![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals: er wordt niet louter op "geaardheid" (belachelijk woord) geoordeeld, maar op gedragingen die niet passen in het opvoedingsproject. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Voor Van Hecke is huwen met iemand van hetzelfde gedrag zonder meer al een gedraging die niet past in het opvoedingsproject. En indien ze echt haar wil wil doordrijven moet ze consequent zijn en de staatssteun, -subsidies afwijzen. Dan kan ze mss. privéregels opleggen aan het personeel, nu niet. Vanaf het moment ze iemand ontslaat omdat die huwt met iemand van hetzelfde geslacht zal er ingegrepen worden, wees gerust! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
Vreemdeling
|
![]() Lieve NVG,
Citaat:
Dit is een zeer goed teken. Ik ben heel blij dat alle andere serieuze problemen zijn opgelost, zodat we nu kunnen overgaan tot een discussie over een non-issue: 1 zin uit een debat met veel schwung, waar geen enkel praktisch voorbeeld van is. Mijn interpretatie van haar statement: indien hier iemand les geeft, en op een dag Christo naspeelt, en de ganse school inpakt in roos inpakpapier, met een mooie, eveneens roze strik er rond, met een bos pauwenpluimen in zijn poep rondhuppelt op de speelplaats samen met zijn toekomstige partner, af en toe copulerend, en aan iedereen die een vragende blik etaleert, een uitnodiging voor hun huwelijksfeest bezorgt... kan die waarschijnlijk niet meer verder blijven werken. Hoe zou dat in een niet-vrije school zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongetwijfeld zal de homobeweging heel wat gedruis maken als er iemand zal ontslagen worden. Of de rechtbank de geviseerde homoseksueel zal gelijk geven, is echter nog maar de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ja natuurlijk is het zo. Je ziet er enkel door hoe de media een uitspraak volledig kan "isoleren". Je zag trouwens aan Van Hecke dat ze die uitspraak deed in een moment van lichte irritatie tov de bevlogenheid van Etn. Vermeersch. Wss. heeft ze haar achteraf die uitspraak dik beklaagd. Toch kon ze die uitspraak via de media genuanceerd hebben en dat deed ze vooralsnog niet. Nuja...we zien wel hoe het loopt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nee serieus, ik denk dat je een beetje in het verleden leeft.
![]() |
![]() |
#332 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik leg niets van de Kerk naar mij neer. Ik aanvaard het principe van de Kerk volledig en zonder enige aarzeling dat racisme zondig is en dat men dus niet kan meewerken aan een organisatie, groep, partij, bond of welke vereniging dan ook die racistisch is. Dat is het principe. Daarbij heeft de Kerk gelijk. Daar mag ik als gelovige niet aan twijfelen. Dat is het principe. Vervolgens is er een individuele kerkvorst, kardinaal Danneels, die meent dat het Vlaams Blok een racitische partij is. Dat is zijn persoonlijke interpretatie. Niet van de Kerk, niet van het kerkelijk leergezag. Het kerkelijk leergezag wordt immers gevormd door de consensus van alle bisschoppen (oecumenisch concilie) of door een plechtige ex cathedra uitspraak van de paus. Bij mijn weten heeft nog geen enkel concilie geoordeeld dat het Vlaams Blok racistisch is of heeft de paus een dergelijke uitspraak gedaan. Kardinaal Danneels interpreteert hier een aantal feiten en meent dat het Vlaams Blok racistisch is. Dat is zijn opinie, een opinie die niets te maken heeft met het geloof als dusdanig. Misschien oordeelt hij ook dat de N-VA racistisch is, en volgt hij wel de gedachtegang van de BUB. In ieder geval, gaat het hier om een interpretatie van politieke elementen. Niet van religieuze. Ik betwist de zienswijze van kardinaal Danneels, daar het Vlaams Blok in mijn ogen niet racistisch is. Hopelijk ziet u nu eens in waar het kerkelijk leergezag begint en waar het eindigt. Dit is ondertussen de vijfde maal dat ik dit uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() 8) We zullen trouwens binnenkort wel zien, of de kerk zich boven de WET kan zetten. 8) , als de eerste gehuwde homofiele medemens ontslagen wordt 8)
![]() |
![]() |