![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wallonië een zwart gat: fall Gelb weet je wel Brussel: zwart gat: fall Gelb weet je wel Henri for president... ![]()
![]() |
![]() |
#322 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In '99 werden de fpö de tweede sterkte partij. Meteen daarna verloor de partij al electoraal terrein. Haider zelf zette als partijleider in het jaar dat de partij in een regering met de övp stapte een stap terug. Het zat in de partij niet goed, en vooral omdat er problemen waren met de libarele vleugel. In 2002 viel de regering, maar mocht uiteindelijk, mits electorale afstraffing van de fpö, van de kiezer toch verder doen. De zwart-blauwe coalitie diende dus uiteindelijk zijn tijd uit uit tot in 2005 de interne twisten te gortig werden en Haider met tal van prominenten de partij verliet om het Bzö op te richten. Electoraal op europees vlak was het fpö nog maar 6% waard, in 2006 echter was ze er terug met 11% van de stemmen. Het Fpö is in heel de Oostenrijkse na-oorlogsche geschiedenis een factor van betekenis gebleven. Dat zal ook zo blijven. Haider zelf bleef immens populair, zijn beleid als landeshauptman kreeg al die tijd waardering bij vriend en vijand. Dit terwijl strache meer dan ooit terug op koers is! Jouw loze verhaaltjes over anschluss en blablabla bewijzen eigenlijk dat je weinig weet van het pan-germanisme etc. Je wil gewoon het vb compromitteren. Einde verhaal. Mocht je het niet weten, het vb heeft altijd de andere rechtse partijen zeer goed gevolgd en overal lessen uitgetrokken. Van implosie was bij de fpö evenwel nooit sprake en als de Oostenrijkers het beleid van de fpö zo slecht vonden dan hadden ze er de laatste verkiezingen weer niet zo massaal op gestemd. In 2008 stemden immers meer dan 17,5% terug op de fpö terwijl bijna 11% Bzö het vertrouwen gaf. Met dien verstaande dus nogmaals dat de Oostenrijkers het tenminste kunnen weten. Wij nog altijd niet!
www.vlaamsbelang.org Laatst gewijzigd door dominatrix : 30 april 2010 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, onze Vlaamse regio zal er goed bij varen waneer de NVA een klinkende overwinning behaalt ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ha natuurlijk, het argument der argumenten: Rascisme! Strache dat is de Oostenrijkse Maingain! Uiteraard, of wat had U anders gedacht?
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Franstaligen zijn tegen een confederatie en stappen dan nog liever uit België. ik denk dat het de bedoeling is van De Wever dat de Franstaligen zelf uit België stappen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als er nu nog geen reden is voor de Vlamingen om ultra-vlaams te gaan stemmen dan heb ik toch zo mijn bedenkingen over de "vlamingen" en dan denk ik dat ze het verdienen om met die klote-walen in dezelfde boot te zitten.
Pas op : ik ben niet van mening dat we direct gediend zijn met een splitsing van België, maar als de Walen even heel diep nadenken zouden ze moeten weten dat ze in hun eigen voet geschoten hebben, tenzij ze ons beter kennen dan wijzelf.... Ik ben van mening dat hiermee Vlaanderen en Wallonië lijnrecht en vrijwel met getrokken messen tegenover mekaar staan en dat België zijn bestaansreden voorbij is... |
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW die gisterenavond op tv zei: '' de zaak is niet verloren door de alarmbelprocedure maar wel door de afwijzing van ons voorstel door de klassieke partijen én Groen.''
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gaan ze ook een Boske doen? Meer dan 30% aan zetels verliezen en dan triomfantelijk komen verklaren '' dames en heren, de PVDA is terug!'' ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat veel geroep en getier zoals jij het omschrijft is dan toch niet nutteloos geweest.
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 30 april 2010 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 30 april 2010 om 21:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een nazi affiche gezien die de sossen gebruikten en dat is ook nog geen 60 jaar geleden. Heimwee/nostalgie? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Minister-President
|
![]() Ik dacht zo maar iets: zouden de traditionele partijen de verkiezingen onwettig WILLEN laten gebeuren, omdat ze dan , in geval de Vlaamse partijen ( NVA? LDD EN VB) winnen ,
klacht neer te leggen wegens onwettige verkiezingen???? Kan daardoor dan de uitslag ongeldig worden verklaard??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is natuurlijk wel of die andere partijen wel zo Vlaams gezind zijn als ze beweren. |
|
![]() |
![]() |