Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2006, 11:44   #301
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Naam: killercops.jpg
Bekeken: 88
Grootte: 34,1 KB

Waar gaat dit land naartoe..
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 11:44   #302
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht

trouwens - deurwaarders weten ook dat hun vak risico s inhoudt, dus ik begrijp nu ook niet waarom men zich druk maakt omtrent vanzelfsprekende beroepsrisico s eigen aan het beroep van deurwaarder.
Waar slaat dit op. Een winkelier moet niet zeuren als hij overvallen wordt? Een buschauffeur moet niet zeuren als hij wordt afgetroefd?
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 11:58   #303
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Anderen woorden in de mond leggen wordt in een discussie al snel gezien als een teken van zwakheid. Het concept van de rechtsstaat is voor mij vrij goed te begrijpen en ik verdedig het. Tot daar de noodzakelijke rechtzetting.

Verder is het niet omdat de overmacht te groot is en de realiteitszin gebiedt ervoor te buigen, dat men de officiële ideologie ook als de Waarheid hoeft te erkennen, noch impliceert het dat men ze op een discussieforum niet in vraag kan stellen.

Ik zou dus graag de details van het vonnis kennen alvorens te oordelen over de waarde ervan.
Ach, ach... en wat wil je dan concreet kunnen "oordelen"? Dat je in dat vonnis desgevallend nog elementen kan vinden die in jouw ogen onvoldoende zijn uitgeklaard? Dat je zelfs dan nog geen evenwichtig oordeel kan vormen? En zélfs al zou jij van "oordeel" zijn dat de man in kwestie gelijk had moeten krijgen, verandert dit nog niets aan de grond van de zaak; hij werd veroordeeld en had twee mogelijkheden: ofwel in beroep gaan, ofwel zich neerleggen bij de realiteit dat er een groot verschil bestaat tussen "gelijk hebben" en "gelijk krijgen". (de eerste les die een beginnend jurist trouwens best goed ter harte neemt)

Hier wat zitten insinueren dat het perfect gerechtvaardigd is om te morrelen aan de kracht van gewijsde is voer voor filosofische beschouwingen, maar je koopt er in de praktijk niets voor. De rechtsstaat is wat ze is en je zal er altijd de bluts met de buil moeten bijnemen. Welk slim systeempje je ook wil uitdokteren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Ow ow, krijgen we last van autoritaire oprispingetjes?
Nee, enkel mijn mening uiten.
Het staat je idd. vrij om te lullen zoveel je wil, maar neem het me niet kwalijk dat ik het dan ook als dusdanig kwalificeer.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 19:44   #304
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb me er nog niks van aangetrokken maar ik las vandaag in de krant dat de agent wel twee keer schoot. De eerste keer in zijn been, dat begrijp ik nog ergens maar door de weerslag ging zijn hand omhoog en trof hij hem ergens vitaal. En dat begrijp ik niet zo goed. Tenzij het weeral een waanzinnige uitleg is a la flikkenparodie.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2006, 20:04   #305
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ach, ach... en wat wil je dan concreet kunnen "oordelen"?
Alles en nog wat, en zonder jouw toelating of die van wie dan ook. Gewoon op basis van mijn burgerschap.

En in het kader van dit forum ook als forumdeelnemer natuurlijk.
Oud 16 november 2006, 22:53   #306
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Gewoon uit nieuwsgierigheid... vraagje voor de juristen.
Worden correctionele vonnissen altijd ergens gepubliceerd of moet je sommige opvragen op de griffies ?
En mag iedereen dat of enkel 'belanghebbenden' ? Of niemand buiten advokaten en/of veroordeelden ?
En mag je zo'n dingen dan ergens bekend maken op, ik typ maar wat, een internetsite zoals een forum ?
Oud 17 november 2006, 00:32   #307
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Gewoon uit nieuwsgierigheid... vraagje voor de juristen.
Worden correctionele vonnissen altijd ergens gepubliceerd of moet je sommige opvragen op de griffies ?
En mag iedereen dat of enkel 'belanghebbenden' ? Of niemand buiten advokaten en/of veroordeelden ?
En mag je zo'n dingen dan ergens bekend maken op, ik typ maar wat, een internetsite zoals een forum ?
De rechtspraak is openbaar, netzoals de zittingen tenzij in gevallen waar bv. minderjarige bij zijn betrokken, dan kan de rechtbank oordelen de zaak te behandelen achter gesloten deuren.
Een deel van de rechtspraak wordt gepubliceerd in tijdschriften zoals het rechtskundig weekblad, tiojdschrift voor privaatrecht ed., maar het gaat dan vaak om specifieke vakliteratuur.
Het staat u vrij een afschrift van een vonnis te vragen bij de griffie die u dat zal verstrekken al dan niet met doorhaling van de namen van de beetrokken personen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be