Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2007, 14:42   #301
Lord Snooty
Burger

Lord Snooty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U bent een gelukkige bezitter van lange teentjes, mag ik aannemen?
het is "DE" gelukkige bezitter...
Lord Snooty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:43   #302
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lord Snooty Bekijk bericht
het is "DE" gelukkige bezitter...
Dé gelukkige bezitter 'bij uitstek', proficiat!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 14:55   #303
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
De Heidense religie is ook een religie. Ergo, het zijn religieuze symbolen.
En voor moslims is heidens natuurlijk NOG erger dan christelijk! Verbieden dus die troep!

Wel een schandaal dat moslima's gratis chocolade eieren MOETEN opeten van 't stad! en ze MOETEN ook nog eens verplicht betaald thuisblijven op die heidense feestdagen. Dat is toch niet meer te doen in feite. Moest ik moslim zijn ik bolde het hier af met al die heidense toestanden die ervoor zorgen dat ik mijn 72 hoeren ga mislopen als ik dood ben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:07   #304
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En voor moslims is heidens natuurlijk NOG erger dan christelijk! Verbieden dus die troep!

Wel een schandaal dat moslima's gratis chocolade eieren MOETEN opeten van 't stad! en ze MOETEN ook nog eens verplicht betaald thuisblijven op die heidense feestdagen. Dat is toch niet meer te doen in feite. Moest ik moslim zijn ik bolde het hier af met al die heidense toestanden die ervoor zorgen dat ik mijn 72 hoeren ga mislopen als ik dood ben.
Hoofddoeken moeten verboden worden, maar als men eist om uw symbolen te verbieden ga je op je achterste poten staan. Of gelden die verboden alleen voor Moslims ofzo?

Ach, met van die belachelijke regelteverij, daar komt alleen maar gezever van. Je gaat echt geen fundamentalisme tegenhouden met zo'n regeltjes, integendeel. Bovendien jaag je gelovige maar goedbedoelende moslims toch maar in het harnas.

Laatst gewijzigd door dejohan : 23 augustus 2007 om 15:08.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:31   #305
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bovendien jaag je gelovige maar goedbedoelende moslims toch maar in het harnas.
Het zou natuurlijk kunnen dat net d�*t de bedoeling is.

Dan kunnen we ons eindelijk en zonder al te veel wroeging tooien met een 'us or them'-paardenbrilletje, en ons daar ook schroom- en schaamteloos naar gedragen.

Dan krijgen de 'clash of civilizations'- en 'end of history'-profeetjes (Bin Laden op kop) toch nog hun zin.
Oud 23 augustus 2007, 15:41   #306
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoofddoeken moeten verboden worden, maar als men eist om uw symbolen te verbieden ga je op je achterste poten staan. Of gelden die verboden alleen voor Moslims ofzo?

Ach, met van die belachelijke regelteverij, daar komt alleen maar gezever van. Je gaat echt geen fundamentalisme tegenhouden met zo'n regeltjes, integendeel. Bovendien jaag je gelovige maar goedbedoelende moslims toch maar in het harnas.
Straks ga je mij nog vertellen dat we al onze kerken en abdijen mogen afbreken omdat dat "publieke" vertoningen zijn van religie...
Komkom... Die mensen hebben niks te eisen! Geen hoofddoek dragen is uiteraard een moeilijke maar als dat teveel is gevraagd vraag ik mij toch af wat het woord "integratie" juist inhoud hoor? We zijn geen islamitisch land bij uitstek dat is gewoon deel van onze cultuur mag ook zo blijven...

Let op ik ben helemaal niet racistisch of zo maar int frasn zeggen we daar tegen "il ne faut pas pousser bobonne dans les rozes..."
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:44   #307
Banneling

Standaard

Citaat:
djimi;2873279]Het zou natuurlijk kunnen dat net d�*t de bedoeling is.
Waarmee je wil bevestigen dat moslims niet op een redelijke wijze met kritiek om kunnen gaan, maar sowieso altijd vervallen in één of andere vorm van radicalisme of fundamentalisme. Van zelfontploffingsradicalisme tot de zelfbedekkingshysterie van de moslima.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:44   #308
largo_w

Standaard

Citaat:
Het zou natuurlijk kunnen dat net d�*t de bedoeling is.

Dan kunnen we ons eindelijk en zonder al te veel wroeging tooien met een 'us or them'-paardenbrilletje, en ons daar ook schroom- en schaamteloos naar gedragen.

Dan krijgen de 'clash of civilizations'- en 'end of history'-profeetjes (Bin Laden op kop) toch nog hun zin.
Jaja allemaal goed en wel maar we gaan hier geen mini islam staat beginnen ook niet he?

Trouwens fundamentalisme komt niet uit onze contrijen- zal ook nooit van hier komen- het is hiet veel te goed opdat dit zou kunnen!
Oud 23 augustus 2007, 15:53   #309
Banneling

Standaard

Citaat:
largo_w;2873367]Jaja allemaal goed en wel maar we gaan hier geen mini islam staat beginnen ook niet he?
quote]
De parallele islamitische samenleving bestaat reeds, met of zonder hoofddoekencontroverse. Neem eens een kijkje in de islamitische enclaves van Brussel en Antwerpen.
Die enclaves hebben we te danken aan de linkse en extreemlinkse partijen die met plezier het land uitverkocht hebben en blijven uitverkopen in ruil voor de allochtone stem. Dat ze niet te beroerd zijn om verworvenheden op de helling te zetten in ruil voor die éne allochtone stem meer, weten we al. Zo promoot de extreemlinkse Meryem Amanci van Groen! reeds de gesegregeerde zwemuurtjes voor moslima's op haar website.

Laatst gewijzigd door Online : 23 augustus 2007 om 15:55.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:56   #310
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
We moeten solidair zijn.

We kunnen die paaseieren in de vorm van Mohammed maken, eentje met een bomgordel, een ander met Aicha, enz....

De Kerstboom kunnen we aankleden met een burka met daarop flikkerende halve maantje en zwaardjes als kerstmisballen.
You made my day, pal

(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:57   #311
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Is het ook niet zó dat voor élke fanatiek-gelovige , van welke strekking dan ook , de wetten van hun god/goden éérst moeten gevolgd worden , en pas daarna ( als het in hun kraam past , tenminste ) de wetten van " de mensen " ?
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 15:59   #312
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Dé gelukkige bezitter 'bij uitstek', proficiat!
Doet pijn zeker ?
Oud 23 augustus 2007, 15:59   #313
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht

Waarmee je wil bevestigen dat moslims niet op een redelijke wijze met kritiek om kunnen gaan, ...
Ah ja, is dat zo?

Als ik hier maar voldoende lang op 'rechtse ratten' zou zitten schelden (ik maak dan wèl eerst een nieuwe 'nick' aan, natuurlijk),

en mij daarbij absoluut niet laat hinderen door wat voor intellectuele eerlijkheid, respect voor andersdenkenden of gevoel voor tact dan ook,

dan zal zelfs de meest redelijke en meest gematigde 'rechtse' forummer er vroeg of laat genoeg van krijgen en zichzelf door mij 'in het harnas' laten jagen.

Betekent dat dan dat 'rechtsen' niet op redelijke wijze met kritiek kunnen omgaan? Niet noodzakelijk, hé, maar ik zou dat natuurlijk wel zo kunnen interpreteren, en het dan luidkeels gaan verkondigen.

In het geval van die 'rechtsen' die ik het bloed onder de nagels vandaan heb weten te pesten, zou ik hoogstens kunnen 'claimen' dat ze zich door mij op een verkeerd paard hebben laten zetten, en dat is wel een beetje dom, dat geef ik toe, maar 'onredelijk' zou ik het toch niet noemen.
Oud 23 augustus 2007, 16:00   #314
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doet pijn zeker ?
Nee hoor, integendeel
Oud 23 augustus 2007, 16:16   #315
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslima's eisen verbod op paaseieren op kantoor
Misplaatst. Ook van Forum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 16:18   #316
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De parallele islamitische samenleving bestaat reeds, met of zonder hoofddoekencontroverse. Neem eens een kijkje in de islamitische enclaves van Brussel en Antwerpen.
Die enclaves hebben we te danken aan de linkse en extreemlinkse partijen die met plezier het land uitverkocht hebben en blijven uitverkopen in ruil voor de allochtone stem. Dat ze niet te beroerd zijn om verworvenheden op de helling te zetten in ruil voor die éne allochtone stem meer, weten we al. Zo promoot de extreemlinkse Meryem Amanci van Groen! reeds de gesegregeerde zwemuurtjes voor moslima's op haar website.
Jah... En jij toont dan weer het andere extreem voor hetwelke ik uiteraard ook niet te vinden ben...
pffff!
Oud 23 augustus 2007, 16:23   #317
Lord Snooty
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Jah... En jij toont dan weer het andere extreem voor hetwelke ik uiteraard ook niet te vinden ben...
pffff!
Ik vrees dat jij een van die mensen bent die extreem verwarren met het begrip "de waarheid". In Online z'n betoog staat geen woord gelogen dus wat is hier dan in Godsnaam extremistish aan ?

Laatst gewijzigd door Lord Snooty : 23 augustus 2007 om 16:23.
Oud 23 augustus 2007, 16:24   #318
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als je regeltjes gaat invoeren als het verbieden van hoofddoeken, dan moet je niet schrikken dat uw regeltjes in uw eigen gezicht uiteen spatten. Als je het principe van neutraliteit naar de wet toepast wordt horen kerstbomen en paaseieren inderdaad niet thuis in openbare ruimten, want ze staan symbool voor een religieus feest.
Daar gaat het hier in essentie om, maar helaas zijn er hier velen te blind om het licht te zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2007, 16:26   #319
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat jij een van die mensen bent die extreem verwarren met het begrip "de waarheid". In Online z'n betoog staat geen woord gelogen dus wat is hier dan in Godsnaam extremistish aan ?
Die enclaves hebben we te danken aan de linkse en extreemlinkse partijen die met plezier het land uitverkocht hebben en blijven uitverkopen in ruil voor de allochtone stem.
=leugen zoniet kan jij mij bewijzen dat dit waar is, veel succes ermee!

volgens mij ben jij zo één die graag achter het extreme beeld loopt...
Oud 23 augustus 2007, 16:34   #320
Marlboro
Banneling

Standaard

De eis van de ‘gekwetste’ moslima’s is belachelijk en grotesk, en tegelijk bijzonder veelzeggend. Ze vragen ‘respect’, maar eisen in feite ‘onderwerping’. Onderwerping van de autochtone Vlamingen aan de almaar toenemende eisen en grillen van de allochtone moslimgemeenschap. Gisteren aparte zwemlessen voor moslimmeisjes- en vrouwen, halal-voedsel in de schoolrefters, zelfcensuur tijdens Aalst-carnaval, een vrije meningsuiting die begrensd wordt door de gevoeligheden van moslims, ... Vandaag het recht op vrije hoofddoekdracht altijd en overal, annex het verbod op kerstbomen en paaseieren,… Wat zal het morgen alweer zijn?

Een tweede vraag die men zich bij dit alles wel kan stellen, is wat deze getormenteerde zielen eigenlijk tegenhoudt de koffers te pakken en hun heil te zoeken in die landen waar de wetten en normen van de islam tot hun volle recht komen. En waar men uiteraard niet gekweld wordt door loslopende kerstbomen, vallende paaseieren en ander heidens ongemak.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be