![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goldband dat is een geweldige opmerking over dat vliegtuig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Religies hebben gelovigen nodig en er zijn mensen die hiervoor in aanmerking komen: 1 - gelooft knotsweg het zgn 'godsbewijs', door het bezit van een boek waarin dat zo staat geschreven. 2 - gelooft er de ballen van en gaat liever voort op de eigen ervaring. Uw geloofsideologie beschouwt de eerste volgeling dan ook als meerderwaardig te zijn, tov de vrijdenker. Zo te zien hebt ge, dank zij de levenslange conditionering van uw geloof, dan ook de enige en echte waarheid in pacht. Gezegend zij u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij is Averroes nu al aan het oefenen aan de trap van de eerste verdieping... Allez Allah, kom - ik spring!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Iemand die zich afvraagt of twijfels over het bestaan van God is geen atheist niet meer maar een agnost. Citaat:
Laten we nu echt zuiver spelen, .. reageer niet op mijn berichtjes .. verwacht een evolutie in de datalijnen, forum, site, server, datacenter, stroom .. en verwacht totdat uw klavier op grond valt en verder u hond (als je een hond hebt) erop komt springen , verder elektrisch in de lijnen evolueren en elkaar veroorzaken en op het einde gaat er een bericht op het forum geplaatst worden, maar ik ga eerst het bericht lezen, analyseren en begijpen en dan ga ik mijn reactie typen en verder op de knop "Antwoord versturen" klikken . Deal?
![]() |
![]() |
#325 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb gewoon gevraagd om moraliteit materialistisch te definieren, dat is alles want een atheist gelooft dat er niets buiten materie een feite, waarheid of weze mag beschouwd worden. Bepaal eerst materialistisch wat "waardigheid" wil zeggen .. bestaat er iets buiten materië ?? wat is dan volgens jouw deze waardigheid?? Je mag mij niet over God vragen en Hem materialistisch definieren want ik geloof niet eens dat God materie is, .. ah ja anders ben ik ook een atheist en gewoon in materie geloven. Maar jij bent atheist .. jij praat over "moraliteit" en "waardigheid" .. dus geef mij een definitie van die twee termen .. ik wil ze materialistisch begrijpen. Heb jij het door?
Laatst gewijzigd door Averroes : 13 april 2008 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#327 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaat er iets buiten materie?
Natuurlijk. De liefde tussen twee mensen, emoties en gedachten hebben geen materie op zich toch brengt een materie ( hersenen) ze voort. Dus waar huppel je naartoe, laat me raden, we gaan nu richting wetenschap, joepie; leuk! Dus u denkt dat een atheist enkel in 'materie ' gelooft? Nee wie dit gelooft sluiten we op; dat zijn namelijk socio en psychopaten; die mogen niet los lopen weet u... Laatst gewijzigd door alice : 13 april 2008 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||||
Minister
|
![]() Graag gedaan.
![]() Citaat:
Dus verbaast het mij niets dat jij het "vreemd" vindt dat een christen zoiets meent. Daar ben ik nu eenmaal christen voor... en daarin verschillen we. Heb je er al wel eens bij stilgestaan dat jouw mening mij wel eens even "vreemd" zou kunnen bevallen? Citaat:
Ik merk terloops op dat christenen de Bijbel absoluut niét als Gods letterlijke woord beschouwen, terwijl moslims dat wél doen met de Koran. Christenen gaan met de Bijbel dus heel anders om dan moslims met de Koran. Citaat:
Geloof jij dat 1+1=2? Ik niét. Ik geloof dat niét. Ik wéét dat. En wel omdat ik dit met mijn verstand op simpele wijze kan aantonen. Mocht de uitspraak 1+1=2 immers onwaar zijn, dan zit de hele wereld op slag met een gigantisch probleem. Om te beginnen het internet dat prompt zou ophouden met functioneren. Wéét jij dat God bestaat? Néén! Ik ook niet, trouwens. We geloven het. We kunnen die uitspraak niet verstandelijk bewijzen. Omdat ons menselijk verstand daar gewoon te klein voor is. God laat Zich niet vangen in menselijke logica. Hij blijft gehuld in mysterie. En dat is goed zo, dat heeft Hij Zélf zo gewild. Wij mogen niet de pretentie hebben Hem in volle glorie te aanschouwen. Doen we dat wel, dan verheffen we onszelf tot Zijn niveau, en handelen we tegen Zijn wil. Dat zou een grove daad van godslastering zijn. Toch openbaart God Zich aan de mens. Voor mij is die openbaring de Bijbel, voor jou de Koran. Maar noch Bijbel, noch Koran doen een beroep op ons verstand. Zij appeleren aan onze intuïtie, ons hart. De Bijbel (of de Koran) lees je niet met je verstand, maar met je hart. Omdat er geen verstand bij komt kijken, kunnen we nooit van weten spreken, maar hoogstens van geloven. Dat houdt o.a. in dat mensen vrij zijn om te geloven of om niet-te geloven. Niet-geloof is géén godslastering. Gelovigen die het tegendeel beweren gaan in tegen Gods eigen Woord, waarmee Hij de mens uitdrukkelijk alle vrijheid van handelen en denken verleend heeft, de vrijheid om te geloven of niet te geloven. Dat staat niet alleen in de Bijbel, maar zelfs in de Koran. Citaat:
ElFlamencoLoco laat zich wél bewijzen. Het volstaat zijn bijdragen aan dit forum te lezen om te wéten dat ergens in Vlaanderen iemand achter zijn pc plaatsgenomen heeft om die bijdragen in te tikken, gebruikmakend van de schuilnaam waaronder hij op dit forum bekend staat. Je weet niet wié ElFlamencoLoco is, mocht je hem op straat ontmoeten. Maar je wéét dat hij bestaat. Dat hoef je niet te geloven, dat wéét je! Als je alle bijdragen van ElFlamencoLoco grondig gaat uitpluizen, dan zou het zelfs kunnen dat je méér van hem te weten komt dan hem lief is. Misschien spoor je hem zelfs op, op een blauwe maandag, en bel je gewoon bij hem aan. ElFlamencoLoco kan dat niet verhinderen. Had hij maar niet zo dom moeten zijn om zijn mond voorbij te praten hier... Maar God kan dat wél verhinderen. God is, in tegenstelling tot de mens, perfect in staat ervoor te zorgen dat niemand Hem rechtstreeks in het aangezicht kan kijken. God is Zélf volledig verantwoordelijk voor het mysterie waarin Hij Zichzelf hult. Zelfs alle mensen tesamen kunnen daaraan niets veranderen. Simpelweg omdat Hij véél groter is dan wij... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
|
![]() Citaat:
Je daagt hier iedereen graag uit, maar voor onderbouwde tegenarmenten heb je meestal geen oren, slechts een neerbuigend misprijzen voor alles wat afwijkt van uw dogmatisch gepresenteerde stelling. Als moslim kan je tussen andersdenkenden gewoonweg niet normaal functioneren, zonder behulp van enige korantekst als 'bewijs' van het bestaan van god. Van welk 'eigen gelijk' zou je anders zo overmoedig overtuigd zijn, dan datgene wat in de koran staat gedrukt en waar een moslim steeds weer naar teruggrijpt als de basisinscriptie van zijn 'waarheid', om hiermee niet-gelovigen de mohammedaanse les te spellen ? Ik daag jou voor 't gemak dan ook maar eens uit, om dit poepsimpele gegeven te ontkrachten en te bewijzen dat dit niet zo zou zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij weet jij niet eens wat atheisme is .. weet je wat je moet doen?? ga wat zoeken over de filosofie van Democritus.
![]() |
![]() |
#332 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#333 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() @@ ElFlamencoLoco
Ik ga niet reageren op de manier hoe je in God gelooft en andere dingen die met christendom gerelateerd zijn. Maar ik vind iets belangrijk en ik verwacht nog meer liedjes, ik heb ondertussen wat liedjes gehoord zoals "de waarheid is relatief", "er bestaat niets buiten de materie" en nu kom jij met een andere liedje : "geloven vs. weten". Je zei: God láát Zich niet bewijzen. En dit is natuurlijk u mening en u mening blijft u mening, maar als je het kunt bewijzen dan is het ook mijn mening. Wat ik wil vragen is: God láát Zich niet bewijzen! Weet jij dat of geloof jij dat ? ![]()
![]() |
#334 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik zei toch wachten tot er een bericht door evolutie wordt gecreerd en verder op het forum geplaatst ![]() Wij hadden toch een deal ??!!! ![]() ![]() ![]() Laten we nu echt zuiver spelen, .. reageer niet op mijn berichtjes .. verwacht een evolutie in de datalijnen, forum, site, server, datacenter, stroom .. en verwacht totdat uw klavier op grond valt en verder u hond (als je een hond hebt) erop komt springen , verder elektrisch in de lijnen evolueren en elkaar veroorzaken en op het einde gaat er een bericht op het forum geplaatst worden, maar ik ga eerst het bericht lezen, analyseren en begijpen en dan ga ik mijn reactie typen en verder op de knop "Antwoord versturen" klikken . Deal?
![]() |
![]() |
#335 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik daag je uit om hier uit deze topic een citaat te halen waar ik een "boek" gebruik om God te bewijzen.
Laatst gewijzigd door Averroes : 13 april 2008 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
|
![]() Citaat:
Vandaar dat ik mijn bewering aan u niet hoef te 'bewijzen', dat is gewoon zo, spijts uw tenenkrullende ronddepotdraaierij hierover. Verder bewijst u zichzelf uitstekend in uw wetenschappelijke ongeloofwaardigheid, door de rest van mijn uitleg daarover weg te laten, nl: Citaat:
Trouwens, je hebt hier nog geen spatje aantoonbaar bewijs geleverd van het bestaan van de god waarin je gelooft, iets waarvan jij steeds maar beweerd dat je dit wel kan. Welaan dan, de wereld wacht op je... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik daag je uit om hier uit deze topic een citaat te halen waar ik een "boek" gebruik om God te bewijzen.
In deze topic en in alle discussies met "atheisten: de aanhangers van het filosofisch materialisme" ben ik gewoon iemand die in de Schepper gelooft .. dus geen Quran hier en geen "ik voel God". Tweede uitdaging voor jou: - Ik daag alle atheisten in deze wereld uit om 1 bewijs van mij te ontkrachten: Infinite (eeuwig : zonder begin en zonder einde) opeenvolgen van de oorzaken = rationeel, empiricistisch, logisch en realistisch ONMOGELIJK !!
Laatst gewijzigd door Averroes : 14 april 2008 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: er ligt een boomstam op de weg. Die kun je waarnemen. Dus je remt. Anders ben je dood. Ook jij. Dus ook jij zult remmen en je baseren op waarnemingen en niet op een dogma (bijvoorbeeld: boomstammen zijn van slagroom gemaakt).
![]() |
![]() |
#339 | ||||||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Hey Averroes, hier ben ik weer na een weekendje rust.
Citaat:
- JIJ gelooft in iets, jij gelooft dat een schepper bestaat, dat die schepper de oorzaak is van alles. - EEN ATHEIST gelooft ook in iets, hij gelooft dat er geen schepper bestaat, hij gelooft dat alles uit het niets gekomen is en dat het allemaal puur toeval is. - IK, agnost, geloof geen van beide, volgens mij zijn beide theorien en nog andere mogelijk, ik wens me daar niet over uit te spreken omdat ik van mening ben dat we het nooit zeker zullen/kunnen weten! Zoals ik al zij heb ik wel m'n voorkeur maar ik ga me niet blindelings binden aan die voorkeur gezien daar niet zeker over ben! Citaat:
Citaat:
Het is heel opvallend dat jij veel hier in deze discutie altijd maar mensen in hokjes van denkpatronen moet plaatsen om je gelijk te willen bewijzen. Je legt me hier continu op dat ik atheist ben (waar ik al niet mee akkooord ben maar goed) en dat ik als atheist wel zo moet denken en niet zo mag denken. Als ik zeg dat ik een bepaalde mening heb over iets waar je niet mee akkoord bent, probeer dan deze mening met tegenargumenten te weerleggen i.p.v. te zeggen dat ik volgens jouw regels zo niet mag denken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof enkel wat ik zie, dat is dat vanuit ons standpunt lijkt het alsof alles uit een oneindig klein punt is ontstaan, de big bang. We weten ook dat tijd een eigenschap is van ons heelal, tijd is vanuit ons standpunt begonnen met de big bang. Men kan niet spreken van "voor de big bang" want het concept tijd bestaat niet buiten ons heelal. Je kan dus in dit geval ook onmogelijk spreken over "oorzaak", "veroorzaken" enz., gezien de oorzaak van een specifieke gebeurtenis per definitie de opeenvolging van gebeurtenissen is die leidde tot deze specifieke gebeurtenis. Gezien tijd niet bestaat buiten ons helaal is er ook geen sprake van opeenvolging van gebeurtenissen. Citaat:
Dit gezegd zijnde zijn bekende quote "god does not play dice" was zijn initieele commentaar op het Heisenberg's onzekerheidsprinciepe. Het onzekerheidsprinciepe is 1 van de belangrijkste wetten van de hele quantum mechanica theorie. Einstein heeft altijd moeite gehad deze theorie te aanvaarden maar hij heeft het wel uiteindelijk moeten doen gezien deze theorie heel veel dingen verklaarde (zoals de banen van elektronen rond de atoomkern). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik had eerder voorgesteld om wat andere lectuur van Hawking te lezen omdat dit boekje weinig wetenschappelijke waarde heeft en veel commerciele waarde, maar blijkbaar moet ik hier op terug komen. Lees eerst en vooral "A brief history of time" nog eens want je hebt blijkbaar enkel de stukken onthouden die je wilde onthouden. Wat trouwens ook leuk is om te vermelden, Stephen Hawking is een agnost! (zie bvb. hier http://www.nndb.com/people/563/000022497/) Citaat:
Citaat:
Het is aan degene die beweert dat het er wel hangt om te bewijzen dat het ook zo is. Als je mensen wil overtuigen dat iets bestaat dat niet kan waargenomen worden moet je dit ook bewijzen, het is niet aan hen om het tegendeel te bewijzen. Citaat:
Citaat:
Dit is weer zo'n voorbeeld waarin je ons wil opleggen hoe te denken en te handelen, er zijn hier veel draden die beginnen over 1 onderwerp en dan afwijken naar een gerelateerd onderwerp, daar zijn geen regels over hoor. Dit gezegd zijnde, ik vind persoonlijk dat het scheppingsverhaal en religie dicht genoeg bijeen liggen om in deze draad te vermengen, aan jouw om dit te weerleggen met argumenten. Citaat:
|
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |