Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 14:56   #321
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Daarom dat ik het ook niet moet uitspreken :d
Maar je had wel "luxe-dame van plezier" in je mond kunnen nemen, zodoende zou jouw status van "a well respected man" ook behouden geweest zijn.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline  
Oud 27 oktober 2010, 14:59   #322
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Maar je had wel "luxe-dame van plezier" in je mond kunnen nemen, zodoende zou jouw status van "a well respected man" ook behouden geweest zijn.
Oh je respecteert me niet meer omdat ik het woord meisje van plezier niet heb uitgesproken?
alfa16vjtd is offline  
Oud 28 oktober 2010, 06:36   #323
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Ja, en daarmee levert de heer Bart Brinckman een ongelooflijk scherpe "politieke analyse"!
Het is zielig als u daarmee uw krant moet vullen, mijnheer Sturtewagen. Vindt u ook niet?
Vandaag wordt Bart Maddens huisideoloog maar eigenlijk kontendraaier van de n-va met de grond gelijk gemaakt in De Standaard.
azert is offline  
Oud 28 oktober 2010, 06:41   #324
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik zie het verband met de auto niet, maar ik ben géén autobezitter. Af en toe gebruik ik wel een auto (bruikleen). Is nu eenmaal soms noodzakelijk he. Maar zelfs met een auto voor de deur prefereer ik dikwijls de tram.
prefereer;
ik verkies dat u geen volksvreemde woorden meer gebruikt.
Het FR staat toch niet hoger dan NL?
azert is offline  
Oud 28 oktober 2010, 06:42   #325
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zijn voor 'De Zieke Man van West-Europa' alleszins (véél) méér mogelijke metaforen dan mogelijke remedies
Je bent veel te pessimistisch dijimi
azert is offline  
Oud 28 oktober 2010, 08:25   #326
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
prefereer;
Ik ben in mijn taalgebruik internationaal. Je zal af en toe wel meer vreemde woorden kunnen zien. Open geest en zo, weet je wel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 08:28   #327
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag wordt Bart Maddens huisideoloog maar eigenlijk kontendraaier van de n-va met de grond gelijk gemaakt in De Standaard.
??? Waar? Linkje?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 08:30   #328
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
prefereer;
niet te kleinzielig azert!

Citaat:
Het team heeft 17.560 woorden opgespoord die aan 138 talen zijn uitgeleend. Hier en daar durft er al eens een twijfelgeval tussen te zitten. Zo zijn er ernstige vermoedens dat het Japanse ‘rudesakku' afkomstig is van het Nederlandse ‘roedezak', een voorwereldse naam voor condoom.

Een van de verrassingen uit het onderzoek is het grote aantal woorden dat zijn weg in de wereld gevonden heeft. Het zijn er bijna evenveel als we er zelf geleend hebben uit andere talen. Voor wie zich ergert aan het grote aantal Engelse woorden in onze taal, is er nieuws. Er zijn meer Nederlandse leenwoorden in het Engels gevonden (1.950), dan andersom (1.849). Ook het uitwisselingsverkeer met Duitsland is gelijk opgaand. De Fransen zijn nooit echt vlot van aannemen geweest als het over taal gaat: ze namen 1.656 Nederlandse woorden over, terwijl het Nederlands er 4.605 Franse adopteerde.
http://www.standaard.be/artikel/deta...ord=nederlands
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be