![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Minister
|
![]() Wat is eigenlijk de achtergrond van het cordon sanitair? Daar is toch geen democratische grond voor. Als een groot deel van de Vlamingen op VB stemt, dan is dat toch een democratisch feit en heb je als beroeps-politicus toch gewoon zaken te doen met VB?
|
![]() |
![]() |
#302 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#303 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb nog altijd het gevoel dat ik deze namiddag eigenlijk een stuk slecht theater heb gevolgd (min of meer).
In de voormiddag waren er nog gesprekken tussen de formateur en zijn appelsienblauwe partijen. Ik mag aannemen dat daar toch dingen zijn gezegd & getelefoneerd die samenhingen met wat men 's namiddags ging zeggen, doen, en showen. Wat we 's namiddags zagen is zo goed als zeker gisteren en in de voormiddag ineen gestoken. Dan zien we => de langbesproken moedige 5 minuten onder regie van Pieter De Stem. Gevolgen: niet direct iets, BHV wordt hierdoor niet gesplitst, 't duurt allemaal nog zeker een jaar gezien de alarmbellen en zo. => Franstalig appelsienblauw incluis FDF ziet ineens tòch verderzetting van de appelsien zitten; er is kwestie van een noodregering => de regeringsonderhandelingen zijn niet afgebroken, integendeel, maar wel efkens opgeschort (kan men de volgende scènes in de steigers zetten, en achterbans bewerken) Objectief gezien is het effect vooral dat de installatie van een regering zonder noemenswaardige staatshervorming ietwat wordt vergemakkelijkt. Want: BHV is toch 'binnen', dat paait de vlaamse achterban, kan als reeds een halve vette vis worden geëtaleerd; 't is te zeggen, die splitsing zou potentieel binnen kunnen geraken mits we nu niet te ingewikkeld meer gaan doen. En gelieve niet na te denken over hoe zo'n blauworanje regeerakkoord, met de handtekening van Maingain en Milquet daaronder, er gaat uitzien; welk prijsetiket zal er hangen aan hun akkoord, om de parlementsleden van oranjeblauw over BHV vrij te laten stemmen? Zat ik me af te vragen.
#305 |
Minister
|
![]() Kan VB niet al zijn standpunten ondergeschikt maken aan dat ene punt: Vlaanderen onafhankelijk? Dat betekent dat de andere standpunten minder extreem moeten worden, waardoor een groter deel van de Vlamingen zich aangesproken voelt en durft stemmen op VB.
|
![]() |
![]() |
#306 |
|
![]() Neen, de tijden zijn veranderd.
|
![]() |
![]() |
#307 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#308 |
Minister
|
![]() Ik verdiep me nog maar sinds kort in Belgische politiek, maar val van de ene verbazing in de andere: wat een raar land (in politiek opzicht): België.
|
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog even en je valt niet meer van de ene verbazing in de anders maar helemaal om.
#310 |
Partijlid
|
![]() In welk opzicht ziet u dan verandering? Zolang de Belgische constructie volstaat om haar doelstellingen te realiseren, zal de elite het hierbij houden. Er is de laatste jaren wel een verschuiving richting Vlaamse onafhankelijkheid, maar het draagvlak binnen het establishment is nog te beperkt om echt door te zetten.
|
![]() |
![]() |
#311 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#312 | |
|
![]() Citaat:
In dat opzicht is er wel degelijk verschil tussen de hedendaagse machthebbers in de partijen en de ouden. Toegegeven, het effect daarvan zien we nog niet tenvolle, dat duurt misschien nog wel eens tien jaar. Daarna zijn al de ouderen uitgerangeerd en verdwenen. Dan zal er de nieuwe generatie zijn die niet nooit de Belgische unitaire staat gedient hebben, dat zullen gewoon Vlamingen zijn in een federale staat en die zullen hem ook beeindigen. Ik zelf hoop natuurlijk dat het vroeger gebeurt, maar Leterme is maar een tussen figuur, we gaan geduld moeten hebben. |
|
![]() |
![]() |
#313 | |
|
![]() Citaat:
Echt nodig om van la Wallonie une terre de l'avenir te maken, neem ik aan.
![]() |
#314 | |
|
![]() Citaat:
Niet onbelangrijk. Maar ondertussen zitten we wel met het vreemdelingenstemrecht, geef ik maar als tegenvoorbeeld, maar een de facto wel.
![]() |
#315 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
een spelleke om de goegemeente te laten geloven dat iets gebeurd is of niet gebeurd is... (naargelang hoe men het wil zien).... en verder.... gebeurt wat redelijkerwijze al in juni gekund had.... t.t.z. een beleidsploeg in het leven roepen voor socio-economisch beleid... en intussen weer wat ronkende verklaringen en ommezwaaien in handeling... om de goegemeente te doen geloven dat er voor dat communutair gezwam iets gebeurt... eigenlijk goed zo, want dat communautair gezwam is niet nodig... in het verleden niet, nu niet en in de toekomst ook niet... het houdt wat prullemannen bezig en laat toe de racisten, anti-establishment kiezers op te sluiten in een cordon sanitaire, waar ze thuishoren... jaammer dat er zoveel tijd verloren wordt met nutteloze prullaria.... beleid voeren voor socio-economisch functioneren, dat is het enige belangrijk...
![]() |
#316 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#317 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#318 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maw : er werd een politiek feit gecreëerd. Een onderhandelde oplossing met allerlei toegevingen wordt nu nog veel moeilijker voor de Vlaamse politici. Zelfs de VLD weet dat en erkent dat. Vlaanderen mag hen worst wezen, en het zijn zuivere opportunisten, maar een opportunist kan ook opportuniteiten zien in een Vlaams profiel. De VLD is bereid om plat op de buik te gaan, maar enkel indien de CD&v meedoet om politieke dekking te geven. En niet voor niets. Als de franstaligen niets in ruil geven, dan gaat het ook niet. Laatst gewijzigd door Kaal : 8 november 2007 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stinken doen ze alleszins wel.. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#320 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Hieronder wat uitleg van een docent onderhandelingstechnieken: Bron Citaat:
Laatst gewijzigd door Ovidius : 8 november 2007 om 09:41. |
||
![]() |