![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Banneling
|
![]() Ik wel best nog eens aanhalen waarom het voor de gezondheid van de gebruiker en om de overlast te beperken, we drugs beter reguleren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Banneling
|
![]() Voor de gezondheid van de gebruiker is het beter zijn gebruik stop te zetten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou zeggen, dat we kunnen concluderen dat het niet alleen toegankelijkheid is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u bedoelt de onweerlegbare argumenten pro regulering; terwijl de voorstanders van criminaliteit enkel angst kunnen zaaien?
![]() |
#325 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist zoals de tegenstanders hun standpunt trachtten te verkopen. Maar dat neemt niet weg dat aan het gebruik van drugs een paar onmiskenbare nadelen zijn verbonden, terwijl ik er toch de voordelen niet van inzie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederwiet gaat in Nederland onder de harddrugs vallen, en nu nog die hashkotten flink aanpakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het zijn net de voorstanders van de criminaliteit die angst zaaien met ongefundeerde paniekpunten. Er zijn geen voorstanders van illegale drugs, er zijn enkel mensen die verantwoordelijkheid willen opnemen voor het eigen leven en er zijn mensen die liever de mensheid in kampen opdelen in slecht en (natuurlijk horen zij dan bij) de goeie. Wat u al of niet inziet is het probleem niet, het probleem van de negatievelingen ligt net in het feit dat die zaken die zijn niet inzien dan maar als 'slecht' beschouwen (een zuiver uit angst opgegeven reactie btw), het draait net om verdraagzaam zijn tov uw medemensen en hen ook de vrijheid laten hun leven in te vullen naar eigen goeddunken.
![]() |
![]() |
#328 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist zoals tegenstanders van bvb kerncentrales angst proberen te zaaien. Maar kom, ook dat is verkopen. En voor mij mag iedereen zijn leven invullen naar eigen goeddunken. Maar hij moet dan wel volledig financieel instaan voor zijn daden (en ervoor zorgen dat zijne gebuur geen hinder ondervind van zijn daden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
volledig akkoord. ![]()
![]() |
![]() |
#330 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gebruik kan inderdaad onmiskenbaar nadelen hebben, het verbod heeft onmiskenbaar nog veel grotere nadelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord (met dat ik het misschien wel wat verwar).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Vreemdeling
|
![]() Ik denk dat het tij over enkele jaren zal beginnen keren. Een op 3 staten heeft ook al medische wiet geaccepteerd en er zijn al enkele counties die gedecriminaliseerd hebben (van horen zeggen van Amerikanen op forums dus weet nie hoe betrouwbaar dat dat laatste is). En eens Amerika legaliseert zal de rest van de wereld er waarschijnlijk ook minder afkeurig tegenover staan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een hypocriet verbod, dat heeft vooral nadelen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Banneling
|
![]() Daarom dat ik pleit voor het stelselmatig moeilijker maken van het verbruik van alcohol, zoals dat ook met roken gebeurt. Om het uiteindelijk t verbieden.
Bv na een steeds-moeilijker-maken -periode van 50 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Vreemdeling
|
![]() Heb het toch maar ff gegoogled en blijkbaar toch iets meer als 0
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Places_..._United_States |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon belasten over het optimum, vanaf het verbruik weer stijgt, belastingen doen stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
Vreemdeling
|
![]() Maakt toch niet uit. Ik zei "enkele counties die gedecriminaliseerd hebben" en enkele counties hebben het gedecriminaliseerd. Jij zei betrouwbaarheid = 0, maar dat is dus niet waar.
Het is ook maar een detail eh. Het punt is dat de steun groeit om die federale wet af te schaffen. |
![]() |
![]() |