Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2009, 10:37   #3261
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
En wat probeer je daarmee te zeggen jongen?
Dat sommige mensen de rede niet begrijpen.

(Hebdem ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:38   #3262
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

(Hebdem ?)
Aaaaaah, dus omdat ik niet begrijp dat drugs het ultieme kwaad zijn, begrijp ik de rede niet.

Dit tegenover een oude Flamin die geen jota afweet van drugs, maar alle wijsheid van dit en de naburige universa wel in pacht heeft.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:40   #3263
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je het eerlijk zegt, zoals ik aangekondigd heb dat het knip en plak uit een andere draad is;
en als ikzelf er geen slinkse konklusies uit trek en die tracht te verkopen onder het mom van de waarheid;
Er stond duidelijk bij dat ik je quote haalde uit een andere draad.

Citaat:

(Hebdem ?)
Nu trek je toch slinkse conclusies.

Ik zou nog altijd graag weten waarom je stelling wel geldt voor abortus en niet voor cannabis.
http://forum.politics.be/showthread....57#post3976257

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 juni 2009 om 10:42.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 10:57   #3264
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Hebdem ?)
Oh, ik dacht dat je wou zeggen dat wij allemaal linkse dictatoriale gekken waren.
Oud 1 juni 2009, 12:12   #3265
Ama-gi
Vreemdeling

Ama-gi's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met de Nederlandse wetgeving dat het noch mossel noch is.

Aan de ene kant wordt het gedoogd(is niet hetzelfde als toelaten) via coffeeshops die zich nergens legaal kunnen bevooraden(wegens het verbod op plantages).

Beter zou zijn om alles van begin tot einde gewoon toe te laten. Vanaf een boer die Cannabis kweekt tot de handelaar die het verkoopt in de winkel.

Het gezondsargument is van geen tel, er is (gelukkig) geen verbod op fastfood, tabak, alcohol,... net zo min als er een verplichting tot fitness is.
Or is it the way he fights every day?
....No, it's probably the titties
Ama-gi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 12:31   #3266
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

(Hebdem ?)
Jaja hoor, die noemen zichzelf met trots Vlaming.
Oud 1 juni 2009, 12:32   #3267
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Aaaaaah, dus omdat ik niet begrijp dat drugs het ultieme kwaad zijn, begrijp ik de rede niet.

Dit tegenover een oude Flamin die geen jota afweet van drugs, maar alle wijsheid van dit en de naburige universa wel in pacht heeft.
²

T'is weer zoals gewoonlijk. het ergste is dat hij dat maar niet kan vatten, hoeveel keer men hem daarop wijst.
Oud 1 juni 2009, 12:43   #3268
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ama-gi Bekijk bericht
Het probleem met de Nederlandse wetgeving dat het noch mossel noch is.

Aan de ene kant wordt het gedoogd(is niet hetzelfde als toelaten) via coffeeshops die zich nergens legaal kunnen bevooraden(wegens het verbod op plantages).

Beter zou zijn om alles van begin tot einde gewoon toe te laten. Vanaf een boer die Cannabis kweekt tot de handelaar die het verkoopt in de winkel.

Het gezondsargument is van geen tel, er is (gelukkig) geen verbod op fastfood, tabak, alcohol,... net zo min als er een verplichting tot fitness is.
Zijn jullie dan nóóit tevreden?

Waarom het énige land dat IETS van zulk amusement toestaat aan zijn inwoners kritiseren, inplaats van alle andere die juist enigerlei vorm van onderdrukking in diverse graden van hardheid hanteren? Beter een half ei toch dan een lege dop en ook een gegeven paard niet in de bek zien.

Toegeeflijkheid aan neuroten leidt alleen tot verhoging van de aanspraken, want "er moet iets te eisen blijven".

Het Nederlandje hoeft toch niet alle wereld-problemen in z'n eentje op te lossen?
Oud 1 juni 2009, 12:54   #3269
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Waarom het énige land dat IETS van zulk amusement toestaat aan zijn inwoners kritiseren, inplaats van alle andere die juist enigerlei vorm van onderdrukking in diverse graden van hardheid hanteren? Beter een half ei toch dan een lege dop en ook een gegeven paard niet in de bek zien.

Toegeeflijkheid aan neuroten leidt alleen tot verhoging van de aanspraken, want "er moet iets te eisen blijven".

Het Nederlandje hoeft toch niet alle wereld-problemen in z'n eentje op te lossen?
Hetgeen wat ons zo ontevreden maakt is dat de anti-drugs mannetjes juist de negatieve gevolgen die voortkomen uit dit halfslachtig beleid gebruiken als "bewijs" dat het toelaten niet werkt.
Oud 1 juni 2009, 12:58   #3270
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Er stond duidelijk bij dat ik je quote haalde uit een andere draad.
Daar had ik je goed liggen hé.

Citaat:
Nu trek je toch slinkse conclusies.
Neen hoor, zoiets heet humor

Citaat:
Ik zou nog altijd graag weten waarom je stelling wel geldt voor abortus en niet voor cannabis.
http://forum.politics.be/showthread....57#post3976257
Als een vrouw in weerwel van alle prevensie van ongewenste zwangerschappen, toch een abortus wenst te ondergaan, dan is en blijft dit een drama, ook voor haarzelf, maar leidt dit wel tot een persoonlijke situasie die zijzelf wenst en die voor haar verdere leven een groot verschil uitmaakt; verder heeft niemand anders er last van.

Gebruik van kannabis, ook volledig privaat edm, geeft wel degelijk aanleiding tot het meer aanvaarden ervan bij andere mensen. Terwijl dit dus niet gewenst is. (en als ge me nu voor de 100.000° keer gaat vragen waarom dit niet gewenst is, dan zal ik nogmaals antwoorden dat de helft van deze draad bestaat uit de uitleg waarom dit zo is)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 1 juni 2009, 13:00   #3271
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Jaja hoor, die noemen zichzelf met trots Vlaming.
Profisiat voor je waardevolle bijdrage aan deze draad.

Oud 1 juni 2009, 13:00   #3272
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Skoffsak, zal je niet beter gaan zagen over de Vlaamse Onafhankelijkheid?

Het is niet dat je oudjesargumenten steek houden.
Oud 1 juni 2009, 13:03   #3273
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat weet een alkohol-gebruiker, of zelfs een alkohol-verslaafde af van alkohol?
Wat weet een tabakroker af van wat ze allemaal aan chemischen brol in zijn sjiek draaien?
Wat weet een verkrachter af van seksualiteit?

Oud 1 juni 2009, 13:14   #3274
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar had ik je goed liggen hé.
Neen.
Maar nu geef je toch toe dat ik geen schoen naar mijn hoofd verdien; maar eindelijk wel een "antwoord".

Citaat:
Neen hoor, zoiets heet humor
Goed dat je erbij vertelt dat dit humor zou zijn.

Citaat:
Als een vrouw in weerwel van alle prevensie van ongewenste zwangerschappen, toch een abortus wenst te ondergaan, dan is en blijft dit een drama, ook voor haarzelf, maar leidt dit wel tot een persoonlijke situasie die zijzelf wenst en die voor haar verdere leven een groot verschil uitmaakt; verder heeft niemand anders er last van.

Gebruik van kannabis, ook volledig privaat edm, geeft wel degelijk aanleiding tot het meer aanvaarden ervan bij andere mensen. Terwijl dit dus niet gewenst is. (en als ge me nu voor de 100.000° keer gaat vragen waarom dit niet gewenst is, dan zal ik nogmaals antwoorden dat de helft van deze draad bestaat uit de uitleg waarom dit zo is)
Dit was de stelling die ik uit de andere draad copieerde :
"verrekte godsdienstfanatisji: kies het voor jezelf, tracht anderen te overtuigen, maar dwing niemand via wetten of met morele dwang."
Hang deze stelling boven je bed, denk er nog eens zeer goed over na en vertel me dan nog eens waarom dit niet geldt voor cannabis.

Ja, ik zou nog altijd willen weten wat er echt niet gewenst is aan cannabis.
De halve draad staat inderdaad bol van
"Ja maar het is illegaal" terwijl geen forummer kan vertellen waarom het illegaal is.
"Alle cannabisgebruikers zijn verslaafden, levende lijken, paria's,....."
Terwijl ik graag eens een reden zou horen die gebaseerd is op de realiteit.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 13:16   #3275
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat weet een alkohol-gebruiker, of zelfs een alkohol-verslaafde af van alkohol?
Wat weet een tabakroker af van wat ze allemaal aan chemischen brol in zijn sjiek draaien?
Wat weet een verkrachter af van seksualiteit?
Dus jij baseert je voornamelijk op oudjesgezwam en vooroordelen om je mening op te baseren?

Njaja, stemrecht voor oudjes ontzeggen is geen slechte zaak.
Oud 1 juni 2009, 13:55   #3276
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Dus jij baseert je voornamelijk op oudjesgezwam en vooroordelen om je mening op te baseren?

Njaja, stemrecht voor oudjes ontzeggen is geen slechte zaak.
Hé opgepast, straks noemen ze je een vuile communist.
Oud 1 juni 2009, 15:14   #3277
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht

Denk jij nu echt dat alle voorstanders van een druglegalisering er alleen op uit zijn om zelf zoveel mogelijk te consumeren??
Let alone dat alle voorstanders per sé drugsgebruikers zijn.
Het beleid in NL is mss wel interessant voor die groep mensen, maar pakt de problemen onvoldoende aan.
Zie vorige posts.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:20   #3278
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gebruik van kannabis, ook volledig privaat edm, geeft wel degelijk aanleiding tot het meer aanvaarden ervan bij andere mensen.
Waar haalt ge het toch vandaan...

UITERAARD gaat het legaliseren en reguleren van abortus bepaalde "randgevallen" aanzetten tot het gebruik maken van dat recht. De vraag is of dat opweegt tegen het feit dat er anders misschien wel wat minder, maar wel illegale abortussen plaatsvinden in niet te controleren omstandigheden.

Voor wat betreft cannabis: krak hetzelfde verhaal.
Wat wil je bereiken met een beleid: zorgen dat niemand gebruikt op zich? Of zorgen dat de problemen aangepakt worden.
Wie geneigd is om het eerste te antwoorden, moet maar eens nadenken waarom een blind verbod er in de eerste plaats gekomen is. Tip: het heeft niet zoveel te maken met het middel op zich.

Citaat:
"Ja maar het is illegaal" terwijl geen forummer kan vertellen waarom het illegaal is.
Nest.

Laatst gewijzigd door Ars_Nova : 1 juni 2009 om 15:21.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 15:50   #3279
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
1. Denk jij nu echt dat alle voorstanders van een druglegalisering er alleen op uit zijn om zelf zoveel mogelijk te consumeren??
2. Let alone dat alle voorstanders per sé drugsgebruikers zijn.
3. Het beleid in NL is mss wel interessant voor die groep mensen, maar pakt de problemen onvoldoende aan.
Zie vorige posts.
1: Ja, dat denk ik inderdaad; toon maar aan waar ik eventueel zou dwalen
2: Toch wel; anderen interesseert zoiets niet òf ze zijn "tegen"
3: Het "probleem" op zich lijkt mij hoegenaamd niet "aan te pakken" zolang het bestaan van een verslavings-gen niet is aangetoond. De bestrijding van (on-Nederlandse) overlast zie ik als een binnenlandse aangelegenheid.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 juni 2009 om 15:52.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2009, 20:06   #3280
ghostic
Burger

ghostic's schermafbeelding

Standaard

men mag nie legaliseren ...enige reden ....geld ...want de zogezegde anti drugsmannen in de politieke kringen verdienen er teveel aan achter hun uren in hun mooie villa's met zolders helemaal vol planten ...mooie bijverdienste by the way ik zou het ook doen nietwaar....
ghostic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be