![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat zijn zo de genietingen op de onderkant van de ladder. Over vrouwelijke vrouwelijke aandacht mocht ik niet klagen, maar daar moet je ook voor presteren... . Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 11:46. |
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Toch eerst eens cont.. Kont..troleren of october soms ook niet mag, wat mij ongetwijfeld veel moeite zou besparen. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 augustus 2006 om 15:30. |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#306 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Banneling
|
Ik kan voor de overbrugging van de maand oKtober (spellingswijziging 1995) terecht in een opvangtehuis van het OCMW- als er tenminste ergens in Vlaanderen een plaats vrij is, aldaar. Dat kan Brugge worden, maar ook Antwerpen of elders.
Je dop wordt overgeschreven op de rekening van dat centrum. Je betaalt 24 euro per dag, eten inbegrepen, en krijgt DRIE euro drinkgeld terug voor kleine persoonlijke uitgaven. Dat is netto 21x31= 651 euro (tiens, net het leefloon, niet ontoevallig). Het saldo krijg je op het einde van de maand terug, als dat er is. Honderd euro, in mijn geval. Zo houdt men nieuwe daklozen van straat. Tijdelijk. Als er plaats is. Je krijgt er wel geen domicilie. Hoe de Nanny-staat toch voor je zorgt... Je dop in beslag nemen... Het is tenslotte hun geld ook nog... Dat moesten ze over de hele lijn doen, met werklozen. Het dopgeld blokkeren en zorgen voor kost en inwoon... De privé- huren zijn immers te duur en de sociale huurwoningen worden maar na drie of vier jaar toegewezen. @ Anna List: Snik... Nu moet ik mijn oude tweedelige Van Daele weggooien... De moeite niet meer om mee te verhuizen. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 augustus 2006 om 08:57. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#309 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij hebt je evenzeer te houden als iedereen aan de woordspelling van vreemde woorden zoals die in ons land voorgeschreven is. Maar alleen jij mag creatief zijn zeker, in de spelling, en ondertussen de anderen terechtwijzen? Niettemin weet ik nu, dat october vervallen is, in tegenstelling tot octopus en octogenarius. Laatst gewijzigd door eno2 : 10 augustus 2006 om 09:01. |
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dan hebben we vandaag beiden van elkaar iets geleerd, als dat geen productieve dag is |
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Banneling
|
zie lager.
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2006 om 09:28. |
|
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Banneling
|
lorre laurent dus
|
|
|
|
|
|
#316 |
|
Banneling
|
Sorry maar ik volg zelfs hun namen niet.
Tussen haakjes, je mag me tutoyeren, ik spreek iedereen zo aan, behalve als ik zeer beleefd wil zijn met een randje. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2006 om 12:57. |
|
|
|
|
|
#317 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Banneling
|
Tegen kakkerlakken- en parasietenverdelgers, bijvoorbeeld, zeg ik ook U, in de ijdele hoop, een beetje afstand te bewaren.
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2006 om 13:59. |
|
|
|
|
|
#319 |
|
Gouverneur
|
Kijk of er ergens in de buurt een leegstaand pand is die bewoonbaar is maar al geruime tijd leegstaat, trek daar in. Kraak dat pand. Of een leegstaande truimte boven een winkel of zo. Want daar staan nog heel wat pottentiele bewoonbare ruimtes leeg, boven al die winkels in de stad. En dan zeggen dat er zoveel mensen aan geen woonst raken.
Laat ons die leegstaande ruimtes gaan opeisen om bewoonbaar te amken tegen een betaalbare prijs. Het bied meerdere voordelen. De bewoners kunnen een oogje in het zeil houden wanneer de winkels gesloten zijn, winkelstraten leven na sluitingstijd van de winkels omdat er ook gewoond wordt, gebrek aan woningen wordt groetendeels opgelost. Een vriend van mij is zelf naar de eigenaar van dergelijk pand gestapt met een voorstel. Hij zou de ruimte boven de winkel bewonen en die leefbaar maken (want er was nog werk aan), als tegenprestatie moeste mijn vriedn geen huur betalen gedurende vijf jaar. Na vijf jaar is deze ruimte heel goed bewoonbaar en kan de huurbaas er een schappelijke huurprijs voor krijgen. Deze eigenaar van het specifieke gebouw was echter te vinden voor het voorstel van mijn vriend. Mijn vriend woond daar inmiddels twee jaar. Binnen drie jaar heeft hij de keuze, hij zoekt iets anders om te gaan wonen of hij blijft en komt met de huurbaas een huurprijs overeen. Mijn vriend is erg tevreden dat hij daar woont, hijzelf schilderde het hele bovenverdiep en zorgde ervoor dat er een keukentje instaat en een badkamer. De eigenaar van het gebouw heeft het dak laten hestellen, heeft nieuwe ramen getoken en heeft de gevel geverfd. Binnenin is het wat inegricht als een soort van loft, dus daar zitten nergens deuren in. De vloeren die erinlagen zijn gedeeltelijk behouden, mijn vriend heeft wel in meerdere ruimtes met laminaatparket gewerkt (is vrij goedkoop en stevig) en werket met niveauverschillen om het een loft uitzicht te geven. Als je alles bij elkaar ziet is het een godkope oplossing van wonen voor die vijf jaar. En de huurbaas is ook teverden, het hele gebouw heeft nu een andere uitsraling, terwijl anders het gedeelte boven de winkel er maar een beetje verloederd uitzag. Resultaat, na vijf jaar een beetje inspanningen van huurder en huurbaas heeft de huurbaas niet allen opbrengst van de huur die de winkelier betaald maar ook van de loft daarboven.
|
|
|
|
#320 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kwestie van vraag en aanbod bijeen te brengen... |
|
|