Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2010, 14:01   #321
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hij vergeet er gemakshalve bij te vermelden dat de die toplonen vrijwillig betaald worden door een groep mensen met kapitaal. De lonen in de overheid worden gefinancieerd met geld dat simpelweg wordt afgepakt van de gewone werkmens.
En u vergeet er gemakshalve bij te vermelden hoe die mensen met kapitaal aan dat kapitaal geraakt zijn.

De kosten van de overheid worden inderdaad gedragen door iedereen. De overheid werkt dan ook in het belang van iedereen en op domeinen waar de privé-sector niet geïnteresseerd is wegens te weinig lucratief.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 14:07   #322
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
En u vergeet er gemakshalve bij te vermelden hoe die mensen met kapitaal aan dat kapitaal geraakt zijn.
Door te werken misschien? Buffett, Gates, Soros zijn momenteel de drie rijkste mensen ter wereld. Ze zijn allemaal begonnen met een idee en een business plan en zijn nu miljardairds. Dit zijn trouwens allemaal mensen die gewoon zijn blijven verder werken nadat ze miljardair werden.

Citaat:
De kosten van de overheid worden inderdaad gedragen door iedereen. De overheid werkt dan ook in het belang van iedereen en op domeinen waar de privé-sector niet geïnteresseerd is wegens te weinig lucratief.
De privé kan dat net zo goed verzorgen. De overheid krijgt haar meerkost niet terugverdiend.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 14:07   #323
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je zei het tegenovergestelde van wat je nu zegt:
Omdat het een sarcastisch antwoord is op jouw stelling dat ze nauwelijks overleven ...
Oud 4 juli 2010, 14:08   #324
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin.
Voorwaar, ik sta hier haast verstomd van zo'n staaltje argumentatie.
Oud 4 juli 2010, 14:24   #325
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is me dat voor een hoop larie en apekool? Alsof stress alleen in de privé-sector bestaat? De tijd dat ambtenaren een luilekkerleventje hadden, ligt al enkele decennia achter ons hoor.
toch is het geen zever:

elke ambtenaar kan op elk moment zijn TRADE-OFF maken van werk ik nu privé of blijf ik ambtenaar... EN die keuzemogelijkheid, garandaart feitelijk dat de job correct betaald wordt. Want als de staat te weinig zou betalen, zou de overheid 1miljoen vacatures hebben ipv de grootste werkgever in het land te zijn..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 14:25   #326
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door te werken misschien?
Nee, door anderen voor hen te laten werken aan een hongerloontje.

Citaat:
De privé kan dat net zo goed verzorgen.
De privé kan dat wel, maar wil het niet, wegens te weinig lucratief.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 juli 2010, 14:28   #327
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, door anderen voor hen te laten werken aan een hongerloontje.
Twee van de drie personen daarboven hebben minder dan 20 man rond zich werken. Buffett z'n team bestaat volgens mij maar uit 8 mensen.

Citaat:
De privé kan dat wel, maar wil het niet, wegens te weinig lucratief.
Er is meestal een reden waarom iets populair of lucratief is he. Ik zeg niet dat er geen zeldzame aandoeningen bestaan die niet interessant zijn voor de privé, maar momenteel worden er miljarden uitgegeven aan research waar mensen niet op zitten te wachten.
Oud 4 juli 2010, 14:31   #328
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Twee van de drie personen daarboven hebben minder dan 20 man rond zich werken.
Werkt er maar 20 man voor Microsoft? Dat wist ik niet...

Dan hebben ze het bij Wikipedia toch goed fout... Daar spreken ze van bijna 90.000 werknemers...

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 4 juli 2010 om 14:32.
Oud 4 juli 2010, 14:36   #329
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Werkt er maar 20 man voor Microsoft? Dat wist ik niet...

Dan hebben ze het bij Wikipedia toch goed fout... Daar spreken ze van bijna 90.000 werknemers...
Het ging om de andere twee, Soros en Buffett. Dat zijn fondsmanagers.
Oud 4 juli 2010, 15:06   #330
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

De kosten van de overheid worden inderdaad gedragen door iedereen.
nee
Citaat:

De overheid werkt dan ook in het belang van iedereen .

in uw fantasiewereldje wel ja

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juli 2010 om 15:13.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 15:09   #331
born2bewild
Banneling

Standaard

't is dan ook geen toeval dat in Belgie bedrijven als microsoft geen schijn van kans maken

hier zitten werkgevers en werknemers met een dood gewicht op de schouders van mee-eters die willen meeprofiteren...een leger ambtenaren die geen fluit uitrichten maar wel op de eerste rij staan met eisen als ze zichzelf tekort gedaan voelen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 4 juli 2010 om 15:12.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 15:21   #332
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
't is dan ook geen toeval dat in Belgie bedrijven als microsoft geen schijn van kans maken

hier zitten werkgevers en werknemers met een dood gewicht op de schouders van mee-eters die willen meeprofiteren...een leger ambtenaren die geen fluit uitrichten maar wel op de eerste rij staan met eisen als ze zichzelf tekort gedaan voelen
Ja Bjorn...
Geen fluit...

Citaat:
Oud 4 juli 2010, 15:32   #333
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zijn er echt mensen die denken dat eerlijk werk rijk maakt????

hoe hoger de rijkdom hoe hoger de criminaliteit.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2010, 15:35   #334
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
De volgende bedrijven zijn ontstaan door mensen die dat dachten:

- Microsoft
- EDS
- Honda

Er zullen nog veel meer bedrijven zo zijn ontstaan hoor, die drie komen nu direct bij mij op.

Citaat:
Een bron daarvoor graag.
Oud 4 juli 2010, 16:08   #335
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht

Ho kijk,
stel je begint zo'n 14 jaar geleden zonnepanelen te installeren
als je de eerste 10jaar van uw carriere een dikke idealist was, komt er nu ineens wind onder uw vleugels.
als je er dan in slaagt zoals sommige van die firma's om ferm te capitaliseren en te groeien op de wind van deze enje kunt uw bedrijf snel genoeg organiseren om het te laten meegroeien;.. kom je hier toch wel rijk uit die story.

En heb je nu iemand bedrogen ? volgens mij niet, het is een verhaal van investeren en continu bijinvesteren en meegroeien, een verhaal van geschikt personeel vinden die meewerkt in dat systeem...

Maar denk daar nu eens over na: hoeveel mensen zijn bekwaam van die duizende firma's die nu beginnen daken leggen, om daar groter en sterker en gezonder en efficienter uit te komen ??

veel gaan ten onder, niet in het begin natuurlijk maar vooral op het moment dat ze te groot worden en slecht georganiseerd, of verkeerd geinvesteerd, of risico genomen die niet betaald wordt etc.

Dus nee, uw stelling is niet juist. Toegegeven sommige cowboy's slagen erook in om te surfen op die trends, maar meestal lopen die cowboy's tegen de lamp.

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 juli 2010 om 16:11.
Oud 4 juli 2010, 17:16   #336
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ho kijk,
stel je begint zo'n 14 jaar geleden zonnepanelen te installeren
als je de eerste 10jaar van uw carriere een dikke idealist was, komt er nu ineens wind onder uw vleugels.
als je er dan in slaagt zoals sommige van die firma's om ferm te capitaliseren en te groeien op de wind van deze enje kunt uw bedrijf snel genoeg organiseren om het te laten meegroeien;.. kom je hier toch wel rijk uit die story.

En heb je nu iemand bedrogen ? volgens mij niet, het is een verhaal van investeren en continu bijinvesteren en meegroeien, een verhaal van geschikt personeel vinden die meewerkt in dat systeem...

Maar denk daar nu eens over na: hoeveel mensen zijn bekwaam van die duizende firma's die nu beginnen daken leggen, om daar groter en sterker en gezonder en efficienter uit te komen ??

veel gaan ten onder, niet in het begin natuurlijk maar vooral op het moment dat ze te groot worden en slecht georganiseerd, of verkeerd geinvesteerd, of risico genomen die niet betaald wordt etc.

Dus nee, uw stelling is niet juist. Toegegeven sommige cowboy's slagen erook in om te surfen op die trends, maar meestal lopen die cowboy's tegen de lamp.
Om in dezelfde lijn verder te gaan.
Persoonlijk heb ik meer dan 20 jaar gewerkt met een biogasinstallatie, zonder dat ik daar 1 cent mee verdiende.
Ik mocht zelfs geen stroom verkopen aan mijn eigen buurman die familie was.
Ik kreeg zelfs regelmatig controle op het verbruik van gas door de auto's in de familie.

Vandaag behoor ik tot de rijkere klasse en zijn het mijn kinderen die investeren in hun bedrijven.
Dit niet alleen financieel, maar ook tijd, arbeid en studie in hun bedrijfjes steken.
Vandaag de dag is er namelijk een grote vraag naar goedkope kwaliteitsvolle voeding en goedkope energiebronnen.

Zij steken daar nu als kind al hun tijd en energie in en verdienen hierdoor reeds op zeer jonge leeftijd meer dan de doorsnee werknemer.
Die werknemer vindt dan ook dat hij voldoende heeft gepresteerd als hij zijn studies heeft afgemaakt en daarna 38 uur per week werkt.
Diezelfde werknemer zal binnen enkel jaren natuurlijk wel eisen dat mijn kinderen opdraaien voor zijn luiheid en krekelleven tijdens zijn studiejaren.

Vele vergeten echter dan mijn kinderen tijdens hun jonge jaren en studiejaren mieren waren en werken om later een luxe leven te kunnen leiden.

Is het onrechtvaardig dat zij tegen hun 30ste tot de top van de rijkste 10.000 Belgen behoren en de andere Belgen niet willen onderhouden met hun vergaarde rijkdom, misschien.
Maar dan is de vraag of het rechtvaardig is dat die andere Belgen hun jeugd op de dansvloer hebben doorgebracht terwijl zij aan het werken waren.
Maar dan is de vraag of het rechtvaardig is dat die andere Belgen tijd doorbrachten met geld uit te geven aan bier en vertier, terwijl zij investeerden in hun bedrijfjes.
Maar dan is de vraag of het rechtvaardig is dat die andere Belgen op concerten stonden te dansen en springen, terwijl zij daar stonden te werken.
Maar dan is de vraag of het rechtvaardig is dat die andere Belgen bezig waren met sociale contacten te leggen met andere toekomstige werknemers, terwijl zij in hun hoekje bezig waren met studeren.

Misschien eerst eens even deze draad helemaal lezen en dan de rest nog eens laten komen zagen

http://forum.politics.be/showthread.php?t=140669
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 05:49   #337
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zij steken daar nu als kind al hun tijd en energie in en verdienen hierdoor reeds op zeer jonge leeftijd meer dan de doorsnee werknemer.
Die werknemer vindt dan ook dat hij voldoende heeft gepresteerd als hij zijn studies heeft afgemaakt en daarna 38 uur per week werkt.
Diezelfde werknemer zal binnen enkel jaren natuurlijk wel eisen dat mijn kinderen opdraaien voor zijn luiheid en krekelleven tijdens zijn studiejaren.
Wat is het probleem ?..moeten hardwerkende ondernemers geen belasting betalen omdat zij het kruin van de maatschappij zijn ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 06:05   #338
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wat is het probleem ?..moeten hardwerkende ondernemers geen belasting betalen omdat zij het kruin van de maatschappij zijn ?
Hard werkende ondernemers betalen ook belastingen.

Om met hun bedrijfjes te kunnen beginnen hebben mijn kids eerst in loondienst gewerkt. Waarbij ze belastingen moesten betalen om hun loon uit arbeid.

Daarna hebben ze belastingen en taksen moeten op alles wat ze aankochten.
En om ook maar 1 gram van hun productie te kunnen verkopen hebben ook nog eens een groot bedrag op tafel moeten leggen waar ze helemaal niets aan hebben, maar dat wel door de Belgische overheid word geëist als waarborg.

Bij elke keuring die gebeurd, bij elk werk dat uitgevoerd word, bij elke aankoop die gebeurd, bij elk transport dat er gebeurd, bij elk loon dat betaald word, eigenlijk bij alles wat er gebeurd moeten er taksen en belastingen aan de Belgische, Vlaamse, provinciaalse en gemeentelijke overheden betaald worden.
Zelfs een plaatje hangen met de naam van het bedrijf kost geld dat aan overheden betaald moet worden.

Je kan stellen dat 80% van hun bedrijfsinkomen, verdwijnt naar overheden.
En wat er dan nog overblijft als brutowinst, wel daar betalen zij nog eens 25% belastingen op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 06:11   #339
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Je kan stellen dat 80% van hun bedrijfsinkomen, verdwijnt naar overheden.
En wat er dan nog overblijft als brutowinst, wel daar betalen zij nog eens 25% belastingen op.
Je kan stellen dat 80% van een brutoloon verdwijnt naar de overheden
En wat er dan nog overblijft als nettoloon, wel daar betalen wij nog eens 21% btw op alle aankopen ..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2010, 07:01   #340
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

de kosten van de overheid worden gedragen door de privé.
Om meer specifiek te zijn, door de werkende bevolking of 60% van de bevoling die aktief is.
Maar als je dan verder redeneert:
er zijn 1miljoen werklozen
er zijn 1.4miljoen ambetaneren

Dus de overheid wordt gedragen door 6M-1-1.4=3.6M belgen, of zeg maar 1/3 van de bevolking.

Als je redeneert over het 'principe' van minimumlonen, en 'recht' dan begrijp je misschien beter wat een soort immens 'communicerend' vat onze maatschappij is.

1/3 moet derest betalen... als die 1/3 een minimumloon verdient, wat krijgt de rest ? NIETS

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2010 om 07:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be