Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 september 2009, 16:54   #321
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Mijn 'Obsessie' is net andersom. Met veel minder volk zou ons land evengoed runnen, dan met een overlast aan mensen.
(Minder, maar beter en goed opgeleide en geschoolde talenten, maken een grotere kans gelukkig te leven en sociaal te scoren dan een 'Massa' dat niet of amper opgevoed en doelloos zwervende blijft).

Deze die denken dat er verplichtend 'werkvolk' moet bijkomen om de economie aan gang te houden, vergissen zich van 'behoeftepatroon'' .
Het enige dat een blijvende aanzweling van de Wereldbevolking zal veroorzaken is, een verstrakking van de 'economische' kloof tussen rijk en arm. (o.a wegens het vraag en aanbod mechanisme, bij voedsel schraalheid)

De gevolgen hiervan zijn mathematisch onweerlegbaar:
Ik wens dan ook kordaat te stellen, dat de volkeren welke om egoïstische beweegredenen, steeds meer om meer nazaten opwekken, de kans op weelde en 'geluk' zullen kunnen zien wegkwijnen, naargelang de 'demografische'cijfers de hoogte in gaan.

In deze optiek, word verondersteld dat er sowieso een 'high level' kans inzit dat deze individuen, ofwel: doodarm door het leven zullen gaan, ofwel, als 'kanonnenvlees' zullen gebruikt worden in een of andere toekomstige oorlog tot de roem van de almachtige 'God POEN'.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 22 september 2009 om 17:09.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 18:01   #322
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ja jong, werken tot 80 jaar, en dan verplichte euthanasie, dat staat u te wachten
verplichte emigratie naar afrika, kan ook, om de pyramide daar beter te maken, en de levensverwachtingen van afrika omhoog te helpen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 21:00   #323
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
verplichte emigratie naar afrika, kan ook, om de pyramide daar beter te maken, en de levensverwachtingen van afrika omhoog te helpen.
Leuk, de afrikanen komen naar hier, en wij naar afrika
Riskeren we natuurlijk dat de afrikanen terug naar afrika komen... zo kunnen we wel bezig blijven.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 22:45   #324
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk, de afrikanen komen naar hier, en wij naar afrika
Riskeren we natuurlijk dat de afrikanen terug naar afrika komen... zo kunnen we wel bezig blijven.
eigenlijk gebeurt dat wel, een pak belgen rentenieren buiten belgie...
het enige domme eraan is natuurlijk dat ons uitbetaald pensioen rechtstreeks buiten Belgie gaat, en er geen economisch effect is van de spreiding van ons pensioeninkomen naar het buitenland
Oud 22 september 2009, 22:49   #325
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
eigenlijk gebeurt dat wel, een pak belgen rentenieren buiten belgie...
het enige domme eraan is natuurlijk dat ons uitbetaald pensioen rechtstreeks buiten Belgie gaat, en er geen economisch effect is van de spreiding van ons pensioeninkomen naar het buitenland
Dat zal dan de reden zijn waarom de pensioenen zo laag zijn.
Maar we doen het onszelf wel wat aan. Waarom kopen de mensen een buitenverblijf in Turkye... Om het goede weer, het goedkope leven, de lage belastingen (zij het dan wel mede omdat het in het zwart is)... Terwijl hier het weer hoogstens middelmatig is, het leven niet goedkoop is, en alles zowat wordt wegbelast...
Trouwens het fenomeen van geld verdienen in Belgie, en uitgeven in het buitenland, doet zich nog een decade erger voor bij de migranten.

Laatst gewijzigd door Bob : 22 september 2009 om 22:56.
Oud 23 september 2009, 00:19   #326
NetdiggerXXX
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U moet zich, zeker wat Molenbeek betreft, niet zo laten opjutten door de regime-media.
Volgens mij is er toch ook geen vuiltje aan de lucht in Molenbeek.
Het is allemaal de schuld van de rechtse media.
NetdiggerXXX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 07:26   #327
bruggeman
Parlementslid

Standaard

De lucht van 'Molenbeek' zou weleens de 'boom' kunnen zijn, die het 'woud' verstopt!
Oud 23 september 2009, 07:43   #328
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar we doen het onszelf wel wat aan. Waarom kopen de mensen een buitenverblijf in Turkye... Om het goede weer, het goedkope leven, de lage belastingen (zij het dan wel mede omdat het in het zwart is)... Terwijl hier het weer hoogstens middelmatig is, het leven niet goedkoop is, en alles zowat wordt wegbelast...
Trouwens het fenomeen van geld verdienen in Belgie, en uitgeven in het buitenland, doet zich nog een decade erger voor bij de migranten.
En om nog maar even verder te gaan over de 'lucht' van Molenbeek en elders: men mag vooral niet vergeten dat de 'Motoren' (welke nodig zijn om onze 'pensioenen', 'vacantiegelden' en allerlei welverdiende premies en toelagen naar 'Afrika' en elders te brengen), naast de 'ontsnappingsproces' ook nog eens, voor extra bevuiling zorgen.

Met kan gerust stellen dat onze 'ouderen van dagen' -/* 50% van de 'entertainment' vluchten uitmaken.

En dan nog maar zingen van: ('k zie zo gère mèn duivekot!!!!) lol
Oud 23 september 2009, 08:15   #329
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Western Union, de grootste transfer van westers geld naar afrika...

Nu dat een hier zijn botten zit af te draaien voor zijn familie is op zich zo erg niet, het is erger als ze hier leven op water en brood , leven van de openbare onderstand en de rest overschrijven naar hun afrikaanse heimat...
Zoek het economisch model hierachter ???

Bij deze zijn onze sociale instellingen gewoon de grootste 3dewereldsponsors geworden van de wereld. Ik denk dat belgie als je die begroting meetelt daarmee kampioen ontwikkelingshulp is, ondanks ons imago van weinig te geven aan ontwikkelingslanden.

Het enige dat je kunt zeggen, het gaat niet naar grote projecten.
Oud 23 september 2009, 08:37   #330
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Nu dat een hier zijn botten zit af te draaien voor zijn familie is op zich zo erg niet, het is erger als ze hier leven op water en brood , leven van de openbare onderstand en de rest overschrijven naar hun afrikaanse heimat...

Bij deze zijn onze sociale instellingen gewoon de grootste 3dewereldsponsors geworden van de wereld. Ik denk dat belgie als je die begroting meetelt daarmee kampioen ontwikkelingshulp is, ondanks ons imago van weinig te geven aan ontwikkelingslanden.

Actualiteit: Koeien geven geen melk: men zuigt ze gewoon leeg.

Doet me denken aan die mop van 'Coluche' :...........zolang dat ik win (krijg) blijf ik spelen (zuigen) - Zij hij, (met wisselgeld ter hand) tegen een 'drankautomaat'.

Laatst gewijzigd door bruggeman : 23 september 2009 om 08:42.
Oud 23 september 2009, 09:18   #331
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kunnen ze die parlementaire vraag niet stellen:

wat is het bedrag dat via de POST en zo via Western Union getransferreerd wordt naar ontwikkelingslanden ?
Oud 23 september 2009, 09:36   #332
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar ge kunt U wel de vraag stellen, of het niet eenvoudiger is, zelfs rechtvaardiger, om het geld ineens over te schrijven, zonder "de verplichting" dat de immigrant hier moet verblijven, en zo ook nog eens geld kost (het ocmw van antwerpen, en er zullen er nog wel andere zijn, is volop aan het lobbyen voor een massa steun, om de tweede regularisatiegolf te kunnen opvangen).
Oud 23 september 2009, 10:55   #333
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
[...]
Ik wens dan ook kordaat te stellen, dat de volkeren welke om egoïstische beweegredenen, steeds meer om meer nazaten opwekken, de kans op weelde en 'geluk' zullen kunnen zien wegkwijnen, naargelang de 'demografische'cijfers de hoogte in gaan.

In deze optiek, word verondersteld dat er sowieso een 'high level' kans inzit dat deze individuen, ofwel: doodarm door het leven zullen gaan, ofwel, als 'kanonnenvlees' zullen gebruikt worden in een of andere toekomstige oorlog tot de roem van de almachtige 'God POEN'.
Volgens sommige onderzoekers zou de populatie opbouw in diverse landen de afgelopen eeuw hebben bijgedragen aan oorlogen.
Youth bulge
Citaat:
The expansive case was described as youth bulge by Gary Fuller (1995). Gunnar Heinsohn (2003) argues that an excess in especially young adult male population predictably leads to social unrest, war and terrorism, as the "third and fourth sons" that find no prestigious positions in their existing societies rationalize their impetus to compete by religion or political ideology.

Heinsohn claims that most historical periods of social unrest lacking external triggers (such as rapid climatic changes or other catastrophic changes of the environment) and most genocides can be readily explained as a result of a built-up youth bulge, including European colonialism, 20th-century fascism, and ongoing conflicts such as that in Darfur and terrorism
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 12:01   #334
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NetdiggerXXX Bekijk bericht
Volgens mij is er toch ook geen vuiltje aan de lucht in Molenbeek.
Het is allemaal de schuld van de rechtse media.
Er zijn wel degeijk vuiltjes aan de lucht in Molenbeek. Véél vuiltjes.

Wat mij vooral opvalt is dat de regime-media het vertikken eens grondig te komen uitpluizen w�*t er precies allemaal aan de hand is in Molenbeek, zolang het 'rustig' blijft.

Het is pas als er wat sensationele beelden van rel schoppende 'jongeren' en een 'harde aanpak' door de ordediensten kunnen worden gemaakt, dat ze als aasgieren op een lijk neerstrijken.
O ja, ik vergat natuurlijk nog de safari-tocht van een prominente politicus (die moest helaas wèl beroep doen op buitenlandse persmuskieten) en een interview met een onafhankelijke onderzoekster die men ook liever mass�*�*l negeert.

En terwijl de heer Philippe 'plutôt arabe que flamand' Moureaux een vrij podium voor zijn krokodillentranen wordt aangeboden, krijgen enkele anonieme politie-agenten als troostprijs enkele minuutjes om hun zegje te doen.

Mensen van ter plekke, die al j�*ren proberen iets aan de verrotte situatie te doen, worden steevast met een kluitje in het riet gestuurd.

Wat kan men immers aanvangen met die vervelende mannekes en vrouwkes met een 'eigen agenda', zijnde koppig blijven proberen om de lont UIT het kruitvat te halen, nietwaar?

Die lastpakken willen niet in het kadertje 'goed' tegen 'slecht' passen, zeg. Hoe dùrven ze!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 12:10   #335
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

djimi,

Wat is er volgens jou juist gaande in Molenbeek?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 12:10   #336
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
En om nog maar even verder te gaan over de 'lucht' van Molenbeek en elders: men mag vooral niet vergeten dat de 'Motoren' (welke nodig zijn om onze 'pensioenen', 'vacantiegelden' en allerlei welverdiende premies en toelagen naar 'Afrika' en elders te brengen), naast de 'ontsnappingsproces' ook nog eens, voor extra bevuiling zorgen.

Met kan gerust stellen dat onze 'ouderen van dagen' -/* 50% van de 'entertainment' vluchten uitmaken.

En dan nog maar zingen van: ('k zie zo gère mèn duivekot!!!!) lol
Over 'bevuiling' gesproken: mij is het al lang geleden opgevallen dat de leuke en vet betaalde jobs bij "Net Brussel/Bruxelles Propreté" zo goed als uitsluitend door keurige autochtonen worden ingenomen,

terwijl het werk 'op het terrein' op enkele schaarse uitzonderingen na vooral door 'vreemdelingen' wordt verricht.

Oud 23 september 2009, 12:20   #337
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
djimi,

Wat is er volgens jou juist gaande in Molenbeek?
In één woord: 'corruptie'.

Op te vatten als 'verrotting': van het sociale weefsel, van de politieke zeden, van het leefmilieu, ...

Het ziet er naar uit dat er een doelbewuste 'strategie' achter steekt, maar om dat allemaal eens goed uit te zoeken heb ik meer tijd nodig.

Molenbeek doet mij in heel wat opzichten denken aan Charleroi.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 september 2009 om 12:44.
Oud 23 september 2009, 12:24   #338
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ge kunt U wel de vraag stellen, of het niet eenvoudiger is, zelfs rechtvaardiger, om het geld ineens over te schrijven, zonder "de verplichting" dat de immigrant hier moet verblijven, en zo ook nog eens geld kost (het ocmw van antwerpen, en er zullen er nog wel andere zijn, is volop aan het lobbyen voor een massa steun, om de tweede regularisatiegolf te kunnen opvangen).

Ik geloof dat we met deze stellingname nogal "off topic" gaan..

Do jes : ik ben inderdaad van mening dat er zeer veel staten zijn die hun eigen ontwikkeling niet ter harte nemen en passief toezien op het binnenstromen van ontwikkelingsgelden en het steeds aanzienlijkere deel van de emigrantengelden. Het aandeel van de belgische immigranten verzinkt hierbij in het niet in vergelijking van de kapitalen bijeengeschraapt door de
arbeiders en arbeidsters ex. de Fillipijnen in de Arabische Golfstaten.
zou het geen heerlijke gedachte zijn de jongetjes die hier wegens racisme of onwil van hunnentwege eventjes te deporteren naar de bouwwerven van
Quatar, Abu dhabi, Koeweit enz.. dan leven ze meteen ook in de door hun fundamentalistische ingesteldheid in een ideale moslimmaatschappij !
Misschien hebben ze dan zelfs nog meer geld om naar hun achtergebleven familieleden te sturen (NOT?)

Het probleem lijkt me op een vrije markt voor "mensenhandel", maar de medicijn nl. verplichte vestiging lijkt me erger dan de kwaal.

In ieder geval moet het stoppen mensen de kans te ontzeggen om door arbeid een menswaardig bestaan te kunnen opbouwen - dit kan men in ieder geval niet ongestraft blijven doen !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 12:27   #339
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In één woord: 'corruptie'.

Op te vatten als 'verrotting': van het sociaal weefsel, van de politieke zeden, van het leefmilieu, ...

Het ziet er naar uit dat er een doelbewuste 'strategie' achter steekt, maar om dat allemaal eens goed uit te zoek heb ik meer tijd nodig.

Molenbeek doet mij in heel wat opzichten denken aan Charleroi.
Strategie...

Ik dacht dat het eender lag aan incompetentie en onkunde. Maar mijn beeld is dan ook slechts een interpolatie van de punten die ik binnenkrijg langs allerlei kanalen, volgens mijn kennis van de soortgelijke jeugd. Maar ik ken helaas de situatie niet ter plaatse.

Je bedoelt dat dit voor iemand zeer nuttig is?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2009, 12:43   #340
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Strategie...

Ik dacht dat het eender lag aan incompetentie en onkunde. Maar mijn beeld is dan ook slechts een interpolatie van de punten die ik binnenkrijg langs allerlei kanalen, volgens mijn kennis van de soortgelijke jeugd. Maar ik ken helaas de situatie niet ter plaatse.

Je bedoelt dat dit voor iemand zeer nuttig is?
Ik vrees van wel, ja.

"Divide et impera", eeuwenoud recept.

De ingrediënten zijn overvloedig aanwezig.

Het blijven gebruiken van 'les flamands' en 'de walen' als zondebok par excellence is niet erg verstandig als het er op aan komt Belgique te redden.

"De makakken/les métèks/dé moslims" daarentegen, 'die vr�*gen er a.h.w. om'.

En als ze er toch niet om zouden vragen, kan daar altijd wel een mouw aan worden gepast.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be