Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 17:24   #321
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy2 Bekijk bericht
dat doen de zionisten / kolonisten zelf wel.
US pleegden genocide op de Indianen
Israel op de Palestijnen
Weet waarover je spreekt. Er leven 1 miljoen Palestijnen �*n Israël! Niets reservaten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 17:36   #322
Eendensoep
Burger

Eendensoep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ze hadden natuurlijk ook prompt een punt kunnen zetten achter de schietpartijen op
Sderot en en passant Shalit kunnen bevrijden. Et voila. Geen man, geen vrouw, geen kind
zou er het leven bij ingeschoten zijn.
eerst al dat gejammer over de muur, weten jullie nog wel? Maar die muur zou er nooit
gekomen zijn zonder al die zelfmoordaanvallen. Nu véél geklaag over Cast lead. Maar
Cast lead zou nooit plaas gevonden hebben als de Gazanen geen jarenla ng (jarenlang, dat lezen jullie goed) het leven in Sderot onmogelijk hadden gemaakt.
Eigen schuld, dikke bult. En niet Israel maar de Palestijnen zijn verantwoordelijk voor die 300 dode kinderen.
Cast Lead is er gekomen in een tijd van wapenstilstand, die verbroken is door Israël. Criminele agressie.
Eendensoep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 17:52   #323
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Waarom trekken jullie altijd van die simplistische conclusies?

Ik spreek Hamas bijlange niet goed. Maar jullie "vergeten" wel in gans de discussie over Sderot te vermelden dat '48 Israel Palestijnen vermoord heeft en de zaak overgenomen heeft. Een fundamenteel belangrijk gegeven in gans de discussie om te begrijpen WAAROM Hamas Sderot viseert.

Vanaf iemand dit vermeldt lijken jullie te denken dat men daarom Hamas hun aanvallen op Sderot óók goedspreekt of normaal vindt. Dit is niet zo - leg die woorden niet zomaar in iemands mond en leer als een volwassen mens omgaan met historische informatie ; of dit nu uw zionistische mening kwetst of niet.

Ik geef enkel weer waarom Hamas VINDT dat die aanvallen plaatsvinden. Hamas hun mening is allesbehalve mijn mening.
De Israelische onafhankelijkheidsoorlog van 1948 werd door de Arabieren en Arabische buurlanden van Israel gestart.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 17:58   #324
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Liberaal

Het CONFLICT is aldaar gestart. Willens en wetens en daarna nog twee maal herhaald. Derhalve niet al te veel consideratie tonen.
Oud 8 november 2010, 18:40   #325
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Wat hebben mijn vragen betreffende het verhinderen van calamiteiten met dromen te
maken?
Waarom dachten de Palestijnen dat ze tot in alle eeuwigheid raketten zouden mogen
afschieten op een Israelische staat?
Waarom dachten ze indertijd dat Israel niets drastisch -zoals de muur- zou ondernemen
tegen hun zelfmoord terroristen?
Noch het ene noch het andere heeft hun baat gebracht.
Dat wat Israel doet heeft niets te maken met het verhinderen van calamiteiten of zelfverdediging! net zo weinig als met een Palestijnse zelfmoordterrorist die zich opblaast op een markt in Isreal

When they do it it is terrorism , when we do it it is conterterrorism
Lijkt uw redenering simpelweg

Laatst gewijzigd door atmosphere : 8 november 2010 om 18:47.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 18:44   #326
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Israelische onafhankelijkheidsoorlog van 1948 werd door de Arabieren en Arabische buurlanden van Israel gestart.
Dat rechtvaardigt het afvuren van zware raketten,enz op woonwijken, en de huidige bezetting nog niet.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 8 november 2010 om 18:45.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 21:47   #327
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Neen..... Israel zijn dan nog zó goed om eerst te waarschuwen aldus ze bommen droppen aldus Francientje. Dat er een paar honderd kinderen omkomen is dus de fout van die domme Palestijnse bevolking die hun kinderen weeral niet binnen kunnen houden. En als die kinderen toch binnen zaten maar de huizen platgebombardeert waren was het ook ergens de ouders hun fout, ze moeten maar niet in Gaza wonen he. Da's vragen om fosfor en raketten van Israel en allemaal gerechtvaardigd.

Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 07:59   #328
Francientje
Minister

Standaard

Zeg Stimpy, iedereen en eerst en vooral de Amerikanen is het er over eens dat die zaak
een ONGELUK was. Kom es met wat anders af. Of beter kom af met een redelijk voorstel
voor vrede. Ik weet niet wat de Palestijnen precies willen (ik vermoed het wel, helaas) maar ik weet verdraaid goed wat Israel wil. Namelijk: kunnen léven en floreren. En het
doet daarvoor wat nodig is. Tot jullie grote ergernis.
Israeliers hebben absoluut geen zin om martelaar te spelen, hun kinderen op te offeren
aan de zogenaamde 'idealen' van de een of andere leider of zich te voegen naar alles
wat de koran zoal voorschrijft. Ze vinden het wél leuk de spits af te bijten op medisch
gebied, de spits af te bijten op technologisch gebied, nobelprijzen in de wacht te slepen
en en famille de feestdagen en sabbath te vieren.
Ze hebben géén zin om op te draaien voor jullie armen en twaalf kinderen per vrouw.
Dat moeten jullie zelf maar doen.
En ze zijn best bereid particulieren te vergoeden voor wat die verloren in 1948 op voor-
waarde dat diverse moslimlanden die Joden hebben buitengeschopt en hun goederen hebben behouden ook over de brug komen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:36   #329
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik merk dat hier weer onvoorwaardelijke bashers stormachtig tekeergaan met alle mogelijke incidenten, ongelukken en ook fouten van het verleden om hun gal leeg te spuiten.
Uiteraard zonder enig probleem te hebben met de dagelijkse slachtingen van hun vrienden moslims ( in Palestijns gebied of elders ), tegen onschuldige burgers allerhande, ook hun eigen. (zie volgende draden over het onderwerp : Beulen bij de Islam en Islamieten slachten -weer eens- tientallen burgers af. )

Spijtig voor hen is en blijft de conclusie als volgt:

1) Oorlog is altijd synoniem van gruwel, maar in dit conflict houdt Israel zonder enige twijfel de Moral High Ground.

2) Ondanks de steeds weerkerende periodes van dreigingen, aanslagen en/of militaire tussenkomsten is nu al duidelijk dat Israel het pleit heeft gewonnen. Het land is er, blijft er, is het meest ontwikkeld van de ganse regio, beleeft een ongekende economische boom en het ziet er ook naar uit dat de onafhankelijke Palestijnse staat, mocht deze ooit tot stand komen, eerder een mini-staatje zal worden in Gaza, eventueel aangedikt met wat lappenstukken tussen Israel en Jordanië.

Tot spijt van wie het benijdt.
Oud 9 november 2010, 10:38   #330
Francientje
Minister

Standaard

Ja, als jij denkt dat de Amerikanen gelijk wat in de doofpot gaat steken onder invloed van
propaganda van Israel, dan hoor je serieus je hersenen te laten nakijken.
Voor de rest... de gewone antisemitiesche prietpraat. Ik weet het, ik weet het: we eten ook Palestijnse kindertjes op bij het ontbijt.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 10:53   #331
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gezien de blind- en doofheid van een aantal forumleden zal ik dan maar de hoofconclusie herhalen, de rest is geschiedenis:

Ondanks de steeds weerkerende periodes van dreigingen, aanslagen en/of militaire tussenkomsten is nu al duidelijk dat Israel het pleit heeft gewonnen. Het land is er, blijft er, is het meest ontwikkeld van de ganse regio, beleeft een ongekende economische boom en het ziet er ook naar uit dat de onafhankelijke Palestijnse staat, mocht deze ooit tot stand komen, eerder een mini-staatje zal worden in Gaza, eventueel aangedikt met wat lappenstukken tussen Israel en Jordanië.

Oud 9 november 2010, 12:04   #332
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Gezien de blind- en doofheid van een aantal forumleden zal ik dan maar de hoofconclusie herhalen, de rest is geschiedenis:

Ondanks de steeds weerkerende periodes van dreigingen, aanslagen en/of militaire tussenkomsten is nu al duidelijk dat Israel het pleit heeft gewonnen. Het land is er, blijft er, is het meest ontwikkeld van de ganse regio, beleeft een ongekende economische boom en het ziet er ook naar uit dat de onafhankelijke Palestijnse staat, mocht deze ooit tot stand komen, eerder een mini-staatje zal worden in Gaza, eventueel aangedikt met wat lappenstukken tussen Israel en Jordanië.

..Het pleit heeft gewonnen door alles gewoon plat te bombarderen, Palestijnen te doen vluchten uit hun dorpen en steden en ze dan schaamteloos over te nemen desondanks internationale kritiek.

De nazi's hebben ook het pleit gewonnen door zelfde methodes van systematische terreur toe te passen. Je moet er maar fier op zijn.
Oud 9 november 2010, 12:19   #333
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dit is onmogelijk nog serieus te nemen.
We weten nu dat Israël wat genoemd wordt "buitensporig geweld" gebruikt heeft in Gaza. Het is bv. geweten (door toegevingen IDF leden) dat er een hele stadsblok in Gaza gebombardeerd werd en in puin gelegd werd omdat er vanuit 1 gebouw 4 Palestijnen met geweren aan het schieten waren. Dan heeft een waarschuwing als "hou uw kinderen binnen" niet veel zin.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 november 2010 om 12:20.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2010, 14:53   #334
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Dat rechtvaardigt het afvuren van zware raketten,enz op woonwijken, en de huidige bezetting nog niet.
Ik reageerde op Tamams passage over Sderot. Daarnaast was er sprake van een oorlog en niet een of ander theekransje.
Oud 9 november 2010, 15:02   #335
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

je begon over "vuile zionisten" dit en dat terwijl mn posts inhoudelijk over Sderot gingen en de geschiedenis van het dorp.

ten tweede dat jij zionisme ziet als scheldwoord kan me niet veel schelen. ik ga eigenlijk akkoord met u dat het een goed scheldwoord is. net zoals "nazi" dat ook geworden is.

ten derde: "het is oorlog" is geen excuus meer om continu oorlogsmisdaden te begaan.
Oud 9 november 2010, 15:07   #336
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy2 Bekijk bericht
Zei hij de vraag subtiel ontwijkend en vertend te vermelden dat dit gebeurt dmv genocide op de Palestijnen het prostitueren van de holocaust EN ten kost van de US belastingbetaler.

Volgens jouw definitie heeft Turkije ook de "high moral ground" en zelfs Saddam.
Er heeft nooit een holocaust plaats gevonden in Palestina. De Palestijnse bevolking is er in tegendeel gegroeid van 700.000 in 1948 tot bijna 4 miljoen mensen vandaag. En dan heb ik het alleen al over het gebied dat vandaag Israel en de Palestijnse Autoriteit heten, Gaza incluis.

de subtiele ontwijkingen komen van u. En de leugens ook, maar het zal niets veranderen aan de toestand.
Oud 9 november 2010, 15:08   #337
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
..Het pleit heeft gewonnen door alles gewoon plat te bombarderen, Palestijnen te doen vluchten uit hun dorpen en steden en ze dan schaamteloos over te nemen desondanks internationale kritiek.

De nazi's hebben ook het pleit gewonnen door zelfde methodes van systematische terreur toe te passen. Je moet er maar fier op zijn.
Ook hier een uit de pot gerukte amalgaam om u tegen te zeggen.
Oud 9 november 2010, 15:09   #338
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Er heeft nooit een holocaust plaats gevonden in Palestina. De Palestijnse bevolking is er in tegendeel gegroeid van 700.000 in 1948 tot bijna 4 miljoen mensen vandaag. En dan heb ik het alleen al over het gebied dat vandaag Israel en de Palestijnse Autoriteit heten, Gaza incluis.

de subtiele ontwijkingen komen van u. En de leugens ook, maar het zal niets veranderen aan de toestand.
ten eerste, u weet net zo goed als ik dat die vergelijking niet letterlijk te nemen is.

ten tweede revisionisme is u ook goed bekend blijkbaar. gaskamers en genocides ontkennen kunnen de neo-nazi's nu ook goed.
Oud 9 november 2010, 15:14   #339
LiberaalNL
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
je begon over "vuile zionisten" dit en dat terwijl mn posts inhoudelijk over Sderot gingen en de geschiedenis van het dorp.

ten tweede dat jij zionisme ziet als scheldwoord kan me niet veel schelen. ik ga eigenlijk akkoord met u dat het een goed scheldwoord is. net zoals "nazi" dat ook geworden is.
Je haalt mij en liberalist door elkaar. Desondanks maakt het niks uit dat Sderot ooit een Arabische meerderheid kende. Stettin was ooit een Duitse stad en er zijn geen Duitse terreurorganisaties actief die raketten afvuren en aanslagen plegen om Stettin Duits te maken. Daarnaast zegt het ook voldoende over jouw non-intellectuele niveau dat jij 'zionist' en 'Naz�*' dezelfde waarde geeft.

Citaat:
ten derde: "het is oorlog" is geen excuus meer om continu oorlogsmisdaden te begaan.
Israel begaat niet continu oorlogsmisdaden.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 9 november 2010 om 15:19.
Oud 9 november 2010, 15:16   #340
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Israel begaat niet continu oorlogsmisdaden.
Dat is waar. Niet continu.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be