![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Mogen homofielen bloed doneren? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
33 | 63,46% |
Ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 36,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In de emancipatiestrijd van de vrouwen, is dat niet anders geweest. Als de mannen in de mijnen "mochten" werken, "mochten" vrouwen dat ook. Als de mannen "mochten" nachtwerk doen, "mochten" vrouwen dat ook. Vandaag zien we gelukkig opnieuw helder en het aantal vrouwen dat bij tenniswedstrijden met spandoeken staat te scanderen dat tenniswedstrijden voor vrouwen ook moeten duren tot één van beide drie sets gewonnen heeft, ... wel ik wil niemand op haar ziel trappen, dus ik ga niet zeggen dat ze niet bestaan, enkel dat ik ze nog nooit gezien heb, en niemand ken die ze ooit gezien heeft. Dit is uiteindelijk een voorbijgaande fase in de homo-emancipatiebeweging, dat geloof ik vast. Maar zolang de homoseksuelen zo verblind zijn door het vuur van hun emancipatiestrijd, dat ze het onderscheid niet meer zien tussen discriminatie en verantwoorde uitsluiting, moeten andere mensen rustig genoeg zijn om het onderscheid te maken tussen terechte en onterechte eisen, en standvastig genoeg om te blijven weigeren om in te gaan op de onterechte eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Schepen
|
![]() Sebby,
Citaat:
Bedankt trouwens om al mijn replieken zo geduldig door te lezen. Dat zullen er je niet veel nadoen. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Oh, for the record, ik ben ook "anders-geaard". Alleen niet zo een rabiaat verdediger van alles wat "homo" is gewoon vanwege het feit dat ik ook homo ben : extravagante roze stoeten zijn aan mij niet besteed, en aanvaardbare "selectie/discriminatie" door instituten vanwege wetenschappelijke feiten kan ik begrijpen en steunen. Toch heeft elke zaak zijn vurige voorvechters nodig, en ik respecteer Raf alsdusdanig.
![]() |
![]() |
#305 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En lesbiennes worden niet geweigerd door het Rode Kruis omdat ze niet onderhevig zijn aan die consequenties.
![]() |
![]() |
#307 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#308 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gegeven bloed zal wel een tijdje met de naam van de donor verbonden blijven, veronderstel ik. Homo's die het "andere vakje" aankruisen zouden, indien ze "gepakt" worden een flinke boete en gevangenisstraf moeten krijgen! Ook waar voor de hetero's, maar daar is het risico kleiner... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit stelde ik ook al in een vorige post... je moet geen onnodige kosten maken voor een minderheid te plezieren, het is al erg genoeg zo met alle andere toestanden
![]() Raf we zijn vergevingsgezind hoor ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moedig van je om dit ook toe te geven, Raf.
Bij deze een dikke proficiat ![]() ![]()
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik waardeer het trouwens wel dat je niet van de gelegenheid gebruik maakt om in leedvermaak te vervallen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder begrijp ik je heel goed en ik wilde dat het anders kon. Ooit misschien. Als aids de wereld uit is.
![]() |
![]() |
#315 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Raf, ik kan best begrijpen dat het verdomd frustrerend moet zijn om, als 'homo', anders te worden behandeld dan de rest. Waarom zou jij, zo'n brave jongen die geheel toevallig op jongens valt, dit moeten meemaken?
Kijk, ik ben in mijn omgeving enkele jaren geleden van heel dichtbij geconfronteerd geweest met de "'problemen" die holebi's soms kunnen hebben. Ik wil absoluut niet in detail treden (privacy enz), maar het komt erop neer dat toen mijn ogen zijn opengegaan en ik sindsdien vreselijk allergisch ben geworden voor homofoben. De jongen in kwestie is er nu volledig bovenop en ik ben blij dat ik hem tot één van mijn beste vrienden kan rekenen. Hij is homo. Ik niet. Ik zie hem doodgraag. Wij hebben soms (zomer)avonden lang gesprekken gehad over "het leven", gefilosofeerd dat wij hebben, en gelachen natuurlijk... Ach, het leven kan zo mooi zijn. Je moet er gewoon het beste van proberen te maken, en dat geldt zowel voor hetero's als homo's. En is er onrecht? Vecht ertegen, maar laat het je leven niet bepalen. Geaardheid is eigenlijk maar een detail, persoonlijkheid d�*�*r draait het om bij een 'mens'. Wat uiteindelijk zijn we toch allemaal dezelfde sukkelaars, dezelfde mensen, op zoek naar onze draai in het leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
Schepen
|
![]() Sebby,
Citaat:
Discriminatie echter niet. Discriminatie betekent oorspronkelijk "onderscheid maken", maar wordt nu voorbehouden voor het ongelijk behandelen van gelijke groepen. Indien onder homoseksuelen even veel/weinig HIV zou voorkomen als onder heteroseksuelen/lesbiennes, zou het uitsluiten van homoseksuelen als bloeddonor, discriminatie zijn, en zoals gezegd, zou ik dan de eerste zijn om dat mee aan te klagen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Schepen
|
![]() Raf,
Citaat:
Mijn respect voor jou wordt er alleen maar groter door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |||
Schepen
|
![]() Andev,
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
Schepen
|
![]() Raf,
Citaat:
Nogmaals: laten we ons eerst inspannen om HIV in de homogemeenschap terug te brengen tot het niveau van de hetero's/lesbo's, dan vervalt de uitsluiting als bloeddonoren, vanzelf. Zo niet, dan kruip ik met jou mee op de barricaden ... ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Schepen
|
![]() Knuppel,
Citaat:
Maar gelukkig is dat helemaal niet nodig. Hetero's en lesbo's geven nu ook immers bloed, mét AIDS in de wereld. Het enige wat moet gebeuren, is dat HIV onder homoseksuelen wordt teruggebracht tot een niveau dat niet significant verschilt van dat onder heteroseksuelen en lesbiennes. Vanaf dat moment kunnen monogame homo's aanvaard worden als bloeddonor, net zoals monogame hetero's en lesbo's vandaag. |
|
![]() |
![]() |