![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen wapendracht voor elke burger | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 36,36% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 62,12% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,52% |
Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een pistool is ontworpen om mensen en dieren te doden. Voor welk ander doel zou men in gods naam een stuk metaal willen lanceren ? Juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerste hamer, de vuistbijl, was een jachtwapen. Kwestie, de eerste voorouders van de mens hadden geen spijkers, wel prooi en vijanden.
![]() |
#323 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is van nature ook een beetje gemaakt om te kunnen doden.
Wapens hoort bij ons nature. Allez vind ik toch.
![]() |
#326 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook dat zurich vs londen verhaal: demographics. Theeft de ballen te maken met wapendracht. Grootsteden met veel arme mensen = criminaliteit Jamaica = armoede, criminaliteit en ga zo maar door Als ge in Londen opeens vuurwapens toelaat gaat de criminaliteit heus niet dalen. Ge gaat net meer shootouts op straat hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij mij ligt het al jaren geladen onder mijn kussen, met de veiligheidspal op. En mijn zoont(je)? Die weet dat hij er af moe(s)t blijven of er zwaait wat.
![]() |
![]() |
#331 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Compleet van de pot gerukt. Er zit hier dus effectief iemand te claimen dat oorlogswapens NIET gemaakt zijn om mensen mee te verwonden of te doden, maar om stukjes metaal te verplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige verschil zijn wapenwetten.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Parlementslid
|
![]() Da's een goeie! Als ze weten dat er mogelijk geweld mee gemoeid is, dan rijden ze eerst een blokje om. Tot er een tweede patrouille in de buurt is. Geen grap, hoor. Meegemaakt. Intussen kunt u al een zeef zijn.
![]() |
#335 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook.
Maar daarom heeft Rusland meer raketten gezet op Amerika en omgekeerd hetzelfde. Enfin zo bleef de rust er in.
![]() |
#339 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U begint zich dus belachelijk te maken ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 10 december 2008 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dan is er nood aan betere en meer opgeleide politiemensen. Daar ben ik ook van overtuigd. Laten we daar dan meer in investeren. Dat is nog altijd beter dan mensen het recht in eigen handen laten nemen, want dat opent de deur naar misbruiken allerhande, om nog maar te zwijgen over ongelukken.
|
![]() |
![]() |