Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2007, 11:27   #301
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Voor de 100000000 en 1 ste keer, dat is zo voor een CEO of kaderpersoneel misschien maar niet voor arbeiders.
Dus hebben ze er geen "recht" op.

Citaat:
Jij zegt dat omdat je vind dat een CEO daar recht op heeft en arbeiders enkel en alleen recht hebben op Claeys.
Dat zei je toen ik het had over het feit dat 1000 arbeiders meer opleveren voor het bedrijf dan 1 CEO...waarna jij zei dat je dat niet kon weten...
Ik heb niet gezegd dat je dat niet kon weten, ik heb je daar de vraag gesteld om dat eens te staven...

Citaat:
De gemeenschap? Enkele zakkenvullende politici ja.
Dat is met een premie voor een CEO niet anders.
Nee hoor; die premie voor een CEO is ingecalculeerd (en is peanuts).

Citaat:
En wanneer ga je daarmee beginnen dan?
Heb ik al een aantal keer gedaan; lees maar een terug...

Citaat:
Nee, misbruikt. Ik weet wat mijn mening hierover is hoor, je kan hieraan dingen blijven veranderen maar indien dat niet is waarin ik geloof of indien dat dus mijn mening niet is zal ik dat ook zeggen. Wat denk je dat ik ga doen? Mijn eigen mening eerst verkondigen en dan een aangepaste versie ook aanvaarden ofzo? Nee, ik heb mijn mening en die blijft gewoon dezelfde.
Fijn voor jou; ik ga gewoon verder op jouw mening...

Citaat:
Als ik zeg dat indien een CEO een premie krijgt dan moet de rest van het bedrijf die ook krijgen. Oftewel iedereen volgens jou systeempje Claeys inclusief de ceo. Contract maakt hier voor mij geen verschil, of die premie nu in het contract staat van de ceo of niet...premie is een premie en er is geen reden waarom enkel de ceo die zou moeten krijgen.
Die is er wel, en dat is je contract. Pech dat jij dat niet aanvaardt; stel jezelf eens de vraag waarom anderen wel jow contract moeten respecteren, wanneer jij ook hun contract niet respecteert.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:16   #302
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

De arbeiders hebben deze keer gekregen waar ze recht op hadden en daar ben ik blij mee. Hopelijk gaat dit meer en meer gebeuren.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:23   #303
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De arbeiders hebben deze keer gekregen waar ze recht op hadden en daar ben ik blij mee. Hopelijk gaat dit meer en meer gebeuren.

Dus op je 50e met pensioen gaan, moet nu al een recht worden? Ik vind brugpensioen een onvergeeflijke misdaad(de zoveelste gepleegd door de krapuleuze vakbonden) tegenover de jongere generaties.

Belgie wordt een kweekbedrijf voor luiaards. Zo heb ik onlangs een 35-jarige profiteur ontmoet die 1500 Euro per maand cadeau kreeg en op reis naar Spanje vertrok. Een schande.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 14:28   #304
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dus op je 50e met pensioen gaan, moet nu al een recht worden? Ik vind brugpensioen een onvergeeflijke misdaad(de zoveelste gepleegd door de krapuleuze vakbonden) tegenover de jongere generaties.

Belgie wordt een kweekbedrijf voor luiaards. Zo heb ik onlangs een 35-jarige profiteur ontmoet die 1500 Euro per maand cadeau kreeg en op reis naar Spanje vertrok. Een schande.
Ga eerst eens na wat BRUG pensioen precies betekent.

Zowiezo...ik vind het een misdaad dat 1 enkel persoon miljoenen krijgt gewoon om weg te gaan zodat hij binnen is door enkel jaartjes te werken. Deze mensen hebben nog geen pensioen nodig. Dat is een misdaad.

Laatst gewijzigd door illwill : 5 juli 2007 om 14:29.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 15:01   #305
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar wie het belangrijkste is in een bedrijf é, ne CEO of ne arbeider.
Er is geen andere optie dan "chantage", als men zou krijgen waar men recht op heeft zou er geen "chantage" nodig zijn.
Als een arbeider zegt bij zijn aanwerving "ik wil een ontslagpremie bij op m'n contract hebben" zegt de verantwoordelijke van dat bedrijf..salu wen nemen dan wel iemand anders...hoe noem je dat? Chantage?
Dat kan hij tegen een kandidaat ceo ook zeggen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 15:02   #306
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een nodige voorwaarde zal wel zijn om nog werkgevers te vinden
Oud 5 juli 2007, 16:05   #307
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een opstappremie van 144.000 € (EURO) is een schande voor elke arbeider en bediende die niet (NIET) bij Opel of VW werkt. Een grote schande.
Oud 5 juli 2007, 16:34   #308
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ge moet wel weten, dat de bonden gingen onderhandelen om zoveel mogelijk banen te redden. Het was de directie die zei, dat ze toch weg moesten en dat er zoveel geld tegenover stond om een goede regeling uit te werken.

Laatst gewijzigd door luvali : 5 juli 2007 om 16:38.
luvali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 16:44   #309
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luvali Bekijk bericht
Ge moet wel weten, dat de bonden gingen onderhandelen om zoveel mogelijk banen te redden. Het was de directie die zei, dat ze toch weg moesten en dat er zoveel geld tegenover stond om een goede regeling uit te werken.
Voor de rest zullen het wel vooral zelfstandigen zijn zeker die er tegen zijn. juist de groep die hier in België het meeste fraudeert en belastingen ontduikt.
Ge moet mij wel eens uitleggen, als opel, wereldwijd, een nieuwe fabriek zou opstarten, waarom ze Belgie zouden kiezen.
BTW het geld voor de brugpensioenen komt wel van de belastingsbetaler, en niet van opel. Trouwens weet Van Velthoven al, hoe hij dit moet aanpakken.
Oud 5 juli 2007, 16:45   #310
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry, Luvali, maar 'k was blijkbaar te snel.
Oud 5 juli 2007, 16:48   #311
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge moet mij wel eens uitleggen, als opel, wereldwijd, een nieuwe fabriek zou opstarten, waarom ze Belgie zouden kiezen.
BTW het geld voor de brugpensioenen komt wel van de belastingsbetaler, en niet van opel. Trouwens weet Van Velthoven al, hoe hij dit moet aanpakken.
Dat brugpensioen bestaat enerzijds uit het werklozensteun en anderzijds uit een bedrag, bijpassing, van GM.
Zo GM ze eenvoudig op straat had gegooid (bij wijze van spreken), hadden de mensen ook maar alleen het werklozengeld. Dus waarover zeur jij nu eigenlijk?
Daarenboven, diegenen die de vertrekpremie aanpakken kunnen niet gaan stempelen, tenminste gedurende een 6-tal maanden omdat zij hun job hebben opgezegd.
Jaloers omdat jij voor minder een ambtenarenloon hebt?

Laatst gewijzigd door Freddie : 5 juli 2007 om 16:50.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 16:59   #312
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

De opleg die Opel betaalt,of het geld voor de gouden handdruk, komt niet van de belastingbetaler.Hopelijk past Van Velthoven de wet toe, want die wet zegt dat bij een herstructurering zoals nu bij Opel, brugpensioen op vijftig kan. Mits er een tewerkstellingscel opgericht wordt, waar de mensen zes maanden in moeten, verplicht dus, dat Opel voor de mensen ander werk, dat haalbaar moet zijn in afstand en loon, moet zoeken en dat slechts de mensen die echt niets vinden in het stelsel van de brugpensioenen komen, dus pas na dat half jaar. Dat Opel ook dat eerste half jaar, wettelijk verplicht, Generatiepact, het volledige loon moet betalen. dus voor de meesten zal wel werk gevonden worden, vermits de jongeren, nu zo hard roepen, ah ja anders moeten ze zelf presteren, dat ze tegen dit brugpensioen zijn. Kost voor de belastingbetaler? voor iedereen waar ander werk, dat dan blijkbaar toch overal te wachten ligt, voor gevonden wordt, vul zelf maar in.
Oud 5 juli 2007, 17:02   #313
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Daarnet op het tv-nieuws: bij Opel is er sprake van een groot aantal brugpensioenen op ... 50 jaar. Generatiepact? Nooit van gehoord. En maar achter de veren zitten van de 50-plussers om ze terug aan het werk te krijgen. Een vriend van me, die net 57 geworden is, krijgt wekelijks werkaanbeidingen doorgestuurd van de VDAB, en wordt om de haverklap 'uitgenodigd' op jobdagen, infosessies enz... Als die man vanavond gehoord heeft dat er weer een heel pak met 50 met pensioen worden gestuurd, krijgt die het allicht aan zijn hart. Eén dopper minder, dat wel.
Het is vrij simpel.
De ideale situatie, zoals onze regeerders het zouden willen, is de volgende :
Werken tot je er bij doodvalt, dan lost het tekort in de pensioenkas zich vanzelf op.
Trouwens, we zullen wel moeten om alle parasieten van ons sociaal stelsel hun maandelijkse toelage te kunnen blijven geven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 17:04   #314
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Maar wat met de mensen die werkzaam zijn bij een KMO ?
Alleen multinationals kunnen zich zulke dingen permiteren.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 17:05   #315
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Dat brugpensioen bestaat enerzijds uit het werklozensteun en anderzijds uit een bedrag, bijpassing, van GM.
Zo GM ze eenvoudig op straat had gegooid (bij wijze van spreken), hadden de mensen ook maar alleen het werklozengeld. Dus waarover zeur jij nu eigenlijk?
Daarenboven, diegenen die de vertrekpremie aanpakken kunnen niet gaan stempelen, tenminste gedurende een 6-tal maanden omdat zij hun job hebben opgezegd.
Jaloers omdat jij voor minder een ambtenarenloon hebt?
Allé, concreet dan, hoeveel procent legt gm bij, en hoeveel procent legt de staat bij (werklozensteun inbegrepen).
BTW is het wel aangewezen om de oudere werknemers op straat te gooien. Gooit men niet beter de jongere op straat (deze kunnen tamelijk gemakkelijk een nieuwe job vinden, desnoods als ambtenaar).
Oud 5 juli 2007, 17:12   #316
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De opleg die Opel betaalt,of het geld voor de gouden handdruk, komt niet van de belastingbetaler.Hopelijk past Van Velthoven de wet toe, want die wet zegt dat bij een herstructurering zoals nu bij Opel, brugpensioen op vijftig kan. Mits er een tewerkstellingscel opgericht wordt, waar de mensen zes maanden in moeten, verplicht dus, dat Opel voor de mensen ander werk, dat haalbaar moet zijn in afstand en loon, moet zoeken en dat slechts de mensen die echt niets vinden in het stelsel van de brugpensioenen komen, dus pas na dat half jaar. Dat Opel ook dat eerste half jaar, wettelijk verplicht, Generatiepact, het volledige loon moet betalen. dus voor de meesten zal wel werk gevonden worden, vermits de jongeren, nu zo hard roepen, ah ja anders moeten ze zelf presteren, dat ze tegen dit brugpensioen zijn. Kost voor de belastingbetaler? voor iedereen waar ander werk, dat dan blijkbaar toch overal te wachten ligt, voor gevonden wordt, vul zelf maar in.
Nu, mijn grote teen zegt mij wel, dat degenen die vallen onder het stelsel van vrijwillig vertrek (met vertrekpremie) procentueel veel meer werk gaan vinden, dan die vallen onder het stelsel van brugpensioen.
Trouwens kunnen de tewerkstellingscellen druk uitoefenen. Maw iemand zijn brugpensioen schorsen, omdat hij bvb een werkaanbieding weigert.
Oud 5 juli 2007, 17:20   #317
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Nu, mijn grote teen zegt mij wel, dat degenen die vallen onder het stelsel van vrijwillig vertrek (met vertrekpremie) procentueel veel meer werk gaan vinden, dan die vallen onder het stelsel van brugpensioen.
Trouwens kunnen de tewerkstellingscellen druk uitoefenen. Maw iemand zijn brugpensioen schorsen, omdat hij bvb een werkaanbieding weigert.
Weet ik niet, die vertrekken met een premie, moeten zelf werk zoeken, wie niet wil, gaat na zes maanden schorsing gewoon doppen, die vertrekken in het stelsel van de brugpensioenen, daar zoekt zowat de hele wereld, Opel, de regering, deVDAB, werk voor. Die worden dat eerste half jaar beter gecontroleerd dan Tom Boonen in de koers.
Oud 5 juli 2007, 17:24   #318
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
De opleg die Opel betaalt,of het geld voor de gouden handdruk, komt niet van de belastingbetaler..
Dat is juist, maar welke multinational zal nog in België willen investeren indien, in geval van problemen, zulke bedragen moeten betaald worden?
Minder investeringen is minder jobs 'voor de belastingbetaler'.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2007, 17:26   #319
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Werkaanbieding weigeren? Dat is volgens mij iets voor de werkschuwe jongeren, die vrezen dat als ouderen op rust gaan, hun uitkering er niet meer zal zijn. Of erger dat ze zelf moeten werken.

Laatst gewijzigd door luvali : 5 juli 2007 om 17:28.
Oud 5 juli 2007, 17:32   #320
luvali
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat is juist, maar welke multinational zal nog in België willen investeren indien, in geval van problemen, zulke bedragen moeten betaald worden?
Minder investeringen is minder jobs 'voor de belastingbetaler'.
Ge moet mijn berichten eens goed lezen, Opel zei zelf, "er ligt zoveel klaar, als we er maar vanaf, (van de mensen), geraken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be