Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2008, 08:45   #321
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Manneke, reeds ten tijde van de unitaire Volksunie, (je weet wel die partij die in 1977 werd gezuiverd toen het krapuul overstapte naar het door Dillen en Eriksson opgerichte VB) werden die Nazi-liederen door hun militanten gezongen.
Dat is nieuw. Eriksson als medeoprichter van het Vlaams Blok. We leren elke dag bij!
Oud 3 oktober 2008, 08:51   #322
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Wat maakt mij dat nu uit of een deel mensen nazi liederen zingt ook al zijn ze al dan niet lid van een politieke partij.

De opkomst van hitler en zijn nazi's moet je in dat tijdsbeeld plaatsen en had verschillende oorzaken waaronder het verdrag van versailles na WO 1.

Dat er nu weer steeds meer mensen op rechtse nationalistische partijen gaan stemmen is door het jarenlang wanbeleid van de gevestigde politieke partijen vanaf de jaren 50'

de multiculturele samenleving is een utopie en kan alleen in vrede blijven bestaan zolang er genoeg welvaart is maar van zodra er economische en ecologische problemen komen neigt elke mens naar nationalistische gevoelens.

En het kapitalisme zal verder zorgen voor een slechtere economie in het westen en dalende welvaart met als gevolg dat rechtse partijen steeds grond zullen winnen al is het enkel door de knoeiboel van de traditionele partijen hier in belgië maar ook elders in europa

Het ironische is dat onze nazi erfenis hoogstwaarschijnlijk zal leiden tot een nieuw nog groter conflict namelijk een burgeroorlog in heel europa tussen de verschillende volkeren onderling.

Hoe meer je rechts negeert of probeert te verbannen hoe harder en groter het zal terug slaan.
Men heeft dus nog steeds geen lessen getrokken uit WO 2
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 09:59   #323
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zo'n verhaal kan men toch niet uit zijn duim zuigen. Hij betrekt er zelfs een ander (ook nieuwkomer en van buiten uit aangetrokken zoals Verstrepen zelf) VB-parlementslid Van Gaever bij, die ook niets moet hebben van die nazistische nostalgie bij het VB.
Er zijn kranten, websites, ... die elke dag zoiets uit hun duim zuigen. Waarom is Verstrepen dan niet opgestapt toen hij deze liederen zou hebben gehoord? Waarom heb je Verstrepen jaren niet geloofd en nu plots wel?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 10:03   #324
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Neen, maar zijn zoon is toch niet zo oud.
Nogmaals, ik ging in de gemeente waar ik woon naar een debat waar een jong persoon van het Vlaams Belang aan deelnam. Deze persoon werd door de vertegenwordiger van Groen! uitgemaakt voor 'vuile zwarte' terwijl de ouders van deze VB'er zelf leden van Groen! bleken te zijn!
Oud 3 oktober 2008, 10:06   #325
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Vermits u zelf zegt dat u met mij in discussie geweest bent (weliswaar in een andere draad), dan zult u ook moeten toegeven dat ik de dingen objectief wil benaderen. Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor. Dit gezegd zijnde, verwacht ik van u dezelfde poging tot objectiviteit.
U geloofd Verstrepen enkel en alleen nu omdat het u goed uitkomt wat hij heeft geschreven maar niet bewezen is!
Oud 3 oktober 2008, 10:09   #326
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het hele geval Verstrepen bewijst mijn stelling. Ik heb Verstrepen altijd gezien als een opportunist, die bij het VB ging omdat hij een zijn eigen 'belang' zocht. Ik heb me dus vergist. Vestrepen is iemand die opstapt wanneer het hem niet zint. Vestrepen had rustig kunnen blijven zitten bij het VB en zijn mond houden en op het einde van de maand zijn check optrekken. Hij deed dit dus niet, en hij onthulde als insider wat iedereen die de politiek wat volgt al lang vermoedde. Namelijk, dat het VB nauw verbonden is met een zeker extreem-rechtse gedachtengoed. Zeg maar 'neo-nazistisch' gedachtengoed.

En of u met dit gedachtengoed verbonden bent, daar heb ik zo mijn ideeën over, maar die zal ik maar in het midden houden.
Waarom is Verstrepen dan een tijdje gebleven? Waarom is hij dan niet direct uit deze partij gegaan en heeft hij dan niet direct laten weten wat hij zou weten?

Verstrepen is in mijn ogen nog steeds een opportunist die bij LDD meer dan waarschijnlijk de lijst in Antwerpen zal mogen trekken en dus zo zijn zitje in het parlement veilig zal stellen.

Hij schrijft in zijn boek zelf dat hij overhoop lag met een deel van 'de harde kern' van het Vlaams Belang en dat 'deze harde kern' het voor het zeggen heeft. Hij zag zijn zitje in het parlement dus verloren gaan. En heel grappig is dat hij meermaals in zijn boek schrijft dat Annemans en Dewinter niet tot de 'harde kern' zou behoren!
Oud 3 oktober 2008, 11:47   #327
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Zo gaat het in Belgie, Verstrepen was een zwarte smeerlap toen hij bij het VB was en nu is hij een goede....

Stopt daar eens mee aub.

Zoals de smeerlap die David Duke te slapen legde, nu is dat een goede LDD'er.

Stopt daar eens mee aub, voor mij is het wat al te doorzichtig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 11:48   #328
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat je dan al je politieke ervaringen met Franstaligen in België zou moeten opzij zetten én vergeten ... er is gewoon geen Franstalige federale loyauteit ...
nog maar eens naief opnieuw beginnen ???
nee dank je
je zou trouwens kunnen stellen dat ook het kartel dat nog maar eens probeerde ... als Franstaligen privileges(want dat zijn het, ze wegen politiek gewoon zwaarder dan Vlamingen) moeten opgeven, ook al is het om Belgie te redden, dan volgt het NON.
En tel daarbij ook nog het feit dat er steevast een aantal Vlamingen zullen zijn die partij zullen trekken voor het huidige establishment, en dus aan hetzelfde zeel trekken als de Franstaligen tégen Vlaanderen. Wat het dus zo goed als onmogelijk maakt om de Vlaamse meerderheid binnen België te doen spelen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 11:49   #329
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zo gaat het in Belgie, Verstrepen was een zwarte smeerlap toen hij bij het VB was en nu is hij een goede....

Stopt daar eens mee aub.
En wat doen we dan met
"Verstrepen was een goede toen hij bij het VB zat en nu is hij een smeerlap"

Ook mee stoppen?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 12:04   #330
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En tel daarbij ook nog het feit dat er steevast een aantal Vlamingen zullen zijn die partij zullen trekken voor het huidige establishment, en dus aan hetzelfde zeel trekken als de Franstaligen tégen Vlaanderen. Wat het dus zo goed als onmogelijk maakt om de Vlaamse meerderheid binnen België te doen spelen.
U hebt daarmee voor 100% gelijk, op een punt na. Zwartengeel,... als je goed kijkt dan zie je daar ook rood tussen, al is het maar een heeeeeel klein beetje. Alleen zit het rood op de verkeerde plaats. De kleurcombinatie zwart geel rood vind ik persoonlijk iets minder geslaagd hoewel ik zelf in mijn avatar ook met die zelfde kleurcombinatie zit, alleen met uw verwijzing naar zwartengeel strookt het niet helemaal. 't Is waarschijnlijk muggezifterij van mij hoor. Verder ziet het er wel goed uit moet ik zeggen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 12:06   #331
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=De_Laatste_Belg;3722640]

Citaat:
Ten eerste omdat het VB veel protest stemmers aantrekt. Een protest partij is altijd een partij die dient bestreden te worden. En dit door de grieven aan te pakken op een democratische manier. Protest is een teken dat er iets niet naar behoren loopt. Alle politieke partijen behoren rekening te houden met kritiek (protest) op hetgeen ze doen en op een democratische manier hun streven en handelen aan te passen aan de tijdsgeest.

Hoe krijg je het voor mekaar om in één alinea zoveel onzin en tegenspraak te ballen.
Is dat verplicht ter linkerzijde of hoe zit dat?

Je moet dus een protestpartij bekampen omdat alle politieke partijen er rekening moeten mee houden.

Citaat:
En dit wordt een lange boterham. Omwille van waar de meerderheid der VB militanten voor staat. En laat me die gedachte stap voor stap opbouwen.

Aha...weer een crossmediale doorsnede van de gemiddelde VB miltant.
Het zal mij benieuwen...

Citaat:
Er is een grote discrepantie tussen het VB programma (als te lezen staat op de website) en wat je hoort en leest van de hand van VB 'aanhangers'.
De media hebben de afgelopen 25 jaar geld noch moeite noch democratisch deficit gespaard om dat tot vervelens toe en dagdagelijks door hun kanalen te spoelen...

Zou het niet getuigen van een gevoel van elementaire democratie of toch tenminste van een zweem van journalistieke eerlijkheid om de "VB aanhangers" eens in de media aan het woord te laten?
Dan kunnen we deze 25 jaar oude theroie eens eindelijk met eigen ogen aanschouwen.

Citaat:
Bijvoorbeeld.

In het programma is er geen sprake van dat alle Moslims buiten moeten. In het programma vind je dat inwijkelingen zich dienen aan te passen aan onze democratische verworvenheden als: Scheiding van kerk en staat. Gelijke rechte voor man en vrouw. De vrije meningsuiting.
Pas op Belg want zulke vaststelling is genoeg om door de regimepers als racist, fascist en neonazi te worden bestempeld.
Want vergis U niet hé: Om deze gratuite beledigingen te uiten worden mensen echt betaald hé in dit land; daar krijgen ze subsidies, lintjes, titels, feestjes en lauweringen en benoemingen voor in de ons kent ons maatschappij.

Citaat:
Waar halen ze dat dan ? Al die VB militanten die stellen dat alle Moslims buiten moeten. Die stellen dat alle moslims anti democratisch zijn ? Die stellen dat alle inwijkelingen op ons geld leven. Enz ......... We kennen de notoire oordelen van de modale VB kiezer. Ze zijn overal op dit forum terug te vinden. Ze schieten mensen dood in de Antwerpse straten.
Pfffff....een pak van mijn hart...ik dacht al dat je het eerlijk meende.
Heb je hier niet een stukje uit uw essay vergeten?

Hierboven stel je dat je gaat blootleggen hoe een modale VB militant denkt, en hieronder begin je reeds met de afgezaagde hate-speech en loze beschuldigingen....daartussenin moet normaal de ontwikkeling, bewijsvoering en verbandlegging zitten hoor vriend...

Voor alle duidelijkheid:
De beschuldiging dat de VB-forumleden mensen doodschieten in Antwerpen helpt uw zoekgeraakte onderbouwing niet echt vooruit hoor.

Citaat:
Dit allemaal staat niet in het VB programma. Het kan wel zo geïnterpreteerd worden. En de partij wil dat het zo geïnterpreteerd wordt. De partij richt zich tot deze mensen. De partij neemt ze op. De partij vertroetelt ze. Het zijn hun kiezers.
Voor mij vertroetelt die partij inderdaad zijn kiezers door consequent achter zijn programma te staan en zich niet te laten omkopen door de macht.
Dat maakt hun uniek in het politieke landschap vind je niet?

Citaat:
Nooit zal je de partij racisme horen veroordelen als onwelvoeglijk. En de partij verantwoord die houding door zich te beroepen op het recht op vrije meningsuiting. De partij beschermt zelfs deze racisten door ook de mensen buiten de partij te wijzen op het recht van vrije meningsuiting.
U liegt: Het VB heeft meerdere malen openlijk racisme veroordeeld.

Er zitten bij het VB niet meer racisten dan in andere partijen, zelfs niet volgens de laatste nieuwe muilkorfwetten.
En dat kan ik, in tegenstelling tot uw lauw gezwets, wél bewijzen: België heeft de meest stringente antiracismewetgeving ter wereld: ooit van het CGKR gehoord?...nuf said...

Citaat:
En daar ligt de meest hoogdringende reden om het VB te bevechten. Echter niet door het principe van vrije meningsuiting op te offeren. Want hoe verwerpelijk ik racisme ook vind, het is een mening. Iedereen is vrij om er zijn/haar mening op na te houden. Iedereen is vrij om die mening te uiten.

Dikke bull shitt: niks vrije meningsuiting.
de mening van het VB wordt openlijk gediscrimineerd en in tegenstelling tot uw lauw gezwets kan ik ook dit zwart op wit bewijzen.
Ik denk onder andere aan de nota: "de VRT en de democratische samenleving".
Ik denk aan de meest recente studie waarbij eens te meer werd bevestigd dat een overgrote meerderheid van journalisten van linkse tot extreem linkse ideologiën zijn.
Ik denk aan het cordon mediatique.

Citaat:
Maar. En ook daarom moet het VB bestreden worden. Als vrijheid van mening misbruikt wordt dan moeten we helaas nadenken over een manier om die vrije meningsuiting te beperken. Misbruik van vrije meningsuiting draait vooral rond het schade berokkenen aan derden via het woord. (laster, eerroof, leugens, etc). En rond het aanzetten tot praktijken die aanzetten tot misdaden tegen de mensheid. Dan spreek ik niet tot het aanzetten van illegale praktijken. Want wat illegaal vandaag is kan morgen via een wet legaal zijn. Politiek is het legaliseren en niet-legaliseren van dingen.
Maar hier zie ik de kat de koord opkomen zie....
Jij wil enerzijds andersdenkenden nog meer beknotten in het uiten van hun mening en anderzijds dingen uit de illegaliteit halen.
Waar denk je dan aan? Aan het legaliseren van de eindeloze stroom van linkse financiële en andere fraudezaken?
Maar U moet weten: dat hoeft helemaal niet meer.
Kijk maar naar het geval Slangen: Veroordeeld maar meer dan ooit nutteloze overheidsopdrachten
Kijik maar naar het geval Moerman: met letterlijk applaus van links
Kijk maar naar het geval Dewael/Koekelbergs: Zij blijven toch gewoon zitten? Zij hoeven helemaal geen legalisering van hun illegaal gedrag.
Moest ik dezelfde extrapolaties gebruiken als U zou ik nu kunnen zeggen: "we weten allemaal hoe corrupt links (paars) wel is". Maar dat doe ik niet omdat dit getuigt van een enorme intellectuële bekrompenheid.

Citaat:
Over het eerste kan ik kort zijn. Wanneer er schade berokkend is, dan kan de benadeelde recht bekomen via de rechtbank. Een VB militant die daar op zondigt is niet mens vreemd. En wordt aangepakt zoals wij allemaal aangepakt worden.
Bull shit: die VB'er zijn proces wordt in de vijandige media gemaakt.

Citaat:
Het tweede echter. Het aanzetten tot. Dat is een ander probleem. Enkele voorbeelden: Aanzetten tot moord. Aanzetten tot discriminatie. Aanzetten tot schade toebrengen. Deze misbruiken kunnen niet getolereerd worden. En ieder redelijk mens zou het recht op meningsuiting niet op deze manier mogen misbruiken, juist om het recht op meningsuiting onveranderd en onvervreemdbaar in stand te houden.
"Aanzetten tot" is strafbaar mijn beste.
Tientallen miljoenen per jaar wordt er uitgegeven in dit land om 1 (één) partij in het oog te houden en voor de rechtbank te slepen als ze tegen deze wet zondigen.
Is het daarenboven uw natte droom om intentieprocessen te voeren?
Die Gedanken sind frei...

Citaat:
Het VB predikt absoluut recht op vrije mening met als doel om duidelijke misbruiken van het recht te vergoelijken en aanvaardbaar te maken. Het VB holt daarmee enerzijds het recht op vrije meningsuiting uit en anderzijds gebruikt ze het recht om zij die het recht misbruiken onder haar vleugels te nemen en te beschermen. Het VB verhoogt daarmee ook de drempel waar wij 'wat er gezegd wordt' onfatsoenlijk vinden. Ook daarom moet het VB bevochten worden.
U kletst uit uw nek mijn beste.
Het tegendeel is waar.
De discriminatiewetten werden de afgelopen jaren juist verstrengd om de VZW's met terugwerkende kracht te kunnen veroordelen.

Citaat:
Het VB verplicht ons om te raken aan de vrije meningsuiting uit lijfsbehoud, en daarom moet het VB bestreden worden.
Het tegendeel is waar: U beperkt de vrije meningsuiting net om het VB te raken. Dat het U niet lukt omdat er een steeds grotere groep mensen uw MO verafschuwt is niet de fout van het VB.

U maakt propaganda voor de meest totalitaristische staatsvormen ooit. "Mijn mening is de juiste en de mening die daartegen ingaat zal ik verbieden"...Jozef, Adolf, Pol, Fidel, Kim Il, Mao enz zijn U reeds voorgegaan mijn beste.

Citaat:
Dat het VB het absoluut recht predikt is geen probleem. Dat ze het misbruikt is een groot probleem. Leert het verleden niet ook hoezeer racisme een samenleving kan ontwrichten? Als een sluipend gif verspreidt het zich in de geesten en draagt het bij tot een negatieve collectieve beeldvorming van de Ander.
Stop dan met discriminatie van andersdenkenden...

Citaat:
Een ander punt is dat het VB de kuddegeest versterkt. Het volstaat om het propagandamateriaal van het VB door te nemen om in te zien dat het VB steevast in categorieën denkt (de vreemdelingen, de moslims, de Marokkanen, de jongeren...) maar het zeer zelden gemunt heeft op afzonderlijke leden van deze groepen. De VB militanten vinden daar de steun in om aan aangebreide groepsbeledigingen te doen. Netjes verpakt in een mening. Maar nog belangrijker. De VB aanhanger voelt zich slachtoffer omdat hij/zij tot de VB groep behoort. Want de partij verdedigt hun door met het recht op vrije meningsuiting te schermen. Een Vlaming die zich deel voelt van een groep van slachtoffers, waar de Vlaamse calimeroreflex bijna een essentieel onderdeel van is, schopt op alles wat niet tot de eigen groep behoort. Trappelt wild in het rond.

Calumniare audacter, semper aliquid haeret

Citaat:
Ook daarom moet het VB bestreden worden. Voor het het feit dat zij de Vlaming een calimeroreflex aankweken.
nosce te ipse!

Citaat:
Het VB heeft in werkelijkheid nooit, in het verleden niet en vandaag evenmin, veel interesse gehad voor de vrijheid van meningsuiting. Natuurlijk, voor zichzelf eisen ze met veel bombarie het recht op een absolute vrijheid op, maar wie het niet met hen eens is, moet vooral niet op al te veel vrijheid rekenen. Eigen mening eerst, of wat had je gedacht?
Mag ik hieruit afleiden dat de linkiewinkies volgens jou ook het gedachtengoed van het VB uitdragen?

Citaat:
De VB militanten houden er ook een zeer ondemocratisch gedachtegoed op na. Door de patij weer netjes verantwoord door het recht op vrije meningsuiting. Maar ook noemt de partij zichzelf democratisch. Een van de grootste actuele problemen in de moderne constitutionele theorie betreft de vrijheid die een democratische rechtsstaat moet laten aan diegenen die haar ondergang beogen. Het is een van de grote paradoxen van de democratie dat zij haar eigen ondergang mogelijk maakt.
Is het niet overduidelijk dat het VB zowat de enige overgebleven democratische partij van Vlaanderen is?
Het is namelijk de enige partij die niet deelachtig is aan mediatieke fraude.

Citaat:
Ook daarom moet het VB bestreden worden. Of wij moeten de democratie aan banden leggen. Het cordon sanitair is walgelijk, maar noodzakelijk. Niet om de partij van de macht te houden. Maar om de militanten die de partij duld en aanmoedigt uit ons democratisch systeem te houden.
Dit is een pareltje!
Zou dit voor de ganse linkiewinnkiebeweging staan vraag ik mij af?
Eindelijk is het hoge woord eruit.
U bent een anti-democraat en wil bijgevolg bij gebrek aan succes om de opositie te muilkorven deze democratie nog verder aan banden leggen.

Als je dat nu helemaal bovenaan had geschreven dat had ik jouw gezeik niet tot hier moeten lezen en was alles voor iedereen onmiddellijk duidelijk geweest.

Citaat:
Van Goebbels wordt trouwens gezegd dat hij zich graag vrolijk maakte over het feit dat de Weimarrepubliek hem de mogelijkheid en de vrijheid bood om haar ten ondergang te richten.
En daar mijne heren, ligt de ware reden waarom de militanten met het Nazisme flirten. Al is daar niks van terug te vinden in de officiële partij teksten.
Hoe durf jij als zelfverklaarde anti-democraat hier komen flirten met de nazi's mijn beste.
Heb jij niet door hoezeer jij de eventuele Joodse lezer op dit forum beledigt door het Nazisme te vergelijken met de meest democratische partij van België?
Het ligt niet in mijn gedachtengoed om U die beledigingen tegenover het Joodse volk te verbieden maar jouw gebrek aan empathie, welvoeglijkheid en medeleven tegenover die miljoenen slachtoffers stuit mij als democraat en Vlaams Nationalist met een open blik op de wereld wel tegen de borst.

Citaat:
Ook daarom moet de partij bevochten worden.
De modale VB'er mag weer gerust zijn.
Ook deze doorlichting blijft slechts gefundeert op "we weten toch allemaal..." en "wij moeten de democratie aan banden leggen..."....

Ondanks het feit dat U tenminste eerlijk bent in uw ontboezeming om de democratie nog verder af te breken moet ik vaststellen dat met tegenstrevers zoals jij het VB helemaal geen medestanders nodig heeft.
Oud 3 oktober 2008, 12:10   #332
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

Stopt daar eens mee aub.

Zoals de smeerlap die David Duke te slapen legde, nu is dat een goede LDD'er.

Stopt daar eens mee aub, voor mij is het wat al te doorzichtig.
Ge ziet toch dat amnestie mogelijk is zolang je maar het Vlaams Nationalisme de rug toekeert hé Hamc...
Oud 3 oktober 2008, 12:21   #333
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Het ’zangboekje’ dat het Vlaams Parlementslid Jan Penris voor die gelegenheid liet uitdelen, bevat naast klassiekers zoals de Vlaamse Leeuw en de Blauwvoet ook nazistische marsliederen, zoals het bekende Panzerlied en het door de Wehrmacht gebruikte marslied Westerwald. sdg

Bron: De standaard woensdag

Graag wat reacties van VB-leden
Ik gok erop dat men wel zal zeggen dat de Wehrmacht, in tegenstelling tot de Waffen SS, geen naziinstelling was. Wedden?
Oud 3 oktober 2008, 12:22   #334
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Ik gok erop dat men wel zal zeggen dat de Wehrmacht, in tegenstelling tot de Waffen SS, geen naziinstelling was. Wedden?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Panzerlied is geen nazilied...maar een strijdlied van de gemotoriseerde en gepanserde wehrmacht...
Gewonnen!!!!
Oud 3 oktober 2008, 12:22   #335
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
En wat doen we dan met

Ook mee stoppen?
Verstrepen was en is een smeerlap met of zonder VB. Ik kan aannemen dat, wanneer hij een dubbel gebakken kieken zou geweest zijn, hij zich heeft aangesloten bij het VB zonder te weten waarvoor de partij staat. Dat hij dan pas later van den heilige geest het licht heeft ontvangen wat hem tot inkeer heeft gebracht. Dat hij zich daarna engageerde bij een andere partij. Maar van een dubbel gebakken dom kieke kan men niet verwachten dat het over enige vorm van fijngevoeligheid beschikt. Vandaar waarschijnlijk dat de term van loyaliteit hem totaal vreemd is.

Ik zou in de plaats van eender welke andere partijleider een dergelijk stuk vergif snel verwijderen uit mijn partij teneinde verzieking te voorkomen. Dat soort persoonlijkheden noemt met terecht, een adder. Een adder die over lijken gaat alleen met het oog op zichzelf naar voor te werken. Vandaag steekt hij met messen in de rug van het VB, morgen, wanneer het hem goed uitkomt, doet hij het met zijn huidige gastheren.
Oud 3 oktober 2008, 12:35   #336
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit lijkt me geen "praat voor de vaak", maar wel een terechte vraag. De historische wisselwerking tussen de verschillende feiten lijkt me toch wel heel belangrijk. Had België zijn Nederlandstalige bevolking niet zo stiefmoederlijk behandeld, dan was het eindresultaat heel anders geweest. Ongetwijfeld hadden we een België dat de natiestaat was geweest van de Vlamingen maar met respect voor de Franstaligen (en Duitstaligen als het lot van de geschiedenis in dezelfde richting had gegaan).
Niet zo gek opgemerkt.
Oud 3 oktober 2008, 12:35   #337
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Verstrepen was en is een smeerlap met of zonder VB. Ik kan aannemen dat, wanneer hij een dubbel gebakken kieken zou geweest zijn, hij zich heeft aangesloten bij het VB zonder te weten waarvoor de partij staat. Dat hij dan pas later van den heilige geest het licht heeft ontvangen wat hem tot inkeer heeft gebracht. Dat hij zich daarna engageerde bij een andere partij. Maar van een dubbel gebakken dom kieke kan men niet verwachten dat het over enige vorm van fijngevoeligheid beschikt. Vandaar waarschijnlijk dat de term van loyaliteit hem totaal vreemd is.
En Johan Vrancken is er ook zo een?
Hoeveel zitten er nog zo bij het VB?
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 12:43   #338
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Johan Vrancken is er ook zo een?
Hoeveel zitten er nog zo bij het VB?
Ik denk dat uw vraag wederom verkeerd gesteld is. Uw opmerking mag dan wel correct zijn maar de vraag is eerder," hoeveel zitten er zo nog in alle politieke partijen."
Oud 3 oktober 2008, 12:49   #339
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat doen we dan met

Ook mee stoppen?
Persoonlijk heb ik nooit geloofd in Verstrepen, maar inderdaad, u hebt daar een punt, ook mee stoppen aub.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2008, 13:26   #340
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik vind het Pantzerlied wel leuk anders. Ik zing het soms ook... maar dan prive want ik kan niet goed zingen.

Zo... moet ik nu in een cordon?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be