Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2009, 16:23   #321
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Kinderarbeid wordt in de Derde Wereld nog op grote schaal toegepast door Westerse bedrijven. Wil dat nu zeggen dat die bedrijven geen deel uitmaken van die westerse wereld van u?
In 'mijn' westerse wereld koop ik bewust géén merkkledij alla Nike e.d., wetende dat die daar volop gebruik van maken. Om dezelfde reden wil ik geen Perzisch tapijt. Niet dat ik er daarmee van overtuigd ben dat ik geen enkel produkt koop dat niet door kinder- of, bij uitbreiding, 'slaven'arbeid tot stand is gekomen. Wel is het zo dat als ik het wéét, ik dat produkt niet (of niet langer) koop. Een druppel op een hete plaat, maar men moet ergens beginnen, niet?

Los daarvan zijn het niet WIJ die kinderen verhandelen om voor dergelijke praktijken ingezet te worden en bovendien pleit ik al jarenlang voor een soort 'regulariserende' taks waarbij producten uit lage loonlanden systematisch belast worden om op die wijze te bekomen dat de lonen en het welzijn aldaar wat hoger komen te liggen. De hele uitleg zou me hier te ver drijven; ik kan u wel nog zeggen dat er dan tal van politici, economisten en zelfs ontwikkelingswerkers zijn die er tegen zijn omdat 'het werk van die kindjes hele gezinnen rechthoudt...'
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 16:24   #322
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hotschizodiscocop Bekijk bericht
Ras en religie zijn twee verschillende entiteiten dus, ja waarom zou je racist zijn omdat je bezwaren hebt bij de Islam?
Bovendien zijn Palestijnen en Joden zeer nauw verwant (raciaal gezien). Nochtans geen twee volkeren die verder van mekaar af staan op ideologisch vlak.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2009, 17:33   #323
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik zeg al zo lang dat een sociale BTW hier veel aan kan verhelpen. Eigen producten (Europees) worden beterkoop, andere producten (lageloonlanden) worden duurder.
ja guido, begrijpen doen we dat allemaal maar willen aanvaarden niet. Vele willen eigenlijk niet liever dan juist het tegenovergestelde bewerkstelligen omwille van de helpende hand uit te steken naar die lage loonlanden, alleen helpen ze die daar niet mee, ze helpen alleen de vetgemeste bedrijfsbestuursleden die naar daar zijn afgezakt zich daar nog wat vetter te mesten.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 augustus 2009 om 17:34.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2009, 23:56   #324
no-one
Vreemdeling

Standaard Ja, en die vodden op die moslima's hun kop...

Het maakt me razend..., die moslima's met hun vodden op hun kop! En dan nog een grote mond hebben over discriminatie, etc, omdat ze in scholen dat moeten afdoen Ze zouden die "soort" moeten deporteren naar islamitische landen. Als wij in een islamitisch land komen moeten we ons gedragen naar hun normen en zeden of je wordt uit het land gezet of in de gevangenis. Maar omgekeerd, ooh nee hé, dat niet hoor! De politiekers in de westerse landen zijn wat dat betreft "watjes"!!!
no-one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 07:21   #325
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat heet protectionisme en wordt al sinds de 17e eeuw met wisselend succes uitgeprobeerd...
Nee hoor, dat is geen protectionisme... want nu is er zelfs een positive discriminatie van de goederen geproduceerd in lage loonlanden die door hun onbelaste status gemakkelijk hier kunnen verkocht worden.

Ik zou zelfs verder gaan: wat doe je met diensten geconsumeerd in het buitenland ? Iedereen gaat op reis bvb naar turkije, waar er minder btw, minder sociale lasten en minder belastingen betaald worden op die 'reis-dienst'

In principe zou dus de 'sociale' waarde van de reis geboekt in een hotel zo moeten gecompenseerd worden.

Het probleem is niet protectionisme, maar de europese regels die de consument toelaat te gaan shoppen in europa waar hij wil.

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2009 om 07:22.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 07:52   #326
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no-one Bekijk bericht
Het maakt me razend..., die moslima's met hun vodden op hun kop! En dan nog een grote mond hebben over discriminatie, etc, omdat ze in scholen dat moeten afdoen Ze zouden die "soort" moeten deporteren naar islamitische landen. Als wij in een islamitisch land komen moeten we ons gedragen naar hun normen en zeden of je wordt uit het land gezet of in de gevangenis. Maar omgekeerd, ooh nee hé, dat niet hoor! De politiekers in de westerse landen zijn wat dat betreft "watjes"!!!
De dupe van onze eigen beschaving.
Oud 7 september 2009, 07:57   #327
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Voor een deel wel ja.
Voor mij is het in de eerste plaats een alternatief om onze SZ te finacieren.

Een klein voorbeeld:

Een tuinmeubelfabrikant maakt hier in Vlaanderen mooie tuinmeubelen.
De fabriekant stelt een aantal mensen tewerk waardoor hij een serieuze bijrage aan de SZ betaald.

Lowieke is werkloos (heeft eigenlijk nog nooit gewerkt).
Lowieke wil van de zon genieten en besluit om zich een tuinstel aan te schaffen.

Lowieke gaat naar een tuincentrum waar hij de keuze heeft uit:
- redelijk goedkope tuinstellen (lageloonlanden)
- redelijk dure tuinstellen (Vlaanderen)

Daar Lowiekes budget eerder beperkt is, besluit Lowieke om het "goedkope" tuinstel te kopen.

Als we dit voorbeeld met een strakke blik bekijken, zien we dat Lowieke met de SZ die het Vlaams bedrijf betaald, zich een tuinstel aankoopt uit de lageloonlanden.

Ik wil met dit voorbeeld gewoon aanhalen dat de bedrijven hier SZ betalen waardoor bedrijven uit lllanden hier kunnen verkopen. Dit kan geen enkel land houden.
En bovendien helpt uw Lowieke met de door hem getrokken SZ, de lage loonlanden, lage loonlanden te blijven.
Oud 7 september 2009, 08:12   #328
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee hoor, dat is geen protectionisme... want nu is er zelfs een positive discriminatie van de goederen geproduceerd in lage loonlanden die door hun onbelaste status gemakkelijk hier kunnen verkocht worden.

Ik zou zelfs verder gaan: wat doe je met diensten geconsumeerd in het buitenland ? Iedereen gaat op reis bvb naar turkije, waar er minder btw, minder sociale lasten en minder belastingen betaald worden op die 'reis-dienst'

In principe zou dus de 'sociale' waarde van de reis geboekt in een hotel zo moeten gecompenseerd worden.

Het probleem is niet protectionisme, maar de europese regels die de consument toelaat te gaan shoppen in europa waar hij wil.
En daar te pas en te onpas een vliegtuig voor te nemen en niemand die zich er om bekommert over het teveel aan kerosine die dat dat machieneke vlak voor de landing in de lucht uitsmijt om nog maar te zwijgen over de overige bevuiling die het teweeg brengt. De mensen die de pech hebben van juist in een aanvliegroute te wonen kunnen daar van mee spreken. Die moeten hunne was niet buiten hangen. Heeft wel één voordeel. Als ze hem wel buiten hangen hebben ze gegarandeerd nooit zottebollen nodig in hun kleerkast.

Maar uw autootje mag niet te veel uitstoten zene. Daar mag je soms maar max 80 mee rijden omdat er teveel bezoedeling is terwijl, waar dat die bezoedeling dan juist zo groot is, de autootjes allemaal zo goed als stil staan vanwege de file.
Goede regering.
Oud 7 september 2009, 08:47   #329
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd
Kwallen zijn het die meer kakelen dan eieren leggen!
Oud 7 september 2009, 12:52   #330
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Idd
Kwallen zijn het die meer kakelen dan eieren leggen!
Kwallen kakelen niet he kamiel, en eieren leggen, dat weet ik eigelijk niet. Ik heb nog nooit een kwal gep....
Oud 7 september 2009, 12:55   #331
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets heet nu eens "keuzevrijheid". Een te koesteren goed. Als je dat wil inperken, zal Vlaanderen meer op Iran lijken dan zonder hoofddoekenverbod.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 13:02   #332
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Islam is een religie. Racisme is een zaak van huidskleur alleen. Niet iedereen in het Midden-Oosten hangt de Islam aan.
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 13:28   #333
driewerf

Standaard

Citaat:
Islam is een religie. Racisme is een zaak van huidskleur alleen. Niet iedereen in het Midden-Oosten hangt de Islam aan.
Racisme is elke vorm van discriminatie op basis van afkomst. En hiervoor kunnen de meest willekeurige criteria zoals taal, geloof, nationaliteit of inderdaad huidskleur als discriminant werken.
Of hoe ga je de behandeling benoemen die de Noord-Ierse katholieken moesten ondergaan? Was de houding van de Japanse bezetter in China dan geen racisme te noemen? Wat met de vele flaminganten die Olivier Maingain een anti-Vlaamse racist vinden?
Oud 7 september 2009, 13:41   #334
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Kwallen kakelen niet he kamiel, en eieren leggen, dat weet ik eigelijk niet. Ik heb nog nooit een kwal gep....
Pfff
Oud 7 september 2009, 13:42   #335
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Racisme is elke vorm van discriminatie op basis van afkomst. En hiervoor kunnen de meest willekeurige criteria zoals taal, geloof, nationaliteit of inderdaad huidskleur als discriminant werken.
Of hoe ga je de behandeling benoemen die de Noord-Ierse katholieken moesten ondergaan? Was de houding van de Japanse bezetter in China dan geen racisme te noemen? Wat met de vele flaminganten die Olivier Maingain een anti-Vlaamse racist vinden?
Islamitische afkomst, wat moet ik me daar bij voorstellen? Uit de hel geworpen zeker... ?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 13:43   #336
driewerf

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Islamitische afkomst, wat moet ik me daar bij voorstellen? Uit de hel geworpen zeker... ?
hetzelfde als katholieke afkomst, joodse afkomst, etc etc.
Oud 7 september 2009, 13:45   #337
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hetzelfde als katholieke afkomst, joodse afkomst, etc etc.
Je wordt niet Katholiek, Joods, Islamitisch geboren. Dat wordt eringeboord door je ouders, in samenwerking met geestelijken. Iemand is dus enkel van Katholieke afkomst in de zin dat ik van bierdrinkende afkomst ben.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 13:51   #338
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, aan de hand van tot een ander ras te behoren, wit, zwart, bruin, geel, rood, geloof heeft daar niets mee te maken.
Oud 7 september 2009, 13:52   #339
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:

Allez, gaan we deze non-discussie nog eens voor de zeshonderdachtenzevenstigte keer overdoen ofwa?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2009, 13:52   #340
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Je wordt niet Katholiek, Joods, Islamitisch geboren. Dat wordt eringeboord door je ouders, in samenwerking met geestelijken. Iemand is dus enkel van Katholieke afkomst in de zin dat ik van bierdrinkende afkomst ben.
Juist.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be