![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat bedoelde ik eigenlijk. Anders is er geen geld om te investeren en is er nog de noodzaak. En als particulier kan je uiteindelijk moeilijk een investering doen want dan is je geld altijd op, tenzij bijvoorbeeld een huis kopen om het te verhuren. Eten kopen kan je toch ook als een investering zien? ![]() Economie, het is allemaal ene pot nat! ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 31 juli 2005 om 22:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 31 juli 2005 om 22:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben het met u eens. Een belastingsvermindering op producten lijkt me trouwens ook heel erg interessant voor België.
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
|
![]() Citaat:
Seg Tavek, ik vroeg mij ineens iets af ... aangezien u toch bij 'de bron' zit (productie van vliegtuigen bedoel ik). Is het niet mogelijk om een vliegtuigtype te produceren waarbij de kans dat men het overleeft als het vliegtuig crasht veel groter is dan nu door één of andere techniek?
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, maar enkel bij een gecontroleerde noodlanding (buiklanding) kunnen deze dingen helpen. Actief en passief. Men kan het vliegtuig zo ontwerpen dat er veel kinetische energie wordt opgenomen door vervorming van de structuur zonder de "life zone" rond de passagiers aan te tasten. Dat is passief. Men kan bijvoorbeeld ook fire supression systems inbouwen, wat actief is. Beiden worden al extensief toegepast in de moderne jetliners. Maar als een vliegtuig gewoon afvalt en de grond raakt heb je weinig kans om te overleven. Heel weinig......gelukkig gebeurt dat vrij weinig. De reden is simpel, als je iets wilt maken dat zo een val overleeft, wordt het heel zwaar, en dan komt het niet meer de lucht in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De prijzen blijven stijgen zolang ze de vliegers kunnen vullen, en als ze dat niet meer kunnen gaan er maatregelen genomen. Frankrijk kan het bijvoorbeeld niet veroorloven om Air France failliet te zien gaan..... Sabena heeft nooit winst gedraaid, en tot zolang in dienst geweest...rara ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
Mmmm ... vuurwerend enzo is wel al een goed begin, ma toch ... Voor als het gewoon zou afvallen ... is het niet mogelijk iets te doen met parachutes ofzo? Of bijvoorbeeld met een pak dat zichzelf opblaast dat je moet aandoen en ervoor zorgt dat iedere passagier verpakt zit temidden van een eh soort airback zeg maar. Dat is toch licht? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#310 | |
|
![]() Citaat:
Ja ... mensen gaan énorm ver om geld te besparen hé, ten koste van zowat ... alles. Maarja, ik weet ook niet als je iets anders kan of mag verwachten in een maatschappij die volledig op economische waarden is gebaseerd. Als de overheid dat maar eens zou begrijpen... Ik vroeg me al af waarom die PC's allemaal het nieuwste waren van het nieuwse ... ik liep helemaal naar de overkant om een USB dingetje om gegevens op te slaan, bleek helemaal niet nodig te zijn want die handel was al zo modern dat je vanvoor maar op een knopje hoefde te drukken om dan alle USB-uitgangen zien te verschijnen ...
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In plaats van deze dingen in te bouwen is men gaan zien hoe men preventief te werk kan gaan. Door inspecties en regelmatig onderhoud kan men al veel voorkomen. Het is niet meer rendabel om soort airbags in te bouwen als je weet dat er per jaar maar extreem weinig vliegtuigen afvallen. Op miljoenen vluchten.... Het is cru gezegd, maar de dag van vandaag worden vliegtuigen trouwens ontworpen met in gedachten dat er in zijn life time wel eens iets kapot gaat gaan. Alleen moet het zichbaar zijn bij inspecties. Damage tolerance princiepe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
DINGELINGELING!! -> (Ring van de alarmbel) En dan zijn er nog mensen die beweren dat er helemaal geen probleem is ...
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp het niet, ofwel doen ze wel iets maar hoor je er gewoon niets van ..., en dat is niet positief want zo creëren ze de indruk dat ze niets uithalen ... en dat is niet de manier om stemmen te winnen. Ofwel doen ze echt niets meer. Zijn ze verlegen ofzo? Een groene partij kan op dit moment toch duidelijk haar belang voor de maatschappij (of beter: voor de aarde) aantonen. Waar wachten ze dan nog op?
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#317 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog zo'n dooddoener: Kyoto (zelfs al was het jaren geleden ingevoerd) had die inzakking nooit kunnen voorkomen.
![]() |
#318 | |
|
![]() Citaat:
![]() En ik vroeg me af ... hier ergens op 't forum postte iemand een grafiek waarin een duidelijke correlatie zichtbaar is tussen methaan, de temperatuur op aarde en CO2. Blijkbaar evolueerden ze allen in dezelfde richting op 't zelfde moment. En zolang we niets weten over de causale band mits het correlationeel onderzoek is, zou het dan niet beter zijn dat we ineens ook methaan reduceren? Ik vraag me trouwens af hoe krachtig 'een Kyoto-norm' moet zijn om de opwarming tegen te gaan. En ook al is die opwarming niet veroorzaakt door mensen, de gevolgen blijven dezelfde. En die kunnen we waarschijnlijk maar beter voorkomen... Wat ik me bovendien ook afvraag ... is deze situatie (één gemeenschappelijke vijand waardoor ons leven wordt bedreigd nl. de milieuvervuiling) niet ideaal om wereldvrede te creëren, die we subtiel kunnen beginnen met 'allemaal werken aan hetzelfde doel'? Australië, China en Amerika zijn intussen ook begonnen aan een Kyoto-alike-plan, maar zodanig dat het hun economische groei niet kan belemmeren ... ik ben benieuwd ... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
|
![]() Citaat:
Onschuldige mensen sterven, ongeacht of zij hebben meegedaan aan de vervuiling of niet ... Het is niet rechtvaardig. Trouwens, wie weet wat er te gebeuren staat? :-s Niet alleen voor de mens maar voor de hele natuur? Ik vind dat we de aarde moeten proberen te redden nu we nog kunnen.
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |||||||||||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik vroeg me af ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 4 augustus 2005 om 15:29. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |