Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2006, 21:45   #301
Samrah
Schepen

Standaard

Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:46   #302
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Dvarek, dat pasje zegt dat ik belg ben, dus evenveel rechten en plichten heb als jij.
En mag ik u aub vragen om mij nooit met een Jood te vergelijken dank je wel
Deze post dreigde in de vergetelheid te raken, maar ik vond het noodzakelijk hem nog eens op de voorgrond te plaatsen.

De tolerantie druipt eraf.
Oud 25 november 2006, 21:46   #303
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liberalist: inderdaad...
Wij mogen het voorbeeld volgen van Mohamed vzmh maar eigenlijk zijn wij dat niet verplicht..
Het is verplicht om de Koraan te volgen, het Woord van Allah swt
Hoeveel koranieten zijn er zo?
Oud 25 november 2006, 21:46   #304
Samrah
Schepen

Standaard

Bart Lays.. zoek het eens op jongen, zes jaar zeg je... Je gokt er maar naar hé

En leugens? Heb hier nog niet zitten liegen...
Oud 25 november 2006, 21:47   #305
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liberalist: het spijt me als dit een beetje verkeerd over komt maar uiteindelijk antwoord ik maar op je vraag...

Wij zijn ervan overtuigd dat IEDEREEN als Moslim is geboren maar door je opvoeding ga je het voorbeeld van je ouders volgen of volg je de maatschappij en beindig je als een niet-moslim in jouw geval..
Of je daadwerkelijk naar de Hel gaat, weet ik niet, dat bepaald enkel Allah maar wij geloven dat niet-gelovigen naar de Hel gaan.
Ook Khatolieken, en Joden enz...
Het is zo dat informatie gemakkelijk te verkrijgen is.. Je kan gemakkelijk in contact komen met de Islaam en je kan de Koraan lezen als je wilt.. Dus de Waarheid (Islaam) is er maar je ziet het gewoon niet in dus zal je er later voor boeten..
Geen enkele religie ga aan mij vertellen wat ik moet dien en ik geloof vooral niet in profeten die het woord van god, allah of andere bietekwiet heeft ontvangen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:49   #306
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Owhja, ik had nog een klein vraagje die waar ik in de moskee niet aan toegekomen was; Hoe kunnen jullie Jezus een profeet noemen, terwijl hij zichzelf uitriep als zoon van God? Is dat niet hartstikke verboden volgens de Islam?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:49   #307
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Cargustaaf: inderdaad je grootmoeder trouwde dus op 18 jaar zeg je hé ongeveer??
Wel Mohammed vzmh leefde in het jaar 600 na christus dus als ze 60 jaar geleden al rond 18 jaar trouwden, hoe zou het dan nog eens 1000 zijn vroeger geweest zijn???????????????????????????????
Er is een gigantisch verschil tussen 6 en 13 en tussen 13 en 18. Ook dat laatste cijfer is wetenschappelijk niet correct. In de periode dat onze grootouders trouwden waren de meisjes modaal tussen de 20 en de 30 jaar oud. Daar bestaan voldoende demografische studies over.

Jouw redenering volgende zou een meisje nog eens duizend jaar vroeger zelfs niet moeten geboren zijn om uitgehuwelijkt te worden?
Oud 25 november 2006, 21:50   #308
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het cristendom meestal na hun 18de. Sommige bischoppen en pausen die leefden in het begin van het cristendom hebben er zelfs brieven over geschreven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:50   #309
Samrah
Schepen

Standaard

Online... Ik lees nooit selectief.. Als ik voor iets ga, lees ik het volledig...
En pas na het lezen van de Koraan was ik een 100% overtuigde Moslima geworden... Daarvoor had ik net zoals jij zo een beeld van de Islaam... maar ik weigerde om dom over te komen en dacht: ik ga toch een Koraan lessen volgen en de Koraan lezen, misschien dat ik dan eens echt de Islaam kan verafschuwen.. En met mijn eigen ogen lezen hoe vreselijk dat geloof is... Maar jammer, pas na het lezen zag ik alles in zijn context en begon ik liefde te krijgen voor de Islaam... Mijn vooroordelen waren weg en ik was kwaad dat ik lang zo trapte in die dingen dat mensen zoals "jij" hier ook komen beweren..

Misschien wil jij ook eens de Koraan lezen.. je zal anders piepen..
Oud 25 november 2006, 21:51   #310
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat hij dat gedaan had neemt niet weg dat hij een profeet was. Dat de moslims in hem geloven is niet omdat hij met een minderjarig (in onze context dan) meisje was getrouwd.
ik las voor korte tijd dat die man (Mo) epilepsie had, en daardoor hallucineerde...Nu ja, ik weet niet of dat waar is natuurlijk, maar ik denk toch dat zo een kerel, die zich vandaag gedragen zou als Mo, in een zothuis of in de bak zou belanden, en zonder van die feiten met jonge meiskes te spreken hé, "enkel "voor al de rest...Uw opinie daarover?En wat te zeggen over het feit dat miljoenen mensen de daden van die man, hetgeen hij 1600 jaar terug allemaal uitstak, vandaag als voorbeeld nemen?
Stel u voor dat ook wij terugkeren naar de oude wetten, gebruiken en gewoontes van de Frankische volks-stammen?Het zou nog al een gang gaan dan, er zou nogal wat bloed vloeien denk ik! En zie je, dat is nu net wat er aan de hand is met de moslims...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:54   #311
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Liberalist: het spijt me als dit een beetje verkeerd over komt maar uiteindelijk antwoord ik maar op je vraag...

Wij zijn ervan overtuigd dat IEDEREEN als Moslim is geboren maar door je opvoeding ga je het voorbeeld van je ouders volgen of volg je de maatschappij en beindig je als een niet-moslim in jouw geval..
Da's nu toch een idiote overtuiging. Iedereen wordt als baby geboren, als een onbeschreven blad. Dat was al zo voordat uw profeetje zijn hallucinaties kreeg, en dat zal zo altijd zijn. Wat na de geboorte in het geestje gepompt wordt, is in vele gevallen (en zeker in de moslimwereld) religieuse indoctrinatie.
Ik ben dus niet als moslim geboren en wens het nooit te worden. Ik ben mijn ouders uiterst dankbaar dat zij mij niet religieus geindoctrineerd hebben. Naast incest en pedofilie is religieuze indoctrinatie de ergste vorm van kindermishandeling die er bestaat. Besef je dat jouw overtuiging louter op angst gesteund is? Jij gelooft dat want als je het niet doet zal je je hemel niet verdienen. Pure psychische chantage en je hebt het niet eens door !!! Kan je nagaan welke geestelijke schade er aan gericht werd.

Citaat:
Of je daadwerkelijk naar de Hel gaat, weet ik niet, dat bepaald enkel Allah maar wij geloven dat niet-gelovigen naar de Hel gaan.
Vind je dat nu niet idioot? Besef je dan niet zo'n uitspraak louter op angst gebaseerd is om jou en je geloofsgenoten netjes in de rij te laten marcheren?

Citaat:
Ook Khatolieken, en Joden enz...
Het is zo dat informatie gemakkelijk te verkrijgen is.. Je kan gemakkelijk in contact komen met de Islaam en je kan de Koraan lezen als je wilt.. Dus de Waarheid (Islaam) is er maar je ziet het gewoon niet in dus zal je er later voor boeten..
De waarheid met een hoofdletter. Komaan, die onzin geloof je nu toch zelf niet? Het is niets meer dan jouw aangeleerde waarheid. hadden je ouders je niet religieus gehersenspoeld, dan zou je die onzin nooit verkondigd hebben.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:54   #312
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Carlgustaaf: teneerste zou ik eens wat opzoekwerk verrichten want je opmerking klopt niet..
En ik vertik ik (vermits je zo vriendelijk bent hé) om te zeggen wat wel het juiste verhaal is..

En euhh... Nieuwe spelling??
ik zou het niet te veel over spelling hebben moslimadam, uw teksten staan vol fouten allerhande...vraag mij af waar je je "hoge universitaire opleiding" genoten hebt...
Oud 25 november 2006, 21:54   #313
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:

Wel, Samrah, vertrouw erop -- ook al kan dit lijken op een argumentum ad verecundiam -- dat ik voldoende afweet van de mohammedaanse geschiedenis om te weten wat ik schrijf. Die zes jaar klopt dus, zoals ik het hierboven schrijf. Of bedoel je dat Mohammed nog drie jaar gewacht heeft om haar te misbruiken?

Ik betrap je telkens weer op leugens, veelal een vorm van leugens die eigen zijn aan de mohammedaanse "denkwereld". Het is wel opvallend dat je nooit zelfs maar een poging onderneemt die te weerleggen.

Laatst gewijzigd door Basy Lys : 25 november 2006 om 21:55.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2006, 21:55   #314
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik las voor korte tijd dat die man (Mo) epilepsie had, en daardoor hallucineerde...Nu ja, ik weet niet of dat waar is natuurlijk, maar ik denk toch dat zo een kerel, die zich vandaag gedragen zou als Mo, in een zothuis of in de bak zou belanden, en zonder van die feiten met jonge meiskes te spreken hé, "enkel "voor al de rest...Uw opinie daarover?En wat te zeggen over het feit dat miljoenen mensen de daden van die man, hetgeen hij 1600 jaar terug allemaal uitstak, vandaag als voorbeeld nemen?
Stel u voor dat ook wij terugkeren naar de oude wetten, gebruiken en gewoontes van de Frankische volks-stammen?Het zou nog al een gang gaan dan, er zou nogal wat bloed vloeien denk ik! En zie je, dat is nu net wat er aan de hand is met de moslims...
Ach, hier kan ik niet echt een uitspraak over doen. Net als Jezus wist hij het blijkbaar zo goed te brengen dat er wel een kern van waarheid in zat. Ik krijg nu alleen van alle kanten zoveel informatie van profeten, heiligen en goden op me af dat ik me ook maar afvraag wat te geloven. Ik bedoel, met deze redenering kun je ook wel de stemmen van Jeanne d'Arc ongeldig verklaren. Maar ik geloof niet dat ik de juiste persoon ben om daar een uitspraak over te doen.
Oud 25 november 2006, 21:58   #315
Banneling

Standaard

Citaat:
Online... Ik lees nooit selectief.. Als ik voor iets ga, lees ik het volledig...
En pas na het lezen van de Koraan was ik een 100% overtuigde Moslima geworden... Daarvoor had ik net zoals jij zo een beeld van de Islaam... maar ik weigerde om dom over te komen en dacht: ik ga toch een Koraan lessen volgen en de Koraan lezen, misschien dat ik dan eens echt de Islaam kan verafschuwen.. En met mijn eigen ogen lezen hoe vreselijk dat geloof is... Maar jammer, pas na het lezen zag ik alles in zijn context en begon ik liefde te krijgen voor de Islaam... Mijn vooroordelen waren weg en ik was kwaad dat ik lang zo trapte in die dingen dat mensen zoals "jij" hier ook komen beweren..

Ach je ging koranlessen volgen : maw je boodt jezelf spontaan aan voor een sessie hersenspoelingen.
Beter was je eens in een kritisch debat getreden en had je wat lectuur ter hand moeten nemen van critici : goed voor wat hersengymnastiek en het aanscherpen van een kritische geest.
Jouw vooroordelen zijn niet weg : je bent nu opgescheept met een karrevracht vooroordelen (en gedragscodes), tegen niet-gelovigen, katholieken, joden, whoever die niet-moslim is. En zelfs dat heb je niet door !
Oud 25 november 2006, 22:01   #316
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:

Tja, hoe komt het eigenlijk dat nogal wat vrouwen vallen voor macho mannen, ook al zijn dit onmensen?
Oud 25 november 2006, 22:04   #317
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Online;2194929]
Citaat:

Da's nu toch een idiote overtuiging. Iedereen wordt als baby geboren, als een onbeschreven blad. Dat was al zo voordat uw profeetje zijn hallucinaties kreeg, en dat zal zo altijd zijn. Wat na de geboorte in het geestje gepompt wordt, is in vele gevallen (en zeker in de moslimwereld) religieuse indoctrinatie.
Ik ben dus niet als moslim geboren en wens het nooit te worden. Ik ben mijn ouders uiterst dankbaar dat zij mij niet religieus geindoctrineerd hebben. Naast incest en pedofilie is religieuze indoctrinatie de ergste vorm van kindermishandeling die er bestaat. Besef je dat jouw overtuiging louter op angst gesteund is? Jij gelooft dat want als je het niet doet zal je je hemel niet verdienen. Pure psychische chantage en je hebt het niet eens door !!! Kan je nagaan welke geestelijke schade er aan gericht werd.
Jezus Christus, wat een denkvermogen hier. Moslims geloven dat je als moslim geboren wordt, en dat je een goede moslim bent, als je de leer opvolgt. Laat ze dat geloven en stel je niet zo aan.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 25 november 2006 om 22:12.
Oud 25 november 2006, 22:06   #318
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Carlgustaaf: ik ben in het vlaamse gedeelde van België dus ik praat enkel nederlands.
Die teksten in het frans hou ze maar voor jezelf

Online: jammer voor jou dat je zo een beeld hebt van Mijn Profeet vzmh maar pech voor jou dan maar, ik heb genoeg gelezen (iets dat jij blijkbaar nog niet veel gedaan hebt) om te weten dat het niet zo is..

Liberalist: In nederland denk ik zijn de mensen nog iets ruimer qua denken dan in België..
Je hebt gelijk.. Iedereen moet het maximale uit zijn leven halen. Persoonlijk ben ik inderdaad tegen homo's.. Allé, ik ben er niet tegen maar ik ben er ook niet voor.. Laat mij even uitleggen..

Het is in de Islaam haraam om een partner te hebben van hetzelfde geslacht. Ik ben er dus geen voorstander van.
Maar ik ken mensen die homo's zijn en tja, ik heb er geen problemen mee dat zij het zijn.. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden dus als een man met een man wilt slapen, dan zal hij daar voor beboet worden laten (uit mijn standpunt) en niet ik.
ik denk dat gij geen frans verstaat ge spreekt zelfs al vlaams met haar op...maar ja, Tariq drukt zich dikwijls in het Frans uit, als hij zich tot ongelovigen richt, in het Engels durft hij ook wel eens, want hij is een échte hoogafgestudeerde, niet zoals sommige pochers die zulks beweren Hé Samrah, wij kennen wel zoiemand hé?
Maar het maakt niks uit eigenlijk, andere mensen zullen mischien van deze link profiteren om wat meer inzicht te krijgen in hoe de intellektuelen onder jullie te werk gaan...Taquija, ken je dat ook niet? Da's ook geen vlaams,maâlisj hoor
Oud 25 november 2006, 22:09   #319
Banneling

Standaard

Hoeveel decennia / eeuwen gaan de moslims nodig hebben om uit hun obscurantisme te geraken Basy Lys? Soms heb ik de indruk dat de islam de enige godsdienst is die het denken/de geest dermate kan kraken/ontwrichten, dat er een point of no return is.
Ik merk dat zelfs redelijk geseculariseerde moslims met een goed verborgen portie angst zitten die hen weerhoudt om voluit te gaan.
Oud 25 november 2006, 22:10   #320
Banneling

Standaard

[quote=liberalist_NL;2194956]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Jezus Christus, wat een denkvermogen hier. Moslims geloven dat je als moslim geboren wordt, en dat je een goede moslim bent, als je de leer opvolgd. Laat ze dat geloven en stel je niet zo aan.
Ik stel me niet aan. Doe jij niet zo idioot door die onzin te onderschrijven ! Dhimmie !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be