Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 14:35   #321
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Ik heb +/- 28 jaar gewerkt in de Grafische Industrie , in totaal in 7 verschillende bedrijven . En die zijn alle 7 failliet gegaan (nee , niet mijn schuld! ) . 't Is te zeggen : failliet , overgenomen , opgekocht en daarna failliet , gewoon ermee gestopt , de helft van het bedrijf gesloten en met de andere helft vertrokken naar Hongarije ........

Eigenlijk ben ik kontent dat ik er allemaal vanaf ben !
Is dat fysiek zwaar, werken in de Grafische industrie ? Bv. rugpijn, hernia, heffen en tillen, rusteloze benen enz.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:40   #322
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hét probleem met de ouderen (= 55 +) is dat ze in de meeste gevallen echt overbodig zijn . Uiteraard hebben die een massa ervaring en mensenkennis en beschikken die over "truken" die in geen enkele cursus besproken worden . Maar dat hebben de 40-ers óók , en die kosten al een pak minder !
Ook de 40-ers kunnen de jongere mensen opleiden . En nog eens : het is logischer dat jongere mensen werk vinden . Ik heb daar geen probleem mee .
Ik ook niet.

Maar als ik werk had (gehad) dat me grotendeels voldeed dan was het van: ik ben er en ik blijf er.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:44   #323
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben als 58-jarige nog gaan solliciteren hoor ! Ik geef toe : niet dikwijls . Want ge wordt nog net niet in je gezicht uitgelachen , maar ge ziet de dames en heren werkgevers wél denken ; "Wat komt die ouwe zak hier nog doen ?" Werk zoeken als je de 55 gepasseerd zijt ? Vergeet het !

En al diegenen die nu zitten te mekkeren over oudere werklozen , awel sé : ik gun hen allemaal van harte dat ze het ook eens ooit mogen meemaken !
Mijn tante is op haar 52 jaar afgestapt bij haar man, de pesterijen beu. Ze had niet meer gewerkt sedert haar 30 (toch niet buitenhuis). Geen dop, en 2 studenten te onderhouden, en geen geld. Na 2 korte interims had ze 2 werkaanbiedingen voor een vast contract, en reist ze na 1 jaar nu regelmatig naar Duitsland om de commerciele kontakten te verzorgen.

Er is uiteraard een groot verschil tussen 58 en 52/53. Maar 2 werkaanbiedingen krijgen na meer dan 20 jaar niet meer buitenhuis gewerkt te hebben is een prestatie die enkel kan verklaard worden door het feit dat ze geen keus had - en uiteraard ook door haar karakter.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:45   #324
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Mijn tante is op haar 52 jaar afgestapt bij haar man, de pesterijen beu. Ze had niet meer gewerkt sedert haar 30 (toch niet buitenhuis). Geen dop, en 2 studenten te onderhouden, en geen geld. Na 2 korte interims had ze 2 werkaanbiedingen voor een vast contract, en reist ze na 1 jaar nu regelmatig naar Duitsland om de commerciele kontakten te verzorgen.

Er is uiteraard een groot verschil tussen 58 en 52/53. Maar 2 werkaanbiedingen krijgen na meer dan 20 jaar niet meer buitenhuis gewerkt te hebben is een prestatie die enkel kan verklaard worden door het feit dat ze geen keus had - en uiteraard ook door haar karakter.
En hoe goedkoop is ze ?
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 14:52   #325
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb +/- 28 jaar gewerkt in de Grafische Industrie , in totaal in 7 verschillende bedrijven . En die zijn alle 7 failliet gegaan (nee , niet mijn schuld! )
Zijt gij zeker?

Surieus nu: ik heb hier een kleurenlaserprinter staan van 250 Euro.
Die drukt mooier af dan vroeger mijn drukker met zijn drukpersen.
Geen wonder dat de grafische industrie achteruit boert.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 15:11   #326
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Is dat fysiek zwaar, werken in de Grafische industrie ? Bv. rugpijn, hernia, heffen en tillen, rusteloze benen enz.
Dat is fysiek niet echt zwaar , nee . Het ligt er ook een beetje aan wat voor job ge er doet natuurlijk . Een helper aan een drukpers heeft het uiteraard fysiek zwaarder dan iemand die met de computer werkt .

In de meeste gevallen is het de stress die voor problemen zorgt , het altijd helse tempo , de afjagerij . De lange werkdagen soms : er zijn periodes waarin het bedrijf "zes-zes" draait , in 2 ploegen . Dat is één ploeg van 6 's morgens tot 6 's avonds , en de andere ploeg werkt dan 's nachts van 6 's avonds tot 6 's morgens . Ook in het weekend .

Ik werkte bijna altijd van 15.00 uur tot middernacht , zonder pauze . Als verantwoordelijke voor de pre-press .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 15:23   #327
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Zijt gij zeker?

Surieus nu: ik heb hier een kleurenlaserprinter staan van 250 Euro.
Die drukt mooier af dan vroeger mijn drukker met zijn drukpersen.
Geen wonder dat de grafische industrie achteruit boert.

Fred.
Toch niet alle 7 !

250 euro ? Als ge een serieuze achtkleurenpers wilt , dan moogt ge wel zo rond de 3 miloen euro neertellen . Die drukt dan wel 12.000 exemplaren per uur , 24 / 24 ! Dat wordt moeilijk konkureren voor u !
Oud 20 oktober 2011, 15:27   #328
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Dan is uw tante wel een grote uitzondering , en dan heeft zij enorm veel geluk gehad !
Oud 20 oktober 2011, 15:40   #329
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
250 euro ? Als ge een serieuze achtkleurenpers wilt , dan moogt ge wel zo rond de 3 miloen euro neertellen . Die drukt dan wel 12.000 exemplaren per uur , 24 / 24 ! Dat wordt moeilijk konkureren voor u !
Dat wordt inderdaad een beetje moeilijk met mijn 4-kleuren laserprinterke.

Maar wat ik bedoelde is dat klein drukwerk voor een klein bedrijfje, voor eigen gebruik (blanco facturen, briefhoofden, visitekaartjes en zo) vroeger door een drukker gedaan werd en dat wij dat nu zelf kunnen doen. Het is dus vooral de kleine drukker die dat zal voelen.

Fred.
Oud 20 oktober 2011, 15:43   #330
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan is uw tante wel een grote uitzondering , en dan heeft zij enorm veel geluk gehad !
Ik denk dat die dame persoonlijkheid en kwaliteiten heeft.
Maar ze kan ook haar charmes uitgespeeld hebben, natuurlijk.

Fred.
Oud 20 oktober 2011, 15:52   #331
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ook niet.

Maar als ik werk had (gehad) dat me grotendeels voldeed dan was het van: ik ben er en ik blijf er.
Daar heb je als werknemer nauwelijks zelf over te beslissen ! De dames en heren werkgevers beslissen dat in jouw plaats . Ook wanneer je een prima vakman bent , maar te veel aan de "linkerkant" , dan kun je opkrassen .

In de ogen van de wergever telt in de eerste plaats hoe meegaand , hoe onderdanig je bent . Oproerkraaiers of vakbondsmensen kunnen ze missen , ervaring en vakmanschap komt bij iedereen wel , met de jaren .
Oud 20 oktober 2011, 15:55   #332
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik denk dat die dame persoonlijkheid en kwaliteiten heeft.
Maar ze kan ook haar charmes uitgespeeld hebben, natuurlijk.

Fred.
Charmes uitspelen kan ne vent niet , natuurlijk .

Allee , ik zie het mezelf in alle geval niet doen !
Oud 20 oktober 2011, 16:04   #333
fb718882
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat wordt inderdaad een beetje moeilijk met mijn 4-kleuren laserprinterke.

Maar wat ik bedoelde is dat klein drukwerk voor een klein bedrijfje, voor eigen gebruik (blanco facturen, briefhoofden, visitekaartjes en zo) vroeger door een drukker gedaan werd en dat wij dat nu zelf kunnen doen. Het is dus vooral de kleine drukker die dat zal voelen.

Fred.
Die klein dinges kunt ge inderdaad veel beter zelf arrangeren , dan kunt ge zelf heel het drukprocédé volgen en nog ingrijpen waar het nodig is .

Niet alleen de klein drukkerkes staan er minder goed voor , ook de grotere . Ik heb een jaar of 10 geleden kunstboeken vastgehad die van een zeer hoge kwaliteit waren . Loupe-zuiver werk , gedrukt in China . Voor de prijs van , bij wijze van spreken , een kom rijst per dag .

Daar kan absoluut geen enkel Europees bedrijf tegen konkureren .

Maar ik vrees dat dit zich in elke bedrijfstak voordoet , dat dit nog maar het begin is !
Oud 20 oktober 2011, 16:13   #334
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk niet maar het hoort er ook bij.
Trouwens het is helemaal niet de bedoeling straatvegers het werk van een hooggeschoolde te laten doen maar omgekeerd is perfect mogelijk.
Maar zelfs dat is niet de bedoeling, wel mensen die een verkeerde beroepskeuze deden om te scholen zodat ze wel aan de bak kunnen komen.
gaan we dan vb de hooggeschoolde 50 plussers, die nooit 'zwaar' fysiek werk hebben gedaan verplicht laten zwoegen in de bouw ofzo?

zo we gaan nog meer werk creëren voor de zorgsector

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 20 oktober 2011 om 16:14.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2011, 16:15   #335
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Daar heb je als werknemer nauwelijks zelf over te beslissen ! De dames en heren werkgevers beslissen dat in jouw plaats . Ook wanneer je een prima vakman bent , maar te veel aan de "linkerkant" , dan kun je opkrassen .
Tja.. Zij zijn de werkgevers en jij de werknemer hé. Als je je daar niet kunt naar schikken, dan had je maar zelfstandige moeten worden zoals ik. Maar dan moet je er een boel andere zorgen bijnemen. t' Is altijd wat hoor.

Fred.
Oud 20 oktober 2011, 16:20   #336
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat begrijp ik. Het haalt toch niets uit.

En modereren die vrijwillige moderatoren ook?
Ja. maar noodzakelijkerwijs gefragmenteerd, ongelijk en onder triest slappe instructies.
Oud 20 oktober 2011, 16:21   #337
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Niet alleen de klein drukkerkes staan er minder goed voor , ook de grotere . Ik heb een jaar of 10 geleden kunstboeken vastgehad die van een zeer hoge kwaliteit waren . Loupe-zuiver werk , gedrukt in China . Voor de prijs van , bij wijze van spreken , een kom rijst per dag .

Daar kan absoluut geen enkel Europees bedrijf tegen konkureren .

Maar ik vrees dat dit zich in elke bedrijfstak voordoet , dat dit nog maar het begin is !
Ik vrees dit ook. De Chinezen maken al lang geen brol meer. Het kan natuurlijk zijn dat het 'werkvolk' ginder ook opslag gaat eisen. En ze kunnen ginder het milieu ook niet blijven vervuilen hé. Het gevolg zal dan zijn dat hun produkten duurder gaan worden en dan kunnen wij misschien opnieuw concurreren met hen, voor bepaalde produkten misschien.

Fred.
Oud 20 oktober 2011, 16:26   #338
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
niet overdrijven eno, ik heb ze eens gezien op een BBQ van maarten, dat is een groepje van 20-30 man/vrouw

Mja, voltallig??? Ik heb dan wel sterk overdreven.

Ze zouden beter met wat meer zijn zodat ze zelf wat meer kunnen meelezen en rapper kunnen reageren Niet dat ik hun inzet niet bewonder.
Oud 20 oktober 2011, 16:34   #339
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Eno, zoals het nu aanlegt, heeft Leterme op zijn eentje de EURO gered ! En je mag ook weten, die troebele eer kost belgie 60miljard griekse schulden die notabene gaan afgepunt worden aan 50%, of we gaan daar dik 30miljard verliezen. En denk nu goed na, 30miljard op 10miljoen belgen, is dus samen 3000euro per belg. DUs wij Belgen mogen straks 3000euro NETTO gaan verdienen elk een voor één drie maand loon afstaan, omdat de griek daar nu aan het staken is en geen goesting heeft om te werkne, en vindt dat hij recht heeft op zijn 'exorbitant onbetaalbaar loon'.

Dat is toch prachtig ?? Wij belgen krijgen nog niet eens een MERCI van de grieken... Als ik met mijn gezin naar Griekenland ga, mogen zij mij 15.000keer MERCI zeggen.
Nounou, in welke vorm zijn die 60miljard€ gegoten? Dat wil ik precies weten. Puur cadeau is het zeker niet.
Oud 20 oktober 2011, 16:36   #340
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

In de ogen van de wergever telt in de eerste plaats hoe meegaand , hoe onderdanig je bent . Oproerkraaiers of vakbondsmensen kunnen ze missen , ervaring en vakmanschap komt bij iedereen wel , met de jaren .
Ik begrijp de trend van je betoog heel goed.

Maar een hoop ouderen zitten in sterke goedverdienende posities en kunnen niet zomaar verwijderd worden.

Om nog maar niet van eeuwigverderdoorgaande politici te spreken, daar ga je door tot je doodvalt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be