![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat lijkt het meest aangewezen? | |||
Twee vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Méér vliegen in één klap slaan |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
Langer werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Harder werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werklozen laten werken voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
verplichte tewerkstelling voor minder loon |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,88% |
verplichte vrijwilligersarbeid voor geen loon |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
niet of nooit meer werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
intermitterend werken naar keus |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
iedereen op prepensioen op vijftig |
![]() ![]() ![]() |
6 | 35,29% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat is slavernij?
![]() |
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 juni 2008 om 14:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn fout niet dat je er achterhaalde gedachten op nahoudt over uitbuiting en slavernij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Slavernij is mensen hun vrijheid ontnemen zonder enige andere reden als om ze voor u te doen werken . Mensen die van honger dreigen om te komen als ze voor u niet kunnen werken zijn nu niet speciaal vrij te noemen, vooral als het uw schuld is dat ze op geen enkele andere manier hun brood kunnen verdienen dan voor u te werken. Snap je, Adrian ? En als u ze dan een habbekrats betaald, net genoeg om niet te sterven, maar niet genoeg om van te leven, dan ben je een uitbuiter , een profiteur, en een misdadiger. Een slavendrijver. Dat is wat taltijke multinationals doen in de zogeheten derdewereldlanden. Vroeger deden ze dat in Europa, en in Noord Amerika, na de klassenstrijd zijn ze verhuisd naar voor hen, betere oorden. De uitvlucht gaat de laatste jaren in versneld tempo , alle bedrijven vluchtten weg van hier, om in die arme landen meer, en sneller winst te maken. Dit om aandeelhouders, die geen poot uitsteken, te onderhouden en vet te mesten. En dan komen onnozelaars vertellen dat de arbeiders hier ook maar terug moeten werken voor een appel en een ei, en een stamp onder hun zak, als ze willen dat de bedrijven hier blijven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Banneling
|
![]() @ Adrian Healey
Moderne slavernij...googel eens naar dit stukje: "Novethic: Dole, nouvelle cible des ONG" . Zulke georganiseerde gangster-bendes zijn de échte heersers op deze planeet tegenwoordig. Sorry , het is in het Frans, maar dat zullen ontwikkelde mensen als bvb Adrian wel machtig zijn zeker ? Laatst gewijzigd door sfinx666 : 29 juni 2008 om 17:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 |
Banneling
|
![]() Tegenwoordig hebben we wel zeer ontwikkelde tuinmannen...
Maar goed ook, want tegen bomen en planten spreken is niet zo simpel.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja dat zal wel. Als ik dat zo eens zie, wordt daar nog niet meteen veel aangegeven. Of misschien verlies want winst zal er niet zijn zo te zien, toch niet op papier. Maar soit ge ziet al van ver dat je met zulke braderie prijzen geen halvering met behoud van loon daar uit krijgt.
![]() |
![]() |
#310 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Halvering van de werktijd, met behoud van loon ? Moet kunnen, als de lasten naar beneden gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is een kwestie dat een goed verstaander nog geen half woord nodig heeft. Maar als uw boeken in orde zijn ben je dus zelfstandige? Hoe lang al als ik vragen mag?
![]() |
![]() |
#312 |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3536713]'t is geen kwestie van wel of geen recht van spreken te hebben. t' is een kwestie dat een goed verstaander nog geen half woord nodig heeft.
Maar als uw boeken in orde zijn ben je dus zelfstandige? Hoe lang al als ik vragen mag?[/QUOTE] Recht van spreken hebt u, zoals iedereen . Recht van beschuldigen, dat is een paar ander mouwen. Verder wens ik dan ook geen gegevens meer kwijt te geven over mijn persoonlijke acties & zaken . Maar ik zit al lang genoeg in de stiel om te weten wat kan, en wat niet kan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=sfinx666;3536722]
Citaat:
Jij alleen geeft ons zulke informatie over jezelf, dus ... Maar het kan toch geen kwaad te vertellen hoe lang je al zelfstandige bent?
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3536729]
Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=sfinx666;3536734]
Citaat:
Ik begrijp u toch ergens niet al te goed denk ik. 1) u wil halvering van werktijden 2) u wil behoud van loon 3) u bent zelfstandige 4) u wil de mensen hun vel niet afstropen en werkt "half om half" 5) u werkt aan betrekkelijke lage tarieven Of u werkt als "zelfstandige onderaannemer" bij iemand anders..zelfstandige helper..zelfstandige vennoot...zelfstandig bijberoep, iets in die aard. Of u werkt als "volle" zelfstandige met eigen clientèle en hebt minstens 1 helper rondom u, misschien van tijd tot tijd slechts...maar toch. U factureert 25€ officieel en betaald 15€ aan uw helper, of u ontvangt van uw opdrachtgever half om half met een uurtarief van 25€ officieel. Hoe ik het nu ook bekijk, ik krijg er a) noch kop noch staart aan en b) vind dat u zichzelf in de zak aan het zetten bent. Verlicht mij eens want ik snap er de ballen nog van.
![]() |
![]() |
#316 | |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3536741]
Citaat:
3/ , 4/, 5/ Ik werk alleen, geef al mijn werkuren aan, die zijn gefactureert aan 25 euros. Nu ken ik wel andere mensen die in het zwart voor 15 euros werken. Hulp heb ik niet nodig . Zo moeilijk is dat werk nu ook niet . Zélfs bomen omhakken, wat ik eerder zelden doe, kan prima alleen. In de huidige omstandigheden komt een helper te duur uit. Daarom pleit ik ook voor nieuwe wetten en regelingen, en die mogen dan ook arbeiders-vriendelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=sfinx666;3536749]
Citaat:
Ach so. Dus grote bedrijven kunnen maar beter opsplitsen in 2 of 3 kleine bedrijven als u wensen vervult zouden geraken? Zeg dat dan. Sweet dreams boy. En doe iets aan uw tarieven. Allee voor mij moet je het niet doen natuurlijk. Maar voor uzelf?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 juni 2008 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() [quote=Mambo;3536751]
Citaat:
![]() Maar wat mijn tarieven betreft, die zijn normaal hoor, in deze stiel. Maar ik wil ze wel wat verhogen, als ik ooit eens bij u terechtkom . Soms kom ik wel eens overeen met mensen, voor een globale prijs, dan werk ik ineens veel vlugger, en eigenlijk is dat dan een hoger werkuur-loon. Ze betalen dan in feite om rap van mij vanaf te zijn ![]() Laatst gewijzigd door sfinx666 : 30 juni 2008 om 01:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Tja, nu krijgen we al luilinkse zelfstandigen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |