Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2007, 22:53   #301
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abdelkader Bekijk bericht
Familieleden die militeren in de partij? De haat tegenover de allochtonen die het Vlaams belang zaait?
geef eens een voorbeeld van die haat?
Oud 11 november 2007, 22:53   #302
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Familieleden die militeren in de partij? De haat tegenover de allochtonen die het Vlaams belang zaait?
Van temsche was geen lid en al zou het nog zo zijn geweest,dan nog.
En van temsche zelf heeft tijdens het proces nergens naar het vb verwezen,das zelfs niet ter sprake geweest.
Integendeel,de ouders van van temsche waren zeer streng op dat gebied als het dan toch eens gebeurde hans bv een opmerking maakte over bv zwarte mensen dus aan de ouders ligt het ook al helemaal niet en het vb roept al helemaal niet op tot zo'n zotte dingen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:53   #303
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Dat lijkt me niet zo'n goed idee. Arabisch is namelijk een geïmporteerde taal, die hier - gezien de noodzaak van integratie - noch plaats heeft, noch een sociaal-economische functie vervult; buiten moskee wel te verstaan. Het signaal aan onze immigranten afgeven dat wij - omdat zij vinden dat ze recht hebben op erkenning van hun taal - het niet nodig vinden dat zij zich aanpassen, maar dat wij ons aanpassen aan hun, of dat wij ons aan elkaar aanpassen, is niet verstandig en zeker niet toekomstgericht. En als we het dan toch over de toekomst hebben, dan moet je ook over het verleden beginnen, en vraag je dan af; Zouden de politici de immigranten hebben toegestaan als zij geweten zouden hebben dat zij het algemeen straatbeeld en de werking van instituten (dus het institutionaliseren van hun eigen taal) naar eigen dunk zouden veranderen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:54   #304
Banneling

Standaard

Citaat:
Tegen zoveel onwetendheid kan niemand op. Zijn je ouders broer en zus?
Inteelt is een islamitische traditie. Vandaar dat er zoveel verstandelijk gehandicapten in die gemeenschap zijn.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:54   #305
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn je ouders broer en zus?
Bedankt om voorbeelden vanuit uw eigen leefwereld aan te halen, maar dat hoeft niet noodzakelijk, hoor.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 22:58   #306
slobodan
Provinciaal Gedeputeerde

slobodan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Osama en andere fundamentalisten misdaden plegen in Amerika, Engeland en Spanje vind ik even schandelijk als jij.
Ja goed dat zeg jij en elk weldenkend mens zou het daarmee eens moeten zijn maar waarom krijgen we dan nooit een expliciete afkeuring van die terreurdaden vanwege laat ons zeggen de Imams van België, Nederland en Duitsland?
slobodan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:24   #307
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Abdelkader's schermafbeelding

Standaard

Ik zie dat mijn voorzichtige suggestie om Arabisch te introduceren als een derde taal in het middelbaar onderwijs in bepaalde steden (in plaats van Duits) niet echt populair is. Ook mijn opmerking dat de 75 000 Duitstalingen in de Oostkantons een eigen taalstatuut hebben - en waarom het Arabisch dan niet - viel hier niet echt in de smaak. Om het voorzichtig te zeggen. Daarna is het ontaardt in een cirkeldiscussie tussen mij, Online, Marlboro en nog een paar anderen.

Iedereen mag gerust zijn: het Arabisch zal in de voorzienbare toekomst geen landstaal worden. Maar als er echt 50 000 000 moslims in Europa zijn zoals hier gezegd werd (vind ik wel veel), dan kan het misschien een officiële Europese taal worden? Voor alle duidelijkheid: ik heb het over M.S.A. Turks wordt trouwens sowieso een Europese taal als ze zich aansluiten. Ik denk zelfs dat ze qua bevolking de grootste groep vormen.

Europa is in grote mate dan toch Islamitisch. Meer dan pakweg Iers of zo?
Abdelkader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:26   #308
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dat mijn voorzichtige suggestie om Arabisch te introduceren als een derde taal in het middelbaar onderwijs in bepaalde steden (in plaats van Duits) niet echt populair is. Ook mijn opmerking dat de 75 000 Duitstalingen in de Oostkantons een eigen taalstatuut hebben - en waarom het Arabisch dan niet - viel hier niet echt in de smaak. Om het voorzichtig te zeggen. Daarna is het ontaardt in een cirkeldiscussie tussen mij, Online, Marlboro en nog een paar anderen.

Iedereen mag gerust zijn: het Arabisch zal in de voorzienbare toekomst geen landstaal worden. Maar als er echt 50 000 000 moslims in Europa zijn zoals hier gezegd werd (vind ik wel veel), dan kan het misschien een officiële Europese taal worden? Voor alle duidelijkheid: ik heb het over M.S.A. Turks wordt trouwens sowieso een Europese taal als ze zich aansluiten. Ik denk zelfs dat ze qua bevolking de grootste groep vormen.

Europa is vooral verscheiden.
Oud 11 november 2007, 23:26   #309
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

kort en bondig:

de Islam en Moslims moeten zich aanpassen aan de Westerse waarden en cultuur als ze in de Westerse wereld willen wonen & leven
Oud 11 november 2007, 23:29   #310
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
kort en bondig:

de Islam en Moslims moeten zich aanpassen aan de Westerse waarden en cultuur als ze in de Westerse wereld willen wonen & leven
Zie (het begin) van "Hoe word ik een Vlaming?" als je geïnteresseerd bent in mijn antwoord.
Oud 11 november 2007, 23:36   #311
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
kort en bondig:

Zoals de westerlingen zich altijd aangepast hebben: Arabisch geleerd toen het kolonies waren ... maar natuurlijk. En in Congo leerden we o.a. Swahili. Aangepast aan de Afrikaanse of Arabische of Zuid-Amerikaanse of weet ik veel welke waarden en cultuur? Zelfs nu trekt men met de wapens getrokken naar het Midden-Oosten. Qua aanpassing kan een precisie-bombardement tellen.

Ik kon het niet laten om te reageren. 't Zal misschien komen omdat ik gelijk heb?
Oud 11 november 2007, 23:53   #312
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals de westerlingen zich altijd aangepast hebben: Arabisch geleerd toen het kolonies waren ... maar natuurlijk. En in Congo leerden we o.a. Swahili. Aangepast aan de Afrikaanse of Arabische of Zuid-Amerikaanse of weet ik veel welke waarden en cultuur? Zelfs nu trekt men met de wapens getrokken naar het Midden-Oosten. Qua aanpassing kan een precisie-bombardement tellen.

Ik kon het niet laten om te reageren. 't Zal misschien komen omdat ik gelijk heb?
Je vergelijking doet totaal niet ter zake. 'De westerlingen' pasten zich niet aan destijds in Congo, destijds in Zuid-Amerika en daarom mag jij vandaag eisen dat Arabisch een officiële taal wordt in Europa? Met die mentaliteit ben je eigenlijk geen haar beter dan degenen die je veroordeelt.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2007, 23:58   #313
Abdelkader
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik wou gewoon illustreren dat westerlingen hypocrieten zijn omdat zij zich nooit aanpassen, maar wel steevast eisen dat de rest dat wel doet.
Oud 11 november 2007, 23:59   #314
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wou gewoon illustreren dat westerlingen hypocrieten zijn omdat zij zich nooit aanpassen, maar wel steevast eisen dat de rest dat wel doet.

Wij zijn dan ook superieur.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 00:01   #315
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook nogal last van clichés hé? 'De' westerlingen? Amerikanen vandaag, België in Congo honderd jaar terug, Spanje in Zuid-Amerika honderden jaren terug, ... allemaal hetzelfde? Plus: Alle westerlingen vandaag gaan of gingen daar sowieso mee akkoord?

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 12 november 2007 om 00:22.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 00:01   #316
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Duitse toeristen aan de Nederlandse kust spreken weldegelijk Nederlands.
Oud 12 november 2007, 01:10   #317
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
1. Het is niet dat jullie geen Nederlands (of Frans) meer mogen praten hé. Ik heb het over Arabisch als derde of als vierde taal in het middelbaar onderwijs (i.p.v.) Duits. De volgende stap zou zijn om het ook officieel een landstaal te maken. Er is geen enkel argument om dat niet te doen als je ziet dat Duits wèl een officiële landstaal is.

2. Multiculturaliteit moet van beide kanten komen. Er zouden minder misverstanden zijn tussen moslims en autochtone Belgen als jullie een beetje Arabisch en wat van onze cultuur leren.

3. Arabisch leren vanuit het Nederlands zal toch wel niet moeilijker zijn dan Nederlands vanuit het Arabisch?

4. Democratie betekent ook dat er rekening moet gehouden worden met de rechten van de minderheden. Nogmaals, waarom de Duitse minderheid wel en wij niet?

5. De immigratiestroom is onstopbaar. Zolang het hier economisch beter gaat zullen er jaarlijks mensen bijkomen (niet alleen moslims natuurlijk, ook Afrikanen, ...). Onmenselijke immigratiewetten gaan de toestroom niet tegenhouden. Misschien dat nu nog het Arabisch niet als landstaal wordt ingevoerd, maar misschien wel als we 15 % van de bevolking uitmaken. Of meer natuurlijk. In een echte democratie zullen de verkozenen naar ons luisteren als we genoeg stemmen halen. je kan niet doen alsof wij niet bestaan hé. Vroeg of laat zal er zelfs in het kleinste Vlaamse dorpsschooltje bruine, zwarte en gele kindjes zitten. Zeker als je weet dat Belgen niet graag kinderen krijgen.

6. Antwerpen en Brussel waren slechts voorbeelden. Genk natuurlijk ook. Later zou het nog beter zijn om het in heel Vlaanderen te doen.
Leer jullie Nederlands, en Frans, en Duits als jullie willen, arabisch hoeft niet. Best vergeten jullie die taal, als jullie van plan bent om hier te blijven.Net als die godsdienst uit Arabië, hoe heet dat weer ? Met die mannen dat bommen leggen en alles...Als jullie goede vlamingen willen worden moet je Europese talen leren. Ok ? Dan zijn we goede vrienden! Nu geen kinderachtig gedoe meer hé?! Volwassen worden is de boodschap. Allee, t'is goed. Doet uw best en we klappen er niet meer over
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2007, 01:15   #318
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan moeten we allemaal Keltisch spreken
Nederlands stamt af van het Frankisch, in rechte lijn.Met mischien enkele Keltische invloeden. Minieme dan.
Oud 12 november 2007, 01:17   #319
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Dat zou je wel willen. Maar zoals ik al zei, als we Europa en haar waarden willen beschermen tegen de Islam(met als vehicel het Arabisch) is dat perfect mogelijk. Uiteindelijk moeten jullie dan in gammele bootjes naar hier proberen te komen ipv door gezinsvereniging.
dat is het allereerste dat afgeschaft moet worden. En hoogdringend!
Oud 12 november 2007, 01:21   #320
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits er meer mensen in België Arabisch spreken dan Duits: zou het niet eerlijker zijn om Arabisch als derde landstaal te nemen? Het zou de integratie ook bevorderen als in een aantal steden (Brussel, Antwerpen, ...) Arabisch als derde taal zou aangeleerd worden in plaats van Duits.

Wij leren Nederlands en jullie leren de basis van Arabisch.
Dat zal er zowiezo van komen. Er zijn b.v. veel meer Arabischtaligen in Brussel als Nederlandstaligen. Men kan deze realiteit niet blijven negeren.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 november 2007 om 01:22.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be