Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Geloof je in de huidige evolutietheorie ?
Volledig 117 67,24%
Enkel als intelligent ontwerp 10 5,75%
Creationist op religieuze basis 6 3,45%
Creationist op wetenschappelijke basis 18 10,34%
Twijfels alom 23 13,22%
Aantal stemmers: 174. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2013, 17:48   #3341
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Exodus, waarom begin je niet eerst met eenvoudige vraagstukken en kom je hier gelijk aanzetten met UFO's.
Neem nu als voorbeeld de gesmolten bakstenen van Borsippa ( google maar eens wat je erover kan vinden ). Het zou zeer leuk zijn als iemand hiervoor al een verklaring kon vinden.
En wat met de zuil van Baalbek; de grootst bekende monoliet ( google zelf maar wat afbeeldingen samen ), reeds aanwezig in de tijd van Nebukadnezar en men enkel bronzen werktuigen had. Waarvoor diende dat ding en hoe dacht men dit te verplaatsen. Als men hier een antwoord op heeft kan je met UFO's afkomen. Simpel toch ?
Informeer je en bekijk eens wat die getuigen te zeggen hebben.

Dees is wel een goeie.

https://www.youtube.com/watch?v=R6QNzH4x1rY

Basissen van aliens op de achterkant (donkere kant) van de maan, dat kunnen de meeste niet aan, dan schieten ze in een knee jerk. Nochtans is het de realiteit. Er zijn basissen op de donkere zijde van de maan.

Aliens hebben trouwens ook basissen op de aarde.
Oud 4 januari 2013, 17:48   #3342
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En ineens is hij weg...
Spijtig, ik had graag geweten van waar hij de pretentie haalt alle duizend andere alternatieve zienswijzen in de vuilbak te kieperen, zonder enig bewijs te checken...
Exodus, was je mij vergeten?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 18:07   #3343
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Informeer je en bekijk eens wat die getuigen te zeggen hebben.
Duidelijk, je hebt het ook al niet begrepen. Nog succes met je filmpjes.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2013, 19:08   #3344
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zeg jij als advocaat tegen de rechter, "maar meneer de rechter, hij heeft die moord niet echt zien gebeuren! Het is maar een subjectieve ervaring".
Dit is inderdaad een punt. Iemand veroordelen enkel op basis van een ooggetuige is bedenkelijk. Gelukkig hebben we nu betere, wetenschappelijke technieken.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 10:54   #3345
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Juist, het best is een combinatie van zoveel mogelijk verschillende bronnen.
Inderdaad, volledig mee akkoord!

Als je dat criterium aanhoudt, dan is de conclusie onvermijdelijk: UFO's en aliens bestaan.

We hebben fysisch bewijs, talloze getuigen, fotografisch bewijs, radardata, officiele documenten die bevestigen enz enz...

Laatst gewijzigd door exodus : 5 januari 2013 om 10:55.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 11:41   #3346
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, volledig mee akkoord!

Als je dat criterium aanhoudt, dan is de conclusie onvermijdelijk: UFO's en aliens bestaan.

We hebben fysisch bewijs, talloze getuigen, fotografisch bewijs, radardata, officiele documenten die bevestigen enz enz...
Mja, maar je moet duidelijke data kunnen combineren en dat is haast nooit het geval met ufo's. De analogie was met misdaad opsporen, het volstaat niet om iemand te zien in Brussel, een auto in Brugge en een overval in Antwerpen om de daders aan elkaar te linken. In het beste geval herkennen getuigen de persoon en kan er DNA gekoppeld worden, dat is iets helemaal anders dan getuigen die vliegende lichtjes zien in België en een Amerikaan die ontvoerd wordt, er is geen combinatie van data.

Het is ook opvallend hoe ontvoeringen en contacten voornamelijk in de USA afspelen, na een nachtje stappen en bij labiele personen, de kwaliteit van de getuigen bij de echte alien ontmoetingen laat nogal te wensen en net dat is belangrijk.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 11:50   #3347
exodus

Standaard

Citaat:
Mja, maar je moet duidelijke data kunnen combineren en dat is haast nooit het geval met ufo's. De analogie was met misdaad opsporen, het volstaat niet om iemand te zien in Brussel, een auto in Brugge en een overval in Antwerpen om de daders aan elkaar te linken. In het beste geval herkennen getuigen de persoon en kan er DNA gekoppeld worden, dat is iets helemaal anders dan getuigen die vliegende lichtjes zien in België en een Amerikaan die ontvoerd wordt, er is geen combinatie van data.
Ik kan alleen zeggen dat je volledig verkeerd bent omdat je niet geïnformeerd bent. Er zijn talloze cases die alle data combineren om tot vaststaande conclusies te komen. Je hoeft mij niet te geloven. Onderzoek het zelf!

Citaat:
Het is ook opvallend hoe ontvoeringen en contacten voornamelijk in de USA afspelen, na een nachtje stappen en bij labiele personen, de kwaliteit van de getuigen bij de echte alien ontmoetingen laat nogal te wensen en net dat is belangrijk.
Dit is ook niet waar. Het gebeurt in alle landen. De U.S.A gevallen zijn gewoon het meest bekend. EN het is zeker niet bij labiele personen.

Bij de Betty en Barny Hill case in de USA (één van de bekenste) was er ook fysische bewijs op het kleed van Betty Hill, maar dit is minder bekend.

Ik ken cases uit NL; Brazilie, peru, NL, Rusland, Zuid-Afrika , Australie, enz enz....
Oud 5 januari 2013, 11:59   #3348
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Ik denk dat je daar wel wat te licht overheen stapt. Uiteraard de veiligste houding om alles rond dit onderwerp weg te wuiven, zo vermijd je eventueel gehoon en gezichtsverlies. Wat ik op de verschillende demo's gezien heb zijn het zeker geen labiele personen of nachtelijke stappers. Je kan ook, zelfs zonder deze getuigenissen stellen dat de mogelijkheid bestaat. Niet enkel in het recente verleden, maar ook door de eeuwen heen zijn er soortgelijke getuigenissen met woord en afbeeldingen weergegeven. Spijtig dat de moderator mijn post gewist heeft waar ik zelfs enkele historische sites had opgegeven die moeilijk door menselijke tussenkomst kunnen verwezenlijkt zijn. Tot op heden heeft de wetenschap daar totaal geen zinnige verklaring voor. Ik ben vast geen zweefkees, laat dat duidelijk wezen, maar dit weghonen is wel degelijk zeer kort door de bocht.

Laatst gewijzigd door Aton : 5 januari 2013 om 12:01.
Oud 5 januari 2013, 12:06   #3349
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik ben ervan overtuigd dat er buitenaards leven bestaat.

De aliens die ons dan weer vooral 's nachts komen bezoeken en slechts bepaalde bevoorrechte personen aanspreken lijkt me iets te veel op de vroegere profetische boodschappen te lijken. Tenzij men er natuurlijk van wil uitgaan dat dit ook aliens waren die met een boekske kwamen opdraven. In mijn jeugdjaren was ik dol op "waren de goden astronauten" van Erich von Däniken.

Maar ik vrees dat ik daar nu van afgstapt ben.

alhoewel... http://fictie.plazilla.com/waren-de-...en-kosmonauten

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 12:31   #3350
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben ervan overtuigd dat er buitenaards leven bestaat.

De aliens die ons dan weer vooral 's nachts komen bezoeken en slechts bepaalde bevoorrechte personen aanspreken lijkt me iets te veel op de vroegere profetische boodschappen te lijken. Tenzij men er natuurlijk van wil uitgaan dat dit ook aliens waren die met een boekske kwamen opdraven. In mijn jeugdjaren was ik dol op "waren de goden astronauten" van Erich von Däniken.

Maar ik vrees dat ik daar nu van afgstapt ben.

alhoewel... http://fictie.plazilla.com/waren-de-...en-kosmonauten
Het is al te gek te denken dat wij de enige intelligente wezen in dit universum zouden zijn. We moeten enkel voorzichtig omspringen met getuigenissen en items die deze richting uitwijzen. Er is ontzettend veel wildgroei door honger naar sensatie.
Nog even dit aanstippen:
http://www.ancientmysteries.eu/myste...-mysterie.html
http://www.ancientmysteries.eu/myste...-mysterie.html
( Ook deze site maakt zich schuldig aan sensatie-jagen. Niet alle sites en items zijn onverklaarbaar, maar minstens toch bizar te noemen )
Oud 5 januari 2013, 13:20   #3351
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Wij geloven in de evolutietheorie en nog meer in de eeuwige evolutietheorie van harriechristus.

Want die van de wetenschap houdt op daar waar het heelal in een hoop ellende verdwijnt.
Daar hebben we niks aan dus....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 15:30   #3352
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan alleen zeggen dat je volledig verkeerd bent omdat je niet geïnformeerd bent. Er zijn talloze cases die alle data combineren om tot vaststaande conclusies te komen. Je hoeft mij niet te geloven. Onderzoek het zelf!

Dit is ook niet waar. Het gebeurt in alle landen. De U.S.A gevallen zijn gewoon het meest bekend. EN het is zeker niet bij labiele personen.

Bij de Betty en Barny Hill case in de USA (één van de bekenste) was er ook fysische bewijs op het kleed van Betty Hill, maar dit is minder bekend.
Het roze poeier op haar kleed is onderzocht door 5 labo's maar niets buitenaards gevonden, misschien daarom dat het minder bekend is.

Ook hier weeral een erg wazig verhaal, familie van haar had ook al ufo's gezien 3 jaar voor hen. Ze zagen flikkerende lichten ergens tussen Jupiter en de maan die hen zouden achtervolgd hebben, 50km verder herinnerden ze zich niet veel meer en waren ze als verdoofd. Eenmaal thuis gingen ze onder de douche voor eventuele straling en radioactiviteit af te wassen.

Enkele dagen nadien heeft ze enkele boeken gelezen over ufo's en pas na die boeken en na een deel nachtmerries is dan het ontvoering verhaal er gekomen met naalden in de buik en testikel onderzoek.

Ze bleef ufo's zien tot in de jaren '70 en ging naar ufo bijeenkomsten, zelfs met ufoloog John Oswald. Die zei dat ze het verschil niet zag tussen een ufo en een straatlamp

Tja :/

http://en.wikipedia.org/wiki/Betty_a...Hill_abduction
http://www.skepticreport.com/sr/?p=156
Oud 5 januari 2013, 15:44   #3353
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ik denk dat je daar wel wat te licht overheen stapt. Uiteraard de veiligste houding om alles rond dit onderwerp weg te wuiven, zo vermijd je eventueel gehoon en gezichtsverlies. Wat ik op de verschillende demo's gezien heb zijn het zeker geen labiele personen of nachtelijke stappers. Je kan ook, zelfs zonder deze getuigenissen stellen dat de mogelijkheid bestaat. Niet enkel in het recente verleden, maar ook door de eeuwen heen zijn er soortgelijke getuigenissen met woord en afbeeldingen weergegeven. Spijtig dat de moderator mijn post gewist heeft waar ik zelfs enkele historische sites had opgegeven die moeilijk door menselijke tussenkomst kunnen verwezenlijkt zijn. Tot op heden heeft de wetenschap daar totaal geen zinnige verklaring voor. Ik ben vast geen zweefkees, laat dat duidelijk wezen, maar dit weghonen is wel degelijk zeer kort door de bocht.
Het kan hé, er is quasi zeker buitenaards intelligent leven maar het heelal is verdomd groot en ook aliens moeten zich houden aan de natuurwetten, het is gewoon extreem onwaarschijnlijk.
Oud 5 januari 2013, 15:51   #3354
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het bewijs is er. Van UFO's is dat ondubbelzinnig. Deze mensen zeggen de waarheid.

In jouw wereldbeeld kan het niet anders zijn dat al deze mensen liegen... en je bekijkt het bewijs nog niet eens.

Wat telepatisch genezen betreft, dat werkt volgens het principe van energie op afstand. En dat werkt ook, ik heb daar zelf al ervaring mee.

Ga eens een reiki sessie volgen, dan kan je zelf de effecten voelen, en eventueel zelfs de energie voelen. Je kan alleen jezelf overtuigen. Maar ja, dat ga je niet doen hé. Hoe zou dat toch komen?
En placebo's werken ook, des te beter als die zaken je gelukkiger en dus gezonder doen voelen maar ze genezen niet meer dan placebo's, dat is al uitvoerig onderzocht.
Oud 5 januari 2013, 16:16   #3355
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ackormtia Bekijk bericht
Citaat:
Het is niet omdat de wetenschap er momenteel geen antwoord op heeft dat het goddelijk, alien of spiritueel is.
Dat klopt enigszins wel, maar niet helemaal.
Je kan ook niet uitsluiten dat het alien, goddelijk of spiritueel is.
Maar wederom mijn probleem met wat je zegt, wat bedoel je met goddelijk, alien of spiritueel. Zo lang je zoiets niet duidelijk maakt kan je nog alle kanten op.
Al die alternatievelingen gaan er alle kanten mee op, de wetenschap kan zus of zo niet verklaren dus het moet wel bovennatuurlijk zijn, of goddelijk, of existentieel, spiritueel of gelijk wat. Zo moeilijk is die zin toch niet?

Bijvoorbeeld:

Citaat:
Het is geen fantasie. En hij is zeker niet de enige die exploraties doet in de hogere werelden van het bewustzijn. En het gebeurt al duizenden jaren. Zie ook alle onmetelijke bewijs van bijna dood ervaringen bijvoorbeeld.
ok, wetenschap kan niet direct een verklaring, nut of oorzaak vinden van die bijna dood ervaringen. Dus? Dat is geen bewijs voor gelijk wat, gewoon iets wat we nog niet weten.

Ontbrekende informatie wordt gebruikt als bewijs, en dat is duidelijk fout.
Oud 5 januari 2013, 17:43   #3356
Scorpio
Minister-President

Standaard

Waarom blijven jullie eigenlijk constant met die Pindar-klonen discussiëren? Enige manier om die te doen wegblijven is'm negeren...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 17:46   #3357
exodus

Standaard

Citaat:
Het roze poeier op haar kleed is onderzocht door 5 labo's maar niets buitenaards gevonden, misschien daarom dat het minder bekend is.
Dat is niet correct, hoe bewijs je trouwens dat iets buitenaards is? Wat ze vonden is dat het biologisch organisch was van aard. De microscopische structuur van het kleed vertoonde ook sporen van een worsteling wat haar verhaal ondersteund. Tenzij je zegt dat ze het allemaal zelf opzettelijk gedaan heeft, maar dan kan je alles ontkennen.

Skepticsche sites zijn notioir onvolledig blijkt hier weer.

Zie ook deze docu van UFO hunters history channel over één type aliens, de zogenaamde greys.

https://www.youtube.com/watch?v=QxZjeXm6ueY

Als je alle bewijs bekijkt , dan is er geen twijfel mogelijk.

Laatst gewijzigd door exodus : 5 januari 2013 om 17:47.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2013, 20:54   #3358
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Waarom blijven jullie eigenlijk constant met die Pindar-klonen discussiëren? Enige manier om die te doen wegblijven is'm negeren...
Eigenlijk is het zoiets als geesten en demonen. Hoe meer aandacht je geeft aan hun uitdagingen en hoe angstiger je wordt, hoe sterker ze worden. Ze negeren is de enige manier om hen te doen verdwijnen (of een exorcisme)...
Oud 5 januari 2013, 22:54   #3359
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is niet correct, hoe bewijs je trouwens dat iets buitenaards is? Wat ze vonden is dat het biologisch organisch was van aard. De microscopische structuur van het kleed vertoonde ook sporen van een worsteling wat haar verhaal ondersteund. Tenzij je zegt dat ze het allemaal zelf opzettelijk gedaan heeft, maar dan kan je alles ontkennen.
Ze zullen inderdaad wel iets meegemaakt hebben maar haar zwarte man dacht in het begin zwart geklede nazi aliens gezien te hebben, het waren duidelijk andere tijden. De doembeelden die de overheid en media propageerden hadden een grote invloed op de mensen, atoombommen, raketten en supersonische vliegtuigen waren voor de meeste mensen al niet van deze aarde.

Er was ook geen ontvoering, ze kwamen thuis en pas na de dromen en boeken die ze gelezen hadden kwam het ontvoeringsverhaal, dat klinkt niet echt overtuigend, een roze poeder die organisch is ook niet.

Citaat:
Skepticsche sites zijn notioir onvolledig blijkt hier weer.

Zie ook deze docu van UFO hunters history channel over één type aliens, de zogenaamde greys.

https://www.youtube.com/watch?v=QxZjeXm6ueY

Als je alle bewijs bekijkt , dan is er geen twijfel mogelijk.
Ik haat History channel, die blijven maar dezelfde beelden herhalen en gesprekken houden met dramatische muziek.

Erg verouderd, ze spreken ook over het The Starchild Skull maar die blijkt gewoon van een misvormd kind te komen, alle DNA is menselijk. Tenzij je zegt dat ze het allemaal zelf opzettelijk gedaan hebben, maar dan kan je alles ontkennen.

Tenzij je zegt dat ze het allemaal zelf opzettelijk gedaan heeft, maar dan kan je alles ontkennen.

Dit zinnetje ga ik nog veel van je misbruiken, jullie doen niet anders, alles is een opzettelijk complot om ons westerlingen te misleiden. Maar ja, dan kan je alles ontkennen.
Oud 5 januari 2013, 23:36   #3360
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het kan hé, er is quasi zeker buitenaards intelligent leven maar het heelal is verdomd groot en ook aliens moeten zich houden aan de natuurwetten, het is gewoon extreem onwaarschijnlijk.
En waarom is dat ' extreem onwaarschijnlijk '?
En waarom zouden ze zich niet aan de natuurwetten houden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be