![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#33161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zal allemaal afhangen van de bezieling door de leerkracht denk ik..... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 maart 2014 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33162 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat wringt dan..?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33163 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar er is ook weer iets in uw objektiviteit dat wringt.
De uitleg over de Deltavlag hebt ge mooi gekopieerd uit het wikiartikel van het VNV. Niet erg op zich, ware het niet dat ge dat kopieren toch wel net d?*?*r gestopt hebt, waar men verder ging met de bewoordingen: Tijdens Wereldoorlog II was er ook een zwarte/wit/rode versie. Geënt op de vlag van Duitsland toentertijd. Inderdaad de blauw/oranje/wit/- versie was dus net niet de kollaboratievlag. En hoe symbolisch toch: naarmate het VNV dieper de kollaboratie instapte werd ze per definitie minder Groot-Nederlands en dat werd weerspiegeld in de partijvlag. Misschien hebben de Duitsers die kleuren wel verboden zoals ze elke Grootnederlandse aktie verboden hebben. PS: Deze band zal ook wel Grootnederlands zijn als we uw veralgemeningen mogen doortrekken:Ze hernemen het Deltateken en daarin de N van Nederland.Ze bezingen zelfs het koninkrijk. Duidelijk een stellteje neo-nazi's dus. ![]() http://www.youtube.com/watch?v=Zf8a3...=RDZf8a3s8Nkd4
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 maart 2014 om 23:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33164 |
Lokaal Raadslid
|
![]() One man's terrorist is another man's freedom fighter.
![]() |
#33165 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Plus het gaat om de ideologie waaronder dit gebeurt is en de mensen die zeer bewust daar achter wilden staan. En dat valt Nederlanders nog meer kwalijk te nemen dan Duitsers, ze maakten een bewuste keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U denkt toch niet dat ik de uitleg mooi ga overtypen uit een of ander boek en dan posten? Neen, ik gebruik de nu voor de hand liggende middelen: het internet , en ik copypast het symbool en de uitleg. Dat is toch vanzelfsprekend. En de VNV-vlag is duidelijk: grootnederland was haar doel! Dat niet iedereen deze gedachte genegen was, is nogal wiedes. Ik stelde alleen het VNV-principe vast: het streven naar een Grootnederland. U betwistte dit. En tenslotte, ik durf te beweren, en dit zonder enige pretentie, dat ik meer boeken gelezen heb over het VNV, Staf de Clercq, Nest Van den Berghe, Romséé, Borginon, Luc Delaforterie,Joris Van Steenland, Edgar Delvo, Reimond Tollenaere en ga zo maar door, dan u ooit zult lezen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 maart 2014 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33167 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Leon_Melchior |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33168 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar goed, het is geen goede vergelijking. Probeer maar eens iets als dit te vinden over Napoleon: http://www.nu.nl/buitenland/3675217/...rt-bruins.html Het leeft nog steeds. En dat is goed. Iedereen die in die tijd heel fout is geweest en daar mee weg is gekomen zou wat mij betreft elke nacht wakker moeten liggen van het idee dat hij nog vervolgd kan worden. Jammer dat deze man er toch mee weg komt. Zoals zo vele oorlogsmisdadigers die na de oorlog het hand boven het hoofd werd gehouden.
Geen gezeik, iedereen rijk! Stemp de Tegenpartij. Laatst gewijzigd door Cloggie : 21 maart 2014 om 10:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 maart 2014 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33170 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo werkt kapitalisme nu eenmaal, vroeger en nu.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 21 maart 2014 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33171 | |
|
![]() Citaat:
Oorlog voeren is geen handeldrijven of burenhulp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33172 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het Oosten heeft op dit punt kennelijk nog steeds geen inzicht wat er toen gaande was. Vermenging van politiek met economie en handel heeft dit alles veroorzaakt.
![]() |
#33173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Twee jaar (1727) later onderschreef de Republiek dit verdrag op voorwaarde dat de Oostendse Compagnie geliquideerd werd. Met andere woorden, toen de Oostendse Compagnie zo goed als opgeheven werd door toedoen van de Republiek, was er geen oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33174 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En vermenging van politiek en economie was en is heel normaal toen en nu. Je zou trouwens best kunnen spreken van een handelsoorlog toen. Nogmaals, uw bericht getuigt van een hoge graad van simplisme.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 maart 2014 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 maart 2014 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zou dan trouwens ook geen reden zijn geweest voor de vlucht van de vermogende Vlamingen naar het noorden, het noorden was toen dunbevolkt en arm, het zuiden was rijk. Die rijkdom van het zuiden is er nog steeds, dat heeft u diverse keren aangegeven vanwege de hoge graad van woningbezit. Pas de laatste tijd is Nederland met een inhaalslag bezig. Het culturele erfgoed uit oude tijden is indrukwekkend te noemen ten opzichte van Nederland.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 maart 2014 om 12:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33178 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Fiscaal, mensen worden gedwongen hun huizen af te betalen. Vanwege ook de credietbeoordelaars in de usa.
Verbazingwekkend uw Calimero denken over het oude Vlaanderen en Brabant van destijds, u onderschat de grootsheid en macht van het zuiden binnen de Bourgondische Nederlanden van destijds.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 maart 2014 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33179 |
Gouverneur
|
![]() Dijsselbloem cynisch over oud-NMBS-topman
DEN HAAG - Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën is kritisch over het boek van de vroegere topman van het Belgische spoorbedrijf NMBS, Marc Descheemaecker. Volgens Dijsselbloem probeert die zijn „straatje schoon te vegen”. PVV-Kamerlid Machiel de Graaf was het niet eens met Dijsselbloem. Volgens hem hebben de Belgen de NS op de knieën gekregen. „De Belgen hadden de regie en hebben gewonnen.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#33180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Off Topic. Voor de Nederlanders hier , maar ook voor de geïnteresseerde Belgen. Morgen, zaterdag, op NED2, is er een uitzending over tot standkoming van de Nederlandse grondwet van 1815. Alles draait zich af rond de figuur van Gijsbregt Karel van Hogendorp. Het programma heet: De onderkoning- de strijd om de grondwet. (Ned.2 om 20:20) Wie meer wil weten over van Hogendorp, een zeer goede biografie is deze van Henriette L.T. de Beaufort, 'Gijsbrecht Karel van Hogendorp'. Het is maar dat men het weet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 28 maart 2014 om 13:17. |
![]() |
![]() |