Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 november 2003, 15:06   #301
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Uitspraak politieraadslid ertvelde/evergem(kieslijst 2004-Vlaams Blok)

''Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt,met alle middelen".

Ik bekijk dit binnen de context van dit onderwerp.
Hoe U dat bekijkt raakt mijn koude kleren niet.
U hebt hier al menig maal blijk gegeven van Uw ingesteldheid.
En kijk eens naar mijn onderschrift!
kieslijst 2004-Vlaams Blok) Nog altijd zat Peter?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:08   #302
fernand
Europees Commissaris

Standaard

een politieraadslid is da zoiets als een schaduwgemeenteraadslid ?
Ge weet ook niet veel he?
Oud 21 november 2003, 15:12   #303
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt. "Met alle middelen".
Inderdaad. Het maakt gewoon niets uit wie de misdadiger is of waar die ergens uit komt gekropen. Gewoon: laat de politie haar werk doen en stop eens met die hetze tegen die politiemensen.
Mensen berechten is niet de taak van de politie.
moet je dan eerst de politieman laten omverknallen ?
brengt een proces die politieman dan terug ?
gaat die crimineel daardoor zijn leven beteren ?
krijgt die dode politieman wel een tweede kans ?

vier keer een negatief antwoord
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:13   #304
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:

''Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt,met alle middelen".

U stond in het verleden op de kieslijst van het Vlaams Blok(Vlaams parlement)en u neemt niet deel aan de komende verkiezingen
Ik kan het mij niet veroorloven om zat te zijn Fernand,u blijkbaar als politieraadslid wel.
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:16   #305
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
een politieraadslid is da zoiets als een schaduwgemeenteraadslid ?
Ge weet ook niet veel he?
Ik kan het deze persoon niet kwalijk nemen,wanneer hij geconfronteerd wordt met uw ''gefundeerde''opmerkingen.
Oud 21 november 2003, 15:18   #306
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan het mij niet veroorloven om zat te zijn Fernand,u blijkbaar als politieraadslid wel.
Blijkbaar toch. U beweert als lid te zijn bevestigd door de partij LA. U laat ons weten dat u dit hier met een brief zal aantonen. Een ander lid van LA schrijft het tegenstelde. Een van u beiden was duidelijk "zat"... En rekening houdend met uw verleden meen ik dat het wel om u gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:18   #307
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een crimineel is en blijft een crimineel. Blauw of grijs, ze moeten gestopt worden. En zoals Louis van Leuven zegt. "Met alle middelen".
Inderdaad. Het maakt gewoon niets uit wie de misdadiger is of waar die ergens uit komt gekropen. Gewoon: laat de politie haar werk doen en stop eens met die hetze tegen die politiemensen.

U kan onmogelijk in de toekomst kijken.
Het slachtoffer had deze politieagent nooit dood geschoten.
U kan niet bewijzen dat het slachtoffer op dat ogenblik in het bezit was van een vuurwapen,en dat de agent handelde uit wettige zelfverdediging.
Oud 21 november 2003, 15:18   #308
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

U stond in het verleden op de kieslijst van het Vlaams Blok(Vlaams parlement)en u neemt niet deel aan de komende verkiezingen
Peter, ge weet zeker al veel meer dan ik.
Ik denk niet dat ik opkom in het Vlaams Parlement. Ik zal die EER laten aan mijn fractievoorzitter.
Ik rij nog veel te graag alle dagen paard.
En wanneer op de lijst? dan zeer ver van achter. het paardrijden gaat voor. En wanneer ik mij niet voor de 100% kan,wil inzetten..... dan blijf ik er af.
En nu peterke, ga ik de paarden binnen zetten.
Oud 21 november 2003, 15:19   #309
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en als je gewapende overvaller wordt dan weet je dat er kogels kunnen rondvliegen en dat je zelf ook het slachtoffer kan worden.

wie met het zwaart omgaat, zal er door vergaan
Wie met het zwaard(crimineel) omgaat,zal binnen onze rechtstaat niet door het zwaard gedood worden(politie),maar door het zwaard(justitie)berecht worden.
jaja, tot er iemand in uw nabijheid eens het slachtoffer wordt... uw reactie dan
ik noem dit allemaal linkse zever en betutteling van criminelen...
als gij naar de oorlog trekt, mogen ze dan niet op u schieten
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 21 november 2003, 15:20   #310
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Onze wetgeving voorziet inderdaad in wettige zelfverdediging.
Wanneer u aangevallen wordt door een gemaskerde en gewapende crimineel is dat wettige zelfverdediging, ook vóór de crimineel eerst geschoten heeft.
Vluchten doet men weg van de politie, in dat geval zou hij in de rug geschoten zijn.
Is dat zo Peter?
Wanneer ik correct geïnformeerd ben(nieuwsuitzending,radio2)onderzoekt men of er wel sprake kan zijn van wettige zelfverdediging).
Weet u zeker dat deze jongen gewapend was
Heeft u of iemand anders een vuurwapen in zijn handen gezien
Het wordt inderdaad onderzocht.
Daders van een gewapende overval plegen meestal gewapend te zijn.
Weet jij zeker dat de jongen ongewapend was ?
Dat iemand hen met wapens in de hand zag is nogal waarschijnlijk, waarom zou de politie anders opgeroepen worden voor een gewapende overval. ?
Geef mij eens één goede reden waarom ik meer geloof zou moeten hechten aan de verklaringen van een crimineel dan die van de politie.
Ik wacht zoals reeds herhaaldelijk gezegd het onderzoek af. U beticht al bij voorbaat de politie.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:20   #311
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'k had dat geschreven om op een zo vriendelijk mogelijk manier te vragenom terug te beginnen zeveren over de zaak Macdonald en dode overvaller.

'k had het ook anders kunnen zeggen. dat kan 'k nog altijd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:21   #312
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:
Citaat:
Citaat:

U kan onmogelijk in de toekomst kijken.
Het slachtoffer had deze politieagent nooit dood geschoten.
waarom niet ? glazen bol of andere spirituele gave ?
Oud 21 november 2003, 15:24   #313
Malinwa
Partijlid

Malinwa's schermafbeelding

Standaard

VOOR EENS EN VOOR ALTIJD!
DIE MAROKKAAN LIEP LANGS DE ACHTERDEUR BUITEN TERWIJL DAAR AL EEN AGENT STOND MET GETROKKEN WAPEN.
DIE LIEP ER PARDOES OP ZONDER TE ZIEN EN MET DE SLAG OP DIE AGENT IS HET PISTOOL AFGEGAAN.
DIT IS WAT ER GEBEURT IS.
KEN ZELF ENKELE MENSEN DIE DIEN AVOND MOESTTEN WERKEN EN ZIJ ZEIDEN DAT OOK.

DUS HET WAS GEEN WETTELIJKE ZELFVERDEDIGING MAAR EEN SPIJTIG ONGELUK MET ALS SCHULDIGE DIE MAROKKAAN.
HIJ WAS ZO LOMP OM LETTERLIJK IN DE ARMEN VAN AGENT X. TE LOPEN EN DAARDOOR GING HET PISTOOL AF.

IS DA NU ZO MOEILIJK OM TE SNAPPEN??

Het doet er hierbij niet toe dat die gewapend was of nie!
Het gaat erom HOE het gebeurt is.
Het was een ongeluk, meer niet!

EN als ze niet oppassen gaan er nog meer "ongelukken" gebeuren met marokkanen.....remember sniper of Washington....

ik zou er niet van verschieten...in dit apenland!
Oud 21 november 2003, 15:26   #314
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onze wetgeving''iedereen die een crimineel feit pleegt,en nadien in de verkeerde richting vlucht wordt doodgeschoten''
Graag uw antwoord circe.
Onze wetgeving voorziet inderdaad in wettige zelfverdediging.
Wanneer u aangevallen wordt door een gemaskerde en gewapende crimineel is dat wettige zelfverdediging, ook vóór de crimineel eerst geschoten heeft.
Vluchten doet men weg van de politie, in dat geval zou hij in de rug geschoten zijn.
Is dat zo Peter?
Wanneer ik correct geïnformeerd ben(nieuwsuitzending,radio2)onderzoekt men of er wel sprake kan zijn van wettige zelfverdediging).
Weet u zeker dat deze jongen gewapend was
Heeft u of iemand anders een vuurwapen in zijn handen gezien
Het wordt inderdaad onderzocht.
Daders van een gewapende overval plegen meestal gewapend te zijn.
Weet jij zeker dat de jongen ongewapend was ?
Dat iemand hen met wapens in de hand zag is nogal waarschijnlijk, waarom zou de politie anders opgeroepen worden voor een gewapende overval. ?
Geef mij eens één goede reden waarom ik meer geloof zou moeten hechten aan de verklaringen van een crimineel dan die van de politie.
Ik wacht zoals reeds herhaaldelijk gezegd het onderzoek af. U beticht al bij voorbaat de politie.
Wanneer één van de drie criminelen gewapend is,wordt de politie op de hoogte gebracht van een gewapende overval.
Dit bewijst niet dat deze jongen ook gewapend was,en dat zijn dood het gevolg is van wettige zelfverdediging.
Oud 21 november 2003, 15:28   #315
Peter De Ryck
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Malinwa
DIE MAROKKAAN LIEP LANGS DE ACHTERDEUR BUITEN TERWIJL DAAR AL EEN AGENT STOND MET GETROKKEN WAPEN.
DIE LIEP ER PARDOES OP ZONDER TE ZIEN EN MET DE SLAG OP DIE AGENT IS HET PISTOOL AFGEGAAN.

DUS HET WAS GEEN WETTELIJKE ZELFVERDEDIGING MAAR EEN SPIJTIG ONGELUK MET ALS SCHULDIGE DIE MAROKKAAN.
HIJ WAS ZO LOMP OM LETTERLIJK IN DE ARMEN VAN AGENT X. TE LOPEN EN DAARDOOR GING HET PISTOOL AF.

EN als ze niet oppassen gaan er nog meer "ongelukken" gebeuren met marokkanen.....remember sniper of Washington....

U was op het ogenblik van de feiten aanwezig
Oud 21 november 2003, 15:29   #316
Tegendradigaard

Standaard

Hoe kan een agent weten of hij juist tegen een gewapende of ongewapende gangster oploopt ?
Even stoppen alle twee en dan beleefd vragen :excuxeer mijnheer de ganster hebt U een wapen of bent U ongewapend ?

we hebben gemakkelijk praten veilig achter ons PCke ver weg van het mogelijke gevaar.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:30   #317
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

K9 in dit geval ging het om een ongeval, crimineeltje is vlak op dat pistool van dien agent gelopen, en daardoor is het afgegaan, meer moete achter deze zaak niet zoeken.
Weet je dus niet dat zal het onderzoek uitmaken.

Meen ik toch al ergens gelezen te hebben, en naar gelang de omstandigheden zal dat ook zo zijn, had hij hem gewoon in koelen bloede een kogel door zijn bast gejaagd zat hij nu al in voorhechtenis.

Citaat:
Verder, als u zich geroepen voelt tot het beroep van gangster, gelden er een aantal risico's, mensen zoals ik zijn zo'n risico, ik heb vuurwapens in huis en zal niet aarzelen ze te gebruiken als iemand anders mij of mijn huisgenoten bedreigd. Ik zal geen vragen stellen, of waarschuwen, gewoon doorladen en de trekker overhalen, ...

Van de moment da ge mijn deur ongenodigd opentrekt zijde gewoon wild waar ik op jaag, met welke middelen en afloop dan ook.
Hopelijk doe je dat nooit want het gerecht zal je vervolgen jaag die gewoon buiten dat zal je moeite en problemen besparen .
Ik weet dat het gewoon buitenjagen mij gerechtelijke vervolging zal besparen, alhoewel dat is daarom nog nie zeker, ... als ze gewapend zijn, en ze maken mij wakker gaan ze buiten in een lijkzak, 1 keer, kunnen ze inbreken bij mij geen 2 keer. (heb het dus al meegemaakt, en ze hadden sjans da ze stil waren...) als ze nie gewapend, zijn stel ik geen vragen en krijgen ze ne klop op hunne kop met mijne maglite, en als het nacht is, en ik ben niet zeker, schiet ik zowiezo, ik pak geen risico's als het op mijn eigen vel op aan komt.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:31   #318
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

U was op het ogenblik van de feiten aanwezig
En jij? Jij bent hier wel beginnen insinueren dat het hier om een moord ging en geen ongeluk!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:32   #319
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Het gaat er hem alleen over of hij een bedreiging was . jij kan omogelijk weten of hij tijdens de overval gewapend was.
Wel, u weet dat evenmin.

Het blijft dan ook merkwaardig dat u met de moed der wanhoop de overvallers probeert vrij te pleiten en de agent als schuldige aan te wijzen.
Wanneer u had vernomen dat het om een autochtone crimineel ging Mijnheer Van Den Berghe,had u dan de politieagent met dezelfde moet der wanhoop blijven verdedigen
Deze vraag kunnen wij aan meerdere forumleden stellen.
Dat zou ik inderdaad, hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
De vraag is of u dan zo overtuigt van de schuld van de politie zou zijn? 8)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 november 2003, 15:35   #320
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[b] VOOR EENS EN VOOR ALTIJD!
Was u er dan bij? Neen, dus houdt u er beter het zwijgen toe. Laten we maar de resultaten van het onderzoek afwachten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be