Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: De eenvoudigste oplossing van de armoede
Helemaal eens 7 35,00%
Helemaal oneens 5 25,00%
Niet helemaal oneens 7 35,00%
Er was eens... 1 5,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2007, 19:03   #301
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

dit bewijst weer eens het lage intelligentiepeil van vele forummers - ze weten niet eens waarom ze tegen iets zijn
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 19:04   #302
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
nee dit is dan weer wel echt georgisme

gezien de natuurlijke hulpbronnen openbaar worden geveild en de opbrengt ervan onder alle eigenaars ervan wordt herverdeeld

het is echter geen volledig doorgevoerd georgisme omdat men het alleen met die gas of olie doet en niet met de andere natuurlijke hulpbronnen zoals bvb grond
Georgisme op een productiemiddel is dan ook iets anders dan georgisme op een consumptiemiddel.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 19:06   #303

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Soit. Je zegt dus al de overheid de grond uitdeelde - dus neit verhuurde. Je zegt daarmee ook impliciet dat de overheid het grondmonopolie niét behield.

Welk deel van het georgisme werd toegepast?

Je kan grond niet 'blijven' uitdelen... Er is immers een beperkte hoeveelheid grond... En die grond 'blijven' uitdelen zou betekenen dat de mensen niet de eigenaar werden van hun eigen grond en dan zou Vietnam niet de Economische heropleving gehad hebben - of toch veel minder.
je kan grond blijven "uitdelen" lees ter beschikking stellen als je deze verpacht ipv in eigendom geeft. Dat kan net dezelfde economische zekerheid geven als eigendom - wat telt is dat je van het levenslang gebruiksrecht verzekerd bent. nu kan je tenslotte ook nog steeds van je eigendom onteigend worden.
Citaat:
De welvaart in Taiwan is nog steeds voor iedereen aan't stijgen, hoor.
nee niet meer voor iedereen de laatste jaren - ze stijgt wel - maar nogmaal niet meer voor iedereen de laatste jaren - ik vond op het net tenminste één taiwanese prof die lezingen houdt over armoede in taiwan
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 24 december 2007, 19:07   #304
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit bewijst weer eens het lage intelligentiepeil van vele forummers - ze weten niet eens waarom ze tegen iets zijn
Met zo een mede forummers zou je voor minder angst krijgen,ik wil het zelfs niet meer weten,jij bent het slechtste wat armen kunnen tegen komen
Oud 24 december 2007, 19:09   #305

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Georgisme op een productiemiddel is dan ook iets anders dan georgisme op een consumptiemiddel.
georgisme komt er in wezen op neer dat de schaarste van datgene wat niet oneindig is en waar we om te leven allemaal op aangewezen zijn herverdeeld wordt en of de overlast die veroorzaakt wordt met deze te exploiteren en of te consumeren

er zijn daarvoor verschillende methoden

bij ons is de openbare verkoop van uitstootrechten ook een soort georgisme trouwens - wie vervuilt moet betalen aan de gemeenschap die tenslotte door deze vervuiling getroffen wordt
Oud 24 december 2007, 19:10   #306

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Met zo een mede forummers zou je voor minder angst krijgen,ik wil het zelfs niet meer weten,jij bent het slechtste wat armen kunnen tegen komen
bangerik
Oud 24 december 2007, 20:59   #307
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Het zou me niet verwonderen indien de Vlooienkoning momenteel een everzwijn aan het verorberen zou zijn…
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 23:33   #308
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Het zou me niet verwonderen indien de Vlooienkoning momenteel een everzwijn aan het verorberen zou zijn…
Die is hij zelf is wezen schieten, tschijnt dat er in de Limburgse bossen genoeg rondlopen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2007, 23:41   #309
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die is hij zelf is wezen schieten, tschijnt dat er in de Limburgse bossen genoeg rondlopen
In Mechelen loopt ook wel een everzwijn rond dat hij van mij mag afknallen.
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 10:56   #310
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:

Ik dacht dat alleen psychologen evoor zorgden dat hun gegevens in de theorieën pasten en het resultaat "wetenschap" noemden?

Maar ik zie hier veel wetenschappers ronddolen op dit forum!
Juvenalis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2007, 16:34   #311

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juvenalis Bekijk bericht
Ik dacht dat alleen psychologen evoor zorgden dat hun gegevens in de theorieën pasten en het resultaat "wetenschap" noemden?

Maar ik zie hier veel wetenschappers ronddolen op dit forum!
er zijn inderdaad straatpsychiaters ook dat klopt - hieronder zie je een ander collegalid van mijn orde

Oud 25 december 2007, 16:51   #312
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Hij leest er zoals gewoonlijk wel weer over (selectief discussie voeren, dat doet hij) maar daar haalt u iets interessants aan : hij profileert zich als 1 van de armen, een Messiah () in hun midden. Dat strookt echter niet met het feit dat hij 24/7 online is
Oud 25 december 2007, 18:31   #313
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Hij leest er zoals gewoonlijk wel weer over (selectief discussie voeren, dat doet hij) maar daar haalt u iets interessants aan : hij profileert zich als 1 van de armen, een Messiah () in hun midden. Dat strookt echter niet met het feit dat hij 24/7 online is

HO,HO...(om in de kerstsfeer te blijven).

Hij woont in een bushokje, met internet verbinding (zie posting 155), heeft dus een dak boven zijn hoofd en een ingang voor een dikke olifant.

Wat ik mij afvraag...is dat VWS een éémans vereenniging of is het een éénmans syndicaat?
Oud 25 december 2007, 19:48   #314

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
hij profileert zich als 1 van de armen, een Messiah () in hun midden. Dat strookt echter niet met het feit dat hij 24/7 online is
als er al iets is dat mij als messias profileert dan zijn het net mensen zoals jij - door tegen mij zijn - en door altijd over mij te beginnen wanneer ik het heb over concrete en reeele oplossingen voor wereldwijde armoede en niets anders

iedereen die hier tegen mij is is dat louter omwille van de waarheid die ik verkondig - een waarheid die zij niet kunnen verdragen omdat ze de armen van alle schuld vrijpleit - en nog moeilijker wordt het verkropt dat deze waarheid net door de armste luis van het hele forum wordt geponeerd - door iemand die zich vanuit jullie slavenmoraal bekeken nederig zou moeten opstellen

in feite zijn jullie ( de meesten toch ) grijze muizen hier op het forum die nooit iets zullen betekenen en daarom altijd jullie frustraties zullen blijven afreageren op diegenen waartegen je het jezelf enkel maar durft permitteren omdat je denkt dat ze nog grijzer zijn dan jullie - maar dat is dus een vergissing die jullie helaas nooit zullen inzien

enfin er zijn hier te weinig mensen die zelf kunnen denken - ze denken wat hen door anderen werd voorgekauwd maar creatief zelf iets bedenken - uitdenken kunnen ze niet - er valt hier voor mij niks te rapen, niet te leren de weinige interessante mensen die hier zijn ken ik al - ik ga mij dan ook terug trekken van tussen dit plebs. Jullie zijn mijn kostbare tijd niet waard - en de armen zijn dat veel meer. en mijn bijdragen zijn hier parels voor de zwijnen

ps en als het vws haar waarheid er ooit doorkrijgt of daar op één of andere manier de aanleiding toe kan zijn of toe kan bijdragen dan zullen jullie grijze muizen je daar toch weer gewoon lekker bij moeten neerleggen, zoals het altijd al geweest is

adieu
Oud 25 december 2007, 19:51   #315

Standaard

er zijn trouwens bewijzen zat van mijn armoede en die van duizenden van mijn lotgenoten - maar blaas mijn zak gewoon op hier - you re below my dignity - deze arme voelt zich te goed om hier nog tussen het plebs te komen

adieu
Oud 25 december 2007, 23:40   #316
Juvenalis
Partijlid

Standaard

Citaat:
als er al iets is dat mij als messias profileert dan zijn het net mensen zoals jij - door tegen mij zijn - en door altijd over mij te beginnen wanneer ik het heb over concrete en reeele oplossingen voor wereldwijde armoede en niets anders

iedereen die hier tegen mij is is dat louter omwille van de waarheid die ik verkondig - een waarheid die zij niet kunnen verdragen omdat ze de armen van alle schuld vrijpleit - en nog moeilijker wordt het verkropt dat deze waarheid net door de armste luis van het hele forum wordt geponeerd - door iemand die zich vanuit jullie slavenmoraal bekeken nederig zou moeten opstellen

in feite zijn jullie ( de meesten toch ) grijze muizen hier op het forum die nooit iets zullen betekenen en daarom altijd jullie frustraties zullen blijven afreageren op diegenen waartegen je het jezelf enkel maar durft permitteren omdat je denkt dat ze nog grijzer zijn dan jullie - maar dat is dus een vergissing die jullie helaas nooit zullen inzien

enfin er zijn hier te weinig mensen die zelf kunnen denken - ze denken wat hen door anderen werd voorgekauwd maar creatief zelf iets bedenken - uitdenken kunnen ze niet - er valt hier voor mij niks te rapen, niet te leren de weinige interessante mensen die hier zijn ken ik al - ik ga mij dan ook terug trekken van tussen dit plebs. Jullie zijn mijn kostbare tijd niet waard - en de armen zijn dat veel meer. en mijn bijdragen zijn hier parels voor de zwijnen

ps en als het vws haar waarheid er ooit doorkrijgt of daar op één of andere manier de aanleiding toe kan zijn of toe kan bijdragen dan zullen jullie grijze muizen je daar toch weer gewoon lekker bij moeten neerleggen, zoals het altijd al geweest is

adieu

1) De messias is geboren!
2) Niemand beweerd dat je liegt (de waarheid is wel anders) en de armste luis zal je ook wel niet zijn?
3) Die grijze muizen...betekenen die werkelijk niets?
4)Plebs...ik krijg een kaste gevoel...alsof de een méér waard is of de andere (rare stelling)
5) ik leg me neer bij jouw beslissing, vanuit uw messias stelling, moet ik wel...

Maar ik heb nog geen antwoord op mijn laatste vraag:

Is het VWS een éénmans vereenigeng of een éénmans syndicaat?

PS. een messias geeft nooit op...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Juvenalis

Laatst gewijzigd door Juvenalis : 25 december 2007 om 23:50.
Oud 26 december 2007, 21:22   #317
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1 Schaf de criminele overbelasting op de laagste weddes af.
OK maar dan voor alle weddes: de middenklasse komt hoe langer hoe meer onder druk te staan en als ze verdergaande armoede willen vermijden, dan moet er dringend een grondige lastenvermindering komen.

Citaat:
2 Verhoog de onleefbare minimumlonen netto tot op de armoededrempel.
OK, maar ze moeten wel boven den dop uitkomen.

Citaat:
3 Verhoog de laatste uitkeringen tot op de armoedegrens en maak ze welvaartsvast.
OK, zolang den dop maar geen hangmat wordt (cfr. supra)

Citaat:
4 Verleen de daklozen de juridische afdwingbaarheid van het recht op behoorlijk onderdak.
Meer bedden in de opvang zou ook al helpen.

Citaat:
Zeg niet dat hier geen geld voor is. Eeen rijke ontwikkelde beschaafde staat moet een dergelijk minimumprogramma kunnen implementeren. Iets anders is moreel en sociaal onaanvaardbaar.
Het is inderdaad een schande dat er in ons overbelast land nog wachtlijsten e.d.m. zijn.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 15:21   #318
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht

Meer bedden in de opvang zou ook al helpen.
De grondwet spreekt over waardig onderdak, niet over waardige bedden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2007, 16:56   #319
SPAFAN
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De grondwet spreekt over waardig onderdak, niet over waardige bedden.
Waar in de grondwet spreken ze over waardig onderdak,wat een onzin zeg
Post dat stuk van grondwet dan eens eno2
SPAFAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2007, 14:59   #320
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SPAFAN Bekijk bericht
Waar in de grondwet spreken ze over waardig onderdak,wat een onzin zeg
Post dat stuk van grondwet dan eens eno2
Dat is op forum al genoeg gebeurt, ik ga voor jou geen opzoekwerk doen, raadpleeg ook eens de rechten van de mens.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be