![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister-President
|
![]() Ze zouden beter het brussels dialect als keuze pakket invoere in de brusselse scholen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Minister-President
|
![]() nu nog: Oh dierbaar België nanananananananana (met de tekst die ge wrschnlk kent) en gelle wordt voor vast opgenomen as beschermde diersoort
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik geloof dat de buitenwereld toch een ietsje meer behoefte heeft aan argumenten. Constructieve kritiek he... Kwestie dat het enkel de belgicisten zijn die maar eisen en brullen.
![]() |
#305 |
|
![]() Gewoon efkes naar omhoog schuiven.
In de discussie over separatisme, lijkt mij Brussel de laatste struikelblok te wezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zo eenduidig zijn de relaties ouder-kind niet, imho. Ge zult dat wel zien, als ge zelf kadeeën hebt. Citaat:
Verontrustend in dat opzicht is dat niemand, maar dan ook niemand in Vlaanderen een uitgewerkt plan gereed heeft voor Brussel. De Vlaamse regering niet, het OVV niet, de V-partijen niet... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meervoud heeft wel wat aandacht voor Brussel, en over welk statuut Brussel zou moeten krijgen, maar een uitgewerkte strategie heb ik ook van hen nog niet gezien. Het beperkt zich veelal tot een houding van "ze zijn welkom als ze willen". Stel u voor dat de Palestijnen zich hetzelfde zouden gedragen over het gebied tussen de scheidingsmuur en de groene lijn... Brussel is het grootste obstakel dat de onafhankelijkheid nog tegenhoudt. Zolang de Vlaamse beweging zich daar niet gaat op focussen, zal België blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#309 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Weg gij, valse profeet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
|
![]() Ik heb ook nooit geclaimd een profeet te zijn.
![]() |
#311 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
ben je gek ik zou dit als veraad beschouwen als en vlaming hier akoord mee gaat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Parlementslid
|
![]() Een belgische en brabantse stad misschien?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
"België is er één uit een onbestaand verleden". Ah, heb je Belgie gisteren avond gesplits of wat? Heb ik iets gemist? Was het leuk?
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U weet wel hoe dat gaat. Niets op TV, nog te vroeg om te gaan slapen, weinig activiteit op het forum,... Dan maar de trein naar Brussel genomen, en de onafhankelijkheid uitgeroepen.
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 17 juni 2006 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Schepen
|
![]() Brussel is niet Vlaams en zal dat ook nooit zijn...
Brussel is in de eerste plaats een Brabantse stad en ten tweede de hoofdstad van het koninkrijk België en ten derde ook nog eens hoofdstad van Europa...maar Brussel is net zoals Antwerpen, Mechelen etc...niet Vlaams. Als er één zou het recht hebben zich Vlaming te noemen dan zou ik het wel zijn, een geboren en getogen Bruggeling, maar wij zijn stedelijk en gecultiveerd en wten héél goed dat wij onze rijkdom haalden vanuit het feit dat we niet racistisch waren en meertalig (Spanjaardstraat, Engelsestraat, ...) |
![]() |
![]() |