![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Tekent u de petitie "Red de Solidariteit"? | |||
Ja, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
14 | 10,45% |
Ja, maar vooral omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
7 | 5,22% |
Ja, maar vooral omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
8 | 5,97% |
Nee, zonder meer |
![]() ![]() ![]() |
76 | 56,72% |
Nee, maar vooral niet omwille van het communautaire aspect |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Nee, maar vooral niet omwille van het economische aspect |
![]() ![]() ![]() |
4 | 2,99% |
Ik twijfel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 0,75% |
Geen mening / Niet toepasselijk (andere nationaliteit) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 8,96% |
Aantal stemmers: 134. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als jij me eerst wil zeggen wat de Vlaamse Beweging is, uit bvb. welke partijen ze bestaan ?
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() Dat woordje "solidariteit" is de misleiding zelf.
Louter bedoeld om schuldgevoelens te kweken. Naievelingen blijven er wel intrappen. Gewoonlijk degenen die steeds maar janken dat alles zo duur wordt en de uitkeringen zo laag zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dus wat argumenten betreft over CD&V verwijs ik terug naar vorige postings. Ook Nv-a heb ik al aangehaald net als VB.Alle drie partijen hebben het afbouwen van bepaalde delen, en ook gezamenlijke onderdelen, van de FSZ in programma's etc... Ook zaken zoals Via staan voor mij toch duidelijk voorop bij de Vlaamse zaak, de titel Vlaanderen In Actie spreekt hier boekdelen, niet ? Dat alles zijn zeker geen veralgemeningen zoals die van U, die dan ineens kort door de bocht gaat en met de volgende veralgemeningen komt aandraven : - De Vlaamse beweging, zonder Cd&V - Logo van red de solidariteit als avatar, staat gelijk aan nationalist - De 100 jaar voorgaande aan 1944 waarin de fundamenten werden gelegd voor de FSZ zoals we ze nu kennen.
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik teken niet. Omdat de petitie doet uitschijnen dat je niet solidair bent als je een staatshervorming wenst.
Omdat het politiek correcte woord "solidariteit" misbruikt wordt om de status quo te promoten. En dat is pertinente zever in pakskes.
![]() |
#307 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Voila se er bestaat dus niet zoiets als "de" Vlaamse beweging.
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg weet ik wel waarover het gaat en beginnen steeds meer en meer anderen het ook te beseffen. En zonder het te weten helpt U hier aan mee, dat apprecieer ik ten zeerste !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() En wat is dat dan volgens jou?
![]() |
#311 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik wacht echter op die gezamenlijke eis van afbraak van de sociale zekerheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben allemaal je vertelseltjes over het liberale Vlaamse monster gehoord, dat onze kinderen gaat komen opeten. Maar heb je daar ook concrete onderbouwingen voor? Of blijft het bij duimgezuig?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 15 november 2007 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Moet ik nu elke keer opnieuw die zaken gaan uitleggen hier om dan vast te stellen dat jullie rap enkele nonsens postings doen om dan enkele bladzijden verder dezelfde vraag te krijgen ?
In de nieuwe formatienota III (ja diegene die jullie nog niet hebben gezien) staan eisen voor : "Sociale lastenverlaging voor werkgevers ten bedrage van €5miljard, extra €250miljoen op ploegenarbeid en extra €250miljoen laag geschoolde arbeid" En allez hier gaan we nog eens : VB Om hun objectieven inzake economische groei en werkgelegenheid waar te herstellen, zullen de lidstaten steeds meer moeten terugvallen op een micro-economisch aanbodbeleid. Meer concreet gaat het hier om een beleid dat focust op vorming, innovatie, onderzoek en ontwikkeling, vermindering van de loonkosten, meer arbeidsflexibiliteit en verlaging van de fiscale druk. Werknemers en werkgevers moeten Vlaamse CAO’s kunnen afsluiten. Zo kunnen we in Vlaanderen een eigen loonpolitiek voeren en onze concurrentiepositie verbeteren op de internationale markt. Zo kan Vlaanderen een loon- en bedrijfsvriendelijk beleid voeren. CD&V Mensen ondersteunen op alle belangrijke momenten in de loopbaan: betere combinatie arbeid en gezin, vorming, enz. Mensen moeten met een fiscaal gunstig tarief o.m. loon kunnen sparen om later tijd te kunnen vrijmaken. Kortom: een echt levensloopbeleid moet mensen ertoe aanzetten minder vervroegd uit de arbeidsmarkt te treden. Voor de slechte lezers onder ons, tijdsparen en levensbaan staan ook in de nieuwe formatienota en zijn de aanzet tot afbouw van brugpensioen, tijdskrediet en LBO. Ondernemingen -vooral de kmo's - actief ondersteunen. O.m. sociale lasten verlagen, mogelijkheid voor de deelstaten om kortingen te geven m.b.t. vennootschapsbelasting en sociale bijdragen. Een beter sociaal statuut voor zelfstandigen (vooral pensioenen en kinderbijslag). Werkzoekenden hebben recht op opleiding en de plicht een geschikte job te aanvaarden. We voeren een Vlaamse korting in van 5 % op de vennootschapsbelasting. • We gaan voor een verdere uitvoering van de toegezegde verlaging van de werkgeversbijdragen met 1,5 miljard euro te beginnen met de laagste lonen en de lonen van de schaarse toponderzoekers en kenniswerkers, gekoppeld aan een substantiële verhoging van de werkgelegenheid. Denk dat ook jullie zien dat deze verlaging gebeurt op de sociale bijdrage ? • Deels realiseren we deze verlaging van de belasting op arbeid, door m.n. een deel van de gezondheidszorg en de kinderbijslagen niet langer met lasten op arbeid te financieren, maar op een alternatieve, loonkostenvriendelijke manier (belasting op consumptie eerder dan op productie, belasting en accijnzen op milieu– en gezondheidsonvriendelijke producten…). We gaan dus wel extra moeten betalen voor gezondheidszorg en kinderbijslag, of strijden we dat ook af ? • We beschouwen de premies voor ploegenarbeid als een onkostenvergoeding, vrijgesteld van sociale zekerheidsbijdragen en belastingen. Zo kunnen de netto-lonen stijgen en de loonkosten voor de werkgevers dalen. Netto-lonen mogen stijgen zoveel ze willen dat telt niet. Wat je op het einde van de maand over hebt dat is hetgeen dat telt ! Als ik morgen €500 meer Netto verdien maar ik moet wel €600 meer betalen is de eindsom -€100 en dus heb ik Netto minder ! Toch ook mee eens denk ik ? Moet je nog een paar regels hebben of begint het stillekesaan duidelijk te worden op deze manier ???????? In deze kleine opsomming staan qua sociale zekerheid al : Arbeidsrecht Brugpensioen Pensioen LBO Tijdskrediet Kinderbijslag Gezondheidszorg
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... Laatst gewijzigd door hurycane : 15 november 2007 om 09:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Parlementslid
|
![]() Ik moet onverwijld denken aan Miguel de Cervantes...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"Moet ik nu elke keer opnieuw die zaken gaan uitleggen hier om dan vast te stellen dat jullie rap enkele nonsens postings doen om dan enkele bladzijden verder dezelfde vraag te krijgen ?"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenaardig, ik had het inderdaad nog nooit gelezen, laat staan goedgekeurd. Dus, graag het gezamenlijke eisenpakket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik peins dat als we alle nonsens posts die niet ter zake doen en geen antwoord op gestelde vragen zijn gaan deleten uit deze draad dat Hurrycane zijn titel als "burgemeester" weer mag afgeven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Partijlid
|
![]() Er kan alleen solidariteit bestaan tussen twee onafhankelijke groepen anders is het een verplichting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De tweede lulpost, de derde staat er net onder. Misschien eens proberen antwoorden oop datgene dat hierboven staat geschreven en verwijst naar programmapunten van VB en CD&V ? Of is dat te moeilijk misschien ?
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() misschien eindelijk eens een antwoord geven op mijn vraag? En dus niett afkomen met "programmapunten van vb en cd&v".
|
![]() |
![]() |