![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel erg oud nieuws, en dat zijn de toegenomen steekpartijen in Antwerpen bijvoorbeeld niet,evenmin is de toename van geweld tegen homo's iets wat echt voldoende aandacht krijgt. Of de agressie die dagelijks vele vrouwen in Antwerpen te beurt valt, omdat ze op een of andere wijze " uitlokken". Daar horen we u veel minder over, toch wel erg selectief uw " verontwaardiging"! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Banneling
|
![]() Waarom haalt racisme niet (meer) de media?
Wie dacht dat De Morgen en de andere kranten hier ’s anderendaags over zouden berichten, kwam bedrogen uit. De Nieuwe Gazet bracht het verhaal op zijn regionale pagina's, als Antwerps fait divers. In Het Laatste Nieuws was het negen zinnen waard, zonder foto. Het Nieuwsblad had er vier zinnen voor over, De Standaard twee. De Morgen, Het Nieuws (VTM), Het Journaal (VRT), Koppen (VRT) en Telefacts (VRT): nada. Tom Naegels hekelde dit het voorbije weekend, in zijn wekelijkse column in De Standaard. Tom Naegels dacht: “Ze (de media, nvdr) vinden het verwaarloosbaar, want het komt niet vaak voor. In de paar stukken benadrukt de politie dat ze zo'n extreme vorm van racistisch vandalisme gelukkig nog nooit meegemaakt heeft. 'Meestal beperkt het zich tot een hakenkruis op de buitenmuur.' Het zou een argument kunnen zijn. Maar maïsdieven, kom je die zo vaak tegen? Waarom zitten die dan al een week in mijn nieuws? Ik kan eigenlijk maar één reden bedenken. Niemand vond dit de moeite omdat het gaat om racisme tegen Marokkanen. Was dit een joodse winkel, de Kristallnacht zou erbij verbleekt hebben. Was dit een Panos, het zou Bin Laden zélf geweest zijn, die wraak nam op de onreine smos martino. Nu het om Marokkanen gaat, denken de voor 99 procent blanke redacties: mja, racisme... dat kennen we. Straks blijkt dat die Abdel iemands zus onteerd heeft. Straks blijkt de dader een schizofrene autist met de ziekte van Tourette. En dan mogen wij schrijven: het was geen écht racisme, toch niet voor de volle honderd procent.”http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-de-media.html Nada = niets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo legt u de discussie weer eens lam. U zou beter reageren op wat ik schreef, uw selectieve verontwaardiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Banneling
|
![]() Een forumlid die beweert dit niet gemist te hebben
Waarom haalt racisme niet (meer) de media?en dan beweert Die zaak is anders wel op het nieuws geweestWat moet ik daarvan denken? Zou dit moedwillig zijn? Of zou het aan iets anders liggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=941KUSF1 http://www.nieuwsblad.be/article/det...eid=NR1KIT17_3 http://www.standaard.be/artikel/deta...ous+racistisch http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...dernemen.dhtml ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#331 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Staatssecretaris
|
![]() Alè, het zou op de frontpagina van alle kranten moeten komen, het hoofditem zijn op CNN en BBC-world...
De fratsen van de allochtone jongeren halen ook anders nooit de frontpagina's, maar vanaf dat een allochtoon het slachtoffer is dan kan het weer niet erg genoeg zijn en moet dit een hoofditem worden op alle journaals. Als ge hiermee wilt aantonen dat Vlaanderen racistisch is dan zijn de allochtonen op zijn minst 10x meer racist.
![]() |
#333 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Staatssecretaris
|
![]() Zulke dingen gebeuren dagelijks, ik zie dus niet in waarom men daar veel aandacht aan moet besteden. De term "nieuws" wilt zeggen "iets nieuws", en een winkel die wordt kort en klein geslagen is "geen nieuws" dus hoort dit thuis bij de rubriek "regionaal".
![]() |
#335 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vernieling werd helemaal niet verzwegen.
Maar er komt zoveel niet in de krant eh. Zelfs niet alle misdrijven waar doden bij vallen komen in de krant. Iemand in m'n familie is onlangs slachtoffer geworden van zo'n misdrijf. Niks van in de pers.
![]() |
#336 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit was duidelijk een racistische vernieling, die de media haalde.
![]() |
![]() |
#338 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Vreemdeling
|