Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2005, 22:38   #301
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Inteligent hoor, heb je dat zelf gevonden?
Eerst de mens van zijn primair basisrecht ( een lapje grond) beroven en hem dan verwijten dat hij niet voor zichzelf kan zorgen.
Welvaart is het product van grond en arbeid. Zonder grond geen welvaart dus.
Zonder arbeid ook geen welvaart maar dat kan dan wel volledig toegeschreven worden aan de "luierik".
Kijkt u maar eens naar landen waar ze grond in overvloed hebben.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:44   #302
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ja en daar krijgt ge meestal nog gratis grond en vroeger was dat hier ook. Speculatie op grond is in die landen helemaal geen probleem maar hier wel. omdat er te weinig is. We moeten dus in feite onze grond rantsoeneren. want iedereen heeft grond = plaats nodig. Door in de hoogte te bouwen kunnen we onze bewoonbare oppervlakte vergroten maar als het ff kan klop ik persoonlijk liever gewoon vier palen in de grond op de hei.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 22:45.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:48   #303
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
Omgekeerde logica he. Waar staat ge nu - dan doe ik eens een goedkoop voorstel.......
Nu betaald ge veel meer voor sociaal woningen. Maar er zijn wel 75000 wachtenden waaronder nen hoop van uw eigen volk. Wat betreft de allochtonen wist ik het al wel zeker natuurlijk maar volgens mij kijkt het vlaams belang even hard op het eigen arme vlaamse volk neer als dat ze dat op de anderen doen.
75000 wachtenden? In afwachting kunnen ze alvast een job zoeken... kwestie van het warm te krijgen...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:49   #304
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar welk land?
Naar wat moet ik precies kijken?
Kortom wat is de stelling die je wil aantonen?
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:53   #305
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die bij alles dat ze lezen denken wat gaat ons dat kosten en toch altijd geld teveel zullen hebben. Het zijn ook mensen die een zondebok nodig hebben om al hun eigen gebreken op te projecteren. Jullie waren waardige tegenstanders. Ttz uit het feit dat jullie beginnen te schelden en stront te smijten leidt ik maar af dat jullie argumenten op zijn.
Wij (ik toch en Bobke ook) zijn erg beleefd gebleven. Onze argumenten zijn inderdaad op, 't waren dan ook goeie.

Jullie komen niet verder dan dat jullie op al-dan-niet genationaliseerde grond een caravan willen krijgen .

Sja, ik kan jullie droom niet afpakken (zou niet willen), maar als het even kan ga ik er niet voor opdraaien...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 22:53   #306
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Beleggen door huizen te laten verkrotten ?
Per jaar 1000 euro aan kosten door verval, 20.000 door waardeverhoging vastgoed. Reken uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 22:57   #307

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
75000 wachtenden? In afwachting kunnen ze alvast een job zoeken... kwestie van het warm te krijgen...
en er zijn zogezegd maar 47275 vacatures. Wat moeten die bijna 20000 anderen dan doen ? Geen kl respect voor het eigen arme volk dat zei ik toch al. Die mensen kunnen u geen barst schelen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 5 maart 2005, 22:59   #308

Standaard

Citaat:
Sja, ik kan jullie droom niet afpakken (zou niet willen), maar als het even kan ga ik er niet voor opdraaien...
Zie maar dat je op tijd wakker wordt uit je kapitalistische droom anders dan draai je er uiteindelijk misschien toch nog voor op. En dat wens ik je niet toe. Zelfs mijn ergste vijand niet.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 23:01.
Oud 5 maart 2005, 23:03   #309
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
off-topic

Het gaat er mij om dat sociale woningen een noodoplossing zouden moeten zijn. Maar ze worden noodzakelijkerwijs gemeengoed omdat woningen onbetaalbaar worden door de kapitaalvlucht van beurs naar vastgoed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2005, 23:04   #310
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
en er zijn zogezegd maar 47275 vacatures.
awel, waar wachten ze op?

Citaat:
Wat moeten die bijna 20000 anderen dan doen ? Geen kl respect voor het eigen arme volk dat zei ik toch al. Die mensen kunnen u geen barst schelen.
Tuurlijk wel, maar dat ze beginnen op partijen te stemmen die jobs zullen creëren, in plaats van op partijen die beloven dat te doen.

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 23:04   #311
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die bij alles dat ze lezen denken wat gaat ons dat kosten en toch altijd geld teveel zullen hebben. Het zijn ook mensen die een zondebok nodig hebben om al hun eigen gebreken op te projecteren. Jullie waren waardige tegenstanders. Ttz uit het feit dat jullie beginnen te schelden en stront te smijten leidt ik maar af dat jullie argumenten op zijn.
Eigenlijk doe je niet anders dan schelden en alles op anderen steken.
U zoekt inderdaad een zondebok om al hun eigen gebreken op te projecteren.
Ik zie dagelijks voorbeelden van mensen die veel meer inkomsten hebben als ik en het niet kunnen bolwerken.
Stop eens met altijd te kijken naar wat anderen hebben en leer roeien met de riemen die je hebt. Mijn buurvrouw leeft van het OCMW en kan daar nog van sparen.
Wees gerust dat ze veel minder inkomen heeft als u..
Oud 5 maart 2005, 23:05   #312

Standaard

Citaat:
[size=7]Onze argumenten zijn inderdaad op[/size]
Oud 5 maart 2005, 23:06   #313
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
[size=7]'t waren dan ook goeie. [/size]

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 23:08   #314
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij (ik toch en Bobke ook) zijn erg beleefd gebleven. Onze argumenten zijn inderdaad op, 't waren dan ook goeie.

Jullie komen niet verder dan dat jullie op al-dan-niet genationaliseerde grond een caravan willen krijgen .

Goeie argumenten?

Het ging erover dat privébezit van de Natuur onrechtmatig is en leidt tot machtsconcentratie waardoor de niet-bezitters gedwongen worden om harde valuta neer te tellen voor iets waar ze nota bene een natuurlijk recht op hebben. Die scheefgetrokken machtsverhouding betekent tevens vrijheidsberoving en gedwongen loonslavernij met als enig alternatief de hongerdood sterven. Gelukkig hebben de bezitters een doekje voor het bloeden bedacht en keren ze aalmoezen uit, die betaald worden door andere niet-bezitters, om een revolutie te voorkomen en hun eigen vel te redden.

Laatst gewijzigd door @lpha : 5 maart 2005 om 23:09.
Oud 5 maart 2005, 23:09   #315
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het over nationaliseren?
Dan ontrek je opnieuw het gebruik van de Natuur aan het individu.
Daklozen zijn dakloos omdat hen de toegang tot de Natuur is ontzegt.
Als ze het recht hadden ergens 4 palen in de grond te kloppen waren ze niet meer dakloos.
Maar creperen ter plekke.
Oud 5 maart 2005, 23:10   #316
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Goeie argumenten?

Het ging erover dat privébezit van de Natuur onrechtmatig is en leidt tot machtsconcentratie waardoor de niet-bezitters gedwongen worden om harde valuta neer te tellen voor iets waar ze nota bene een natuurlijk recht op hebben. Die scheefgetrokken machtsverhouding betekent tevens vrijheidsberoving en gedwongen loonslavernij met als enig alternatief de hongerdood sterven. Gelukkig hebben de bezitters een doekje voor het bloeden bedacht en keren ze aalmoezen uit, die betaald worden door andere niet-bezitters, om een revolutie te voorkomen en hun eigen vel te redden.
blablabla...

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 23:11   #317

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat we hier te doen hebben met mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen en altijd geld te weinig zullen hebben.
Wie is er begonnen Bobke met schelden ? Echt beleefd is dat toch niet he.
Citaat:
U zoekt inderdaad een zondebok om al hun eigen gebreken op te projecteren
Ik begin te vermoeden dat ge t niet kunt verkroppen om geen gelijk te kunnen kijgen van nen dopper. Ne zogenaamde profiteur. T is maar een vermoeden he. We waren anders goed bezig.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 5 maart 2005 om 23:12.
Oud 5 maart 2005, 23:12   #318
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en daar krijgt ge meestal nog gratis grond en vroeger was dat hier ook. Speculatie op grond is in die landen helemaal geen probleem maar hier wel. omdat er te weinig is. We moeten dus in feite onze grond rantsoeneren. want iedereen heeft grond = plaats nodig. Door in de hoogte te bouwen kunnen we onze bewoonbare oppervlakte vergroten maar als het ff kan klop ik persoonlijk liever gewoon vier palen in de grond op de hei.
Grond is hier nooit gratis geweest.
Oud 5 maart 2005, 23:14   #319
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wie is er begonnen Bobke met schelden ? Echt beleefd is dat toch niet he.Ik begin te vermoeden dat ge t niet kunt verkroppen om geen gelijk te kunnen kijgen van nen dopper. Ne zogenaamde profiteur. T is maar een vermoeden he. We waren anders goed bezig.
King, als je er prat op gaat om "arm" te zijn moet je daar maar tegen kunnen. niemand is hier verplicht zijn sociale situatie kenbaar te maken...

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 5 maart 2005, 23:14   #320
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
blablabla...
De argumenten zijn idd blijkbaar op
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be