologisch niet veel meer mogelijk nee. Of geloof jij in die gadgets van james bond?
Oud 14 juni 2024, 20:04   #319
CUFI
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet toch eens wat meer lezen op libertarisme.
Ik heb, vanuit mijn lichaamseigendom het recht om mezelf te verdedigen, maar dezelfde totalitairen die mij 24/7 surveilleren, hebben mij ook verplicht mijn recht op zelfverdediging uit handen te geven.

De flikken komen altijd te laat, en ik mag niet terugschieten.
Het is daarom hoog tijd dat de bevolking meer transparantie terug eist bij die politiekers. Het wordt tijd dat wij ook al hun uitgaves beginnen opvolgen en vooral die van de afgelopen 50 jaar mogen inzien.
Zodat de bevolking zelf kan nagaan in welke extend het beter/slechter kan.
Oud 14 juni 2024, 20:06   #320
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een Europees parlementslid heeft het nochtans onderzocht. Ze zal het niet uit het ijle beweren, niet? Misschien haar rapport eens opvragen.

Neen. Mij maakt het niet uit. Ik ga mijn eigen weg en ze doen maar . Maar we worden wel de hele tijd in de gaten gehouden. Op straat door de camera’s, in de winkels, in de ondergrondse parkings, trajectcontrole, enz,enz. Dr godganse dag worden we bespioneerd. Wellicht met de beste bedoelingen, maar elk jaar krimpt onze privacy. Zelfs in onze huiskamer zijn we niet altijd meer ‘veilig’. En niemand geeft daar een moer om of beseft dit nog echt. Een opstapje naar 1984 is misschien wel bezig. Maar… ik heb vertrouwen in ons democratisch systeem. Al moeten we wel uitkijken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 juni 2024 om 20:28.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be