Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2006, 13:31   #301
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Ik zou eigenlijk ook een maatregel willen voorstellen dat verbied dat zwaar vervuilende auto's niet meer op onze (europese wegen) mogen rondrijden, dus auto's die men niet nodig heeft. Of de Btw met 200 procent verhoogd.
De meeste rijken zijn toch egoïsten het maakt hun toch niet uit
Och, de prijs verdubbelen is wel wat overdreven. Maar u wil het waarschijnlijk niet weten maar ik schreef dat men niet moet klagen dat de brandstof prijzen te duur zijn als men zelf 25 procent kan besparen door zijn rijsteil aan te passen.
U wilt niet weten dat een auto zoals die van u vervuilt en dat er extra centen nodig zijn om de gevolgen daarvan tegen te gaan of op te lossen en die kosten worden zowel aan de armen (en vooral armen) als rijken doorverrekend.
Ik begrijp goed dat mensen de banden van zwaar vervuildende auto's als de jouwe kapot steken. Ik heb er zelf ook al aan gedacht. Maar dat doe je niet alleen, daar heb je nog een paar andere mensen voor nodig
Mijn auto vervuilt misschien de helft van de jouwe. Als je er al 1 hebt natuurlijk. Ik rij op LPG. De gemiddelde Belg rijdt dankzij het idiote regeringsbeleid met een diesel, hoewel deze het meest vervuilt.
Ik hoop dat ik je ooit eens mag betrappen dat je de banden van mijn auto kapotsteekt. Het feit dat je alleen niet durft toont tevens aan wat een zielige broekschijter je bent. Jij en je eventuele loseraanhang zullen snel merken dat banden kapotsteken dubbel strafbaar is.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 13:34   #302
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent wel een echte diplomaat, hé Bill?
Neen.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 4 oktober 2006, 13:35   #303
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is made in the USA, Bill?
Auto's van GM. (zucht)

Oud 4 oktober 2006, 13:37   #304
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkeersreglement? Heb jij al ooit gehoord van een verkeersreglement? Jij moet wel de enige Belgische mobilist zijn in zijn soort.
Ik ben geen mobilist. Veel fietsers hebben nog nooit van een verkeersreglement gehoord. Voorrang van rechts? Rood licht? Oversteken op zebrapaden al rijdend? Gsm'en? Etc....

Oud 4 oktober 2006, 13:39   #305
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste Bill. Er bestaan beschaafde landen (waar België niet bij hoort) op deze wereld waar 's nachts en 's avonnds openbaar vervoer voorzien is. Maar natuurlijk is men hier pas sinds een tiental jaren aan ruimtelijke ordening gaan doen. Te laat natuurlijk. Die mensen die hier vroeger de touwtjes in handen hadden, waren dat eventjes vergeten. (Het gekke is dat er nog een heleboel mensen zijn die op deze mensen stemmen) Daardoor is het openbaar vervoer in België een dure zaak.
Ter informatie: ik ben ook werkzoekende?
Als werkloze zagemannen graag 's nachts de bus pakken moeten ze zich maar melden bij de Lijn/ NMBS. Jobs genoeg, en zeker daar.
Normale mensen slapen 's nachts of werken.

Laatst gewijzigd door Bill : 4 oktober 2006 om 13:50.
Oud 4 oktober 2006, 13:43   #306
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar is het misgelopen, Bil?
Met mij nergens. En met jou? Ik zie aan de hand van je vele vragen dat je een echte fan aan het worden bent. Let wel op dat het geen obsessie wordt...

Oud 4 oktober 2006, 13:44   #307
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hele dagen in die stinkende walmen van die gifstoffenblazers moeten circuleren - tevoet of met de fiets- en als we dan omvergereden worden en zwaargewond raken, dan worden we nog niet eens waard geacht om in de ongevalsstatistieken van de politie terecht te komen...
Dat hangt er vanaf !

Oud 4 oktober 2006, 15:00   #308
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
Dat hangt er vanaf !
Oeps, vier van de vijf doodgereden fietsers in de ongevallenstatistieken "doodgewoon" vergeten...

En daar wordt het verkeersbeleid dan op gebaseerd.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 15:01   #309
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oeps, vier van de vijf doodgereden fietsers in de ongevallenstatistieken "doodgewoon" vergeten...

En daar wordt het verkeersbeleid dan op gebaseerd.
en Pira maar roepen dat ze dan misschien de afgelopen 6 jaar NIKS goed heeft gedaan maar dat het aantal ongevallen toch gezakt was ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2006, 15:07   #310
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en Pira maar roepen dat ze dan misschien de afgelopen 6 jaar NIKS goed heeft gedaan maar dat het aantal ongevallen toch gezakt was ...
Ja, het was afgezakt van de politie-PV's naar de opnamestatistieken van de ziekenhuizen...
Oud 4 oktober 2006, 15:39   #311
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Als je zonder licht, al gsm-end en zigzaggend de straat oversteekt en dit alles uiteraard zonder te kijken maar wel door het rood licht, moet je maar in een zelfmoordstatistiek worden opgenomen. Van een ongeval is dan immers geen sprake.
Oud 4 oktober 2006, 15:42   #312
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je zonder licht, al gsm-end en zigzaggend de straat oversteekt en dit alles uiteraard zonder te kijken maar wel door het rood licht, moet je maar in een zelfmoordstatistiek worden opgenomen. Van een ongeval is dan immers geen sprake.
Ja we weten het al, dat de zwakke weggebruikers kamikazen zijn.
Oud 4 oktober 2006, 15:48   #313
eno2
Banneling

Standaard

Het tipping point is bereikt.
Het besef daagt, dat de kosten van de climat-change, voor een groot deel veroorzaakt door gaz-guzzling americans, aan de americans zullen moeten doorgerekend worden, en onvermijdelijk aan alle gaz-guzzling idiots overal ter wereld na verloop van tijd. En de tijd dringt, want hij drinkt teveel benzine.

In America is al sprake van een climat-change bijdrage door alle gaz-guzzling americans tussen de 100 en de 400 dollar via wetsvoorstel in voorbereiding.

Daardoor zou de bill eens kunnen afgerekend worden voor een eerste investeringsgolf van CO2-uitstootbeperking.
Oud 4 oktober 2006, 15:59   #314
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het tipping point is bereikt.
Het besef daagt, dat de kosten van de climat-change, voor een groot deel veroorzaakt door gaz-guzzling americans, aan de americans zullen moeten doorgerekend worden, en onvermijdelijk aan alle gaz-guzzling idiots overal ter wereld na verloop van tijd. En de tijd dringt, want hij drinkt teveel benzine.

In America is al sprake van een climat-change bijdrage door alle gaz-guzzling americans tussen de 100 en de 400 dollar via wetsvoorstel in voorbereiding.

Daardoor zou de bill eens kunnen afgerekend worden voor een eerste investeringsgolf van CO2-uitstootbeperking.
400 dollar? No probs... Hoewel ik rijd ecologisch: LPG.

Laatst gewijzigd door Bill : 4 oktober 2006 om 16:08.
Oud 4 oktober 2006, 16:03   #315
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja we weten het al, dat de zwakke weggebruikers kamikazen zijn.
Je weet het blijkbaar nog niet want je blijft maar jammeren.

Oud 4 oktober 2006, 16:17   #316
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Je weet het blijkbaar nog niet want je blijft maar jammeren.
Ik ben dan ook geen kamikaze.
Oud 4 oktober 2006, 16:53   #317
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Maar je bent wel blind voor de vele zwak(zinnige) weggebruikers rond je.
Oud 4 oktober 2006, 16:56   #318
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar je bent wel blind voor de vele zwak(zinnige) weggebruikers rond je.
Ja praat de autoslachtpartijen maar goed en noemt ze de fout van de ongepantserde weggebruikers, heel zwakzinnig, dat.

Overigens jammer ik niet, ik geef af.

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 oktober 2006 om 16:59.
Oud 4 oktober 2006, 17:21   #319
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja praat de autoslachtpartijen maar goed en noemt ze de fout van de ongepantserde weggebruikers, heel zwakzinnig, dat.

Overigens jammer ik niet, ik geef af.
Vele fietsers zoeken het zelf. Je jammert wat af, dat is een feit

Oud 4 oktober 2006, 22:31   #320
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard nummerplaat

Zou je dan even je nummerplaat willen doorgeven, merk van auto en meest bezochte parkeerplaats. Neen, ben wel benieuwd naar het merk en type. Is het een pick-up?
Een diesel vervuilt het meest. Lpg is een uitstekende keuze.
tja of de uwe meer vervuilt of omgekeerd. Ik rijd op benzine. Ik rijd defensief en economisch en doe korte afstanden, minder dan 10 km met de fiets en vervuil dus daardoor zeker veel minder dan de meeste mensen die met een auto rijden. En breng andere weggebruikers ook niet in gevaar. Het regeringsbeleid is altijd een auto-industrie beleid geweest. Het beleid in Scandinavië en in Duitsland (en misschien nog een heleboel andere landen) heeft diesel rijden altijd ontmoedigd.
Het organiseren van het kapotsteken van banden doe je best niet alleen. Je zorgt dat er minstens altijd 1 op de uitkijk staat. Zoals bij de meeste misdrijven. Ik heb geen loseraanhang. Simpelweg omdat ik geen aanhang heb. Ik heb geen aanhang omdat ik er niet naar gezocht heb
Citaat:
Mijn auto vervuilt misschien de helft van de jouwe. Als je er al 1 hebt natuurlijk. Ik rij op LPG. De gemiddelde Belg rijdt dankzij het idiote regeringsbeleid met een diesel, hoewel deze het meest vervuilt.
Ik hoop dat ik je ooit eens mag betrappen dat je de banden van mijn auto kapotsteekt. Het feit dat je alleen niet durft toont tevens aan wat een zielige broekschijter je bent. Jij en je eventuele loseraanhang zullen snel merken dat banden kapotsteken dubbel strafbaar is.
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be