![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Gouverneur
|
![]() Ben jij er ook zo een die alleen de plaatjes kijkt?
Citaat:
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
niet wat kandidaten betreft er zijn anderszijds wel fosielen aangetroffen die letterlijk tussen beiden hangen wat duidelijk aantoont dat het kan Citaat:
eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dat precies zit, Elio Citaat:
wat niet wilt zeggen dat het 100% snor zit zo meen ik te weten dat men de afsplitsing vogels vroeger verkeerdelijk zag vanuit de reptielen daar men dat nu vanuit de dino's ziet naargelang het onderzoek vordert Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat alles omdat je blijkbaar nog steeds niet kunt toegeven dat ge op meerder punten weer grandioos fout zat je bent nog niets veranderd, Paulus Paulus de forumtrol |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ach misschien was ik wat te snel met mijn vorige reactie... dit lijkt dan weer ernstig
Citaat:
voor het met jouw woorden te zeggen : 'hou je aan 't onderwerp' het gaat hier over evolutie en niet over abiogenese en zelfs moest het darover gaan dan zal jij toch eerst even moeten aantonen dat het hier om zuiver toeval gaat zoals je steeds blijft beweren... hoe anders zou men ooit in staat zijn je stelling te bewijzen ? ( het doet me denken aan welleer met die belachelijke stelling over homoseksuelen van je ) Citaat:
Citaat:
evolutietheorie remember en niet zomaar een theorie zoals jij dat bergipje hanteert maar een wetenschappelijke theorie zoek het verschil misschien eens op Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 9 augustus 2008 om 00:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je conclusie was wat te voorbarig ( 't hangt naturlijk wat af wat je precies onder ID verstaat ) Pieke bedoelde, volgens mij, dat de randvoorwaarde sowiezo tot het onstaan en de verdere evolutie zouden kunnen leiden ( ooit ) dus ID zou in dit geval ( op z'n minst ) dan betekenen dat er iemand/iets een intelligente blauwdruk bij het onstaan van het unversum zou doorgedrukt zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() je hoeft de bal niet terug te gooien exodus
er werd gewoon gezegd dat het argument ( toeval op toeval op toeval ) dat de tegenstanders zo graag opwerpen helemaal niet zo zeker is Citaat:
bovendien staat de evolutietheorie los van abiogenese |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat de tegenstanders en/of de gelovigen maar eens eerst haarfijn uitleggen waarom dat het ontbreken van toeval precies onmiddelijk zou inhouden dat we noodgedwongen zouden moeten overstappen naar ID of één of andere godheid voor het onstaan van leven vervolgens kunnen ze dat ook eens doen voor evolutie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
maar je hebt járen den tijd en in het voorbeeld is er niet één kluis maar zeer velen ( hoeven niet allen perfect dezelfde combinatie ) en dat dan nog in zéér vele banken van zodra er eentje geopend is detimineert en domineert die de verdere gang van zaken en uiteindelijk resulteert dit in creaturen die zich die vraag zullen stellen Citaat:
je mag niet vergeten dat in elk sequentiëel geopende kluis er weer wat nieuwe en betere truukjes liggen te wachten Laatst gewijzigd door praha : 9 augustus 2008 om 01:01. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of beter.. waar slaat dat op ? Citaat:
wel Paulus voor iemand die de evolutietheorie verwerpt wegens te licht bevonden terwijl deze blijvend gestaafd wordt vanuit zowat alle takken van de wetenschap ga je nu toch erg ver hoe kom je daarbij ? staat dat in de bijbel of is ergens een vergelijkende kansbereking te vinden in wetenschappelijke literatuur ? in dat laatste geval ga je toch wel 't één en 't ander moeten gaan verklaren zenne Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zoek misschien eerst effe op wat een wetenschappelijke theorie nu precies moge inhouden ... dan heb je meteen je antwoord en verder, gezien je ontzettende belangstelling in dit soort discussies .... beperk je tot de juiste inhoud van deze theorie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
90.000 jaar tussen beiden en die jaartallen kloppen al niet met den bijbel
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Parlementslid
|
![]() Tenzij je een kloon maakt (en dan nog ) zal het nageslacht altijd anders zijn dan de (groot)ouders maar de verschillen zijn en blijven miniem en er is een limiet aan wat er kan veranderen maw het gaat wat mij betreft niet verder dan micro-evolutie. Ik heb hier in deze thread nog niks gelezen dat nog maar in de buurt van macro-evolutie komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#340 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zou daar toch even ten gronde willen op ingaan : Als we eerst eens kijken naar dat A) paleontologisch bewijs : 1)Sinonyx (jiashanensis) : Wat hebben ze echt gevonden ? Een volledig gefragmenteerde schedel (60 stukken volgens die ene site ) die men met veel kunst- en vliegwerk heeft gereconstrueerd. Geen wonder dan dat ze niet eens een tekening laat staan een foto van een fossiel op de site zetten. Volgens de verschillende sites die ik hierover heb gevonden hebben ze maar 1 schedel gevonden of dat is toch de indruk die ze op de verschillende sites geven. Men heeft die schedel dan in elkaar gezet zoals zij denken dat hij er heeft uitgezien maw dit is giswerk en we weten dus niet of het wel klopt. Daarnaast toont men op bepaalde sites een volledig skelet van dit dier terwijl men enkel een schedel heeft gevonden ... dit noem ik op zijn minst misleidend. Daarnaast noemt men dit een wolfachtig dier terwijl ik in andere artikels (als je erop staat zal ik ze eens opzoeken als ze online te vinden zijn ) al heeft beweerd dat walvissen van rundachtigen, hertachtigen, varkensachtigen, nijlpaardachtigen of katachtigen zijn ontstaan ... wat is het nu ? Wat me ook opvalt is dat men het heeft over indicaties van verwantschap tussen dit dier en walvissen en niet over een voorouder ... wat een heel groot verschil is. (engelse woord dat men hier gebruikt is relative en niet ancestor ). Daarna heeft men het ook over een aantal kenmerken om die verwantschap zogenaamd kracht bij te zetten. Ik zal ze niet allemaal bespreken maar als we er gewoon 1 uitpikken nl de snuit dan zegt men dat de lange(re) snuit van dit dier op verwantschap duidt met de moderne walvissen. Dit kan zo zijn, maar het kan even goed totaal niets te betekenen hebben want er zijn honden die lange snuiten hebben en honden met heel korte snuiten en het zijn beide honden. Dus dit is geen goed argument om wat dan ook mee aan te tonen. Men geeft dit trouwens ook al zelf aan als je goed leest want men zegt dat een lange snuit vaak (maar dus niet altijd !! ) een indicatie is voor het jagen op vissen. Eigenlijk is het enige wat men kan zeggen dat men een fossiel heeft gevonden en al de rest is niets meer dan speculatie. Een beetje wanhopig op zoek naar missing links lijkt het me met dit zeer gedeeltelijk en dan nog gefragmenteerd fossiel. http://www.bluelion.org/sinonyx.htm Er even bij vertellen dat men geen vacht heeft gevonden en dat oa ook de oren heel erg speculatief zijn maw dit is puur wat men denkt gebaseerd op veronderstellingen hoe dat dier er uit kan hebben gezien. De rest van het skelet wat men daar toont is pure fantasie en ook de schedel is speculatief want hoe kan je met een gefragmenteerde schedel die bestaat uit 60 stukken nog iets aanvangen. Ook even bijvertellen dat men de schedel heeft gereconstrueerd aan de hand van kopies van elk van die stukken samen met nog wat extra's (maw men kwam niet toe met enkel die 60 stukken ). Men toont hier dus een volledig skelet en men heeft enkel een gefragmenteerde schedel en dat is enorm misleidend en een verkeerde voorstelling van de werkelijkheid. Men geeft de indruk bewijs te hebben dat er niet eens is. Men neemt op deze site dan ook termen in de mond als "we geloven dat" en "het is een indicatie" en voegt er dan nog aan toe "het is van een gelijkaardig dier (dus niet eens van dit fossiel) dat walvissen afstammen" Men geeft hier zelf toe dat walvissen niet rechtstreeks van dit fossiel afstammen !!! http://www.ur.umich.edu/9697/Mar25_97/artcl01.htm Op bovenstaande site gaat het over de puzzel van 60 stukjes ... . Als je goed leest wat ze hebben gevonden en dan beweren dat je daaruit nog iets kan reconstrueren ... . 2)Pakicetus : Ook hier hebben ze enkel gefragmenteerde schedels (het is me niet duidelijk of het er 1 of meerdere zijn en ik zal maar het voordeel van de twijfel geven ) gevonden ... opnieuw ontbreekt de rest van het lichaam. (Als je dus ergens een volledig skelet of foto zou zien van dit dier dan is het dus puur gebaseerd op fantasie en speculatie ) Daarna doet men een aantal uitspraken die op zijn minst subjectief zijn en die men enkel kan doen als men vertrekt vanuit het vooroordeel dat evolutie heeft plaats gevonden. Men heeft dan ook nog over het gehoor en opvangen van geluid en zegt dat dit totaal verschillend is van de "moderne" walvissen .... . (ik wist niet dat ze nu ook al het werk deden van creationisten ... ) http://en.wikipedia.org/wiki/Pakicetus Op bovenstaande wiki site beweert iemand dat ze volledige skeletten hebben gevonden (ik kan daar echter nergens anders een link van vinden ), maar wat wel interessant is, is dat men gebaseerd op die skeletten tot 2 toch wel vrij sterk verschillende tekeningen/reconstructies komt wat er nog maar eens op wijst dat zelfs met een compleet skelet het nog steeds speculatief is en blijft om iets te reconstrueren. Opnieuw is er geen huid gevonden en dat is dus pure speculatie in deze tekeningen, ook oa de staart en oren zijn speculatie. Toch ook even opmerken dat dit dier gewoon een landdier is dat leefde in kustgebeiden(volgens evolutionisten). Men probeert adhv de tekening wel de indruk te wekken dat het misschien ook in ondiepe wateren kon zwemmen, maar dat is enkel een indruk en wordt NIET ondersteund door de feiten ! http://www.neoucom.edu/DEPTS/ANAT/Pakicetid.html Op deze site nog wat meer tekeningen en "reconstructies" van dit dier. Opnieuw is de reconstructie onderaan grotendeels speculatie en fantasie maw men heeft er van gemaakt hoe men wou dat het er uitzag eerder dan hoe het er in de realiteit uitzag want dat weet men niet. Wat ook nog interessant is op deze site is het volgende statement dat men daar maakt "In fact, they did not look like whales at all" ... daar is zowat alles mee gezegd vrees ik. Men drukt daar ook de hoop uit dat ze (heel) misschien op prooien jaagden in het ondiepe water maar ook dat is meer wishfull thinking dan werkelijkheid. Dit wordt niet ondersteund door de feiten. 3)Ambulocetus De eerste opmerking hier is dat er toch een vrij groot gat tussen de voorgaande fossielen zit en dit fossiel. Met name de bouw van het oor en de manier waarop dit dier geluid opvangt verschilt grondig van de voorgaande fossielen. Daarnaast zijn er ook andere verschillen zoals poten die nu eigenlijk een soort vinachtig iets geworden zijn althans volgens sommige tekeningen. Het lijkt er dan ook op dat als men ook maar een beetje kredietwaardig wil blijven men nog tussenvormen zal moeten vinden tussen dit dier en het voorgaande. De voorgaande dieren leefden duidelijk op het land terwijl dit dier meer doet denken aan hoe een otter leeft of hoe zeeleeuwen leven. Ook evolutionisten beschrijven dit dier als een walvis terwijl de andere dieren volledig landdier waren ... . http://www.answersingenesis.org/tj/v8/i1/whale.asp zie bovenstaande site : Vooraleer we verder kunnen met dit fossiel eerst even een ander probleem aankaarten nl dat men geen volledig fossiel heeft gevonden (wat een verrassing ! ) en dat er essentiële onderdelen ontbreken om zelfs nog maar van een nieuw/apart fossiel te kunnen spreken maw het kan even goed zijn dat dit fossiel niet eens ooit geleefd heeft toch niet zoals men het nu voorstelt. Het is blijkbaar ook zo dat bepaalde delen van het fossiel niet op dezelfde plaats zijn gevonden ... wat ook weer vragen oproept. Daarnaast stel ik vast dat als ik naar 4 verschillende sites kijk ik niet minder dan 5 verschillende tekeningen te zien krijg en nergens ook maar 1 foto van een fossiel ... . Zie onderstaande sites voor de verschillende tekeningen : http://en.wikipedia.org/wiki/Ambulocetus http://www.bbc.co.uk/nature/wildfact...iles/432.shtml http://www.kenozoicum.nl/database/ambulocetus.html http://www.keltationsart.com/Ambulocetus.htm Daarnaast zie je op deze sites beschrijvingen zoals "het ziet eruit als een groter otter of een zoogdierachtige krokodil maar toch is het een walvis" ... . 1 site toont het als een walvis en 3 andere tonen alsof het nog steed een soort wolfachtig/hondachtig dier is als je naar de tekeningen kijkt ... . Wie moet ik hier nu geloven ? Dit maakt het moeilijk om veel kritiek te geven omdat het lijkt alsof we het over niet minder dan 5 verschillende fossielen hebben en ze toch allemaal dezelfde naam hebben ... . Wat ook een belangrijk probleem lijkt te zijn is het ontbreken van een spuitgat ... alle moderne walvissen hebben dit nl wel. Volgens talkorigens was het dan weer een soort amfibieachtig dier ter grootte van een zeeleeuw .... terwijl de tekeningen het eerder op een zoogdierachtig dier doen lijken met vacht !! Ik denk dat vooraleer we ook maar kunnen denken om dit dier als een tussenschakel te zien we eerst eens moeten uitklaren wat het is en hoe het eruit ziet want daarover lijkt de grootst mogelijke onduidelijkheid te bestaan. 4)Rodhocetus : Ook hier hebben we opnieuw het probleem van wat is het nu .. sommigen geven dit nog steeds weer als een soort zoogdierachtige krokodil en anderen tonen dit dier als een soort walvis. http://en.wikipedia.org/wiki/Rodhocetus Op bovenstaaande site krijg je de indruk dat het eigenlijk om een walvis gaat met de walvishuid erbij (uiterlijke kenmerken zijn pure speculatie want die heeft men niet gevonden). Men geeft hier ook aan dat "men gelooft"(dat is niet wetenschappelijk !! ) dat er een evolutionaire link is met onze huidige nijlpaarden en varkens. Volgens de tekeningen/grafische voorstellingen op deze site is het moeilijk te geloven dat dit dier nog op land kon voortbewegen. http://www.kenozoicum.nl/database/rodhocetus.html Wat een probleem lijkt te zijn volgens bovenstaande site als we dit fossiel vergelijken met de volgende fossielen is de lengte ... dit dier is zo een 3 tot 3,5 meter lang terwijl de basilosauris plots 18 meter lang is .... . Dit is wel een heel groot verschil in lengte. Let op de poten en vergelijk met de wiki site en je ziet dat men het daar niet over eens is ... met deze poten zou je nog op land kunnen, maar volgens die wiki tekeningen lijkt dat dan weer zo goed als onmogelijk. http://geraldinesarmiento.com/portfolio/rodhocetus.html Deze site geeft dan weer de indruk dat het dier wel degelijk op het land kon "wandelen". http://www-personal.umich.edu/~ginge...les/Whales.htm Als je op bovenstaande site naar figuur 14 en 15 kijkt dan zie je opnieuw sterk afwijkende tekeningen tov voorgaande .... . Je moet je op den duur toch echt wel de vraag stellen of ze wel iets weten ivm hoe zo een fossiel er echt uitzag ... het lijkt me toch heel erg speculatief. http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Rodhocetus.gif Volgens deze tekening is het dan weer een "echte" walvis die nauwelijks verschilt van de moderne walvissen. 5)Basilosaurus en 6)Dorudon : Dit zijn gewoon walvissen en geen tussenvormen. Om te besluiten nog even een artikel van answersingenesis : http://www.answersingenesis.org/crea.../whaletail.asp Hier legt men uit waarom walvissen niet kunnen afstammen van landdieren er is oa een probleem met de staart die bij landdieren zijwaarts beweegt en bij walvissen dan weer van boven naar onder en omgekeerd (horizontaal vs verticaal) en dit lijkt misschien een miniem probleem maar er moeten heel wat aanpassingen gebeuren om dit te veranderen. Daarnaast zijn er ook talloze andere problemen waaronder de huid en zweetklieren die moeten veranderd worden. Er is dus geen enkel bewijs voor de zogenaamde walvisevolutie en enkel maar een mooi verhaaltje dat volledig weerlegd is. Wat men hier gedaan heeft is te vergelijken met het verhaal tond de paardevolutie nl men neemt een aantal onvolledige, gefragmenteerde fossielen en rangschikt ze dan in de goede volgorde zoals ze volgens de evolutieleer zouden moeten gevonden worden en verzint er dan een mooi verhaal rond en dan maar hopen dat niemand vragen stelt. Dit is dus een sprookje. |
|
![]() |
![]() |