Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 juni 2011, 11:56   #321
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zelf geld drukken zonder tegenwaarde leidt tot devaluatie. Dat is een lesje dat je zou moeten geleerd hebben van oa de Duitsers, waar ooit een brood een miljoen mark kostte. Ook vandaag zijn er enkele landen die niks kunnen kopen in het buitenland met hun geld omdat het waardeloos is.

Kom eens terug met commentaar als je enig begrip hebt opgedaan van financiële systemen.
Ik heb helemaal niks gezegd over "zonder tegenwaarde", als het aan mij lag kocht de nationale bank nu zoveel mogelijk goud en zilver op, voor de Europese crisis ten volle uitbreekt.
Ik denk trouwens dat ik van monetair beleid ondertussen wel meer verstand heb dan jij. Dus kom jij best eens terug met commentaar als je enig begrip ervan hebt opgedaan.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 12:03   #322
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik heb helemaal niks gezegd over "zonder tegenwaarde", als het aan mij lag kocht de nationale bank nu zoveel mogelijk goud en zilver op, voor de Europese crisis ten volle uitbreekt.
Ik denk trouwens dat ik van monetair beleid ondertussen wel meer verstand heb dan jij. Dus kom jij best eens terug met commentaar als je enig begrip ervan hebt opgedaan.
jajaja dat bewijs je hier alle dagen

Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 12:18   #323
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tot nu toe heb jij nog niks bewezen dus de la modesté svp.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 13:05   #324
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mij om het even, voor de rest is er die dag toch in het geheel niks te beleven
Wel, dan is het vanaf nu 'officieel':

eenieder die geïnteresseerd is om aan de oprichting en uitbouw van een 'donkergroene linkse Vlaamse' partij zijn/haar steentje bij te dragen:

eerste bijeenkomst donderdag 21 juli 2011, aan het haventje van Doel (bij slecht weer zullen we ongetwijfeld wel een schuilplaats vinden). Het zou wel tof zijn mochten we ten laatste om 14u van start kunnen gaan.

Men zegge het voort!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 juni 2011, 13:22   #325
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan vanavond eventueel proberen een plekske te versieren in De Doolen of zo in geval van regen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 13:28   #326
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan vanavond eventueel proberen een plekske te versieren in De Doolen of zo in geval van regen.
Dat zou ik wel tof vinden, al denk ik niet dat het zo'n verschrikkelijk onoverkomelijk probleem zal zijn ergens onderdak te vinden

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 25 juni 2011, 13:55   #327
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Doel Vijf is ook niet ver af natuurlijk en de Spuikom ook niet.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 13:57   #328
EddyBal

Standaard

Citaat:
Tot nu toe heb jij nog niks bewezen dus de la modesté svp.
Volgens de laatste officiële peiling vinden mensen ONZE standpunten een pak aantrekkelijker dan de jouwe.

Hoeveel zetels had je ook weeral?

En zeg eens, WIE moet er wat bewijzen? Zij die met wat lultheorieën afkomen, of zij die zeggen dat het lulkoek is.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 25 juni 2011 om 13:57.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:11   #329
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

in de laatste officiële peilingen deed er geen groen-vlaamse partij mee want die bestaat nog niet.
De enige reden waarom jij hier komt zeiken is omdat je goed genoeg beseft dat zo'n partij wel eens een probleem kan gaan worden, anders zou je deze draad gewoon negeren.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:12   #330
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat natuurlijk een reden te meer is er mee door te gaan, we schoppen duidelijk tegen de schenen van zowel establishment-links als establishment-vlaams.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:13   #331
Fj9lnir
Gouverneur

Fj9lnir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in de laatste officiële peilingen deed er geen groen-vlaamse partij mee want die bestaat nog niet.
De enige reden waarom jij hier komt zeiken is omdat je goed genoeg beseft dat zo'n partij wel eens een probleem kan gaan worden, anders zou je deze draad gewoon negeren.
Njah een probleem... hoe meer linkse mensen (stemmen) uit Belgiscistische partijen worden losgeweekt, hoe beter ook voor NVA.
Al de rest is BS.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:21   #332
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo'n groen-Vlaamse partij zal van overal stemmen kunnen halen, die politiek dakloze strekking zit momenteel verspreid over alle partijen van vb tot klein-links. Ook van Groen!, waar ecologisten zitten die van het Belgicistisch verhaal niks moeten hebben, en ook van de N-VA, waar vandaag redelijk wat voormalige VU'ers zitten die van het liberaal-rechts verhaaltje van De Wever en co niet moeten hebben. Niet weinig N-VA'ers zijn tegen de afbraak van de polderdorpen, bijvoorbeeld.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:27   #333
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

In ieder geval zullen er
1) meer stemmen zijn voor V-partijen (van linksen die nu weigeren op een rechtse V-partij te stemmen)

2) mogelijk stemmen van het VB worden ingepikt; ik gun die mensen ook niet de totale implosie maar dat betekent wel dat er meer V-stemmen buiten het cordon terechtkomen en dus zwaarder gaan wegen.

Als de NVA daarbij 5 of zelfs 10% verliest, maar de V-gedachte daardoor 15-20% sterker staat ben ik daar als (centrum)rechtse NVAer toch helemaal niet rouwig om.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:34   #334
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir Bekijk bericht
In ieder geval zullen er
1) meer stemmen zijn voor V-partijen (van linksen die nu weigeren op een rechtse V-partij te stemmen)

2) mogelijk stemmen van het VB worden ingepikt; ik gun die mensen ook niet de totale implosie maar dat betekent wel dat er meer V-stemmen buiten het cordon terechtkomen en dus zwaarder gaan wegen.

Als de NVA daarbij 5 of zelfs 10% verliest, maar de V-gedachte daardoor 15-20% sterker staat ben ik daar als (centrum)rechtse NVAer toch helemaal niet rouwig om.
Het is inderdaad een mathematische zekerheid dat het gewicht aan V-stemmen in ieder geval zal toenemen dan, dat klopt. Nòg een reden meer om het te doen.
Pelgrim is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:39   #335
Fj9lnir
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een mathematische zekerheid dat het gewicht aan V-stemmen in ieder geval zal toenemen dan, dat klopt. Nòg een reden meer om het te doen.
x2.

De kans dat ik erop stem lijkt mij miniem (tenzij het socio-eco zo goed uitgewerkt is dat ge daar serieus een toekomst op zou kunnen bouwen, maar daar is vermoedelijk langere tijd & langere ervaring voor nodig en dat duurt efkes) moet ik toegeven maar steunen doe ik het wel... ook al hedde daar niks aan vrees ik.
Fj9lnir is offline  
Oud 25 juni 2011, 14:46   #336
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
onderwijs, ziektezorg, openbaar vervoer, energie, door de staat verzorgt, of door privé-initiatief?
Onderwijs: Vlaanderen: verschillende concurrerende netten - resultaat OK = * = VSA, Frankrijk en deels Wallonië nagenoeg 1 net (overheids- of semi-overheids) - resultaat: slecht.

Ziekenzorg: Vlaanderen: verschillende concurrerende zuilen en privé aanbieders - resultaat: goed = * = Groot-Britannië: compleet genationaliseerds NHS - resultaat: een regelrechte ramp niveau hygiëne, dienst en financiën met geen keus huisdokter en jarenlange wachtlijsten = * = Nederland en Frankrijk: gemengde systemen met weinig concurrentie - resultaat: middelmatig.

Woningbouw: België: redelijk vrije markt - resultaat: geen woningnood = * = Nederland: onvrije grotendeels door de overheid gestuurde markt - resultaat: sinds 1930 constante woningnood en gemiddeld minderwaardige behuizing.

Openbaar Vervoer: België en Vlaanderen: dienstverlening nagenoeg geheel genationaliseerd - resultaat: slechte dienstverlening, veel stakingen en financieel rampterrein - Nederland: NS (Nederlandse Spoorwegen) mini of meer privé: redelijke dienstverlening en gewoonlijk niet ten laste van belastingbetaler.

Energie: België: productie privé - dank zij kernenergie nu nog goede stroomvoorziening en goedkoop - distributie en prijspeil: overheidsgestuurd resultaat: in laatste 2 jaar + 30 % of m.a.w. hoogste prijspeil ter wereld.

Bezint eer ge begint!
fcal is offline  
Oud 25 juni 2011, 15:10   #337
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd.
Herr Oberst is offline  
Oud 25 juni 2011, 15:41   #338
EddyBal

Standaard

Citaat:

EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 15:48   #339
EddyBal

Standaard

Citaat:
Wat natuurlijk een reden te meer is er mee door te gaan, we schoppen duidelijk tegen de schenen van zowel establishment-links als establishment-vlaams.
Daar moet je degelijke schoenen voor aanhebben om tegen schenen te schoppen. Tot hiertoe niks van gewaar geworden.

Anyhow, ik WENS je veel succes, maar ik VOORSPEL bitter weinig. Het zal een volgehouden inspanning over vele jaren moeten zijn. Je grootste kans ligt dan ook in Vlaanderen wanneer het al apart of soortgelijks is.
EddyBal is offline  
Oud 25 juni 2011, 15:48   #340
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Ik vrees dat je jezelf wat wijsmaakt als je denkt dat dit project kans op slagen heeft.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be