![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat er in ons land te veel vreemdelingen zijn ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
174 | 64,21% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
97 | 35,79% |
Aantal stemmers: 271. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan of wil dat niet omdat allochtonen meer misdaden begaan dan autochtonen. Mag ik daar even het volgende op antwoorden: Citaat:
Laatst gewijzigd door discuz : 19 december 2006 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb allochtone kennissen en vrienden.. Ik kom er beter mee overeen dan met veel Belgen.
Veel racisten hebben nog nooit een Marokkaan van dichtbij gezien (daarmee bedoel ik 'kennis gemaakt'), wat men niet kent kan men ook niet beminnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Staatssecretaris
|
![]() ik heb ook allochtone kennissen, en ik zie alle dagen marokkanen van dichtbij want 1/3 van de bevolking is allochtoon
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Minister
|
![]() Hé deryz, wat ga je doen als dat 2/3 wordt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Vreemdeling
|
![]() Als het 2/3 wordt haha laat ons hopen dat dat nooit gebeurt. Ik heb niets tegen allochtonen die zich nuttig maken. Maar geef toe de meeste komen hier naartoe om gewoom te genieten van de sociale welzijn. Op hun luie kont zitten en lekker geld gaan afhalen omdat het arme allochtootjes zijn. Ohja tapijten wassen doen ze ook. Als er toch allochtonen nodig zijn doe het dan op zen minst zoals Canada. Daar maken ze zich nuttig of ze vliegen buiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
tja wat zou jij doen moest er in jou buurt meer dan 50% allochtonen zitten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en zou dat dan niet net de uitzondering zijn die de regel bevestigt ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Vreemdeling
|
![]() Als er ooit meer dan 50% allochtonen in mijn buurt zouden wonen dan zou ik verhuizen. Lijkt me niet leuk om de buurt waarin je bent opgegroeid te zien verschralen door die buitenlanders.
![]() |
#332 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ja idd, waren Walen, ze noemden hem daar, de stier van... . Naam van het dorpje ben ik vergeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Maar echt consequent bent u ook niet te noemen. In een eerder bericht, laat u zich van uw meest filantrope kant zien. En propageert u multiculturele beginselen. Hier echter, verdedigt u de apartheidsfilosofie ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Banneling
|
![]() Vermits het aantal niet-Westerse vreemdelingen maar blijft stijgen, en vermits we meer en meer te maken krijgen met een multiculdictatuur, zou ik deze peiling nog eens onder de aandacht willen brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
Minister-President
|
![]() Wat is een vreemdeling? Iemand die hier niet is geboren? Of een niet-blanke, ongeacht waar hij is geboren?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In de stad waar ik woon zittten we vol met zowel Marokkanen als Nederlanders. Geen problemen mee.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Gouverneur
|
![]() Dan zult u wel in drug doen anders kan het niet vrienden bij allochtonen hallo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Minister-President
|
![]() Het probleem is eigenlijk niet de vraag of er al dan niet teveel vreemdelingen zijn. Ik heb hierop welsiswaar 'ja' gestemd, waar ik nu misschien al spijt van heb gekregen. Met de vreemdelingen en de immigratie in osn land zijn er eigenlijk drie hoofdproblemen, het naakte aantal vreemdelingen an sich hoort daar eigenlijk niet bij. Wel het volgende:
1. Vreemdelingen worden slecht 'gespreid' in ons land, evenals illegalen en 'nieuwe Belgen': zij komen voornamelijk in de mindere en oudere arbeidersbuurten van de centrum- of grootsteden terecht. Ofwel komen ze in sociale woninghoogbouw terecht in de periferie van diezelfde steden. Dit zonder veel vooruitzicht en degelijke begeleiding / controle. De rijkere en elitaire (landelijke) gemeenten en buurten beroepen zich op het feit dat er vrije vestigingskeuze geldt. Je kan je hierbij natuurlijk afvragen in hoeverre een Angolees die hier komt wonen zelf beslist of hij in een landhuisje in Erps-Kwerps woont of 'wordt verzocht' door het lokale OCMW zich naar de Brusselse grootstad te begeven. 2. De arme en/of ongeschoolde migratie: migratie hoeft helemaal niet zo'n probleem te zijn, maar dan moeten we wel meer hoogopgeleide krachten en meer 'geciviliseerde' mensen aantrekken. Het probleem is dat meer dan 95 % van onze binnenkomers, buiten de EU-zone alleszins, arme, ongeschoollde mensen zijn en ook bij gezinsherenigingen is dit vaak het geval. Het gevolg is dat deze mensen geen actieve en constructieve inbreng kunnen hebben in onze maatschappij, ze met een intellectuele achterstand kampen en dat de overheid er bijgevolg veel meer geld moet insteken dan dat men ermee kan verdienen. Wat natuurlijk weer leidt tot ontevreden reacties bij de autochtone Belgen en de migranten / vreemde volkeren een onterecht stereotiep beeld bezorgt. De Indiërs bewijzen bijvoorbeeld dat het ook anders kan, enkele duizenden infomatici in België werkzaam komen uit India. door hun scholing en hun werkzekerheid hier hebben zij veel minder moeite met te integreren hier, en veeoorzaken ze minder problemen, dan de hordes Noord- en Zwart-Afrikanen die hier zijn neergestreken. Het was natuurlijk een beetje onze eigen schuld, wij wilden in de 'golden sixties' niet langer de 'vuile jobs' doen en dan lieten we maar mensen uit Turkije en de Maghreb overkomen. Wat natuurlijk de houding van sommige van die migranten niet kan goedpraten. Maar om een vergelijk te geven: hoe zouden de Marokkanen reageren als we onze vierde wereld en ongeschoolden 'en masse' naar Cassablanca zouden sturen ? Welk beeld zouden ze van het Belgische volk hebben? 3. Een derde belangrijke peiler waarom immigratie in België niet altijd succesvol is, is het feit dat religie vele stokken in de wielen steekt om de integratie te bevorderen en vaak deze mogelijke integratie zelfs afremt. Laat ik hier ineens maarr het woord 'islam' vallen, want hier draait het toch allemaal rond. Een deel van de gerefundamentaliseerde moslimlevensstijl is immers niet verzoenbaar met onze westerse gelaïciseerde maatschappij, wat natuurlijk leidt tot heel wat spanningen, vooral in onze grootsteden. Diezelfde islam staat ook de integratie van vrouwen in onze samenleving in de weg, de vrouwen zelf belanden tussen twee stoelen en worden door niemand meer aanvaardt (niet door hun eigen gemeenschap, maar ook niet door de autochtone Belgen). Religie en fanatisme vormen dus een derde belangrijke reden waarom 'vreemdelingen' voor overlast zorgen in ons land. Als we én een spreidingsbeleid op poten kunnen zetten, én de scholingsgraad van 'binnenkomers' opdrijven én de (fanatieke) religie kunnen terugdringen wordt het migratieverhaal zeer rooskleurig. We zouden dan immers ook makkelijker kunnen inspelen op tekorten op de arbeidsmarkt en alzo migranten gaan opzoeken om onze behoeften te vervullen en een positieve impuls aan onze samenleving geven. Op die manier worden zowel zij er beter van als wij. Ik vrees echter dat de opheffing van die drie puntjes de komende dertig jaar een utopie zal blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]() In plaats van dan zoals de vreemdelingen samen te spannen en één blok te vormen tegen die vreemden zullen ze eerder overwegen om te verhuizen ![]() ![]() Maar ja de Belg is van nature niet strijdachtig en eerder laks om terug te vechten tegen deze indringers ![]() ![]() En dan verschieten ze ervan dat ze overrompeld en leeggeroofd worden ![]() Maar zwaaien met de Vlaamse leeuw doen ze toch al ![]() Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 april 2008 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Canada is België spijtig genoeg niet!! Het probleem is zoals je zegt dat ze gewoon komen om te genieten van jullie sociale zekerheid en de vele andere voordelen! Ik scheer ze zeker niet over dezelfde kant want er zijn ook veel vreemdelingen die hun wel aangespast hebben en die doen wat ze moeten doen. Maar het heeft allemaal te maken met een laks beleid en dat komt gewoon omdat het volk blijft stemmen op de verkeerde mensen in België. Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 27 april 2008 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |