Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2007, 15:26   #301
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ze was naar het schijnt wel al redelijk ontwikkeld. Hoe lang leefden mensen gemiddeld zo'n 1400 jaar geleden?

Ik begrijp ook niet waarom door in die tijd maatschappelijk aanvaarde seks met een 9-jarige, je "minder" mens maakt.
Alles is goed om moslims in een kwalijk daglicht te stellen. Als ik stel dat er in dat geval duidelijk wèl sprake is (of was) van pedofilie, dan is dat natuurlijk een beoordeling aan de hand van onze hedendaagse maatstaven. Het spreekt vanzelf dat het te zot is om los te lopen om iemand van iets te beschuldigen wat op het ogenblik van de feiten een aanvaard maatschappelijk fenomeen was. Maar zoals ik al zei: voor sommigen is alles goed om moslims te kleineren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:36   #302
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
JIJ bent degene die eens moet leren een onderscheid maken. IK heb helemaal geen conventie (contradictio in terminis trouwens); die conventie is wetenschappelijk aanvaard. Verruim je horizon eens een beetje. Hier heb je alvast een goed vertrekpunt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pedofilie
Laat dat hautaine toontje nou eens achterwege man! Volg eens een cursusje omgaan met stress of zo. Je komt me over als een driftkikker die meteen op de teentjes getrapt is, maar zichzelf de vrijheid aanmeet alles te mogen zeggen.
Ik ben het niet met je eens, en zo zijn er hier nog velen. In plaats van ons meteen als infantiele kwezels te categoriseren, moet je misschien eens leren inzien dat jouw kijk op de zaken ook maar een kijk als een ander is, ipv er wetenschappelijk aanvaarde conventies bij te betrekken.

Hier is je wikipedia-conventie:
Pedofilie (woord afkomstig uit het Grieks; pais (παις, wortel paid- = "knaap", "kind" pedo = "kind") en filia (φιλια, "vriendschap")) is een term, die gebruikt wordt voor het zich seksueel primair aangetrokken voelen tot kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn, door volwassenen (ouder dan 18 jaar) of adolescenten (5 jaar ouder dan het kind).

En wat heb ik hierboven gesteld over het kind in kwestie, zijnde een 13-jarige? Nu we toch bezig zijn:
Wikipedia over geslachtsrijp:

De term geslachtsrijp wordt gebruikt voor de leeftijd waarop organismes (vooral zoogdieren), in staat zijn kinderen te krijgen. Dit is de leeftijd waarop dieren van het vrouwelijk geslacht een regelmatige eisprong hebben en dieren van het mannelijk geslacht ook fertiel zijn. Deze leeftijd verschilt per diersoort en per sexe, en zelfs per individu.

En nu gij: Ben jij zeker dat het 13-jarig kind al haar maandstonden heeft?

Zonee, hul je dan in beschaamd stilzwijgen vanaf nu, dank je wel!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 15:42   #303
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Alles is goed om moslims in een kwalijk daglicht te stellen. Als ik stel dat er in dat geval duidelijk wèl sprake is (of was) van pedofilie, dan is dat natuurlijk een beoordeling aan de hand van onze hedendaagse maatstaven. Het spreekt vanzelf dat het te zot is om los te lopen om iemand van iets te beschuldigen wat op het ogenblik van de feiten een aanvaard maatschappelijk fenomeen was. Maar zoals ik al zei: voor sommigen is alles goed om moslims te kleineren.
Als je toch in een profeet gelooft en hem als de enige waarheid wil betitelen, moet je tegen een stootje kunnen: Een man van god bezondigt zich niet aan voor die tijd maatschappelijk aanvaarde fenomenen. Hij zou er precies moeten tegen op gekomen hebben. In plaats daarvan deed hij er vrolijk aan mee: moord, verkrachting, slavernij etc. Da's geen "in een kwalijk daglicht stellen", da's de nuchtere waarheid.
Dat jij in die zaken niet verder raakt dan "moslims in een kwaad daglicht stellen" toont enkel een schrijnend gebrek aan integerheid aan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 18 februari 2007, 15:46   #304
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ben jij zeker dat het 13-jarig kind al haar maandstonden heeft?
Ja.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 februari 2007, 15:47   #305
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja.
Dokter Raf
Oud 18 februari 2007, 15:48   #306
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-HUh Bekijk bericht
Ze was naar het schijnt wel al redelijk ontwikkeld. Hoe lang leefden mensen gemiddeld zo'n 1400 jaar geleden?

Ik begrijp ook niet waarom door in die tijd maatschappelijk aanvaarde seks met een 9-jarige, je "minder" mens maakt.

Volgens de hadith speelde ze tot haar 14de met haar poppen. In de islamitische traditie van toen staat "met de poppen spelen" gelijk aan "nog geen vrouw zijn, ofte geen maandstonden hebben".
Daar valt geen millimeter van af te dingen.
Jouw argument aangaande haar "naar het schijnt" redelijke ontwikkeling, verwijs ik hierbij dan ook met gaarnte naar de prullenmand.

En als je al wil beginnen zeveren over het feit dat ze vroeger eerder ontwikkeld zouden zijn omdat ze minder lang leefden, sta me toe hier eens smakelijk mee te lachen. Aïcha was het in ieder geval niet voor haar 14de, en ik baseer me dus enkel op de islamitische bronnen, en niet op voor moslims ketterse bronnen.

Oud 18 februari 2007, 15:50   #307
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja.
Zit je nu verongelijkt te wezen, of is het nu gewoon een "ja" in de trend van "ik geef het op, onwetende"?
Je weet het net zo min als ik, punt.

Oud 18 februari 2007, 16:03   #308
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Zit je nu verongelijkt te wezen, of is het nu gewoon een "ja" in de trend van "ik geef het op, onwetende"?
Je weet het net zo min als ik, punt.
Kijk, er zullen zich in beide richtingen uitzonderingen voordoen. Een rigoureuze afbakening op basis van leeftijd is dus niet houdbaar. De wetenschap baseert zich daarom op wat voor het gemiddelde kind van toepassing is. Een prepuberaal kind wordt gesitueerd tussen 0 en 12 jaar en een adolescent tussen 13 en 19 jaar. Aangezien het meisje waar het in dit topic over gaat erin slaagde om de ambtenaar van de burgerlijke stand te verschalken, ga ik me veroorloven te stellen dat het om een eerder "ontwikkeld" meisje ging; een meisje dat de pre-puberale fase al achter zich had gelaten. Of denk jij dat gemeentelijke ambtenaren zó idioot zijn dat ze geen pre-puberaal kind herkennen?

Nog los daarvan is het niet eens duidelijk of er seksuele betrekkingen hebben plaatsgevonden. Over pedofilie spreken is hier dus niet alleen misplaatst, maar ook nog eens erg voorbarig. Dan dringt zich natuurlijk de vraag op wat sommigen erbij te winnen hebben om koste wat kost deze man als "pedofiel" te labelen. Enig idee? Ik heb er anders wel eentje...

Citaat:
Oud 18 februari 2007, 21:12   #309
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je kan geen leeftijd plakken op de geslachtrijp zijn van mensen. Dat is een feit. Je hebt meisjes van 16 die nog geen borsten noch maandstonden hebben, maar ook 10 jarigen met een kleine B cup en die al mama genoemd mogen worden.

Maar wanneer mag je dan sex hebben?

Leeftijdsverschil instellen? Da's ook zo arbitrair, uiteindelijk zou je bomma van 80 moeten verbieden met bompa van 70 om te gaan. Maar als een 16 jarig kereltje zich amuseerd met een 12 jarige dan kan het wel perfect?

Geslachtrijp? Ook moeilijk. Wanneer is dat?
Als een jongen gezond zaad produceerd en een meisje veilig een kind kan krijgen? Sommigen zullen dat nooit kunnen.

Ook zijn er personen die lichamelijk alle attributen hebben maar geestelijk gelijk staan aan een cactus.
Begin deze materie maar in een wettelijk kader te gieten. Vandaar dat er voor een simpele oplossing is gekozen. Een meetbaar iets wat voor ieder gelijk is. Een leeftijd.

Dus, desondaks dat het allemaal wel of niet kan fysiek of psychisch, zal die leeftijdsgrens HIER een rechttoe rechtaan grens in de wet zijn. Geen 500 achterpoortjes zoals in de andere wetten. Bijna verwonderlijk hier in dit apenland.
Oud 18 februari 2007, 21:23   #310
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
*knip*
volledig akkoord, hij verwerpt nergens seksuele daden met minderjarigen

Laatst gewijzigd door Diatonos : 18 februari 2007 om 22:24.
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 21:23   #311
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier moet men duidelijke regels stellen,men moet met zijn fikken van een dertien jarige afblijven,zelfs als ze het zelf wilt,16 jaar en niet vroeger.
Gedaan met die perverse pedo's
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2007, 21:26   #312
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier moet men duidelijke regels stellen,men moet met zijn fikken van een dertien jarige afblijven,zelfs als ze het zelf wilt,16 jaar en niet vroeger.
Gedaan met die perverse pedo's
men is meerderjarig, volwassen vanaf 18, wettelijk

dat Raf nog steeds met zijn belachelijke postjes over pedofilie enzo zijn zin probeert door te drijven vind ik verschrikkelijk, hij keurt het nergens af, schandalig
Oud 18 februari 2007, 21:27   #313
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
volledig akkoord, hij verwerpt nergens seksuele daden met minderjarigen
Met deze post heeft hij circe aangeklaagd bij de moderatie,dus deryz je bent gewaarschuuwd
Oud 18 februari 2007, 21:29   #314
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met deze post heeft hij circe aangeklaagd bij de moderatie,dus deryz je bent gewaarschuuwd
ik heb hem meermaals gevraagd waar zijn afkeuring blijft over de feiten, hij geeft die niet dus...
Oud 18 februari 2007, 21:34   #315
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
ik heb hem meermaals gevraagd waar zijn afkeuring blijft over de feiten, hij geeft die niet dus...
Hij heeft duidelijk laten blijken dat hij de feiten nog begrijpt,mijn kinderen komen niet met die mens in contact hoor,over mijn lijk
Oud 19 februari 2007, 09:00   #316
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Vader verkoopt dochter voor 400 euro

Een Pakistaan heeft zijn tienjarige dochter verkocht voor een bedrag van 400 euro. De man had dringend geld nodig voor een oogoperatie. Dat meldt de politie van de zuidelijke provincie Sindh.

De Pakistaanse vader verkocht het meisje aan een kennis uit het dorp. De man riskeert een celstraf van hooguit een jaar wegens overtreding van de wet tegen kindermishandeling.

In afgelegen regio's in Pakistan komt het wel vaker voor dat dochters verkocht worden. De verkoop van de meisjes is vaak een manier om ruzies te regelen of schulden af te lossen.
ivb (anp, AD)18/02/2007

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF18022007_062

hoezo "verkoopt"? dat heet toch bruidsschat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 09:52   #317
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het meisje is toch vrijwillig met hem getrouwd?
Vrijwillig? Omdat ze hem als man wou bedoel je?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 10:20   #318
Laya
Minister

Standaard

Ga eventjes googelen en kijk wat de gemiddelde leeftijd is voor de eerste sex-ervaring, 1/3 heeft die vóór 16-jarige leeftijd. Ik mag, denk ik toch, aannemen dat in vele gevallen één van beide partijen +18 is, dat zijn dus allen pedofielen? Volgens de wet doen ze iets strafbaar, ok, maar die mensen pedofiel noemen?? En is een 14 jarige gast die sex heeft met een 14 jarige meid dan ook een pedo?
Iemand die sex heeft met pakweg een 10 of 12 jarige is een dat wel, volledig akkoord maar heb je sommige 14 jarige meisjes al es goed bekeken? Kan je moeilijk kinderen noemen naar mijn bescheiden mening en voor zover ik weet is een pedo nog altijd iemand die zijn ding bij kinderen kwijt wil.
Is het onderzoek naar de 'relatie' tussen de 2 trouwlustigen trouwens afgerond? Zover ik meen gelezen te hebben ging het eerder om business dan om daadwerkelijk trouwen en is hij officieel niet met de 13 jarige maar met haar meerderjarige zus getrouwd.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2007, 10:49   #319
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
*knip*
Dank u moderator voor het doortastende optreden.

Citaat:
Oud 19 februari 2007, 11:11   #320
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Soms verkleinen 'breeddenkende' mensen het begrip voor bepaalde groepen...

Laatst gewijzigd door Chipie : 19 februari 2007 om 11:11.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be