Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 22:47   #3361
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

En nu ben ik er vandoor, mijn vent is terug van zijn repetitie en zijn gezelschap is veel aangenamer dan dat van een paar homohaters.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:48   #3362
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
U begrijpt het duidelijk niet goed, hé. Hij kon zijn echtgenoot niet zijn omdat het huwelijk toen nog niet was opengesteld. En ze woonden toen al langer ongehuwd samen dan menig getrouwde hetero-koppels.

Of het bij een hetero-koppel anders was geweest dat weet ik niet, ik heb alleszins geen weet van hetero's die hun partner niet mochten bezoeken omdat ze niet getrouwd waren.
Ik denk dat u het niet goed begrijpt. Er is geen enkel "Katholiek" ziekenhuis dat zich nog iets van de Kerk aantrekt. In dit geval zal het waarschijnlijk zijn dat ze niet zomaar iedereen op de kamer kunnen laten, zonder zekerheid.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 22:49   #3363
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
En nu ben ik er vandoor, mijn vent is terug van zijn repetitie en zijn gezelschap is veel aangenamer dan dat van een paar homohaters.
Wie zijn de homohaters hier? Ik heb nooit gezegd homo's te haten. Ik keur de relaties af, ja, dat wel.
Oud 17 december 2010, 22:57   #3364
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Wie zijn de homohaters hier? Ik heb nooit gezegd homo's te haten. Ik keur de relaties af, ja, dat wel.
Homo-minachters dan...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 17 december 2010, 22:59   #3365
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u het niet goed begrijpt. Er is geen enkel "Katholiek" ziekenhuis dat zich nog iets van de Kerk aantrekt. In dit geval zal het waarschijnlijk zijn dat ze niet zomaar iedereen op de kamer kunnen laten, zonder zekerheid.
Ik spreek van voor de openstelling van het huwelijk en wettelijke samenwoonst.

Die zekerheid konden ze gerust hebben door de identiteitskaart te vragen en het domicilieadres te checken. Het was gewoon pure katholieke homohaat.
Oud 17 december 2010, 23:04   #3366
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:

Die zekerheid konden ze gerust hebben door de identiteitskaart te vragen en het domicilieadres te checken. Het was gewoon pure katholieke homohaat.
Noem eens één Belgisch ziekenhuis waar geen abortus gedaan wordt.
Oud 17 december 2010, 23:04   #3367
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Homo-minachters dan...
Ik vereenzelvig mensen niet met hun relatie.
Oud 17 december 2010, 23:46   #3368
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u Fozzie...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 23:48   #3369
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:

Heeft hij zelf geprobeerd dat op die manier aan te tonen?
In dat geval is dat hospitaal strenger geweest dan de kerk dat in praktijk is...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 17 december 2010, 23:49   #3370
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dan vermoed ik dat je daar een bron voor hebt
Ja, bijvoorbeeld de bevolkingsevolutie in Brussel. Nog een paar generaties en nog andere Brusselse gemeenten zullen een bevolkingswissel gekend hebben.

http://www.dewereldmorgen.be/artikel...omende-10-jaar
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 23:50   #3371
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar vergis je je in: in katholieke ziekenhuizen bestaat er een ietwat ander deontologische code voor zaken als euthanasie, abortus, e.d. Op dat vlak mogen we gerust stellen dat de ziekenhuizen katholieker zijn en handelen dan de 'katholieke' scholen.
Oud 17 december 2010, 23:53   #3372
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja
Welke tekst? Ik wil die ook wel eens lezen!
Oud 17 december 2010, 23:55   #3373
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan ook voorbeeldjes geven van holebi's die hun stervende partner na een verkeersongeval (waarmee ze meer dan 10 jaar samen woonden) in de intensieve zorgen van een katholiek ziekenhuis niet mochten bezoeken omdat hij geen familie of echtgenoot was (voorbeeld dateert van voor de openstelling van het huwelijk). Die persoon is gestorven zonder dat zijn partner er afscheid kon van nemen, gewoon omwille van de homohatende ingesteldheid van dat katholieke ziekenhuis.
Ik geloof eerlijk gezegd niet veel van wat u hierboven schrijft. Ik heb dergelijke verhalen nog nooit gehoord. Daarenboven zie ik ook op andere vlakken geen onmenselijke houding: of denkt u dat een vader de toegang wordt geweigerd tot het kraambed omdat hij niet getrouwd is met die vrouw bijvoorbeeld?
Oud 18 december 2010, 00:03   #3374
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar vergis je je in: in katholieke ziekenhuizen bestaat er een ietwat ander deontologische code voor zaken als euthanasie, abortus, e.d. Op dat vlak mogen we gerust stellen dat de ziekenhuizen katholieker zijn en handelen dan de 'katholieke' scholen.
Dat is dan niet erg katholiek van dat ziekenhuis...
Eén van de eerste parabels die je als opgroeiend kind in de katholieke wereld te horen krijgt is namelijk degenen die handelt over het hulp verlenen aan ongelovigen...
De tweede is wss die van de verloren zoon die aangeeft dat je in de kerk welkom bent indien je je zondige leven van voordien afzweert en je tot de leer van de kerk bekent.
Op basis van die verdraagzaamheid zijn indertijd heel wat homofielen die buiten de kerk in de toenmalige samenleving niet konden aarden geestelijke geworden...
Ga maar eens horen bij de Jezuieten...

Dat is trouwens volgens mij een verklaring voor het verschil in de verhouding tussen verkrachte jongens en meisjes binnen de kerk en in de vrije samenleving.
Een hoop gefrustreerde homo's die in de kerk soelaas zoeken en daar geconfronteerd worden met het celibaat dat ook voor hen geldt.
Ik neem aan dat er een verschil in draagkracht voor het celibaat is tussen iemand die zich uit volle overtuiging daaraan onderwerpt en iemand die daarmee geconfronteerd wordt omdat hij een hem vijandige maatschappij ontvlucht...
Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Het is enkel een donkerbruin vermoeden...
Oud 18 december 2010, 00:23   #3375
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is dan niet erg katholiek van dat ziekenhuis...
Waarschijnlijk begrijpen we elkaar verkeerd: ik bedoel ermee dat artsen in katholieke ziekenhuizen nog een zekere deontologie betreffende abortus, euthanasie e.d. moeten volgen. Niet echter dat een katholiek ziekenhuis mensen zou weigeren te helpen op basis van geloofsgronden. Van een dergelijke handelswijze heb ik trouwens nog nooit gehoord.
Oud 18 december 2010, 00:24   #3376
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Juist dit het verschil: u meent dat homoseksualiteit is iets wat innerlijk verbonden is met een bepaald individu, daar waar wij het beschouwen als een psychologische verdraaiing in de menselijke psyche. Juist daarom kunnen wij niet spreken over een "zelfaanvaarding", want daar gaat het niet om als iemand zich tot homoseksualiteit bekend. Hij keert zich juist af van zijn ware en diepste ik.
Dit begrijp ik niet goed. Zelfs de kerk erkent dat sommige mensen homoseksueel zijn. Wat kan er verkeerd aan zijn om dit te aanvaarden?

Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 18 december 2010 om 00:25.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 00:26   #3377
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Dat is trouwens volgens mij een verklaring voor het verschil in de verhouding tussen verkrachte jongens en meisjes binnen de kerk en in de vrije samenleving.
Een hoop gefrustreerde homo's die in de kerk soelaas zoeken en daar geconfronteerd worden met het celibaat dat ook voor hen geldt.
Ik neem aan dat er een verschil in draagkracht voor het celibaat is tussen iemand die zich uit volle overtuiging daaraan onderwerpt en iemand die daarmee geconfronteerd wordt omdat hij een hem vijandige maatschappij ontvlucht...
Kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Het is enkel een donkerbruin vermoeden...
Dat kan gerust zijn. Ik heb wel al eens meer gehoord over homoseksuele jongeren die menen dat ze in de huidige Kerk een soort legitimatie kunnen vinden voor hun gedrag en dat ze daar ook een veilig thuis vinden. Dit is trouwens al eens aangekaart geweest in verschillende kerkprovincies.
Oud 18 december 2010, 09:58   #3378
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ietwat anders? Als ziekenhuizen abortus weigeren, overtreden ze de wet.
Oud 18 december 2010, 18:43   #3379
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan gerust zijn. Ik heb wel al eens meer gehoord over homoseksuele jongeren die menen dat ze in de huidige Kerk een soort legitimatie kunnen vinden voor hun gedrag en dat ze daar ook een veilig thuis vinden. Dit is trouwens al eens aangekaart geweest in verschillende kerkprovincies.
Gisteren was de Nederlandse priester Bodar weer eens op TV. Die man die homofiel is, maar zijn homo-sexualteit in de praktijk niet mag beleven van de kerk. Of hoe de kerk mensen emotioneel blijft verminken tot in onze tijd toe.

Laatst gewijzigd door system : 18 december 2010 om 18:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2010, 19:04   #3380
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

"Pleiten". Wat een waardeloos kutwoord.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be