Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2006, 22:54   #1
PAJOT
Banneling

Standaard Eigen volk eerst, altijd en overal telt ook bij de moslims

In HLN on line houden ze een rondvraagje i.v.m. Euromillions. Vraag is wat de surfers zouden doen met het

eventueel gewonnen lot ... Een zekere Imine Samrah droeg ook haar steentje bij.

Ik citeer : samrah Imine ; Lokeren

Moest ik nu echt zoveel winnen, zou ik echt stoppen met werken. Ook al heb ik een goede job, toffe collega's, .. ik zou niet weten waarom nog te werken als ik zoveel geld heb.. Het leven is toch al zo kort dus zou ik ervan genieten, ik zou mijn geloof dagelijks sterker beleven en veel Moslimbroeders in arme landen helpen.. Maar een echte Moslima als ik doet in de eerste plaats niet mee aan de Lotto (mag niet) en het geld mogen we ook niet aannemen dus lotto winnen zal ik nooit doen..

Stel je voor dat wij in hulpverlening onderscheid zouden maken ... Het zou weer niet goed zijn of zie ik dat fout ?
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2006, 23:18   #2
gladiator
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
In HLN on line houden ze een rondvraagje i.v.m. Euromillions. Vraag is wat de surfers zouden doen met het

Moest ik nu echt zoveel winnen, zou ik echt stoppen met werken. Ook al heb ik een goede job, toffe collega's, .. ik zou niet weten waarom nog te werken als ik zoveel geld heb.. Het leven is toch al zo kort dus zou ik ervan genieten, ik zou mijn geloof dagelijks sterker beleven en veel Moslimbroeders in arme landen helpen.. Maar een echte Moslima als ik doet in de eerste plaats niet mee aan de Lotto (mag niet) en het geld mogen we ook niet aannemen dus lotto winnen zal ik nooit doen..

Stel je voor dat wij in hulpverlening onderscheid zouden maken ... Het zou weer niet goed zijn of zie ik dat fout ?
Niet meer werken? An idle mind is the devil's workshop!
gladiator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 00:52   #3
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O.C.M.W. is toch ook een beetje LOTTO

Laatst gewijzigd door colargo : 19 november 2006 om 00:52.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 01:49   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste wil ik hier stellen dat moslims niet een volk zijn. En ten tweede vind ik het nogal raar dat ze moslimbroeders zegt omdat volgens de Islam iedereen moslim is, maar pas een goede moslim is, als deze de Koran opvolgt. Dus in weze zegt ze dat ze andere mensen wil helpen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 02:26   #5
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ten eerste wil ik hier stellen dat moslims niet een volk zijn. En ten tweede vind ik het nogal raar dat ze moslimbroeders zegt omdat volgens de Islam iedereen moslim is, maar pas een goede moslim is, als deze de Koran opvolgt. Dus in weze zegt ze dat ze andere mensen wil helpen.
Moslims geen volk?!?
Een grote familie dan, mits ze zich moslimbroeders en -zusters noemen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 12:29   #6
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Moslims geen volk?!?
Een grote familie dan, mits ze zich moslimbroeders en -zusters noemen.
Hou het stil want met die gezinsherenigingen zou het hier wel eens aardig druk kunnen worden.
Stef Leeuwenhart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 13:33   #7
Khalid
Schepen

Khalid's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Khalid
Standaard

Citaat:

gokken is verboden in de islam. Men kan dus haar intellectueel vermogen in twijfel trekken. Den uwe ook trouwens. Een individu is geen volk. Verricht nog wat meer zoekwerk, wie weet komt er nog iets uit.
Wat mij hier ook nog opvalt is het puberale gedrag => kijk zij doen dit, dus wij mogen dat ook. Als men iets verafschuwt moet men het niet aanbevelen aan hun achterban.
Khalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2006, 20:08   #8
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Hangt ervan af welke definitie je aan "volk" wil geven. De moslims vormen de "oemma", het volk van de volgelingen van Mohammed.

Ik ben enigszins verwonderd van te lezen dat joden, christenen, veelgodendienaars en ongelovigen ook tot de "oemma" behoren. Maar men is nooit te oud om te leren ...
Oud 19 november 2006, 20:09   #9
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bekijk bericht
gokken is verboden in de islam. Men kan dus haar intellectueel vermogen in twijfel trekken. Den uwe ook trouwens. Een individu is geen volk. Verricht nog wat meer zoekwerk, wie weet komt er nog iets uit.
Wat mij hier ook nog opvalt is het puberale gedrag => kijk zij doen dit, dus wij mogen dat ook. Als men iets verafschuwt moet men het niet aanbevelen aan hun achterban.
Verzekering is verboden volgens de mohammedaanse leer. Nochtans leven er in Europa ontelbare volgelingen van Mohammed van onze sociale verzekeringen.
Oud 19 november 2006, 23:58   #10
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind die "eigen volk eerst" reaktie niet afschuwelijk...En zou ze , net als die moslimadam, toepassen indien ik zo een smak geld in mijn bezit kreeg: niks voor de moslims van die poen.Wel zou ik in niet-islamietische Afrikaanse landen plaatselijke initiatieven steunen of in het leven roepen die de bevolking ter plaatse voedsel verschaffen. Het oprichten van Spiruline-broeikassen,bvb, zoals men in Senegal al op een paar plaatsen doet.Maar een diktatoriale politico-religieuze beweging steunen! Nooit!Geen euro-cent voor de moslims...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 10:44   #11
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
ik vind die "eigen volk eerst" reaktie niet afschuwelijk...En zou ze , net als die moslimadam, toepassen indien ik zo een smak geld in mijn bezit kreeg: niks voor de moslims van die poen.Wel zou ik in niet-islamietische Afrikaanse landen plaatselijke initiatieven steunen of in het leven roepen die de bevolking ter plaatse voedsel verschaffen. Het oprichten van Spiruline-broeikassen,bvb, zoals men in Senegal al op een paar plaatsen doet.Maar een diktatoriale politico-religieuze beweging steunen! Nooit!Geen euro-cent voor de moslims...
en nu in het nederlands aub
Oud 20 november 2006, 10:48   #12
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Verzekering is verboden volgens de mohammedaanse leer. Nochtans leven er in Europa ontelbare volgelingen van Mohammed van onze sociale verzekeringen.
waar staat dat?
Oud 20 november 2006, 11:16   #13
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Tiens is Lotto nu Haram Dan is de dame (met hoofddoek) die voor mij in de relay een euromillonsbiljet en een gewone lotto kocht, een zondares.
Oud 20 november 2006, 15:05   #14
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
waar staat dat?
Ik schreef: "Verzekering is verboden volgens de mohammedaanse leer. Nochtans leven er in Europa ontelbare volgelingen van Mohammed van onze sociale verzekeringen."

http://www.islamonline.com/cgi-bin/n...service_id=551

A – It is not permissible for the Muslim to insure himself against sickness, whether that is in a Muslim country or in a kaafir country, because that involves ambiguity and a kind of gambling.

B – It is not permissible for a Muslim to insure his life or all or some of his physical faculties, or to insure his wealth, possessions, cars and the like, whether that is in a Muslim country or in a kaafir country, because these are kinds of commercial insurance, which is haraam because it involves ambiguity and a kind of gambling.
Oud 20 november 2006, 18:26   #15
Samrah
Schepen

Standaard Hier de gezochte Samrah..

Hello iedereen..

Amai, leuk dat een reactie van mij hier geplaatst wordt.. Eigenlijk onnodig..

Even een reactie van mij dus:
Teneerst aan Khalid: ik zei toch duidelijk dat de Islaam verbiedt om mee te spelen aan de Lotto.. Misschien heb je dat zinnetje niet goed gelezen.. Ik zei duidelijk dat ik nooit mee zou doen aan de Lotto vermits het niet mag..
Dan aan Liberalist: je zegt dat iedereen moslim is als hij of zij de Koraan opvolgt. Even duidelijk: iedereen is geboren als Moslim, iedereen.. Maar bij het opgroeien wordt je geconfronteerd met je ongelovige ouders, met de maatschappij en zo wordt jij dus ongelovig.. Het is niet omdat je ouders Khatoliek zijn, dat zij ook zo geboren zijn.. Neen, bij dit voorbeeld zijn ook jouw ouders moslim geweest (bij de geboorte) maar hebben ze jammer genoeg een verkeerd pad gevolgd.. Dus niet iedereen is zomaar moslim, je moet geloven met je hart, en praktiseren..

Dan nog een laatste reactie op mijn tekst: "ik zou dan vele moslimbroeder helpen in arme landen".. Ja en dat meen ik ook.. In de eerste plaats ga ik mijn eigen "volk" (om het zo te zeggen) helpen. Doe alstublief niet alsof jullie verschieten van deze reactie, dit is eigen aan de mens. Iedereen helpt eerst zijn "eigen volk". Als een geboren belg morgen kan kiezen tussen mij helpen (een Moslima die een hoofddoek draagt) of een belg die net zoals hem dezelfde gebruiken heeft, dan weet ik ook wel dat hij "voor zijn eigen volk" gaat kiezen, dit is echt normaal hoor. Ik zoek er niets racistisch achter of zo, tis gewoon zo..

Ps: aan Stef Leeuwenhart: België is niet jouw land alleen hoor, ik werk hier ook, betaal ook belastingen en heb evenveel rechten als plichten zoals een andere belg.. Dus als ik recht heb om mijn hele familie naar hier te halen, dan is dat de wet die mij dat toelaat en indien jij problemen heb dat het hier zo aardig druk kan worden, tja.. verhuis dan maar hé..

Pss: nog vragen over mijn tekst??
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 18:50   #16
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan nog een laatste reactie op mijn tekst: "ik zou dan vele moslimbroeder helpen in arme landen".. Ja en dat meen ik ook.. In de eerste plaats ga ik mijn eigen "volk" (om het zo te zeggen) helpen. Doe alstublief niet alsof jullie verschieten van deze reactie, dit is eigen aan de mens. Iedereen helpt eerst zijn "eigen volk". Als een geboren belg morgen kan kiezen tussen mij helpen (een Moslima die een hoofddoek draagt) of een belg die net zoals hem dezelfde gebruiken heeft, dan weet ik ook wel dat hij "voor zijn eigen volk" gaat kiezen, dit is echt normaal hoor. Ik zoek er niets racistisch achter of zo, tis gewoon zo..
Dat is niet correct. 95 % van de Belgen zijn immers ongelovige honden. Ik heb veel meer respect voor een moslima.

Maar ik ben ervan overtuigd dat "eigen volk eerst" een correct principe is en solidariteit aldus geheel vrijblijvend is .

(noot : vrijblijvend maar wel aangewezen)
Oud 20 november 2006, 18:59   #17
Samrah
Schepen

Standaard

Dat 95 % van de Belgen, ongelovige honden zijn, heb jij gezegd.. Ik niet..
Vergelijk jezelf niet met een hond aub ...

Dieren zijn onschuldig.. En staan in een hoge rang in de Islaam.. Dieren zijn heel belangrijk voor ons..
Ongelovigen daarin tegen.. Zijn niet onschuldig.. ze kiezen erzelf voor om ongelovig te zijn...
Samrah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2006, 19:17   #18
PAJOT
Banneling

Standaard

Maar het zijn ongelovige honden. Zo moeten we ze ook behandelen. Maar de wet verbiedt dat. Dat is dus onrecht.

Maar binnenkort hebben wij de macht en dan zullen de moslims en dan zullen de linksen buigen of barsten voor ons
Oud 20 november 2006, 19:27   #19
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
Teneerst aan Khalid: ik zei toch duidelijk dat de Islaam verbiedt om mee te spelen aan de Lotto.. Misschien heb je dat zinnetje niet goed gelezen.. Ik zei duidelijk dat ik nooit mee zou doen aan de Lotto vermits het niet mag..
Dan aan Liberalist: je zegt dat iedereen moslim is als hij of zij de Koraan opvolgt. Even duidelijk: iedereen is geboren als Moslim, iedereen.. Maar bij het opgroeien wordt je geconfronteerd met je ongelovige ouders, met de maatschappij en zo wordt jij dus ongelovig.. Het is niet omdat je ouders Khatoliek zijn, dat zij ook zo geboren zijn.. Neen, bij dit voorbeeld zijn ook jouw ouders moslim geweest (bij de geboorte) maar hebben ze jammer genoeg een verkeerd pad gevolgd.. Dus niet iedereen is zomaar moslim, je moet geloven met je hart, en praktiseren..
mijn excuses. ik heb mij gebaseerd op de titel en uw eerste zin(verder had ik niet gelezen) en dacht even een correctie aan te brengen nogmaals mijn excuses
Oud 20 november 2006, 19:29   #20
Khalid
Schepen

Standaard

Citaat:
A – It is not permissible for the Muslim to insure himself against sickness, whether that is in a Muslim country or in a kaafir country, because that involves ambiguity and a kind of gambling.

B – It is not permissible for a Muslim to insure his life or all or some of his physical faculties, or to insure his wealth, possessions, cars and the like, whether that is in a Muslim country or in a kaafir country, because these are kinds of commercial insurance, which is haraam because it involves ambiguity and a kind of gambling
volgens mij weet die man niet wat een verzekering inhoudt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be